Sugárkövetés hatása, fogyasztás, hőmérséklet
Figyelembe véve az előző oldalakon látottakat, a sugárkövetés okozta teljesítménycsökkenést ezúttal már csak Full HD felbontás mellett vizsgáltuk, hiszen ennél feljebb még kikapcsolt DXR-rel sem mindig áll rendelkezésre elegendő sebesség a folyamatos játékhoz. A vizsgálatok eredménye pedig azt mutatja, hogy a többi AMD GPU-hoz hasonlóan a DXR aktiválása elég komoly sebességromláshoz vezet, ami adott esetben már a Full HD-t is játszhatatlanná teheti.
Hirdetés
Úgyhogy ennél a kártyánál már vagy el kell felejteni a sugárkövetést, vagy valamilyen trükkös megoldást alkalmazni – ez az, ahol az GeForce RTX 3060 a DLSS-sel előnyben lehet. Az AMD válasza erre a FidelityFX Super Resolution, melyről bővebben is írtunk, ez visszahozhat annyit a támogatott játékokban, amennyi sugárkövetés mellett is használhatóvá teszi a maximális minőségi beállításokat Full HD-n, de annyit azért nem tud, mint az egyelőre még szélesebb körben támogatott DLSS.
Fogyasztás és hűtés
A 7 nm-es node-on készülő GPU-któl megszokhattuk már a kellemes fogyasztási adatokat, és nincs ez máshogy a Navi 23 XL esetében sem. A kártya hozza a specifikációk szerinti értékeket, és a mezőny legalacsonyabb teljesítményigényével rendelkezik. A játék közben elért frekvenciák területén sincsenek meglepetések, a hőmérséklet alakulása azonban eltér a versenytársaktól – úgy tűnik, hogy a Sapphire által választott vezérlés nagyobb lépcsőkben reagál a GPU terheltségére/hőmérsékletére. A kártya egyébként nagy terhelés mellett sem zajos, a ventilátorok nem süvítenek.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!