- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Ülésezik a hardveregylet
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi haladó szinten
- Gaming notebook topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MaciG
addikt
Ez jó kis gép, a kövi hónaptól 90% esély van rá, hogy ezen leszek kiváltós (vagyis sokat dolgozok majd vele), csak az utóbbi egy hétben elszállt neki a vízszivattyúja és nem volt hozzá alkatrész szóval bent pihent a telepen a volvo műhely mellet. DE amúgy meg eddig ami a legjobban bejött az ennek a nyitott fülkés változat. Sokan nem szeretik, de szerintem ez így sokkal közvetlenebb mintha magadra zárnád a fülkeajtót azt kész. A régi ikarus 260-as gépek se rosszak, de abból is két véglet van. Van az amiben semmi sincs, csak annyi, hogy menjen és eléggé "trutyis", meg van az, aminek van gazdája, fel van újítva és szépen be is van rendezve, nah azokkal is jó dolgozni.
BANZAII
-
MaciG
addikt
És sajnos leghamarabb 12.-én hétfő délelőtt leszek a DUD-923-al. Voltam már vele, az pl. szépen rendbe van tartva, meg a fülke is jól fel van szerelve.
Azt, hogy több gond van-e a a JAW-os volvokkal nem tudom. Engem az zavart benne, hogy nem láttam melyik ajtón jeleztek, csak azt ,hogy jeleztek, mert azokba utólag nem furkáltak külön olyan ledket, mint a csuklós társaikba. Meg a sofőr akit váltottam aznap, azt mondta, hogy azért nem, mert ezek helyközis buszok voltak. De legalább ott az egész busz klímás nem csak a fülke
BANZAII
-
MaciG
addikt
Folytatva a gondolatmenetet (csak közben indulnom kellet a délutános részre ,mert várt rám a mélyen tisztelt utazóközönség ) amivel sok probléma van az a 435-ös Ikarus, itt főleg motorikusan vannak gondok, és már be is hozták őket osztott műszakra, hogy kb feleannyit menjenek egy héten, mint eddig. A másik meg ez a 412-es csoda. Nah hát itt ebben a buszban logikát senki ne keressen, és ne is próbáljon meg rájönni mit miért és hogyan csinál, mert mire rájönne, eltelik egy hét és megint minden máshogy fog működni... (szóval az elektronikája egy nagy kalap ... )
BANZAII
-
MaciG
addikt
Nem tudom honnan származnak, itt Szegeden a volánnak 2 darab van belőle, meg az SZKT-nak si van pár darab ,de azok nem pontosan ugyanilyenek. Amúgy Ikarus 417 a pontos típusa.
De ha már pár hsz-el feljebb szóba került az utaskényelem, én azokat a régi piros trolikat hiányolom nagyon, mert azok brutál kényelmesek voltak, azokkal a nagy süppedős ülésekkel.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
MaciG
addikt
értem
Viszont régebben mikor még csak utasként voltam fent a buszokon, akkor nagyon szerettem utazi az új volvokkal és a mercikkel, de most meg jobban örülök neki ha egy jóöreg ikarussal megyek haza, mert az új volvokon és merciken egyszerűen nem tudok ülni, mert annyira kényelmetlennek tűnnek az ülések. (mondjuk a napi ~8 óra vezető ülés után jogos is). Viszont a vezetőülés meg olyan rajtuk, hogy mikor lámpánál ráteszem az ujjaimat az állító gombokra (amiből annyi van ,hogy sose fogy el), olyan mintha egy masszázs fotelben ülnék Csak kár hogy nem mindet lehet állítani járó motornál.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
MaciG
addikt
D-s jogsi kell, viszont a D feltétele az ,hogy legyen C. Nem kell több éves gyakorlat (C után akár már másnap mehetsz D-re),de a D-hez be kell tölteni a 21-et. a 160K szerintem kevés, már pár éve több volt... Nálunk a társaságnál évente van orvosi vizsgálat. (ez ilyen belső vizsgálat). Kell hozzá PÁV2, én most nyár elején csináltam és olyan ~8K körül volt. Meg az újonnan kezdőknek, ahhoz, hogy munkát is tudjanak vállalni kell egy GKI kártya (gki vizsga, ez hasonló, mint az árufuvarozásnál volt régen a báf. asszem már ott is gki van ,de ezt nem tudom. Ez is olyan 100K körül mozog.). Én is friss jogsival mentem el dolgozni, úgy, hogy C-vel szinte minimális km-et vezettem. Meg nekem össz-visz egy mezei C-m volt és úgy jelentkeztem egy képzésre a helyi társaságnál és a többit amiket leírtam azt ott csináltam meg és a cég teljes mértékben fizette, és még fizut is kaptam a tanfolyam idejére. , persze cserébe alá kellett írnom 2 évet. De akkoriban a bkv-nál is indítottak ilyen képzést, csak oda viszont kellett a 2 év C-s gyakorlat, ide meg nem. Jah még annyi ,hogy van pszihológiai vizsgálat is, de az is ilyen belső.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Már megint lemaradt pár dolog, ez most jutott eszembe fürdés közben
A csuklás buszhoz nem kell E-kat, csak egy típusvizsga, ez is ilyen belső céges vizsga, bár nem tudom más társaságoknál, ez hogy van. Meg elsőnek érdemes egy nagyobb cégnél helyi járaton kezdeni, mert ott nagyon sokat segítenek, pl. ha valami van a busszal nem neked kell megjavítanod a semmi közepén a hátadon X utassal, hanem jön a műhelykocsi és megoldják.
Ami még nagyon fontos a papírok mellet, az a elhivatottság és persze a végtelen türelem (sok olyan dolog van amit le kell tudni nyelni, pl. a pofátlan autósok viselkedése,utasok,stb.). Ha ez nincs meg akkor hozzá se fogj, mert egy idő után idegileg ki fogsz készülni. itt volt olyan hogy valakinek ez egyik végállomáson tele lett a töke az egésszel, kiszállt, azt otthagyta a buszt. De annyi ilyen és ehhez hasonló story van (pedig még csak pár hónapja dolgozok), hogy akár reggelig simán írkálhatnék, csak akkor nem bírnék felkelni hajnal 3-kor.BANZAII
-
MaciG
addikt
PÁV-ot Pesten lehet csinálni a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál
Maga a vizsgálat abból áll hogy beülsz egy gépbe és ott 4 féle feladat van (PÁV||), felvillan egy kép, közlekedési szituáció, 1-2 mp-re és aztán jön 3 kérdés a képhez. PL.: Milyen tábla volt az út szélén, vagy volt-e gyalogos,stb. Másodiknak jön 4 egyszerű ábra ami állandó, és alatt mindig bevillan egy ötödik és neked el kell döntened hogy megegyezik valamelyikkel vagy nem. Harmadiknak kapsz egy kormányt és egy pontot kell az úton tartani, vezetni. Negyediknek pedig lesznek különböző színű gombok és ezek közül valamelyik szín bevillan a monitoron és neked a megfelelő színű gombot kell minél hamarabb lenyomni. A végén pedig a pszihológus feltesz pár kérdést, de csak ilyen általánosságok, meg a gépen is lesznek még ilyen eldöntendő kérdések, de azok is elég primitívek. pl.: Mennyire tartod magad jó sofőrnek. Nagyjából ennyi. Egyáltalán nem nehéz, csak elég sok idő. (kb 3 óra, mert nem csak 1 ember van egyszerre). HA végeztél egyből meg is kapod a papírt hogy sikerült-e.GKI
GKI-n van 3 könyv, mindegyik nagyjából 100 oldal, (műszaki, tahográf, egészségügy, pszihológia) és ebből van 3 tesztlap egyenként 40 kérdéssel (a,b vagy c). Van egy esettanulmány a 3 könyv anyagából. Ez lényegébe 9 darab kifejtős kérdés (5-10 mondatban). Van egy rövidke szóbeli beszámoló, ismét a 3 könyv anyagából. 1 óra városi vezetés és egy pár darab szimulátoros feladat.BANZAII
-
MaciG
addikt
Neked az alapvizsga kell és majd 5 évente a továbbképzés.
A GKI egyáltalán nem bonyolult ,de azt csak akkor lehet elkezdeni ha már megvan a "D".
Érettségi kell hozzá. Én még nem rég óta csinálom, de eddig nagyon tetszik, és igen, szeretem csinálni. Egy dolgot nem szeretek korán kelni, de azt gondolom senki. Ma is hajnal 4:30-kor volt az első járatom és 13:15-kor jött a váltás, de olyan gyorsan eltelt az idő, hogy én még majdnem köröztem tovább.BANZAII
-
MaciG
addikt
Én mindig is imádtam vezetni, (ill. szerettem volna, mert 10 évesen nyilván nem volt jogsim ) meg busszal ill. vonattal utazni autó helyett. Aztán ez így kialakult bennem, hogy mivel ezt szeretném én is csinálni ezért elmegyek sofőrnek (szerintem az egy nagyon jó dolog, a mai világban meg főleg, ha az ember azt csinálja amit szeret). Sokat vacilláltam, hogy busz vagy kamion. Az érettségi után elkezdtem csinálni a "C"-t ,de közben elvégeztem egy 2 éves technikusi szakot is ( konkrétan rendszerinformatika, mert valamilyen szinten az is érdekelt), mert sose lehet tudni, meg az első szakma ingyenes. Ahogy a 2 éves szakmának vége lett, itt volt az idő, hogy akkor gyerünk dolgozni, és elsőnek olyan helyeken nézelődtem ahol teherautózni, kamionozni kellene (mert végül az mellett döntöttem), csak tapasztalatom az nulla volt, meg "E"-s jogsim se volt, árufuvarozóim meg pláne szóval ez így szinte esélytelen volt és nyár közepe fele szüleim egyik ismerőse szólt, hogy a helyi volán társaságnál most van ilyen lehetőség (fentebb leírtam) és én meg belevágtam, DE eddig nem bántam meg ,hogy ezt választottam, sőt!
BANZAII
-
-
MaciG
addikt
-
MaciG
addikt
Főleg a nyitott füle miatt. A merciben zárt fülek van, nagyrészt sötétített ablakokkal. A volvónak a felépítése szerintem arányosabb, a mercinak az eleje hosszú, a csukló utáni rész meg olyan kis "vacak". A volvonál te csukod az ajtókat, míg a mercinél a 3. és a 4. ajtót teljes egészében az elektronika és az érzékelők vezérlik (kinyitni és becsukni sem tudod őket). Ami persze valahol jó, de én szeretem ha az ajtók úgy működnek ahogy én akarom. De azért félreértés ne essék, a mostani 260-as Ikarusokat amikkel furikázok szívesen lecserélném egy mercire, de ha lehet választani akkor a volvo. Jah meg nekem a belső és külső kialakítása is jobban tetszik a volvonak, bár ez már teljesen szubjektív.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Én ezt elhiszem, csak nem értem mitől drágább annyival, mint pl. egy busz, mikor felépítésben szinte tök ugyanaz,csak ebben villanymotor van.
"és hát valljuk be, hogy mekkora királyság már saját építésű trolival közlekedni" : -Ezt magyarázd meg annak a kollégámnak aki aminap 2 troli közé szorult be a Mars téren, mert mindkettő lefittytent.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Ilyen nincs ,hogy 5 évig nem mehetsz. Ha megbuksz akkor befizeted a pénzt újból és mehetsz is. Olyan viszont van, hogy valakinek nem adják meg korlátlan időre csak mondjuk 2 évre. (Csak szépet és jót szabad mondani a pszihológus nőnek, még akkor is ha nem igaz és akkor meg lesz az korlátlan időre is )
BANZAII
-
MaciG
addikt
Nem, mert drága az ablaktörlő
De pl. ha megkérdik hogy iszol, dohányzol vagy drogozol akkor egyértelmű, hogy nem, még akkor is ha amúgy igen. Csak ne menj be részegen vagy füstös pólóba, mert az a totális lebukás. Vagy hogy pl. helyesnek tartod-e ,hogy a mai lányok ilyen "kikapósak" ,szeretnek hiányosan öltözködni az utcán, pl. egy hosszú esti buli után,stb. akkor nyilván nem tartod helyesnek. (Volt ilyen vagy ehhez hasonló kérdés, de hogy a páv-on volt vagy a cégnél a pszihológián arra már nem emlékszem)
Jah ,ha nem változott semmi akkor holnap a DUD-923-al leszek és akkor majd csinálok neked pár képet amit kértél.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
-
MaciG
addikt
Fogalmam sincs ez mért van, mert ezeket a buszokat már számtalanszor átépítették.
(#133) Lenry: Sajnos nem lettek képek, mivel a 923-as kettes szemlés volt így egy tartalék busszal mentem... Mindig ez van, mikor végre jönne valami jó gép akkor van vele valami, hétvégére is ki van írva nekem a JAW-725, ma munka után benéztem pár papírért és mit látok? Ott áll a szervizben...
Ma volt szerencsém utazni pár megállót az SZKT-s 417-es villamos pótlóval. A belső kialakítása az tetszik, szerintem jobb így mint abban ami a volánnak van, viszont az ülések azok írtó kemények. Mintha fa vagy műanyag ülések lennének és van rajtuk egy vékony szövet.
BANZAII
-
MaciG
addikt
280-es Ikarussal világjárás? TI nem vagytok normálisak Az E95, az már valamivel reálisabb.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Pont kedden beszélgettem az illetékessel és szó volt erről is, de azt mondta, hogy az idén még nem indult és még nem is látni, hogy mikor fog. Amúgy ilyenkor év elején már régen ment a tanfolyam. De most lesz egy kis létszámleépítés, főleg az SZKT terjeszkedése miatt, szóval lehet érdemesebb lenne ott próbálkoznod, mert gondolom oda meg akkor kell plusz ember.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Meg ott van még a 2-es villamos is. Bár az se most lesz kész, de a munkálatok azok folynak, ezért írtam hogy terjeszkedik. Mondjuk én nem tudom, hogy mennek ezek, de én nem tartom fair dolognak, hogy az SZKT ott hoz létre vonalat ahol már szinte van, és ez miatt kell megszüntetni, vagy ritkítani a buszokon. Ez kb. olyan mintha a volán létrehozna egy buszjáratot az ötös vagy kilences troli vonalán, vagyis annak egy jelentős részén...
BANZAII
-
MaciG
addikt
Nah de ennyi erővel akkor lehetett volna a körútra mindkét irányba egy plusz busz sávot építeni ami jóval olcsóbb és azon mehet a troli meg busz is. DE mind1 is, én nem értek hozzá, én már azt sem értettem ,hogy mi értelme lesz a 3 sávos körforgónak, mikor hamarosan elkészül az elkerülő.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Lehet ,hogy Pesten pl. a 4-es és a 6-os villamos gyorsabb ,mint a busz, de itt Szegeden más a helyzet. Erre példa: Reggel jövök 36Y-ba, a temetőnél a Fonógyári végén beérek egy 3F-es villamost és mikorra én eljutottam a Dugonics térig a villamost még visszapillantó tükörben sem nagyon láttam, de épp mondhatnám azt is ,mikor megyek ki Szentmihály fele és a körforgalomnál (Szintén Dugonics tér) találkozok a 4-es villamossal, mire én elérem a vasúti átkelőt, a villamos még valahol a szalámigyár előtt ebickél. Vagy épp azt is lehetne még említeni, hogy mikor járt az egyes villamos, busszal sokkal hamarabb végigértél a Kossuth Lajoson, mint villamossal. Nah persze mikor nagy torlódás van vagy éppen baleset akkor gyorsabb a villamos, de mikor pl. egy villamos lerohad akkor meghalt az egész... Egy szó, mint száz én azt azért nem mondanám, hogy a villamos itt Szegeden gyorsabb lenne, mint a busz.
[ Szerkesztve ]
BANZAII