- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Projektor topic
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Gaming notebook topik
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- OLED TV topic
- Milyen nyomtatót vegyek?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
zelenait
csendes tag
Üdv mindenkinek.
Én is nagy buszrajongó vagyok, így hoztam nektek pár érdekességet. Remélem tudok nektek újat mutatni. (Nem olvastam végig a topicot. Ha valaki pár felrakta ezeket elnézést kérek. )
Pár érdekes elképzelés:
van Hool Astralef
van Hool T918 Altanef
Irizar Dragon
Viseon Megaliner 2009
Volvo 9900 SuperComet
Viseon Spaceliner 2009
Van Hool T931 Alligator
Setra S 418 HDS
És a személyes kedvenceim:
Berkhof Astromega (Volvo B10M alvázon)
Van Hool Astral
Ikarus 270 luxus távolsági biztonsági autóbusz
Ikarus 438
A filmbéli nagy kedvenc :
(Állítólag készült ennek a busznak a mai állapotáról is kép. Aki tud róla valamit légyszi írjon.)Ha találok még hasonló érdekes dolgokat majd írok.
-
ABE
őstag
válasz zelenait #403 üzenetére
Üdv a topicban!
Gyors reagálás egy-két képre: a négytengelyes busz nem is olyan utópia, pl. volt a Neoplan Megaliner, ilyet még Magyarországon is láttam. De ilyen tengelyvariációval biztos léteznek még buszok, szerintem pl. Dél-Amerikában elképzelhető, ahol hosszú távú utazásokra használják a buszokat. Azt azért megjegyezném, hogy a Van Hool egyszerű, letisztult formavilága eléggé bejön. A csuklós-emeletes buszról pedig szintén egy Neoplan, a Jumbocruiser jutott eszembe, ami műszakilag egy nagyon izgalmas darab, de félek, hogy több ilyen konstrukciót nem nagyon fognak bevállalni.
A Berkhof Astromegát sikerült kipróbálnod? Egy időben szerintem ezt a buszt láttam sokat a Budapest-Veszprém vonalon dolgozni, kívülről sosem tűnt egy túl bizalomgerjesztő darabnak.
A Big Bus című filmben szereplő Kükllopszról a következő infókat találtam: "The whereabouts of the actual bus used in the film are not known." Tehát nem tudni, mi lett vele.
Amúgy nem vérbeli busz volt, egy főleg külsőségeiben kidolgozott járművet csináltak teherautó alapokra. Itt egy cikk róla, ennél többet sajnos nem tudok róla: Building the Big Bus[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
No, figyelmetlenül böngésztem a linkelt oldalon, találtam még leírást a Cyclopsról: "Unbelievably, nobody really knows what happened to the Cyclops (named for its prominently mounted headlight eye). Was it dismantled and scrapped? Re-purposed for other ridiculously scripted films? Who knows." Vagyis igazából senki nem tudja, hogy mi történt vele, szétbontották, bezúzták, megmaradt...?
Aztán tovább böngésztem, és ezt találtam: "...it was scrapped..." Tehát bezúzták, vagy valami ilyesmi.
[ Szerkesztve ]
-
zelenait
csendes tag
Üdv.
Köszi a segítséget és a linkeket.
Az igaz, hogy a 4 tengelyes és az emeletes csuklós megoldás nem újdonság.
Viszont egy emelkedő utasterű, az Astral-hoz hasonló tárgyaló résszel kialakított busz már újdonságnak számat. De nem is az újítás, hanem maga a formája fogott meg elsőre. Nekem nagyon megtetszet és szívesen kipróbálnék egy ilyen vasat (ha létezne :S).Engem személy szerinte a Jumbocruiserek formája nem igazán fogott meg (kivéve a felújítottnak). De ez az elképzelés is nagyon megfogott a Van Hool-tól. Egy nagyon elegáns, de modern külsőt ad a busznak.
Berkhof Astromeg-t nem sikerült kipróbálni. Úgy tudom nem is sok készült belőle és én nem is találtam róla több képet. Ennek is a formája fogott meg nagyon. Mondjuk az is igaz, hogy nem nyerne szépségversenyt. Úgy tudom, hogy ráadásul elektronikailag se volt megbízható ez a busz. Annyit mondjuk tudok erről a Volánosról, hogy régen az egyik határnál teljesen szétszedték, mert azt hitték, hogy drogok csempésznek a buszon.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz zelenait #406 üzenetére
Az a csuklós-emeletes nekem abszolút fikciónak tűnt korábban, aztán rá kellett döbbennem, hogy mégis létezik ilyen konstrukció. Nagyon szívesen megnéznék én is élőben egy ilyen jellegű buszt. A Jumbocruiserből nekem is az a felújított darab tetszik inkább, ha jól tudom, egy baleset után (beleborult az árokba) újították fel. Itt is van a sztori: [link] A 3 tengelyes darabok érdekessége, hogy a "C" tengelyük kormányzott, ami szerintem érdekes dolog, hogy csuklós-emeletes létére ez megvalósítható volt, hogy ne akarjon felborulni.
Annak a kopott Berkhofnak tényleg van valami román csempészbusz beütése.
-
zelenait
csendes tag
Azt a Jumbocruisert már régóta árulják is: [link]
Az ára egész elfogadhatónak tűnik, de a belseje nincs megcsinálva és én azt a 435 lovas motort gyengének érzem egy ekkora buszhoz, főleg, ha meg van pakolva fullosra. Meg ezzel, ha kifog az ember egy olyan határt, akkor órákig állhat ott.
-
zelenait
csendes tag
Ha már így rákanyarodtunk a Neoplan-okra. Van két típus, ami nem annyira ismert a buszos körében sem, pedig érdekes darabok.
Neoplan Megaspace (ez is a kedvenceim között van. :
A másik Neoplan Clubliner:
Hát ez se a legszebb busza a Neoplan-nak, de a "kis esetlen" megjelenésével mégis megfogja az embert.
-
ABE
őstag
válasz zelenait #408 üzenetére
Csak 129e euro? Az semmi egy ilyen buszért, még akkor sem, ha belül nincs megcsinálva. Azt írják a hirdetésben, hogy új motorral árulják, a gyári nem tudom, hogy milyen volt, de ezt olvastam róla: "This coach was tested at the Nurburgring by Neoplan and also by Michelin at Clermont-Ferand at speeds in excess of 140km/h." Tehát elérte a 140-es sebességet is, nyilván nem megpakolva, de azért szép teljesítmény.
Utánanéztem ennek a Megaspace-nek, jól értem, hogy a Megaliner-től csak a hosszúságában tér el igazából? De az a Clubliner, hát az valami egészen röhejesen néz ki.
[ Szerkesztve ]
-
zelenait
csendes tag
Az eredeti motorról:
"The engine is a Mercedes 440 ps V8 and power is by an air controlled gear connection system on a ZF box."Ami viszont nagyon nem tetszik, az a bal oldali vészkijárat illetve a kézi nyitású ajtók. Ekkora felújításnál alapvető lenne, hogy megtartsák a levegős ajtókat. Valószínűleg azért választoták ezeket az ajtókat, mert a felújításban az szerepel, hogy lakóbusszá akarták alakítani.
Megaliner-nek és a Megaspace-nak egyenlő a hosszúsága. Gondolom egyformák az alvázak. Eltérés abban van (szerintem), hogy az alsó rész társalgónak van kialakítva illetve, hogy a Spacelinerekhez hasonlóan a vezető fülke külön van az utastértől valamennyire. (A képen mondjuk látszik, hogy egy folyósó van az első tengelyeknél és kerékdob felett konyha és egyéb dolgok vannak.)
Clublinernél a kanyarodást nézném meg, mert a rövid tengelytáv és a magassága miatt szerintem rendesen megdőlhet..
[ Szerkesztve ]
-
Lenry
félisten
válasz zelenait #409 üzenetére
ezt a Megaspace-t milyen célra tervezték? mert mondjuk egy London-Vlagyivosztok távon jól jöhet ennyi kényelem, de kétlem, hogy valaki ennyit menjen busszal
(már ha nem világkörüli útra akar menni, de én oda E95-el megyek )
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
zelenait
csendes tag
Felszereltségből és az ülésekből kiindulva nagyobb cégek vezetőségének szállítására használták/használják. 2-1-es üléskiosztást általában magáncélokra használt buszokba szoktak szerelni illetve luxusutakhoz.
Én viszont világkörüli útra inkább ezt választanám (ami egyben egy újabb ritkaság, mert 2 darabot gyártotak, csak belőle. ):
Mercedes O 404 DD
404-esen szerencsémre sokat utazhattam, mert apum sokáig dolgozott egy extramagas 404-esen. (állítólag az volt a promócios busz és elég jól fel volt szerelve) Nekem nagyon kényelmes csendes volt és meglepően szép állapotban volt és korához képest (15 év fölött volt) nagyon sok érdekes extra volt benne.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Érdekes ajtókialakítás: Van Hool T920 Altano
zelenait
Na igen, a Mercedes élen jár a teherautók és buszok biztonságosabbá tételben.
Ezen beszartam volna, ha azon a billegő buszon kellett volna ülnöm.
[ Szerkesztve ]
-
zelenait
csendes tag
Kár, hogy csak angol piacra gyártják ezt a T920 Altano-t. Nagyon szép és érdekes busz. (Ráadásul egyik cikkben azt írták, hogy a tesztelt buszok közül ennek a legjobb a WC-je. )
Jó látni, hogy a nagy gyártók (Setra, Neoplan, stb) között van egy olyan cég, aki kísérletezget a formákkal és megoldásokkal (mint anno az Ikarus). Nagy jövője van ennek a cégnek. -
ABE
őstag
válasz zelenait #419 üzenetére
Igen, érdekes, hogy a Van Hool-t nem kebelezte be egyik gyártó sem. Több szegmensben is jelen vannak, állítólag jó minőségű buszokat gyártanak, csak jó drágán. A Pestre került használt csuklós Van Hool buszok egyikével utaztam már, nekem elsőre szimpatikus volt, bár nagyon nem volt alkalmam megfigyelni. Amúgy jól tudom, hogy elég szépen jelen vannak az amerikai piacon is?
Hoztam még két videót is:
-
zelenait
csendes tag
Igen jól tudod. Az ESP tesztes videót is, amit mutattál, azon is egy amerikai típus van (első viszonylatjelző és a lökhárítóból látszik.
Amerikai piacra szánt típusok: [link]
Két Amerikai típus:
Vanhool TD925
VanHool T2145
(Érdekes a vezető ablaka. 45°-os szögben lefelé csúsztatható üveg. )[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz zelenait #424 üzenetére
Az oldalsó csík miatt hirtelen az Irizar PB jutott eszembe, de amúgy szemrevaló teremtmény. Reméljük, hogy az Ikarus névvel nem csak a városi buszok között fogunk újra találkozni.
Jut eszembe, még mindig nem tudok elszakadni a dzsámbótól, egyszerűen lenyűgöz ez a busz: néhány kép
[ Szerkesztve ]
-
zelenait
csendes tag
Hát az biztos, hogy jól mutatna.
Ám most, hogy jobban megnéztem a képeket találtam pár apróságot, ami igen nagy baja a busznak, ha rendes turista busznak akarnánk beállítani.
1. 100+2 főt írnak, hogy szállíthat, de az átalakítások miatt szerintem nem valósítható meg. Az első lépcső bal oldalra helyezése miatt buktak minimum az alsó szinten 4 helyet illetve az emeleten 2-t vagy 4-t. (Inkább 4-et, mert a lépcső egyenesen megy fel és több hely szükséges hozzá.)
2. A másik nagy baja, ami már a Skylinereknek (és az emeltesek 90%-ának), hogy csomagtartó túl kicsi. Sőt a mérete egyezik a Skylinerének és már ott is kevés. (Ezért van sok turistabuszon nyáron is síkoffer és utánfutó). A csukló mögötti két ajtó nem plusz csomagtartó, hanem az elektronikának és csukló egy részének a helye (képről legalább is ez jön le.) Ráadásul nincs vonóhorog, se síkoffertartó a buszon.
3. Amit korábbi hozzászólásomban írtam, hogy mechanikusak az ajtók, ami a mai világban már nem elfogadható. Főleg, egy ilyen busznál.
Ezeket a hibákat kijavítaná a leenedő tulajdonos valahogy, akkor biztos, hogy egy nagyon komoly busza lenne, ami egy cég buszflotájának az ékköve lehet.
-
ABE
őstag
válasz zelenait #429 üzenetére
Szerintem a Jumbo inkább szolgál reprezentációs, egyedi célokat, mintsem tényleg a praktikumot. Szinte biztos vagyok benne, hogy ha megveszik ezt a buszt, akkor exkluzív szolgáltatásra fogják majd be, és úgy alakítják ki a belső teret is, ahol nem fognak gondot okozni az általad említett hiányosságok.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Találtam egy érdekes oldalt, a világ minden tájáról származó buszokról egy adatbázist: Bus Explorer Database
[ Szerkesztve ]
-
Jamby18
senior tag
Nos, összegyűlt a "C" kat. a pénz,annyi kérdésem lenne, (bár majd elnézek az autósiskolához is) hogy C,D kategóriánál is kell KRESZ-t tanulni?
Mert én eddig abba a hitbe voltam hogy B-nél megtanulta az ember és kész többi jogsihoz csak rutin,forgalmat kell megcsinálni.
Mivel nem hinném, hogy sok változás lenne max. teher és magasság jelzés táblák.
Azért kérdezem mindezt mert nem tudom hogy fogok ráérni, amikor a B-t csináltam a gőzerőnél kedd,csüt 17óra volt 8 alkalommal tehát 1hónap alatt ment le(minden nap ráértem), aztán én ugye nem mindíg érek rá ilyenkor főleg ha mondjuk a 3nap pihenő hétvégére esik, mi van ha 2hétbe 1szer érek rá 17h kor akkor velem 3hónapig foglalkoznak míg a többiek 1hónap alatt letudják, a rutin,forgalom már más tészta ott úgy is összeeggyeztethető.
És találtam 1kis segítséget [link] a PÁV2 is így zajlik, ilyen gépeken? Jah meg PÁV-ot meg lehet csinálni ha nincs se C,D kategóiám?[ Szerkesztve ]
-
Lenry
félisten
már megy is a könyvjelzők közé, és cserébe adok én is egy linket (bár lehet, hogy ismered)
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
MaciG
addikt
Van kresz bőven amiatt ne aggódj. "C"-nél 3 elméleti számítógépen kitöltendő vizsgatárgy is van. (Közlekedési alapismeretek számítógépes vizsga, Szerkezeti és üzemeltetési ismeretek számítógépes vizsga ,Munkavédelem, tűzvédelem, szállítás számítógépes vizsga) És lesznek benne olyan kérdések is amit már "B"-nél megtanult az ember ,de ismétlés a tudás anyja. "D"-nél már viszonylag kevés kresz kérdés van a többihez képes, de itt is ugyanazzal a progival kell csinálni, mint "B"-nél vagy "C"-nél. PÁV2-t meg lehet nyugodtan csinálni és az a gép is van benne amit linkeltél.
BANZAII
-
VINIKOR
senior tag
Hadd kérdezzem meg, nem tudjátok miért szűnt meg a székesfehérvári Ikarusz gyár?
Én azt hallottam, hogy Széles Gábor nem Rába futóművek helyett Scania futóművekkel készítette a buszokat. De így már az oroszoknak nem kellett. Emiatt dőlt be az Ikarusz gyártás.Nem így volt?
-
ABE
őstag
- A Scania komplett járóképes alvázakat szállított Mátyásföldre az Ikarus EAG-nak, és ott arra karosszáltak helyközi/távolság felépítményeket. Az oroszokhoz viszont leginkább a 200-as sorozat ment, amiben emlékeim szerint nem nagyon létezett Scania főegységes verzió.
- Anno az Ikarus a Szovjetunió területére adta el a legtöbb buszt, megfeleltek a szocialista országokba a régebbi konstrukciók is, ennek megfelelően a bevezetett fejlesztések is részben elmaradtak. Aztán megszűnt a fizetőképes kereslet a Szovjetunió felbomlásával, kevesebb buszt tudtak eladni, az aktuális modellekkel meg nem voltak olyan versenyképesek nyugaton, ahol lett volna pénz a buszokra.
- A nagyobb gyárak, pl. Volvo, MAN, Mercedes keletre helyezték a gyártást, olcsó buszokat kínáltak, így pláne romlott az Ikarus helyzete. Tulajdonképpen a hazai piacon is elolvadt az Ikarus árelőnye.
- Olvastam olyanokat, hogy Széles Gábor építette le az egészet, meg mutyizott, de igazán hiteles forrást erről még nem találtam, ahol ezt leírták volna, hogy mi is történt alatta. Politikát meg inkább ne keverjük ide.
Szóval röviden ennyi, de egyébként érdekes kérdés, ha lesz egy kis időm, megpróbálok jobban utánajárni.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Amíg működött a KGST, addig minden ment szépen a maga útján. Mindegy milyen volt, de volt. Aztán mikor a magyar busz is annyiba került Moszkvának, mint a "híresebb" gyártók (modernebb) buszai, akkor csengettek be az Ikarusnak (is)!
Tegyem hozzá, sajnos...Összességében volt ebben egy kis22-es is, hiszen azért maradtak el a fejlesztések, mert minek költsünk rá, s mivel nem fejlesztették elavult.
Lehet, hogy Széles építette le, de nem azért, mert így akarta, hanem mert nem volt más választása!
Jó szerencsét!
-
zsid
senior tag
Osztom a véleményed. A 90es évek elején a fejlesztések elmaradása nagyon padlóra küldte a gyárat. Amikor felfutott a C56os gyártása akkor ha jól emlékszem ~160 000 forinttal volt olcsóbb, mint a MAN SÜ 263...
A rendszerváltás utáni piaci helyzetbe elég sok nagyvállalat belebukott, lásd GANZ.
<tRucKdriFteR>
-
Jamby18
senior tag
Nos,hogy picit pörögjön a dolog egy kis olvasnivaló.
A mi történetünk [link]
Illetve készítettem pár képet is.Engem bevallom öszintén csak április óta nyugtalanít ez a dolog valahogy azért, mert ekkor lett melóhelyem és újra visszatért a buszozás mint munkahely. Mikor lettek az új buszok nem is foglalkoztam semmivel pár nappal előtte még utaztam az Ikarusokkal azután meg reggel messziről láttam ezeket az újakat de nem foglalkoztam, de manapság nem tudom mi van velem visszaemlékszem és teljesen hazavágom magam az emlékekkel.... főleg mikor lejátszom a következőket,de van hogy naponta többször is eszembejutnak. Illetve sajnálom, hogy nem utaztam velük aznap este, az utolsó munkanapjukon.
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
Teljes letargia. -
MaciG
addikt
Az "enyém" szebben néz ki , csak le kéne mosni
És ahhoz képest ,hogy nagyjából ~4 éves elég jó állapotban van, de ha valakit érdekel akkor majd csinálok még képeket.
Azt viszont nem értem, hogy az utasok, ha csak az első ajtót nyitom ki, mért nyomkodják ezt.
Szerintetek úgy néz ez ki, mint egy felszállásjelző? Mert még ha csak gomb lenne, de nem az.De ha meg nem ezt akkor a másik oldalon található babakocsis gombot nyomkodják, ami mondjuk már kicsit életszerűbb azért, mert ezt legalább meg lehet nyomni.
BANZAII
-
Lenry
félisten
most direkt rombolod az illúzióimat?
egyébként meg fene tudja. melóztam már mezőgazdaságban napi 14 órákat, tűző napon, két pihenővel. mégis túléltem, még szerettem is valamennyire.
az Ikarusokért meg már így is bolondulok, egy kemény munkanap után is elég maradna a bolondulásbólGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Elemlámpa, zseblámpa
- Peugeot, Citroën topik
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Asztalos klub
- Windows 11
- Witcher topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Keresek! Motorkerékpár