Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lenry
félisten
jut eszembe: még egy piros pont a Kisalföld Volánnak, amiért a hulladék, kényelmetlen, kicsi Credojukba legalább WiFit tettek
jó annak, aki kénytelen végigülni egy Győr-Szeged távot(hogy ténylegesen megy-e vagy csak matrica meg reklám, azt WiFi eszköz hiányában nem tudom)
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ABE
őstag
Győr-Szeged Credóval? Ááááá, az gyilkos lehet. Minap láttam valami Zala volános Setrát Budapesten, azon is ki volt írva, hogy van rajta WiFi, csak éppen annak a busznak a többi része is fullos volt.
Jut eszembe, összeszeírtam az eddig "elhangzott" hasznos linkeket:
Bus Explorer
Buszok Honlapja
Busztípusok
Ikarus Fan Club
Magyar buszok
Közlekedési adatbázis és fotógalériaHa gyűlik még hozzá néhány, szerintem be lehetne rakni az első hozzászólásba.
[ Szerkesztve ]
-
Lenry
félisten
a magyar buszok topik tetszik
beleolvastam és háát... vannak benne érdekes, de igaz dolgok
furcsa nekem, ha valaki nem ismer fel egy EAG-t.
főleg, ha az a saját sofőrje a busznak.Győr-Szeged meg igen, gyilkos. de kisebb távon se jobb, főleg, ha az übercsodás dél-alföldi utakon száguldozunk.
egész pontosan ő az elkövető. minden nap.
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ABE
őstag
Érdekes ez a dolog, hogy mennyire ismerik fel a buszokat. Anno olvastam egy interjút, amiben magánfuvarossal beszélgettek, kielemezték a buszát, konkrétan egy megrendelésre készült EAG E98-ast. A fazon elmondta, hogy azért nincsenek rajta az Ikarus jelzések a buszon, csak a nagy Scania felirat, mert így tudja könnyebben kiadni a buszt, az Ikarusra húzzák a szájukat a megrendelők, így meg "el tudja adni" Scaniaként...
-
sagvary
aktív tag
Közeledik a sajátszámlás buszos és áruszállítás esetén a Gépjárművezetői Képesítő Igazolvány megszerzésének határideje, busznál 2010.09.10., tehernél 2011. 09. 10. a nemzetközibe, ha lejárt a régi nk gépkocsivezetői(TIR) vizsga, vagy ha nincs. Jó lesz erről a kollágákat figyelmeztetni!
"Hadrianus falának felhúzásához 750 milliárd köbméter követ mozgattak meg."
-
ABE
őstag
Régi buszok kedvelőinek egy kis beszámoló Csikós tollából: Egyetlen ilyen busz is döbbenet. Hát még seregnyi
-
Badman 4ever
őstag
Ma volt alkalmam többször is utazni a Tisza Volán próba Scaniájával, jó kis busz, de szerintem nagyon ronda, a Mercik, a Volvok vagy az Ikarus 400-asok is felülmúlják kinézetben.
[ Szerkesztve ]
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
ABE
őstag
Minap utaztam egy EAG E98-cal, és azt kell mondjam, ez még mindig egy nagyon jó busz. Kényelmesek az ülései, jó a rugózása, csendes a motorja, kellemes a légkondija, szóval zsír busz. Ami érdekes volt, hogy az M7-esen "konvojban" mentünk egy másik Bakony volános busszal, ami asszem egy Setra 315 akármi volt, és az érdi emelkedőn úgy otthagyta a mi Scaniás buszunkat, hogy csak csuda... A Setra látszólag tartotta a 90-100-as sebességet, az EAG viszont 70-ig lassult az emelkedő tetejéig.
Ha minden igaz, ezek a buszok voltak: Setra (lehet, hogy a háttérben lévő busz...) és Ikarus
[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
Lehet a Setra emelt sebességhatárú busz volt, mert azok mehetnek 100km/h sebességgel ,amúgy meg 80km/h autópályán. Vagy az is lehet , hogy a sofőr csak szimplán nem akarta nyomni neki, csak abban a sebességtartományban ahol a legkedvezőbb a fogyasztás és azért halad is. De hogy említsek egy saját példát, én se szoktam két "távoli megálló" között nyomni, mint az állat, pedig elérhetném a 60 km/h-t simán (mondjuk városban az már sok ), de csak olyan 40-45-ig viszem fel, mert ott a legkedvezőbb a fogyasztás. (Persze minden típusnál ez máshol van).
BANZAII
-
ABE
őstag
Előtte végig 90-100 környékén haladtunk, pontosan láttam, mert elöl ültem. Sőt, néha a 110-be is belekarcolt a sebességmérő, szóval mindkettő ment rendesen. Az emelkedő után behoztuk a lemaradást a másik buszhoz képest, szerintem egyszerűen nem ment jobban a busz, mert a másik hosszú, de kisebb emelkedésű dombocskára szépen felfutott az E98 is. Persze az is lehet, hogy éppen ott akart valamiért takarékoskodni a sofőr, sajnos elöl nem hallottam, hogy a motor küszködik-e.
Jut eszembe, egyszer láttam egy városi Alba Volános buszt helyközi járaton, na az egy idegölő mutatvány lehetett a sofőrnek.
[ Szerkesztve ]
-
Badman 4ever
őstag
Épp pár perce nézhettem élőben az ablakomból, ahogy átadják a szegedi 8-as trolivonalat és az SKT-ARC Tr187-es trolit. Beállítottak egy Ikarus T280-at is, pedig Szegeden nem is járnak ilyenek már nagyon régóta, a festése is piros nem az SZKT zöldes festése, szóval csak erre az alkalomra bányászták elő a garázsból.
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
MaciG
addikt
válasz Badman 4ever #467 üzenetére
Pár napja már körözött az a piros troli, én a kilences vonalán láttam. Arra leszek majd kíváncsi, hogy a 10-es trolivonalat mikor adják át, mert ahogy néztem a vezetékelés már kész (laikusként ránézésre).
BANZAII
-
Badman 4ever
őstag
Én amikor pár hete a vonalán jártam még csak az oszlopok voltak lecövekelve, de egy darab felső vezetéket se láttam.
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
lujó55
őstag
Kérdés: miért van az, hogy egy csomó ember nem bírja a buszt (hányás, émelygés), míg vonaton kutya bajuk?
-
Jamby18
senior tag
válasz Badman 4ever #467 üzenetére
Itt van róla egy írás is----> [link]
-
Badman 4ever
őstag
Már szinte minden írást elolvastam ezzel kapcsolatban, mert minden csatornán jött az infó, hogy ünnepélyes átadás lesz itt a téren.
Amúgy durva, hogy hang alapján megismerem a trolikat, hogy melyik típus megy el épp az ablak alatt.
[ Szerkesztve ]
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
Lenry
félisten
a piros troli az 505, én azon voltam (természetesen ), mert hogy az A trolibusz
a 10es még jó darabig a tiétek marad. a vezetékezés többé-kevésbé kész, egyedül a József Attila - Nagykörút #-ben nincs már csak felsővezeték, de a végleges felfüggesztés is hiányzik még pár helyen.
viszont: a 8-asra is alig van járművünk, csoda lesz, ha minden jelenlegi vonalra (5,7,8,9) tudunk majd trolit adni a terelések után.
a 10-es semmiképp nem fog beindulni, amíg a trolitender majdani győztese le nem szállítja a 10 darab csuklós trolit.
a tenderről meg hosszú hónapok óta semmi hír, valószínűleg eredménytelen volt, új meg még nincs kiírva.(#467) Badman 4ever tévedés, az 505 minden vasárnap jár, nosztalgiamenetben a 9-esen. itt a menetrendje
bár most valószínűleg nem fog járni egy darabig, mert a trolitelep 1-2 napon belül teljesen el lesz vágva a hálózattól, és nem hiszem, hogy vontatgatni fogják.[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
MaciG
addikt
Jól van akkor, mert én szeretem a 10-est csinálni, nah nem egész nap, de jól esik abból is pár rövid pihentető kör.
Viszont most nyáron ezek a conecto Merci nagyon nagy szívás az utasok számára. Kicsi elhúzható ablakok és semmi klíma, dög meleg van bent... Így ez a rész elég elbaxott egy konstrukció.
BANZAII
-
Ck.
addikt
MaciG, Lenry vagy valaki, légyszi írjátok már meg, hogy mi történt most este 10-kor a tisza jolános mercivel a sportcsarnoknál. Az eleje jóformán eltűnt, mindenhol rendőrök és mentők, hatalmas rémült embertömeg, a fél út lezárva, stb.
Kíváncsi vagyok Ti bennfentesek mit tudtok, pontosan hogyan történt az ütközet. -
Lenry
félisten
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
MaciG
addikt
Többet én sem tudok, mint amit a cikkben írnak, mert tegnap este itthon alukáltam, majd ma megyek délutánra és kifaggatok valakit.
Ami viszont érdekes, hogy a cikk ma reggel jelent meg a beleset meg tegnap késő este volt és még nem tudják ki hibázott? A busz valószínűleg rezsibe ment be a telepre miután végzett a 84-es járattal, tehát a főúton halad, viszont azt írták ,hogy a gyanúsítottat meg a makói rendőrkapitányság munkatársai fogták el, tehát valszeg Makóról hozták be, de akkor meg ők is a főúton mehettek, szóval tényleg nem tudom mi volt. Talán arra tippelnék még, hogy a rendőrautó a Derkovits fasor irányából jött, és nagyon sietett ,DE sziréna nélkül. (hang és fényjelzés együtt!). Erre azért gondolok, mert rendszeresen szokták ezt csinálni, hogy a fény mellé nincs hang, gondolom empátia miatt, hogy a jóemberek otthon tudjanak aludni, és csak a kereszteződés előtt kapcsolják be, ha úgy látják, ami viszont rendkívül balesetveszélyes, mivel este a körúton a kamionok pl. nem kis sebességgel szoktak száguldozni, és azokkal nem könnyű megállni, mint ahogy busszal sem.
BANZAII
-
Badman 4ever
őstag
Ja, hogy minden nap jár, akkor elnézést, ezt nem tudtam, csak a nosztalgia villamost szoktam látni járni, ezt nem.
A balesethez: Kár a Merciért, ma láttam a hírekben, hogy eltűnt a busz fele.
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
Ck.
addikt
Ma volt szerencsém ARC-zni...maradandó élmény volt. Először a 2. ajtó nem nyílt ki, utána már a 3. sem. Végül "kétajtózva" ment vissza a klinikától, útközben 3x leállt, leállást követően 2-3x le kellett kapcsolni mindent, alig akart elindulni. Végül nagy nehezen, ~ 1 óra alatt sikerült megtennie a kört. Néhány megállóból történő kirajtolást heves rántások kíséretében sikerült csak kivitelezni. Eléggé lebőgött a nagy bemutatója az utasok előtt. Van még mit finomítani rajta.
-
MaciG
addikt
Szóval a story a következő a kollégák elmondása alapján.
A merci 60-as járatban jött visszafele Szőregről, a Derkovits fasoron, mikor is a kereszteződésben összeütközött a rendőrautóval ami Makó irányából jött. A kereszteződésben működött a jelzőlámpa, a busznak volt zöld, viszont a főúton a két szélső sávban (ami egyenes visz) kocsik álltak és a rendőr a harmadik, balra kanyarodó sávból akart egyenesen menni. A probléma ott volt, hogy a megkülönböztető jelzést a kereszteződés előtt pár méterrel kapcsolta be ,és jött mint az állat, szóval a kollégának szerintem esélye se volt arra ,hogy megálljon... Aztán ,hogy a szekértői vélemény mit hoz ki ebből...
BANZAII
-
Ck.
addikt
Érdekes, ez az "ajtónemnyílás" a Citerákon is tipikus jelenség, mind buszokon, mind trolikon egyaránt. Nem tudom, hogy ilyenkor mi zajlik le a vezérlésben, mindenesetre ilyenkor kezd látszani, hogy a túlbonyolított, agyonelektromizált dolgok nem mindig sülnek el jól. Vissza fogjuk még sírni a kicsi ZIU-kat.
-
Lenry
félisten
nem mindegy kinek a szemszögéből nézed. egy 200-as Ikarus fényévekkel kényelmesebb tud lenni a tág utasterével és vastagon párnázott üléseivel, mint egy Merci.
persze mindenki az AP-s új gépeket szereti, de pl a 21-es Škodáknak szűk a vezetőállása, a 22-es hatalmas csónak, amit egy motor hajt, holott kettőre tervezték, szóval nem biztos, hogy kényelmes és kellemes vezetni.de hát ez van
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
azért nem érzed lomhának, mert pl a 15Tr-eket 2 120kW-os motor viszi, ezt meg 1 250-es.
viszont a kezelhetősége ég és föld. próbálj meg elindulni jeges úton egy és kétmotoros járművelGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Badman 4ever
őstag
Azt én is észrevettem, megyek az Anna kút felé a Szent István térről és elsétáltam mellette, úgy, hogy az vészvillogóval állt az út szélén, leeresztett áramszedővel.
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
MaciG
addikt
Azért EZT a járgányt elfogadnám
Bocsi ,hogy ppt-be van benne, de én is úgy kaptam és nem akartam beleszerkeszteni.BANZAII
-
Lenry
félisten
válasz Badman 4ever #490 üzenetére
nekem még sosem sikerült mennem vele, úgyhogy ilyen tapasztalatom nincs. megnéztem belülről, a légkondija helyére szerintem ipari fagyasztót sikerült szerelni, olyan k*rva hideg van benne, de mást nem tudom nyilatkozni. ma reggel is pont elment mellettem. majd ha lesz alkalmam hosszabban menni vele, meg tudok beszélni valamelyik kollégával, aki viszi, akkor tudok érdemben nyilatkozni.
(#491) MaciG HOOLY SH!T
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
MaciG
addikt
Valaki nem tudja esetleg, hogy ezt a capacity-t élesben is teszteli-e a bkv? Mert bitang jó gépnek tűnik, olyan igaz Mercinek, mert sajnos amik Szegeden futnak azok nem azok...
BANZAII
-
ABE
őstag
De szívesen kipróbálnám, de felénk nem jár. A hátsó kerékről nagyon hiányzik a dísztárcsa, sokat ront az összképen.
MaciG
A Capacity csak műterheléssel ment, utasokat nem szállított. Ha jól emlékszem, Pozsonyból jött hozzánk pár napra. Hirtelen nem találom azt a cikket, ahol képek voltak róla, de az biztos, hogy a hátsó rész kialakítása valami botrányos volt...
-
MZsoltee
veterán
Jó a helyzet nálunk! Lehet télen megáll a közlekedés, vagy csak a törzsvonalak fognak működni, mert az Ikarusok szörnyen le vannak gatyásodva, merciből meg nincs elég, főleg ha a hőmérséklet - 10°C-re esik le és be van havazva a város...
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
Lenry
félisten
válasz MZsoltee #497 üzenetére
aztakurva!
5 Ft / darab?
annyiért én is vennék Ikarust.baromi undorító dolgok ezek, elképzelni nem tudom, hogy egyáltalán hogyan lehetséges ilyet csinálni?
áh. nem is mondok semmit, mert fölhúzom magam agyilagGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
MZsoltee
veterán
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
Lenry
félisten
válasz MZsoltee #499 üzenetére
áh, nem is mondok semmit. komolyan felháborító...
az a baj, hogy ha a felelőst teljesen véletlen le is csukják, a pénz akkor is eltűnt és saját buszai sincsenek a PK-nak...
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Okos Otthon / Smart Home
- Steam Deck
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- OTP Bank topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...