- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Hobby elektronika
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- OLED TV topic
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Claude Leon
senior tag
válasz sebgutkopf #12 üzenetére
Épp, hogy nincs hulladék, az egyik fele az egyik pixelre, másik fele a szomszédjára kerül.
(helyesbítek, a vezetősávokra esik majd a hulladék, így, a fénveszteség mellett, a spektrum átvitele is hiányokat szenved, ami fájdalmas lehet)
Nyilván innen még maradhat is a bayer rács, bár szerintem könnyebb a prizmarendszert más mintázatra kiszámolni.Probléma lesz még a nagyra nyitott blende minden irányból ferde sugármenete, de a képszéleken sem lesz diadalmenet.
[ Szerkesztve ]
-
Claude Leon
senior tag
Összehasonlíthatatlan.
De csak azért, mert mind az érzékelőt és a hozzá csatolt feldolgozókat, mind a képszámolási algoritmusokat más készítette.Nyilván még azonos üzem esetén is lesznek eltérések még a gyártásban is, a méretekből adódó, kihozatali arányt optimalizáló, technológiai különbségek miatt.
-
Claude Leon
senior tag
válasz #65675776 #36 üzenetére
Nem pont prizma (mondjuk funkcióra erősen ahhoz hasonló, de talán leginkább a fénytani rács és prizma összegyúrására hasonlít), és nem is nyeli el.
(na, jó, persze, hogy elnyel legfeljebb 1-2%-ot a bennünket érdeklő hullámhossztartományból, mert elnyelődésmentes anyagot eddig még senki sem csinált)Veszteség pedig abból épp nem lesz, hogy a hullámhossztartományokat viszonylag kis területre koncentrálja, persze, az igazi az volna, ha ezzel a vezetősávokat sikerülne teljesen elkerülni.
Az viszon problémásabb lehet, ha relaív kisebb pixeleket eredményezne a megoldás az érzékelőn, mivel azok hamabb telítődhetnek.
Vagy ez hülyeség? -
Claude Leon
senior tag
válasz t72killer #44 üzenetére
1. Ha nagyon elcsúsznak, az árnyalat is elcsúszik, nem ca lesz
(illetve az egész eljárás a ca-ra épít )
De ha belenéztél a szabadalomba, feltűnhetett, (már ha valóban gyakorlati kísérletek eredményét skiccelték bele), hogy elég konkrétan irányítottak és koncntráltak az árnyalatok, így igen ritka esetben csúszhat el.2. a duplázott zöldnek a szűrős megoldásokban is árnyalatterjedelmi okai vannak, ebben a megoldásban esetleg a zöld helyen levő pixeleket nagyobbra faragják, hogy ne telítődjenek túl hamar, probléma nem ebből lesz.
Erős különbség még a bayerhez képest, hogy nem különböző területek színeit elemezve kell kitalálni, hogy milyen lehetett az eredeti, hanem egy terület konkrét színét bontja szét.
Az megint más kérdés, hogy a színszűrő szelekcióját valamennyire az érzékelésünkhöz lehet alakítani, míg itt csak a konrét tartományokat lehet elkülöníteni, de a tartományok lefutása már kevésbé irányítható, ezért jobb volna 5-6 tartományra bontani a spektrumot, hogy abból finomabban lehessen árnyalatot számolni.Tulajdonképp ezzel a megoldással az érzékelő már kész színárnyalatot (meg világosságot és telítettséget) is visszadhat, mert ehhez minden adat fellelhető az érzékelő 3 megfelelő pixelén.
(persze a foveon is hasonlóképp)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- Sony NEX-3 objektivvel eladó
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Zenit ET + Helios M44M-4
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek