- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- OLED TV topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MaciG
addikt
És sajnos leghamarabb 12.-én hétfő délelőtt leszek a DUD-923-al. Voltam már vele, az pl. szépen rendbe van tartva, meg a fülke is jól fel van szerelve.
Azt, hogy több gond van-e a a JAW-os volvokkal nem tudom. Engem az zavart benne, hogy nem láttam melyik ajtón jeleztek, csak azt ,hogy jeleztek, mert azokba utólag nem furkáltak külön olyan ledket, mint a csuklós társaikba. Meg a sofőr akit váltottam aznap, azt mondta, hogy azért nem, mert ezek helyközis buszok voltak. De legalább ott az egész busz klímás nem csak a fülke
BANZAII
-
MaciG
addikt
Folytatva a gondolatmenetet (csak közben indulnom kellet a délutános részre ,mert várt rám a mélyen tisztelt utazóközönség ) amivel sok probléma van az a 435-ös Ikarus, itt főleg motorikusan vannak gondok, és már be is hozták őket osztott műszakra, hogy kb feleannyit menjenek egy héten, mint eddig. A másik meg ez a 412-es csoda. Nah hát itt ebben a buszban logikát senki ne keressen, és ne is próbáljon meg rájönni mit miért és hogyan csinál, mert mire rájönne, eltelik egy hét és megint minden máshogy fog működni... (szóval az elektronikája egy nagy kalap ... )
BANZAII
-
ABE
őstag
Utasként nézve a 412-es tényleg ritka fos egy busz, iszonyatosan ráz, kemény, zörög, hátsó része szűk, és ha hegyi útvonalra rakják, még lomhább is érzésre, mint a 415-ös.
435-ös milyen motorral van szerelve? Ha jól tudom, a BKV-nál a 400-as szériában DAF motorok vannak, azokkal van a gond?
-
Lenry
félisten
a 412-es a felépítése miatt olyan, amilyen. a teljesen 100% alacsony padló miatt jó pár dolog fel lett áldozva (főleg a hely), plusz olyan újítások vannak benne, amiket előtte semmilyen más buszon nem alkalmaztak (pl hogy fellépőmagasság csökkentése érdekében a padló mindössze 8 centi vastag, és így a tető tartja az egész buszt)
az itteni 435-ösök Rába motorosak
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ABE
őstag
Nyilván az alacsonypadlós kialakításnak vannak hátrányai, de a hátsó résznél a legnagyobb probléma a szűk ajtó, ezt szerintem másképp kellett volna kialakítani, hátráltatja a gyors és kényelmes utascserét. A futóműve meg totál nem a pesti utakra van kitalálva, utaztam már más alacsonypadlós típusokkal is, de azok nem voltak ilyen kellemetlenek. Jól tudom egyébként, hogy az Ikarusnak ez volt az egyetlen ilyen kialakítású típusa? Ez a tető tartja a buszt dolog elég neccesnek tűnik, már találkoztam olyan 415-össel, aminek két ablak között el volt törve a karosszériája, akkor mi lesz hosszabb idő után a 412-esekkel?
MaciG
Utasként én is nagyon szeretem a 435-öst, mondhatom azt is, hogy városi viszonylatban a kedvenc.
Közben utánanéztem, a BKV 435-ösei DAF LT 195 Euro I típusú motorral vannak szerelve.
[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
Nem tudom honnan származnak, itt Szegeden a volánnak 2 darab van belőle, meg az SZKT-nak si van pár darab ,de azok nem pontosan ugyanilyenek. Amúgy Ikarus 417 a pontos típusa.
De ha már pár hsz-el feljebb szóba került az utaskényelem, én azokat a régi piros trolikat hiányolom nagyon, mert azok brutál kényelmesek voltak, azokkal a nagy süppedős ülésekkel.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
Lenry
félisten
igen, ez volt az egyetlen teljesen AP-s Ikarus.
azért is lett ilyen, mert az Ikarus teljesen hanyagolta az alacsonypadlós témát, mert a szocialista országoknak bőven jó volt a 200-as Ikarus, és nem volt fejlesztés ilyen téren. a rendszerváltással azonban hirtelen megnőttek az igények, amire túl hirtelen kellett megoldást találni... ez lett a 412-es.a tető: egyébként ez egy baromi innovatív dolog, mert így lehet aztán valóban alacsonypadlós buszt csinálni, de ez is kiforratlan volt. a terhelést szinte teljesen a megerősített tető veszi fel, arról van lelógatva a motor is. a maradék terhelésen a falak, az ablakok (ezért is kevés rajta a nyitható ablakfelület) és négy, kapaszkodónak álcázott oszlop osztozik.
mondom, ez elég előremutató fejlesztés volt, de aztán már nem volt idő továbbfejleszteni
(#58) ABE: az SZKT-s Ik417-esek Wupperthal-ból lettek használtan véve (6 db). a Volánosok szerintem újak. (legalábbis nincs infóm előző tulajról)
(#59) MaciG: a ZiU-kat? azokkal már nem nagyon fogsz Szegeden utazni, mert szét lettek vágva, konkrétan egyetlen darabról tudok, ami megmaradt, majd egyszer nosztalicska lesz belőle, de lövésem nincs mikor fognak egyáltalán nekiállni
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
passz.
az biztos, hogy így először az Ikarus csinált AP buszt, de hogy ezt átvették-e más gyártók, azt nem tudom.egyébként nem hiszem. ugyanis ennek a tetős dolognak van egy olyan elég komoly hátulütője, hogyha mondjuk kiég a busz, akkor a felfelé terjedő meleg miatt könnyen megsérül az a rácsrendszer, ami a terhelést osztja szét, és onnantól annak a kocsinak vége, mert nem nagyon lehet javítani
plusz asszem ezt szabadalmaztatták is.[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
MaciG
addikt
értem
Viszont régebben mikor még csak utasként voltam fent a buszokon, akkor nagyon szerettem utazi az új volvokkal és a mercikkel, de most meg jobban örülök neki ha egy jóöreg ikarussal megyek haza, mert az új volvokon és merciken egyszerűen nem tudok ülni, mert annyira kényelmetlennek tűnnek az ülések. (mondjuk a napi ~8 óra vezető ülés után jogos is). Viszont a vezetőülés meg olyan rajtuk, hogy mikor lámpánál ráteszem az ujjaimat az állító gombokra (amiből annyi van ,hogy sose fogy el), olyan mintha egy masszázs fotelben ülnék Csak kár hogy nem mindet lehet állítani járó motornál.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
MZsoltee
veterán
Erről a jószágról meg tudja mondai valaki milyen gyártymány típus?
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
Lenry
félisten
első ránézésre Solaris Urbino 12-nek tippelném, de attól pár apróságban eltér (hátsó lámpatest, üvegezés)
lehetne Volvo 7700 is, de attól is eltér (ha mér a régi verzió, akkor annak nem ilyenek a lámpái, ha meg a faceliftes, akkor meg hiányzik a tető végén a kicsúcsosodó rész)
úgyhogy egyelőre kifogtál rajtam
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ABE
őstag
Én is Volvónak néztem elsőre, de valahogy nem áll össze a kép. Ajtóelosztás alapján városi busz, de 5 ablakkal? Akkor ez megvan vagy 12 méter. Meg fura, hogy a pécsiek honlapján van a kép, nekik viszont nincs Volvójuk tudtommal. Megyek vissza gugliképkeresni...
[ Szerkesztve ]
-
Lenry
félisten
még nincs
a képek újonnan beszerzendő buszok színtervpályázatához kapcsolódnak, lehet, hogy még nincs eldöntve, hogy milyen buszok lesznek, úgyhogy bedobtak egy általános rajzot, hogy mégis legyen a pályázóknak valami kiindulási alapjuk
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
máyköl
veterán
Nekem a kedvencem az amerikai sulibusz, az a sárga.
-
Lenry
félisten
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
az SZKT egyik 417-ese most is ilyen (FLN-316 asszem).
messziről úgy néz ki, mintha vastagon párnázott ülései lennének, aztán amikor ráülsz, akkor jössz rá, hogy totál műanyag az egész, 0 szivaccsal.
volt már, hogy le akartam huppani, és úgy odab*sztam az alfelemGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ABE
őstag
Na igen, de pár megállót menni egy műanyag székes városi busszal még mindig jobb, mint 1,5 órát utazni egy teherautó alvázas "busszal". Amúgy szvsz. itthonra csak ilyen műanyag üléses buszokat szabadna rendelni, egyszerűen undorító, ahogy a szövet ki tud nézni pár év után.
Egy kép arról, amikor sulibusszal mentünk a Hiltonba:
-
Jamby18
senior tag
Akkor lenne egy pár kérdésem,ha nem gond.
Mi kell ma ahoz hogy buszvezető legyen az ember B(van),C,D Jogsi. PÁV 2 emlegették sokan, még valami olyasmit is hallottam,hogy ezért Pestre fel kell menni,és ha buksz 20-30eft.
És 2 tévhitet is szeretnék feloszlatni, ha az eggyáltalán.
-évente kell E.Ü. vizsga?????
-Még van 1 amit nem tudok elhinni,ezt haverom apja mondta ha csinálgatom a jogsikat és pl bukok C vagy D ből akkor elbukom a már meglévő jogsijaimat is vagy ugyan ez érvényes mondjuk ha már megvan a C és a D meg nem sikerül és akkor elbukom a C-t.... tényleg van ilyen???
Illetve nehéz ma bejutni 1 volán társasághoz akár helyi vagy távolsági, ha én most levizsgázok "friss" jogsival van-e esélyem vagy nagy várólista van?
Nagyjából ennyi lenne
Felénk most C--->160 000 Ft
D--->160 000 Ft Ezekből mi igaz, tisztába vagyok a 100eftos B-s jogsikkal amik azután 120-30nál kötnek ki csak ezért kérdezem.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
A 607-es hamarosan lerohad, szerintem 1 óra sem kell már hozzá. A Mars térről a Lugas utca felé már alig tudott elvánszorogni, kemény 20-as tempó és heves rángatások között.
-
zsid
senior tag
A B kat előfeltétele a D nek, a Ct nemtom, bár nem árt ha van jogsi és gyakorlat. PÁV II ami asszem 5 évig érvényes max.
Ha buksz egy kategóriát, akkor a többit nem veszik el, ez csak urban legend.
Szvsz kezdő jogsival sehova nem lehet bejutni, nagy csók kell hozzá. ( gondolom te sem bíznál egy 20-30 millás gépet olyanra, aki eddig vezetett egy oktatójárművel 20 órát. Nem kell összetörni se, egy padkázással elmehet a felni, a gumi, ha meghúzod, akkor az oldalát kell telibefújni, ha máshol okozol kárt, akkor pedig megy a cég biztosítási bónusza.)
Szvsz C-t nem raksz le 160ból ilyen vizsgadíjak mellett, és Dt se nagyon.Lehet más mást fog mondani, szerintem ( ha még nincs csak B jogsid ) akkor fokozatosan haladj előre a kategóriákkal is meg az autó méretével.
<tRucKdriFteR>
-
MaciG
addikt
D-s jogsi kell, viszont a D feltétele az ,hogy legyen C. Nem kell több éves gyakorlat (C után akár már másnap mehetsz D-re),de a D-hez be kell tölteni a 21-et. a 160K szerintem kevés, már pár éve több volt... Nálunk a társaságnál évente van orvosi vizsgálat. (ez ilyen belső vizsgálat). Kell hozzá PÁV2, én most nyár elején csináltam és olyan ~8K körül volt. Meg az újonnan kezdőknek, ahhoz, hogy munkát is tudjanak vállalni kell egy GKI kártya (gki vizsga, ez hasonló, mint az árufuvarozásnál volt régen a báf. asszem már ott is gki van ,de ezt nem tudom. Ez is olyan 100K körül mozog.). Én is friss jogsival mentem el dolgozni, úgy, hogy C-vel szinte minimális km-et vezettem. Meg nekem össz-visz egy mezei C-m volt és úgy jelentkeztem egy képzésre a helyi társaságnál és a többit amiket leírtam azt ott csináltam meg és a cég teljes mértékben fizette, és még fizut is kaptam a tanfolyam idejére. , persze cserébe alá kellett írnom 2 évet. De akkoriban a bkv-nál is indítottak ilyen képzést, csak oda viszont kellett a 2 év C-s gyakorlat, ide meg nem. Jah még annyi ,hogy van pszihológiai vizsgálat is, de az is ilyen belső.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Már megint lemaradt pár dolog, ez most jutott eszembe fürdés közben
A csuklás buszhoz nem kell E-kat, csak egy típusvizsga, ez is ilyen belső céges vizsga, bár nem tudom más társaságoknál, ez hogy van. Meg elsőnek érdemes egy nagyobb cégnél helyi járaton kezdeni, mert ott nagyon sokat segítenek, pl. ha valami van a busszal nem neked kell megjavítanod a semmi közepén a hátadon X utassal, hanem jön a műhelykocsi és megoldják.
Ami még nagyon fontos a papírok mellet, az a elhivatottság és persze a végtelen türelem (sok olyan dolog van amit le kell tudni nyelni, pl. a pofátlan autósok viselkedése,utasok,stb.). Ha ez nincs meg akkor hozzá se fogj, mert egy idő után idegileg ki fogsz készülni. itt volt olyan hogy valakinek ez egyik végállomáson tele lett a töke az egésszel, kiszállt, azt otthagyta a buszt. De annyi ilyen és ehhez hasonló story van (pedig még csak pár hónapja dolgozok), hogy akár reggelig simán írkálhatnék, csak akkor nem bírnék felkelni hajnal 3-kor.BANZAII
-
MZsoltee
veterán
Nem akartam senkin kifogni.
Nem tudom ki mennyit tud a pécsi helyi közlekedésről, de a lényeg, hogy nem derült még ki, hogy milyen buszt vesznek (privatizálták eladták ellopták mszinte az egészet), de véletlenül kirakták az oldalukra a következő pályázatot:[link]A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
ABE
őstag
A kiírás szerint a csuklós hossza 18.7 méter, ami alapján elképzelhetőnek tartom, hogy Neoplan Centrolinert szereznek be.
-
zsid
senior tag
Egy dolgot igazából nem értek. Magyarisztánban a szóló jármű hossza 12m lehet, csuklós járműé 16,5 valamint pótkocsis járműszerelvényé 18,75m.
Az európai trend begyűrűzött hozzánk is, szóló járművek először 12,8méterre nőttek, majd 13,7, végül 3 tengellyel 14,5-15m. A csuklósbuszok a régi ik28x 16,5 méteréről megnyúltak 18 méterre ( asszem a faceliftes ik417ben is volt már ilyen), most meg már 18,7?? Há' ki a f@kkom az ezekre forgalmi engedélyt? Persze ha én csőrös Scania T164 mögé akasztanék 33lapos hűtőspótot, a kpmes tuti hozná a mérőszalagot és csesztetne, meg adna egy jó kis csekket. ( jó tudom a kamion elöl csuklik a busz meg majd' középen ). Tudtok ennek a szabályozásáról valamit?
Esetleg az összes ilyen "túlméretes" busz útvonalengedéllyel közlekedne? Az egy volánbusz méretű gépparknál már elég komoly kiadás lenne...[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
ABE
őstag
"megengedett legnagyobb hosszúság:
- az autóbusztól eltérő gépjárművek | 12,00 m |
- pótkocsi | 12,00 m |
- csuklós jármű | 16,50 m |
- közúti járműszerelvény | 18,75 m |
- csuklós autóbusz | 18,75 m |
- kéttengelyes autóbusz | 13,50 m |
- kettőnél több tengelyes autóbusz | 15,00 m |
- autóbusz + pótkocsi | 18,75 m"[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
-
Jamby18
senior tag
MaciG,zsid Köszönöm Elég sokat segítettetek így is, és legalább pár tévhitet megbeszéltük.
Augusztusba leszek 21. Ezért a Pálya alkalmasságihoz tényleg Pestre kell menni, miből áll?
GKI kátyát hol lehet csináltatni? És miből áll?
Ebből indultam ki----> [link] -
MaciG
addikt
PÁV-ot Pesten lehet csinálni a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál
Maga a vizsgálat abból áll hogy beülsz egy gépbe és ott 4 féle feladat van (PÁV||), felvillan egy kép, közlekedési szituáció, 1-2 mp-re és aztán jön 3 kérdés a képhez. PL.: Milyen tábla volt az út szélén, vagy volt-e gyalogos,stb. Másodiknak jön 4 egyszerű ábra ami állandó, és alatt mindig bevillan egy ötödik és neked el kell döntened hogy megegyezik valamelyikkel vagy nem. Harmadiknak kapsz egy kormányt és egy pontot kell az úton tartani, vezetni. Negyediknek pedig lesznek különböző színű gombok és ezek közül valamelyik szín bevillan a monitoron és neked a megfelelő színű gombot kell minél hamarabb lenyomni. A végén pedig a pszihológus feltesz pár kérdést, de csak ilyen általánosságok, meg a gépen is lesznek még ilyen eldöntendő kérdések, de azok is elég primitívek. pl.: Mennyire tartod magad jó sofőrnek. Nagyjából ennyi. Egyáltalán nem nehéz, csak elég sok idő. (kb 3 óra, mert nem csak 1 ember van egyszerre). HA végeztél egyből meg is kapod a papírt hogy sikerült-e.GKI
GKI-n van 3 könyv, mindegyik nagyjából 100 oldal, (műszaki, tahográf, egészségügy, pszihológia) és ebből van 3 tesztlap egyenként 40 kérdéssel (a,b vagy c). Van egy esettanulmány a 3 könyv anyagából. Ez lényegébe 9 darab kifejtős kérdés (5-10 mondatban). Van egy rövidke szóbeli beszámoló, ismét a 3 könyv anyagából. 1 óra városi vezetés és egy pár darab szimulátoros feladat.BANZAII
-
Jamby18
senior tag
Akkor nincs más dolgom mint szorgosan gyüjtögetni.
Még annyit nem értek GKI-vel kapcsolatba látom a tanfolyam ami 98k ennyi elég is lenne vajon? Engem bezevar a továbbképzés "Hivatásos autóbuszvezető" nekem akkor elég az első vagy mindkettő kell?És szereted csinálni? Iskolai kikötöttség van értem ez alatt (szakmunkásképző,érettségi).
[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
Neked az alapvizsga kell és majd 5 évente a továbbképzés.
A GKI egyáltalán nem bonyolult ,de azt csak akkor lehet elkezdeni ha már megvan a "D".
Érettségi kell hozzá. Én még nem rég óta csinálom, de eddig nagyon tetszik, és igen, szeretem csinálni. Egy dolgot nem szeretek korán kelni, de azt gondolom senki. Ma is hajnal 4:30-kor volt az első járatom és 13:15-kor jött a váltás, de olyan gyorsan eltelt az idő, hogy én még majdnem köröztem tovább.BANZAII
-
Jamby18
senior tag
Hoppá
Akkor nekem szeptembertől esti suliba a helyem,terveztem egyébként és ki is gondoltam (ismerősünk is nyaggatott,hogy ne féljek az egésztől, nekem már mindenképpen kell mert nem fogok boldugulni) nyárig kibírom a mostani melóhelyen amennyi pénzt össze tudok szedni annyit elrakok. Egyébként ez is érdekes eddig úgy tudtam sofőrnek elég a a 8általános vagy valamilyen szakma és ellenőröknek kell az érettségi. Mostmár ezt is tudom legalább.
A keléssel nekem sincs gondom most 2.50 kelek ha nappalos vagyok 3.30kor indulok otthonról gyalog kb 1km-t ahol felszed az ingyenes járat és 5.20ra kiérünk Tiszaújvárosra.
Miközbe gyaloglok látom az első buszokat és a dolgozókat "összeszedő" buszokat is[ Szerkesztve ]
-
Jamby18
senior tag
[link]
Ő nállunk dogozott
Ahogy látom a (#47) hszben nállatok is ez a színezés.[ Szerkesztve ]
-
Jamby18
senior tag
Mi vitt rá egyébként,hogy buszsofőr legyél?
Gyerekkori álom, fogtad leérettségiztél és aztán egyből csináltad a jogsikat és vártál,hogy bekerülj vagy dolgoztál valamit közbe mire behívtak? -
MaciG
addikt
Én mindig is imádtam vezetni, (ill. szerettem volna, mert 10 évesen nyilván nem volt jogsim ) meg busszal ill. vonattal utazni autó helyett. Aztán ez így kialakult bennem, hogy mivel ezt szeretném én is csinálni ezért elmegyek sofőrnek (szerintem az egy nagyon jó dolog, a mai világban meg főleg, ha az ember azt csinálja amit szeret). Sokat vacilláltam, hogy busz vagy kamion. Az érettségi után elkezdtem csinálni a "C"-t ,de közben elvégeztem egy 2 éves technikusi szakot is ( konkrétan rendszerinformatika, mert valamilyen szinten az is érdekelt), mert sose lehet tudni, meg az első szakma ingyenes. Ahogy a 2 éves szakmának vége lett, itt volt az idő, hogy akkor gyerünk dolgozni, és elsőnek olyan helyeken nézelődtem ahol teherautózni, kamionozni kellene (mert végül az mellett döntöttem), csak tapasztalatom az nulla volt, meg "E"-s jogsim se volt, árufuvarozóim meg pláne szóval ez így szinte esélytelen volt és nyár közepe fele szüleim egyik ismerőse szólt, hogy a helyi volán társaságnál most van ilyen lehetőség (fentebb leírtam) és én meg belevágtam, DE eddig nem bántam meg ,hogy ezt választottam, sőt!
BANZAII
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Escape from Tarkov
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- További aktív témák...