- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- TCL LCD és LED TV-k
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen alaplapot vegyek?
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Milyen TV-t vegyek?
- Androidos tablet topic
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Badman 4ever
őstag
Ja bocs, megnéztem a pályázati oldalt, tényleg a 25Tr van kirakva, csak én néztem félre...
[ Szerkesztve ]
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
Lenry
félisten
a sok trolis kitérő után jöjjön egy kis buszos örömködés is a múlt hétről
nem kedvencem a Kisalföld Volán, mert a Győr - Szeged vonalon az esetek 90%-ában egy Credo járkál (ISF-328), de a múlt héten kitettek magukért és ezt a szépséget küldték:
(vagy egy testvérét)
nos kérem, ha az Ikarus vagy bármelyik másik magyar gyártó távolsági buszt akar gyártani, akkor ezt másolják (vagy gyártsanak újra E95-öt ).
gyönyörű, kényelmes, tágas, tényleg nagyon odabasz.plusz pozitívum, hogy a sofőrök rakták be, és vették ki a csomagokat, kedvesek és jókedvűek voltak. ez is nagyon sokat dobott az utazási élményen
úgyhogy kéretik egy nagy pirospontot bevésni Kisalföld Volán fórumtársnak
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ABE
őstag
Egy kis áttekintő az Ikarusról: A magyar buszgyártás fénykora
-
Lenry
félisten
bár sokan mondják, hogy teljességgel esélytelen lett volna az Ikarusnak túlélni, de engem akkor is elszomorít a veszteség, hogy ebből a hatalmas gyárból, amire igazán büszkék lehetünk, szinte semmi sem maradt.
csak a név. remélem akik most Ikarus buszt szeretnének gyártani, tisztában vannak, hogy mibe vágtak, és mit kell teljesíteniük.
én nagyon remélem, hogy ha akkora nem is lesz, mint valaha, de újra egy elismert gyár és név lesz az Ikarus, amely buszaival a világon bárhol ismét összefuthatunk.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Badman 4ever
őstag
A képek alapján leginkább Volvo 7700-hoz hasonlít a Ikarus V187 buszok felépítése, nekem nagyon tetszik, remélem Szegedre is kerül pár.
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
Lenry
félisten
úgy látszik az új Ikarus sem szeretne lemaradni a nagy öreg mögött a speciális egyedi autóbuszok terén, mert megérkezett az Ikarus E134 Tüdőszűrő és Röntgen busz
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ABE
őstag
Nem akarom lelombozni a kedved, de sajnos arra nulla esély van, hogy manapság egy magyar buszgyártó szinte a nulláról elindulva számottevő sikereket érjen el külföldön. Azt figyelembe kell venni, hogy anno az Ikarus kiváltságos helyzetben volt, és ez már nem fog megismétlődni. A cikkben ugyan nem írnak országokra lebontott adatokat, de az biztos, hogy a "világ minden tájára eljutottak az Ikarusok" azért kicsit csalóka kijelentés. Tény, hogy sokfelé importáltak belőlük, de azért az igazán mérvadó darabszámokat nem holmi egzotikus, távoli tájakon adták el, hanem inkább a volt szocialista országokban.
"Az 1948-2003 közötti időszakban az Ikarus közel háromszázezer autóbuszt gyártott, ezeknek mintegy 15%-a Magyarországon került forgalomba, 10%-a tőkés és fejlődő piacokon, míg a fennmaradó rész a volt KGST országokban."
[ Szerkesztve ]
-
Lenry
félisten
tudom.
a cikknek is ez az egyik kulcsmondata:
A későbbi sikerekhez azonban még több fontos lépés szükségeltetett. Az egyik ilyen az a döntés volt, melynek során a KGST tagországai 1963 elején – hosszas egyeztetéseket követően – hazánk javára lemondtak saját autóbuszgyártásuk egyes részeinek fejlesztéséről, így a magyar buszgyártás a 11 – 16,5 méter hosszú modellekkel a KGST piacok egyeduralkodójává válhatott
ha a teherautógyártásról mondanak le, akkor most a Rába teherautógyárat siratnánk, ha a motorgyártásról, akkor meg a milliónyi Csepel motort.
én azért továbbra is bizakodom, ha külföldön először nem is, de ha beválik a mostani teszten az Ikarus, akkor Magyarországon biztosan előnyt fog élvezni a külföldiekkel szemben, lesz megrendelés, beindulhat a gyártás, egyre több és több buszra lesz szükség, ahogy selejtezik ki a 200-asokat, és előbb-utóbb lesz külföldi megrendelés is. ha máshonnan nem, hát a volt KGST országokból. az ő pénzük is pénz. és lehet ebből még akármi
vegyük példának a lengyel PESA esetét. egy szinte semmiből előugró cég, ami először vonatjavítással, meg nagygenerállal foglalkozott, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntöttek, hogy ők bizony villamost fognak gyártani.
pár kisebb széria után most megnyerték a varsói villamos megatendert: 186 villamost gyárthatnak a lengyel fővárosba 365M euró értékben. ez baromi nagy megrendelés, és óriási kiugrási lehetőség. ezután pályáztak Krakkóban és Szczecinben is, ezek még nem dőltek el, de elég esélyes.
első külföldi tenderük pedig a szegedi lett, ide 9 villamost hoznak, 20M euróért.ebből is látszik, hogy lehet esélye egy kisebb, friss cégnek is, pedig a villamosgyártásban is meglehetősen nagy nevekkel kell versenyezni, mint pl a Škoda vagy az Alstom.
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ABE
őstag
Én is remélem, hogy a magyar buszokat elkezdik venni itthon. Igazából a külföldi értékesítéssel kapcsolatban azért vannak kétségeim, mert már a nagyobb gyártók is tudnak olcsón adni buszokat, legyártatják valahol Lengyelországban, Törökországban, mittomén még hol, és árban kb. ugyanott vannak. Közben jóval nagyobb darabszámban értékesítenek, saját alvázuk, motorjuk van, amit szintén el tudnak adni, szóval kedvezőbb a helyzetük. De az ex-szocialista országokban is nehezebb a szitu, pl. lengyeleknek ott a Solaris, oroszoknak a MAZ, Kamaz, meg még ki tudja mi. Reméljük, hogy itthon azért sikerül megélniük.
-
MaciG
addikt
"legyártatják valahol Lengyelországban, Törökországban"
lsd.: conecto.
Tegnap utaztam egy kicsit ezzel a Mercedes Citaro O530L típusú csodával. Ami szerintem egy nagyon jó kis busz, a külső és belső kialakítása is nagyon tetszik, bár a sofőrt nem irigylem ,mert biztos nem egyszerű vele manőverezni a belvárosba. Ami viszont egy nagyon nagy hiba, hogy ezen a modellen ami szegeden közlekedik nincs nyitható ablak. Klíma biztos van benne és tutira tegnap is ment, mert lehetett hallani elég rendesen, de attól még dög meleg volt bent. Mi lesz így nyáron amikor igazán jó idő lesz?
Ugyanez a baj pl. a mercikkel is utas szempontból (a fülkében van klíma ), hogy nincs bennük klíma és az ablakok meg nagyon picitk, mert ugye ez elméletileg full klímás busz lenne, csakhát....
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
Lenry
félisten
ehh.... soha nem vettem még észre, hogy nincs rajta nyitható ablak
egyébként a Citaro német, és Németországból is lett véve, ezért sincs rajta nyitható ablak, a németek valamiért allergiásak ezekre.
nézd meg itt az NDK-nak készült 280.02 és 280.03-akat, vagy az oldal alján lévő Különleges példányok részben azonnal ki lehet szúrni az NDK-s példányokat a gyakorlatilag nulla nyitható ablakfelület miatt.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ABE
őstag
-
Lenry
félisten
már a smileyból láttam, hogy nem fogok vigyorogni a végén. és tényleg nem.
egy pozitívumát viszont látom az egésznek: ezek prototípusok, és most tesztelésen vannak, épp azért, hogy ezeket a hiányosságok feltárásra kerüljenek. valószínűleg jelzik ezeket a problémák, és az Ikarus meg a Kravtex javítani fogja őket, mert el akarják adni a buszokat, így ez nekik is érdekük, mert sokkal könnyebb ráfogni erre a két gépre, hogy "még bétásak", és az RTM-re javítjuk, mintha többszáz legyártott busz után kellene mindet visszahívni.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Jamby18
senior tag
-
MaciG
addikt
Ez a Merci bitang jól néz ki, főleg ebben a festésben. Sok ilyet Szegedre.
Aminap kicsit pozitívan csalódtam egy Ikarus 412-ben. A kormánymű nagyon "finom" volt, a gázpedál úgyszint, gyorsult is rendesen és még a hangja is nagyon tetszett. Viszont a műszerfal az teljesen logikátlan felépítésű és a fék az valami nagyon xar volt. (Lehet ,hogy ez csak erre a buszra volt igaz, idz-489.). Be szeretnék állni a megállóba (retarder rajta van automatikusan, mert azt mondta a gazdája ,ha kikapcsolom akkor leég a fék. Meg aztán mért is kapcsolnám ki.) nyomom a féket, és olyan 10km/h-ig egész szépen lassult, de aztán az istenért nem akart megállni, hiába nyomtam a féket. Ha meg teljesen beletapostam akkor meg hirtelen beleállt a betonba... Volt, hogy lazán túlmentem vele a megállón, mert egyszerűen nem állt meg.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Érdekes ez a szavazás is az indexen. Szerintem sokan csak azért szavaznak a credora ill az Ikarusra, mert az most azok az újak...
Jelenlegi állás:
Credo Citadell 19: 7,75 p. (2132 sz.)
Ikarus 187V:7, 49 p. (2098 sz.)
Ikarus 435: 4,87 p. (2043 sz.)
Volvo 7700A: 4,90 p. (2028 sz.[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
addikt
Van facelift.Az egyikben pl kijelzi a következő megállókat egy kis digitális táblán és a fülkében még telefon is van.
Képet szerintem nem tudok,de ezt vettem észre hogy a 2. a digit tábla és a műszerfal más.Azért Credo és Ikarus van elől,mert magyar nem?Volvo sem tökéletes és még nem is magyar akkor miért olyanra szavazzanak.Meg van wifi a Credo+Ikarus-on
-
-
addikt
Ahhoz,hogy indexet megnézd arra ok,de igen a levelezés vagy ph jelszavat is simán el tudnák lopni.
Remélem nem annyira veszélyes a helyzet itthon,hogy ettől félni kelljen.Bár tényleg olyan sok mindent meg lehetne tudni csalóként,hogy biztosan valaki csinálni fogja.De szerencsére nem fogok sokat utazni meg van mobilnetem -
addikt
Ha tényleg ki akarnának rabolni akkor eldobnám a telefont vagy verekednék érte,mint hogy övék legyen és ha leszúrnának sem bánnám olyannyira,mert inkább meghalok mint egy ilyen rossz világban kelljen élnem.Bár ott nem lennék ennyire bátor,de már tököm tele van mindennel és inkább megteszek mindent,mint hogy félelemben és rosszabb világban éljek
-
MaciG
addikt
Látom magam előtt a kis suhancokat akik csak azért köröznek egész nap a busszal, mert ott tudnak netelni...
Mondjuk inkább ilyenekkel legyen tele busz ,mint 65 év feletti emberkékkel, akik ingyé utaznak és nekik a legnagyobbak az elvárásaik, és mindent jobban tudnak ,mint te. Aminap egy hölgy megpróbált kioktatni, hogy milyen messze álljak a szegélytől és ,hogy hogy kell leengedni a buszt... Pedig szerintem ajándék lónak...
BANZAII
-
MaciG
addikt
Trolira, hogy lehet megszerezni a jogsit? Eljutsz "D"-ig és azután a "T"? (az a troli ha jól tudom)
BANZAII
-
Krityi97
újonc
Sziasztok!
Örülök hogy megnyílt ez a topik én is nagy buszrajongó vagyok, kisgyerekkorom óta! Én is kezdek kedvencekkel . Nekem ez az Ikarus classic tipusú busz jön be (sárgánban) de csak fehérben találtam a google-n . Egyébként biztos van sok hátránya, de amin én szoktam utazni (jelen esetben classic ha kifogom) azzal semmi baj nincs, kényelmes jó a hangja rendesen karban van tartva Egyébként a MAN-ok se rosszak pl az ilyen. Ezzel szoktam utazni Tiszaújáros-T.Palkonya vonalon, ezzel sincs semmi baj csak rosszkor rakják mentetbe mert délben megy akkor meg tele van és csak állni tudok de ezen kívül semmi baj nincs vele. Na a képek[ Szerkesztve ]
Ami elromolhat az el is romlik.. néha az is ami nem...
-
MaciG
addikt
Értem, de hogy még "C" sem kell hozzá. Ezen most kicsit meglepődtem.
Bár a jogsiknál mindig is voltak érdekes dolgok. Pl.: "D"-s jogsival te vezethetsz csuklós autóbuszt, de egy sima solo buszt+ pótkocsit már nem... Nah de hamarosan úgyis el akarom kezdeni az "E"-t.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
-
Lenry
félisten
minden egyes típusra külön vizsga kell.
és csuklósra nem is kaphatsz még az elején, ahhoz kell némi gyakorlat.
csuklós egyébként is csak a 9-esen közlekedik, oda meg idő eljutni. az újoncok a legkisebb forgalmú 7-esen kezdenek, majd 5-ös, meg hétvégente 9-es, majd ha már megfelelően hajtanak, akkor mehetnek a 9-esen, csuklóssal.ezért is van időnként, hogy látszólag indokolatlanul szólók járnak a 9-esen, mert olyannak kellett beugrani, esetleg olyan sofőr tartalékos, aki nem vezethet csuklóst
nálatok ez hogy megy?
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
MaciG
addikt
Hasonló a helyzet. Elsőnek jönnek a solo 260-as Ikarusok, és te ,mint váltósként funkcionálsz, tehát ahova épp ember kell (szabadság,betegség,stb.), te oda mész, szóval mindenfelé. (Persze azért ez nem teljesen igaz, mert a banda 3 részre van osztva a 3 vezénylőhöz. Mars tér, Tarján és Makkosháza). Szépen dolgozgatsz és ha valahol megüresedik egy hely, vagy átszerkesztenek fordákat és lesz hely akkor bármikor bekerülhetsz bárhova. De sanszos, hogy elsőnek valami osztott fordád lesz állandóra, mert azt nem sokan szeretik. Vajon miért... A csuklós vizsgáig 3-4 hónapnak kell eltelni, de persze vannak kivételek.
És akkor ha "trolizol" egész nap ugyanazon a vonalon vagy? Mert az elég unalmas lehet, mert nálunk is van pár olyan forda ami pl. csak 21-es vagy csak 20-as, és hát az valami rém unalmas. De a fordák 95% az változó. Amit én kaptam állandóra abba pl. van 10,11,13,16,21,20,83 és 2-es, tehát nem olyan monoton.
BANZAII
-
Lenry
félisten
igen, egész nap ugyanaz a vonal.
1 hónapra előre megkapod, hogy melyik nap mikor kezdesz, ha reggelre mész, akkor keresel magadnak egy működőképes trolit, aztán hajrá, ingázol egész nap a két végállomás közt, a délutános annyival jobb, hogy már biztosan működő trolit kapsz a kollégától.meg ugye a 9-esről egyébként se tudnál hova menni, mert csuklós csak oda kell, az 5/7-et se váltják, mert bár meg volna rá a lehetőség Újszegeden, de minek bonyolítsák ezzel a sofőr életét?
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
addikt
Keresgettem de nem találtam.Ilyemsi buszok voltak a bécs-budapest marathonon csak az egyik olyan full extrás volt,hogy az hihetetlen.Faberakás,nap narancssárga világítás
400 Le kézi váltós volt és emelkedőn 4-eben úgy húzott hogy nem hittem a szememnek.
Nem hiába ültem előlEz is a kedvencem Ikarus E95:
Van egy Scania busz,de nem találom sehol.Így néz ki majdnem.Volánbusznál volt régebben,de miután kiadták alvállalkozóknak a buszokat és azok kínai king long sz@rt adnak.NC
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
A Mercedes, amit linkeltél, az a Tourismo, ebből több variáns is van évjárattól függően. Ilyesmi méretben Merciből van még a Travego.
Amit keresel busz, az szerintem nem Scania, csak Scania alvázas Ikarus E94, de még a modelfrissítés előttről. A Volánbusznak ezen kívül még az E95-ből volt Scania alvázas busza, ha jól tudom.
-
addikt
Az a scania amit én keresek olyan szinten hasonlít amit linkeltem,hogy biztos közös munka volt.Ikaruskent se találtam meg és scania-ra emlékszem.
Lehet,hogy egy travego-ban ültem.Sajna hajnalban utaztam vele és sietnem kellett,nem engedik a WC használatát
E95-ben azt szerettem,hogy a kezemet az ablakon ki tudtam támasztani,a lábamat bokamagasságában be tudtam akasztani a perembe és olyat tudtam mindig aludni,hogy ébresztőt állítottam be minden egyes alkalommal