- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lenry
félisten
megvan a legújabb kedvenc topikom
főleg, ha belefér egy kis csáposbuszos OFFés ha már itt vagyok, akkor értelemeset is szólok, íme a kedvenceim:
Ikarus E95, a legszebb távolsági busz, amit valaha építettek, imádom, akár egy Föld körüli utat is bevállalnék vele.
(forrás)Škoda 21AB - egyszerűen imádom a formáját
(forrás)Mercedes Citaro O530L - nem szeretem a szögletes buszokat, de ez a gép megfogott
és a kicsit off
Ikarus 280T - sajna Szegeden már csak kettő van állományban és az egyiknek véres a torka, de élvezet utazni rajtukés az abszolút kedvencem:
Škoda 22Tr - nem jó vezetni, megbízhatatlan, sokszor lerohad, mégis a szívem csücske(ahol nem jelöltem külön, az saját készítésű kép)
remélem hosszú életű és sikeres lesz ez a topik.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
azok nem Volvok. csak Volvo licence. az Alfa-Busz gyártja őket Székesfehérváron. a minőséget meg akkor nem kell leírnom
(#18) Aggregátor: az utolsó képen lévőből Szegeden is szaladgál pár, az is Alfa busz... azoktól se vagyunk elragadtatva.
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
na akkor Škoda.
Škoda 22TrA 90-es évek végén az addigra már elavult 14Tr és 15Tr trolikat leváltó járműveknek készültek. A formatervező Patrik Kotas volt, ő egy Csehországban eléggé elismert ipari formatervező, elég sokat dolgozik a Škodának, legutóbbi művek az új prágai villamos a Škoda ForCity (Škoda 15T) volt
Legelőször a 22Tr, vagyis a csuklós verzió prototípusa készült 1993-ban, ez még főleg a belső kialakításában különbözött a végleges verzióktól (fotógaléria a protóról és egy véglegesről, látható, hogy előbbi még sok "szocialista" elemet tartalmaz, kevésbé színes és barátságos. A protó utasforgalomban sosem volt, de így is nagyjából 40.000 km-t tett meg próbaköröket futva. A troliban német AEG elektronika volt, ennek tönkremenetele után visszakerült születés helyére, ma is a Škoda Ostrov-i gyárának udvarán rohad). A prototípus elkészülte után sokáig nem készült új, csak 1999-ben vették elő újból a modellt, végül összesen 13 darab készült a 22Tr-ből, ebből 3 prototípus, mindhárom különböző hajtásrendszerrel.
* az első protó - ami egyébként a 22TrG névre hallgat - ugye AEG elektronikás volt, több nem készült belőle.
* az alap 22Tr hajtását a GTO tirisztoros szaggatóval vezérelt egyenáramú vontatómotor biztosítja, (ez a gép ma Usti nad Labem városában szolgál 601 pályaszámon), ők összesen 11-en vannak.
* az utolsó prototípus számunkra a legérdekesebb: a 2003-ban gyártott 22TrAC aszinkron-motoros tanulmányjárműnek épült. Elkészülte után a gyárban maradt, később pedig Pilsenben üzemelt. 2006-ban megvásárolta a Szegedi Közlekedési Társaság, ahol a két motorja helyett (amik a B és C tengelyt hajtották) egy Škoda 25Tr motorját kapta meg a leghátsó, C tengelyére, így tolócsuklóssá vált. T-650 pályaszámon 2008. március 13. óta jár, mellesleg ez Magyarország egyetlen teljesen alacsonypadlós csuklós trolibusza (amíg el nem készül a szintén szegedi ARC troli )
A sofőrök annyira nem rajonganak érte, mert állítólag nem olyan jó vezetni, főleg, hogy a többi szegedi csuklós Škoda ikermotoros, épp ezért jóval kezesebb. Én nem vezettem, nem tudok erről nyilatkozniŠkoda 21Tr
A 22Tr szóló változata, sok újat nem tudok róla mondani, itt Szegeden perpill 5 darab van belőle, T-800, 801, 802, 803 és 810-es pályaszámon. Motorja ugyanaz a GTO tirisztoros, mint az alap 22Tr-eké, kivéve a 810-est, amiben egyedi fejlesztésű tanulmánymotor volt, de aztán megvette az SZKT és még valamilyen más motort szereltek bele (de azt nem tudom pontosan milyet).
Škoda 21Ab: a Škoda egyetlen sajátmárkás autóbusza, MAN motor viszi, karosszériája teljesen megegyezik a 21Tr-el (a kaszni tervezések szempont volt, hogy buszt és trolit is lehessen belé építeni. 7 darab szegedi 21Ab-ról tudok, kettő van forgalomban, a maradék 5 sorsára várva legelészget a trolitelepen (a képen látható piros gépekről van szó). Részben alkatrészbányák, plusz tervbe van véve, hogy trolivá lesznek alakítva (nem ez lesz az első ilyen akciója az SZKT-nak, ha érdekel titeket, később erről is írhatok, meg a szegedi busz és troliüzemekről)
remélem nem untattam senkit, ha még van kérdés, nyugodtan szabad kérdezni
[ Módosította: ollie ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
válasz Badman 4ever #29 üzenetére
hmmm... milyen ismerős cikk
az ARC? elvileg idén már próbázni fog. arra kíváncsi leszek, hogy milyen lesz, mert hallottam már ijesztő dolgokat róla (pl hogy az első és hátsó kocsitest szélessége közt volt egy laza 15cm eltérés, amikor meghozta a gyártó), viszont azt is hallottam, hogy már van olyan trolisofőr, aki lestipistopizta magának a gépet. majd meglátjuk, ha gurul
(#25) Ck.: passz, lehet, utána nézek
(#26) Digital: akkor a legjobb helyen vagy
(#27) Dr.Én: hohóó Ik263-as... számomra ez egy teljesen ismeretlen széria volt, egész a múlt péntekig, amikor összefutottam eggyel a kiskunhalasi autóbusz-állomáson
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
a 282-esről hallottam, a 283 viszont szintén új volt
voltak furcsa gépek az Ikarusnál. a legfurább állat, amit szerintem valaha legyártottak, a 290-es reptéri busz volt. amikor először láttam róla képet, arra se jöttem rá hirtelen, hogy melyik az eleje és melyik oldalon ül a sofőr?
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
ezen az oldalon érdemes nézelődni, nagyon sok érdekességet lehet találni, bár már nagyon rég frissült (2001-ben)
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
nekem múlt héten lett volna egy igazán egyedi fogásom, ha lett volna annyi eszem, hogy lefényképezzem...
Egy (pontosan az egyetlen) Ikarus 955 pihengetett a szegedi buszpályaudvaron
ha legközelebb erre jár, nem felejtem el lefényképezni
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
épp tervezem, hogy kilátogatok Tarjánba vagy a Mars térre, és megkérem egy szépen rendben tartott DUD sofőrjét, hogy hadd fényképezzem körbe a gépét.
megmutatnám itt a sok pestinek, hogy hogyan is néz ki egy normálisan karbantartott Ikarus
Volvo: ha választanom kellene, akkor inkább egy KPN, mint egy JAW. úgy tudom, hogy elég sok gond van a JAW-okkal, meg szebb is a faceliftes verzió
(#48) daa-raa: jobbkormányos Ikarus-t én is láttam már, valahogy olyan bizarrul néz ki
egyébként pár hsz-el feljebb linkeltem egy gyűjteményt, szerintem minden Ikarus ott van[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
a 412-es a felépítése miatt olyan, amilyen. a teljesen 100% alacsony padló miatt jó pár dolog fel lett áldozva (főleg a hely), plusz olyan újítások vannak benne, amiket előtte semmilyen más buszon nem alkalmaztak (pl hogy fellépőmagasság csökkentése érdekében a padló mindössze 8 centi vastag, és így a tető tartja az egész buszt)
az itteni 435-ösök Rába motorosak
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
igen, ez volt az egyetlen teljesen AP-s Ikarus.
azért is lett ilyen, mert az Ikarus teljesen hanyagolta az alacsonypadlós témát, mert a szocialista országoknak bőven jó volt a 200-as Ikarus, és nem volt fejlesztés ilyen téren. a rendszerváltással azonban hirtelen megnőttek az igények, amire túl hirtelen kellett megoldást találni... ez lett a 412-es.a tető: egyébként ez egy baromi innovatív dolog, mert így lehet aztán valóban alacsonypadlós buszt csinálni, de ez is kiforratlan volt. a terhelést szinte teljesen a megerősített tető veszi fel, arról van lelógatva a motor is. a maradék terhelésen a falak, az ablakok (ezért is kevés rajta a nyitható ablakfelület) és négy, kapaszkodónak álcázott oszlop osztozik.
mondom, ez elég előremutató fejlesztés volt, de aztán már nem volt idő továbbfejleszteni
(#58) ABE: az SZKT-s Ik417-esek Wupperthal-ból lettek használtan véve (6 db). a Volánosok szerintem újak. (legalábbis nincs infóm előző tulajról)
(#59) MaciG: a ZiU-kat? azokkal már nem nagyon fogsz Szegeden utazni, mert szét lettek vágva, konkrétan egyetlen darabról tudok, ami megmaradt, majd egyszer nosztalicska lesz belőle, de lövésem nincs mikor fognak egyáltalán nekiállni
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
passz.
az biztos, hogy így először az Ikarus csinált AP buszt, de hogy ezt átvették-e más gyártók, azt nem tudom.egyébként nem hiszem. ugyanis ennek a tetős dolognak van egy olyan elég komoly hátulütője, hogyha mondjuk kiég a busz, akkor a felfelé terjedő meleg miatt könnyen megsérül az a rácsrendszer, ami a terhelést osztja szét, és onnantól annak a kocsinak vége, mert nem nagyon lehet javítani
plusz asszem ezt szabadalmaztatták is.[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
első ránézésre Solaris Urbino 12-nek tippelném, de attól pár apróságban eltér (hátsó lámpatest, üvegezés)
lehetne Volvo 7700 is, de attól is eltér (ha mér a régi verzió, akkor annak nem ilyenek a lámpái, ha meg a faceliftes, akkor meg hiányzik a tető végén a kicsúcsosodó rész)
úgyhogy egyelőre kifogtál rajtam
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
még nincs
a képek újonnan beszerzendő buszok színtervpályázatához kapcsolódnak, lehet, hogy még nincs eldöntve, hogy milyen buszok lesznek, úgyhogy bedobtak egy általános rajzot, hogy mégis legyen a pályázóknak valami kiindulási alapjuk
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
az SZKT egyik 417-ese most is ilyen (FLN-316 asszem).
messziről úgy néz ki, mintha vastagon párnázott ülései lennének, aztán amikor ráülsz, akkor jössz rá, hogy totál műanyag az egész, 0 szivaccsal.
volt már, hogy le akartam huppani, és úgy odab*sztam az alfelemGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
nincs, de lehetne (csak akkor én is pár évre az SZKT-hoz lennék láncolva, és most épp totál más munka felé kacsingatok)
troligyorsulás: egyszer valami kamionos találkozó idején szállt fel egy kamionos, hogy kér egy vonaljegyet, mert szeretne trolizni, mert sose ült még trolin és kíváncsi hogy megy...
hát megmutattuk neki
az ürge majd' hanyatt vágódott induláskor, nem volt felkészülve a villanymotor minden sebességnél állandó nyomatékára.
szeretem, hogy bármelyik trolit be lehet úgy állítani, hogy ne legyen álló utasod. csak ülő meg fekvőa villamosvezetéssel csak annyi gáz van, hogy nagyon monoton. tulajdonképp csak a sebességet szabályzod, meg ajtót nyitsz/csuksz.
főleg az 1-esen unalmas vezetni: elindulsz, k****rva hosszú egyenes szakasz, egy kanyar, aztán megint k***rva hosszú egyenes szakasz és végállomás.a 3-mas izgalmas az FVV miatt
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
huh...
amit tudok:
* a Budapesten jelenleg közlekedő Ikarus 280T-ket (200-as pályaszámcsoport, GVM-eknek is hívják őket, mert a Ganz Villamossági Művek építette a hajtás rendszert, illetve a szegedi 502-esben is ez az elektronika van) hajtó GVM TK110-K motor 196 kW-os teljesítményt ad le max 1950rpm-en, állandó nyomatéka 1935 Nm* a ZiU-9 trolik (Pesten 800-972-es pályaszám, Szegeden 9-111 - 9-157-ig voltak, már csak a 9-147 van meg, az se jár, Debrecenben 9-301 - 9-337).
szovjet fejlesztésű DK-210A-3U2 motor, 110kW / max 3900rpm-en, a nyomatékáról nem találtam semmilyen adatot (a gyár utódjának weboldala pedig épp nem érhető el)* az Ikarus 412T-t (Budapest 700-as psz.csop) Škoda 10ML3550K motor viszi, 172 kW / átlag 1484rpm (max 4400rpm), a nyomatékáról a Škoda b*szik írni
* Ikarus 435T (Bp. 300-as psz.csop) - eredetileg 150kW-os Alstom motor, aztán 200kW-osokra cserélték, de hogy mire, arról lövésem nincs
* Škoda 14Tr - (Szeged T-700 - T-709) - Škoda 8 Al 2943 rN, 120 kW / 1 600rpm, a nyomaték szerintem államtitok
* Škoda 15Tr - (Szeged T-600 - T-618) - ugyanaz, mint a 14Tr, csak kettő motor viszi a gépet
* Škoda 21Tr - (Szeged T-800 - T-803) - Škoda 1 ALS 2741 tN, 140 kW / 1 700rpm
* Škoda 22Tr (Szeged T-650) - Škoda 18ML 3550 K/4 (ez a 25Tr motorja), 240kW / 796rpm (max 2270)
* a szegedi építésű Cegelec rendszerű trolikban (ARC Tr187/TV.EU (még nincs pályaszám), Škoda 14Tr/ALSTOM6 (T-750), Škoda 21TrACG (T-810) Volvo B7 TR12/TV.PR.(T-850), Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU (T-860-as csoport) pedig általában ugyanazt a Škoda 32 ML 3550 K4 motort használják, ez 240kW-os teljesítményű és kb 800rpm-es
a nyomatékről egyedül a GVM esetében találtam adatot. ez úgy látszik vagy hadititok, vagy lényegtelen infó lehet, ha sehol nem közlik... vagy ki lehet számolni valahogy
konkrét motorról leírás:
* az MTB-82 motorjának elvi működése, kapcsolási rajza, stb
* ugyanez ZiU5-re (a ZiU9 főáramkörű elektromos berendezését tekintve teljes mértékben megegyezik a ZiU-5-el
* GVM-re[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
nos... valószínűleg nosztalgiakocsi lesz belőle, úgyhogy gondolom szóba jött, hogy autentikus legyen a gép.
alkatrészbányának pedig ott a másik megmaradt ZiU, a 9-147-es, amiben pont azok az ülések vannak, amikre gondolsz
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
-
Lenry
félisten
pedig tényleg ennyi.
amikor megvettük a 650-est (lásd #22-es hsz) akkor azt mondta a nagyfőnök (Dózsa Gábor, az SZKT igazgatója), hogy jó üzlet volt, mert harmadáron adták oda a csehek, ez a harmadár 43M HUF volt.plusz pár éve magyarázta, hogy azért éri meg inkább építeni a trolikat, mint venni, mert tervezéssel, alkatrészbeszerzéssel, munkadíjjal és mindennel együtt is csak kb 70%-a a költség egy új troli árának: nagyjából 60-70M (és hát valljuk be, hogy mekkora királyság már saját építésű trolival közlekedni, hol jár a világon máshol Mercedes Citaro trolibusz . meg saját magunknak már csak normálisan csináljuk meg, így a minősége is jobb lesz)
vagy meg lehet nézni a trolitender kiírását is (pdf):
10 db csuklós trolibusz 5.930.000M euróért, ez több, mint másfél milliárd forint, visszaosztva 158M/trolibusz[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
azért a trolihajtásrendszer valamivel bonyolultabb és több mindenből áll, mint egy szimpla villanymotor
plusz számold azt, hogy még egy retkes áramszedő is 300k (legalábbis szedőtörésért ennyit számláznak ki errefelé) és van belőle kapásból kettő
nézelődtem Škodáéknál hajtásrendszerügyileg, de árakat nem írnak, majd egyszer, ha illetékessel beszélek, akkor megkérdem hogy mi mennyi egy trolin, hogy miért ennyivel drágább.egyébként mostmár kíváncsi vagyok: kb mennyibe volt az új Conectoknak darabja?
most látom csak, hogy cseppett túláraztam a tenderes trolikat. szóval az ár végére nem kell az M
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
pedig reggel pont utaztam 21-el, még figyeltem is, hogy te jössz-e, de aztán nem DUD volt (FKB-537 talán)
417-esből meg akkor pont az FLN-316-ot sikerült kifognod, annak vannak ilyen baromi kemény, de egyébként puhának álcázott, szivacsmentes ülései.
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
itt azt írják, hogy a Hajdú Volánnak voltak még ilyen gépei, de hogy megvannak-e még (különösen mióta nem ők üzemeltetik a debreceni helyi flottát) azt nem tudom, de megpróbálok utána érdeklődni
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
nem is kellett utána kérdezni: a saját weboldalukon a galéria. a zöldszínű buszok gázosak.
ezek Debrecen helyi állományába tartoztak, hogy mi lett velük, mióta nem a HV viszi Debrecent, azt nem tudomegyébként is kíváncsi lennék, hogy mit csináltak azzal a baromi sok busszal, mert a DKV tudtommal egyet se vett át, pedig ott egy sorozat vadonatúj Solaris Urbino, meg ARC...
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
megint egy hír, hogy Ikarust fogunk gyártani.
múltkor az ARC-vel közös hardverről volt szó, most a Rábával. mindegy, csak normális legyen, és Ikarus
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
hoppá, módosítanom kell: nem fogunk, hanem már gyártunk Ikarust
A mai napon a volt Récsei BKV buszgarázsban a sajtó képviselőinek bemutatták a Rába és az Ikarus koprodukciójában készülő alacsonypadlós buszokat. A buszokat a Magyar Autóbuszgyártó Kft. gyártja, amit az Auto Rad Contolle Kft. és a Műszertechnika tulajdonában lévő Ikarusbus Kft. hozott létre. Az eddig ARC névvel készült buszok a névváltozáson túl új főegységeket és alkatrészeket kapnak. A főegységek terén a nagy visszatérő a Rába, ugyanis eddig jellemzően német gyártmányú ZF futóművekkel épültek a hazai alacsonypadlós buszok.
Ikarus is, Rába is... én lelkesedem
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
szerintem csak rosszul van megfogalmazva, és a nyugat-európai székhelyű gyártókra gondoltak (Volvo, MAN, Mercedes), szemben a keleti (kínai, orosz) gyártású gépekkel.
vagy a cikk írója nem volt tisztában azzal, hogy mit, hol gyártanak
egyébként úgy tudom, hogy Merciék pl csak a Conectot gyártatják a törökökkel, míg a pl. Citaro Németországban készül (ezzel úgy nagyjából ki is merült a két gép közti lényeges különbség)
de mostmár legalább tudjuk mennyibe kerül egy busz
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
80 nap alatt a Föld körül, Ikarus-szal
én E95-el álmodozok ugyanerről (hosszútávon élhetőbb talán, mint egy 280-as)
még akár kivitelezhető is lenne egy nyugat felé tartó körút: Európa, aztán hajóval Amerika, ott észak felé, Bering-szoros, Szibéria, kis kanyar a Kaszpi-tenger felé, majd Törökország felől újra Európa
egyedül Szibéria lenne necces. mondjuk az nem is kicsitazért nyugat felé, mert ha lerohadok keleten, akkor nem élmények nélkül kell visszafordulni. nyugaton meg talán megoldhatóbb a szervíz
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
-
Lenry
félisten
ma beszéltem egy illetékessel, aki megnyugtatott, hogy a nosztalgia ZiU annyira autentikus lesz, amennyire csak lehet, ezért a Vogel ülések biztosan a régi süppedősekre lesznek cserélve, és vagy Debrecenből, vagy Budapestről szereznek üléseket, mert ott még vannak ZiU-k
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
az SZKT nem terjeszkedik (egyelőre)
legalábbis ha a városvezetésnek van egy kevés gógyija, akkor nem adja át a 10-es vonalat, amíg nincsenek meg az új trolik, mert bár a csuklós Škoda szép jármű, de kevés van belőle így is, plusz erős minőségi visszaesést jelentene a Conectohoz képestGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Facebook és Messenger
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- NOTEBOOK / NETBOOK / Mac beárazás
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer