Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Klemens
őstag
Sziasztok!
ABE kolléga invitálására benéztem ide közétek.
Nekem a buszokhoz annyi közöm van, hogy kb. 2 hónapja kerültem át a BKV Délpesti Buszgarázsába, mint szerelő tanuló. Utolsó éves vagyok, májusban vizsga.
Sok típus nálunk nem fordul meg, konkrétan ezek vannak:
IK 260
IK 280
IK 412
IK 435
Volvo 7700
VanHoolSok mindent még nem tudok, de igazából ha azt veszem még csak 2 hónapja vagyok a buszgarázsban és csak heti 2 napot.
[ Szerkesztve ]
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
-
Lenry
félisten
forgalmas helyre építik, szeparáltan.
ergo a töm.köz-nek nem a napi másfélmilliárd egyéb jármű közt kell lavíroznia, hanem külön pályán suhanhat, így sokkal gyorsabb eljutást biztosít, mint egy, a dugóban vesztegelő busz. elsősorban ez a lényege.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
MaciG
addikt
Nah de ennyi erővel akkor lehetett volna a körútra mindkét irányba egy plusz busz sávot építeni ami jóval olcsóbb és azon mehet a troli meg busz is. DE mind1 is, én nem értek hozzá, én már azt sem értettem ,hogy mi értelme lesz a 3 sávos körforgónak, mikor hamarosan elkészül az elkerülő.
BANZAII
-
Lenry
félisten
gondolom mert addig is nem árt, ha valahol eljárnak a kamionok, meg utána se baj, ha nem lesznek dugók.
a tervek szerint plusz buszsáv a Nagykörúton lesz, 1-2 év múlva állnak neki.
a belső sávok busz és troli only, betoncsöcsökkel, járdaszigetekkel, a Kálváriától a Szillériig.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Newyorker
addikt
skacok ezek a King Longok valóban ilyen ratyik?
★ 🎮 ★ PS4 PSN ID.: HUN_Zoocsemege ---> ONLINE BFV
-
Lenry
félisten
válasz Newyorker #206 üzenetére
yepp.
de hála Istennek nem veszi meg őket a VolánbuszGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Klemens
őstag
Na, ma megvolt az utolsó gyakorlati napom a buszgarázsban.
Dolgozni már csak akkor fogok oda menni, ha az esetlegesen sikeres szakmai vizsga után felvesznek állandóra.
Ma könyékig áztam a gázolajban, a folyt rajtam olaj, túrtam a zsírban, a koszban."A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
-
MaciG
addikt
Lehet ,hogy Pesten pl. a 4-es és a 6-os villamos gyorsabb ,mint a busz, de itt Szegeden más a helyzet. Erre példa: Reggel jövök 36Y-ba, a temetőnél a Fonógyári végén beérek egy 3F-es villamost és mikorra én eljutottam a Dugonics térig a villamost még visszapillantó tükörben sem nagyon láttam, de épp mondhatnám azt is ,mikor megyek ki Szentmihály fele és a körforgalomnál (Szintén Dugonics tér) találkozok a 4-es villamossal, mire én elérem a vasúti átkelőt, a villamos még valahol a szalámigyár előtt ebickél. Vagy épp azt is lehetne még említeni, hogy mikor járt az egyes villamos, busszal sokkal hamarabb végigértél a Kossuth Lajoson, mint villamossal. Nah persze mikor nagy torlódás van vagy éppen baleset akkor gyorsabb a villamos, de mikor pl. egy villamos lerohad akkor meghalt az egész... Egy szó, mint száz én azt azért nem mondanám, hogy a villamos itt Szegeden gyorsabb lenne, mint a busz.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
Lenry
félisten
a 3-ason, azért, mert egyvágányú, leromlott állapotú pályán, 40 éves, majd' szétesős villamosok dülöngélnek
a 4-es is csak egy vágány, kitérőkkel, időnként várni kell a szembejövőre, plusz elég nagy forgalmú vonal, sokáig tart az utascsere, plusz sok a keresztutca, amiből bármikor kihajthat valami idióta, és emiatt lassan kell menniaz 1-est nem tudom, azon elvileg nem kéne ilyennek lenni
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
trolikat tudom, villamosról sajna nincs infóm
* ZiU-9 - 1.9 kWh/km (9-1xx psz.)
* Škoda 14Tr - 1,6-1,7kWh/km (700-as pályaszámúak)
* Cegelec motoros trolik - 1kWh/km (1,3 a fogy és -0,3 a visszatápl.) (T-750-es Škoda 14Tr, T-810-es Škoda 21Tr, T-850-es Volvo, T-86x-as Mercik)
* Škoda 21Tr - 1,3kWh/km (T-800-as pályaszámúak)
* Škoda 15Tr - 2,5kWh/km (csuklós, 2 motoros!) (T-600-618-es pályaszám)
* Ik280 Ikarus OBUS (Ziu hajtással) - 3,5kWh/km (csuklós) (505-ös pályaszám)
* Ik280 Ikarus GVM hajtással - 1,6kWh/km (kb 2-0,4 visszatápl.) (502-es pályaszám)ez is színtiszta városi forgalom
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Klemens
őstag
Ezekről az Ikarus Agora-król mit lehet lehet tudni?
Keresgéltem a BKV honlapján, de csak annyit találtam, hogy tolócsuklós és részben alacsonypadlós...
Nekem azért ennél több infó kellene."A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
-
Lenry
félisten
hát annál több infóm nekem sincs hirtelen róla. esetleg ez
netalán szerelted?(#216) MaciG: grat, lesz az még több is
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
MaciG
addikt
Azért nagyon szívesen dolgoznék inkább egy ilyen Ikarus E99-el valami távolsági vagy különjárati "vonalon". Bitang jó gép. Ezen a héten szinte minden nap láttam itt a pályaudvaron.
BANZAII
-
-
Jamby18
senior tag
Én vasárnap ültem életemben elsőnek egy Borsod Volános CREDO-n [link]
Formája sose tetszett érdekes eltúlzott kasztni, kicsi kerekek.. de ahhoz képest hogy 186cm vagyok kényelmesen elfértem úgy, hogy mellettem is ültek, míg amikor Ikarus E95 Scania jön annál csak hátul tudok meglenni annyira kevés a lábtér.
Látszott hogy gondos vezetője van mert a nagy úthibáknál lassított, illetve plüss papagájok díszelegetek. -
ABE
őstag
Valószínűleg attól is függ a dolog, hogy az adott volán társaság milyen üléstípussal és kiosztással rendelte a buszokat. E95-ből pl. a Volánbuszos verziók a legjobbak szerintem, a Bakony Volános meg a legbénább, legalábbis amikkel eddig utaztam. Credo kb. egykutya, bár ott is van különbség, hogy az EC (elővárosi), vagy az IC (városközi) verziót fogod ki. Igazság szerint a Credo elővárosi forgalomra okés lenne, de amiket városköziként futtatnak, azok már nem az igaziak hosszabb távon. Múltkoriban egy korábbi szériás IC-vel mentem, ami korrektebbül fel volt szerelve, de hát manapság a társaságok azért veszik a Credo-t, mert olcsó, és ebből fakadóan nyilván minél puritánabb verziót rendelnek.
-
Klemens
őstag
Nah, tegnap leadtam az önéletrajzomat a BKV-hoz, remélem sikerül a szakmai vizsga és remélem, hogy utána fel is vesznek.
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
-
barnam_
nagyúr
Jó neked, én még nem utaztam olyan Credo-val, amiben kényelmesen elfértem volna (kb 185cm magas vagyok)
Viszont nemrég mentem egy Rába motoros E95-el, talán felújították az üléseket, mert a szokásos barna helyett kék, rombusz mintás huzat volt rajta, és a háttámla is bírta a rosszabb utakat is.
-
Ck.
addikt
A "csápos" járműveken a közelgő villamos-, ill. troli vezetékek kereszteződéseinél mindig lelassítanak, ill. le kell venni a lábat a pedálról miközben áthaladnak alattuk. Mi van, ha ezt a sofőr mégsem teszi meg, hanem "padlóárammal" átmegy rajta?
-
Lenry
félisten
ívhúzás meg szikra, ami nem tesz jót az elektromos berendezéseknek.
egyébként nem lassítanak mindig: a legtöbb troli-villamos illetve troli-troli kereszt (*) úgy van kialakítva, hogy csak az egyik beérkező van kiszigetelve (azaz neki kell lendületből, áram nélkül áthaladni a #-en), míg a másik nyugodtan áthajthat, elektronikai szempontból számára nincs megszakítás, ők inkább a nagyobb szedőkiugrás-veszély miatt lassítanak (bár az F1-F2 szerint trolikeresztben 50km/h a Vmax, amit azért ritkán érnek el városi környezetben)
* a villamos-villamos #-eknél ilyen nincs, mert csak fázisvezetékek vannak, nincs külön földvezeték, így nem gáz, ha a pantográf egyszerre kettőhöz (vagy többhöz) ér hozzá
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
ja igen, és amiért jöttem:
tegnapelőtt sikeres próbafutást teljesített Magyarország második alacsonypadlós csuklós trolibusza, a Szegedi Közlekedési Társaság és az ARC által közösen fejlesztett/épített SZKT-ARC Tr187/TV.EU típusú csuklós trolibusz, ami a tűzkeresztségben a T-660 pályaszámot kapta, és egyébként meglehetősen ugyanolyan a kasztnija van, mint a fentebbi Ikarus V187-nek
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
amint levizsgázik
néhány napig/hétig még tesztelgetik, aztán ha semmi gebasz nem lesz vele, akkor már jön is a vizsgabizottság.(anno a 650-es is így volt délelőtt megkapta az engedélyeket, délután már körözött asszem az 5-ösön)
megint próbáztak a 8-ason? ez viszont nekem új.
a vonal viszont egyelőre még nem fog beindulni, ugyanis a Klinikák már elég messze esnek mindenféle betáptól, csoda, hogy volt annyi kraft a vezetékben, hogy a próbázó trolik nem ragadtak le a környéken.idézek:
"A 10 és 20 kV-os hálózat kiépítésével biztosítható energiaigény teljesítését a szolgáltató, EDF DÉMÁSZ Zrt. két áramátalakító esetében 2010. 07. 19., míg a többi állomás esetén 2010. 09. 19-re vállalta. Az áramellátók energiaellátásának biztosító 10 és 20 kV-os kábelek kiépítése nem a kivitelező tevékenységi körébe tartozó feladat. A tápenergia biztosítása nélkül a próbaüzem és a műszaki átadás-átvétel sem indítható el."
illetve
"Zrínyi u.-i áramátalakító megépítése a hozzátartozó 600 V-os kitápláló
szakaszokkal együtt, + optika és utastájékoztató pontok tápellátásának megépítése
Befejezési határidő: 2010.11.05. (kötbér köteles)"[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
MaciG
addikt
Értem. Én már csak arra leszek majd kíváncsi, hogy majd ha beindul az új 10-es trolivonal, akkor a Tarjáni végállomáson, hogy lesz hely, mert most ,hogy még nincsenek ott a trolik, így is vannak olyan időszakok amikor már nem lehet normálisan leparkolni a busszal. És oké, hogy most ott is építkeznek, de én nem látnám, hogy bővítenék is.
BANZAII
-
Ck.
addikt
Miért van az, hogy este ~ fél10 után szinte az összes 'TV'-s merci és volvo 25-30 km/h-val közlekedik rendszeresen? (Napközben ritkán utazom, főként esti órákban jellemző.) Elsősorban 90/90F, 10, 20, 11, 21, 60, 60Y-os tapasztalataim vannak. A forgalom abszolút nem tette indokoltá, teljesen üres volt a sávja, de 25-30 fölé nem ment. Annyira felk*rt, hogy a következő utamon lemértem GPS-szel is, valóban nem volt több. Ki van adva a TV-nél, hogy este a kis forgalomban a menetidő miatt ennyire lassan kell haladni? Mondjuk az is érdekes, hogy az IK 280, 260, 412, 435-ösök mennek normál tempóban. Vagy netán előírás, hogy az új beszerzéseknél csak símogatni szabad a pedált?
-
ABE
őstag
Szerintem alapvetően azért mennek este lassabban a buszok, hogy tartsák a menetrendet. Persze vannak olyan sofőrök, akik sz@rnak rá. Ha meg az orrod előtt menne el a sietős busz, akkor az k*rna fel.
Egyszer utaztam valami vadállat sofőrrel késő este a 8-as vonalán Budapesten, a 22 perces menetidőből valami 15-16 perceset csinált. Biztos voltak páran, akik örültek neki...
[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
Azért mennek lassan ,mert pl. a 10-es busznak a menetideje a reggeli csúcsban is 14 perc, és este mikor már senki nincs a buszon akkor is 14. És meg van határozva ,hogy mikor indul és mikor érkezik meg és te nem érhetsz oda hamarabb a végállomásra, mint ahogy elő van írva, max ilyen 1-2 perccel, de inkább annyival se ha nem muszáj. Mert ha mégis hamarabb érsz oda és valaki beszól, hogy márpedig ez a busz hamarabb ment el, akkor a sofőrnek kemény pénzeket kell leperkálni... Jah meg később se szabad indulni ,hogy mondván úgyis behozod, szóval marad az h lassan mész. Én pl. mikor csinálom a 77-est, ami megy a Fehértói Halgazdasághoz Dorozsmáról (megjegyzem eddig ötször csináltam egy kanyart de eddig nulla utasom volt...) akkor amég Dorozsmán megyek ilyen 10-15-el alapjáraton döcögök a szélső sávban , mert aztán az 5-ös úton már nem mehetsz lassan ,mert megölnek a többiek.
(#239) ABE: Budapest az más. Vagyis szerintem ott máshogy nézik a dolgokat mint itt. Mert mesélték a kollégák, hogy volt itt egyszer egy Pesti sofőr, de egy nap alatt több utaspanasz jött rá, mint egy helyi sofőrre egy egész évben.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
Lenry
félisten
hehe
nekem trolisok meséltek hasonlót, de abban járatkimaradás mellett szabálysértés is van, úgyhogy inkább nem rontom vele a cég hírnevét, még ha huszonévvel ezelőtt is történt[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
egykori
őstag
Sziasztok!
Olvasva itt a tapasztalatokat, élményeket, engedjétek meg, hogy én is hozzászóljak, mint egykori BKV-s buszvezető. Amikor kb. 15 évvel ezelőtt bevezették az AVM-et - ez egy automatikus járműfigyelő rendszer -, igen hamar abbahagytuk a száguldozásokat. A villanyoszlopokra telepített markereken keresztül nagyon jól szemmel tartottak minket, hogy merre járunk, előbbre vagy lemaradva vagyunk, és szóltak is, jeleztek is, és természetesen, ha ez kevés volt, akkor bünti jött.
Mostanság nem tudom hogyan megy a játék, de annyi bizonyos, amikor - ritkán - busszal utazom, elég szép rendet érzékelek ezen a területen. -
Lenry
félisten
más is látta a 660-ast a 8-ason
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Badman 4ever
őstag
Nem is tudtam, hogy elkészült és működőképes. Ha kész lesz, megyek vele egy kört.
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
Lenry
félisten
válasz Badman 4ever #249 üzenetére
én még körbe is fényképezem, ha épp lesz mivel, de majd lehúzom Párom egy fotómasinával.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Okos Otthon / Smart Home
- Steam Deck
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- OTP Bank topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NOTEBOOK / NETBOOK / Mac beárazás
- További aktív témák...
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!