- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lenry
félisten
az első a típusa (Ikarus 415), és igen a rendszám fejből megy, Szegeden helyi járatban alig 200-220 jármű (troli, villamos és busz) szaladgál, ha érdekel a téma, meg foglalkozol velük, akaratlanul is megragadnak a rendszámok és pályaszámok, így nem olyan nehéz megjegyezni őket
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Badman 4ever
őstag
Így már értem, csak valamiért zavart a dolog, a villamospótlóknál vettem észre (egy Ikarus 417-esen tűnt fel), hogy azok is például sárga rendszámmal járnak és nem hagyott nyugodni.
[ Szerkesztve ]
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
MaciG
addikt
válasz Badman 4ever #653 üzenetére
Egy időben jött be ez a sárga rendszámozás (gondolom kellett egy kis plussz péz az államnak...) ,akkor pár busznál is lecserélték. És pl. a volt cora buszt mikor javítani kellett, akkor csak sárga rendszámos buszt tehettek be a helyére.
BANZAII
-
ttpityu
csendes tag
Valamikor 2 - 3 éve szűnt meg, hogy kötelező sárga alapszínű rendszám azon buszokra, amelyek különjáratot, meg szerződésest csinálnak. Most ugyanúgy kell vizsgáztatni őket különjáratra, mint azelőtt, csak a rendszám nem sárga. A forgalmiban van jelölve a vizsga ténye.
A nálunk 2 éve forgalomba állított új buszok fele is különjárati engedélyes, és fehér a rendszám...innen a tudás. -
Jamby18
senior tag
[link]Ilyet se sűrűn látok.
-
-
MaciG
addikt
Értem. Viszont ez a sofőr szakma olyan, hogy ide mindig kell ember. Nem olyan ,mint mondjuk egy autógyár, hogy ha válság van akkor rengeteg embert kirúgnak, mert nem fogy a termék, mivel buszokra mindig lesz szükség (lehet ,hogy egyszer majd nem emberek vezetik hanem robotok, de az még nem most lesz ). Kezdőként pedig szerintem ,meg még pár "öreg motoros szerint" inkább egy nagyobb cégnél/volán társaságnál kell próbálkozni ahol sok ember dolgozik, mert a maszek cégeknél jobban válogatnak (Persze ez nem feltétlen jelenti azt ,hogy ott jobb sofőr vannak.). Arról nem is beszélve, hogy ha egy maszek cég csődbe megy/nincs megrendelés akkor a te fizud is elmarad vagy megválnak tőled.
BANZAII
-
MaciG
addikt
8. Nemzetközi Autóbuszfesztivál, ápr.28
Ha esetleg valakit érdekelne.
BANZAII
-
Száguldó
csendes tag
Hello!
1-2 saját képet hoztam, ha nem gond! -
Jamby18
senior tag
Szia !
Te hogy oldod meg ha beállsz egy megállóba az utasforgalom figyelését?
Például, hogy egy utas ne essen be a busz alá, sokszor gondolkozok magamba, hogy én ezt hogyan oldanám meg, mert ugye elég súlyos következménye vannak. Ne adj isten éjszaka mikor eggyáltalán semmi fény nincs.
Ha nagyon ráálsz a padkára nyílván nem fordulhat elő ilyen, de ha mondjuk egy másik busz mögé állsz be és nem férsz be teljesen.
Illetve felszállás közbe nézed a bérleteket (ha elsőajtózol) vagy inkább figyeled a visszapillantóba a felszállókat.
Bocs ha hülyeségeket kérdezek de én most ebbe a korszakomba vagyok. -
MaciG
addikt
Amikor állsz be a megállóba akkor nyilván lassabban mész, mert ugye lassítasz a megálláshoz, viszont ha valaki ekkor lelép eléd akkor nem tudsz mit csinálni, elütöd. De ilyenről én még nem hallottam, hogy valaki direkt a busz elé ugrál a járdáról. Inkább arra kell vigyázni, hogy alacsony padlós buszoknál a tükör ne koppanjon oda egy magasabb ember fejéhez aki közel áll a járda széléhez.
Ha nem férsz be a megállóba akkor vagy saját felelőségedre kinyitod az ajtót, vagy megvárod még elmegy a busz és beállsz rendesen. Viszont ha mondjuk egy személyautó parkol ott vagy egy olyan busz ami nem fog elmenni rövid időn belül, akkor megállsz úgy ahogy legbiztonságosabb és a hangosba bemondod, hogy kérem fokozottan vigyázzanak a leszállásnál, mert a leszállítás nem a megállóban történik. Ez a hivatalos eljárás.
Visszapillantóba meg hiba figyeled felszállás közben az utasokat, ha valaki elesik, úgyse tudod megfogni. De természetesen nyilván fél szemmel azért figyeled, mert különben nem tudnád mikor fejezték be a felszállás,t és ,hogy mikor csukhatod az ajtókat.BANZAII
-
Zewa
senior tag
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
zsid
senior tag
-
MaciG
addikt
Valakinek van olyan ismerőse aki külföldön sofőr? Igazából az érdekelne kíváncsiság képen, hogy nagyjából mennyit fizet?
BANZAII
-
Zewa
senior tag
Köszi szépen!
Hát volt hozzá "szerencsém" egy kiránduláson most ca 800km.
2004-es évjárat ellenére ez csuklott-nyeklett... Azt modnta hogy a soför hogy ne csodálkozzak.. Csak egy ujabb "török fos".Kérdezgettem a buszos jogsi ára felöl..
Azt mondta hogy még régen alá lehetett írni 10 évre és a cég fizette a jogsit de mostanság nem igazán van már ilyen.. ha neked kell fizetni ca 1,5milla. durva..."Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
Lenry
félisten
csak hogy felhozzam a topikot: egy kis EAG tánc
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
-
MaciG
addikt
Elolvastam. De arról, hogy a buszok szarul lett összerakva nekem az jön le, hogy inkább veszek külföldről drágábban buszt, mint olcsóbban valami magyar hulladékot...
"és az euro 5-ös minősítésű motorjuk rendszeresen kékesszürke füstöt eregetnek magukból." -Ez azért van nem nem működik jól az adblue rendszer és így akkor nem euro5-ös ,csak euro4-es, de még mindig magasabb ,mint az eur2-es/1-es Ikarusok...
BANZAII
-
Jamby18
senior tag
Elég siralmas, hogy egy volvo motor kéket kojtol szerintem, de valamelyik fehéret is [link]
A Hajdú Volán buszparkjába nem emlékszem füstölésre egy megállóból vagy kanyar után max. picit kormoltak, de mondjuk nem annyira mint a BKV-s buszok.
Kíváncsi leszek mikor lesznek a szólók váztörésesek, ez az alacsony padló nagyon xar, inkább legyen 1-2 lépcső de normális ülőhely, az alacsony padlóval a busz saját magát veri szét akármilyen jól össze van rakva egyszerűen szétrázza magát, a szólókon megfigyeltem, hogy ami nem látszik és amit nem tudtak jobban összerakni na oda jó a tömítő, csak ez nem megoldás, majdnem az össze buszon(szóló) az üzemanyagtartály elvált az oldalfaltól. Láttam olyat, majd ha elkapom lefotózom, hogy kézzel volt az illesztésnél kenegetve vagy 3centi szélesen a tömítő.
A kapaszkodók eleve rozsdásan lettek lefestve mindegyik alja rohad.[link]
A csuklósokra egy szavam nem lehet azoknak még mindig "új" szaguk van, vagy lehet inkább csak a fertőtlenítő szag, szép tiszták mindig. A szólón fülledt, hátrafelé meg még melegebb a motortól na meg gázolajszag. Csak sajna azokon a járatokon amikkel én megyek azon szóló van, felüdülés ha egy csuklóssal utazik az ember az valamiért nem vezet fel annyi úthibát.[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
A füstre írtam, hogy adblue hiba, mert Szeged is van 3 hasonló ,bár az nem civis busz vagy mi a fene (legalább is nincs ráírva meg a belső tér se teljesen úgy néz ki), és én az egyikkel dolgoztam is fél évig és az is füstölt így ,de még így se annyira környezetszennyező ,mint egy régebbi Ikarus. Az ,hogy szarúl van összerakva a magyar cég szégyene, az ő munkájukat minősíti egyrészt, másrészt meg egy alacsonypadlós busszal nem úgy kell vezetni, mint egy Ikarussal,kerülgetni kell vele a kátyúkat és nem beledöngetni, mert akkor nyilván szétesik... Arról pedig, hogy a magyar utak olyanok, mint a földút, hát nem is tudom, elég szégyen ez az országnak. Azoknak a nagy része amit a honlapon írtak amit linkeltél csak amolyan szőrszálhasogatás.
pár példa:
"A második ajtóval szemben található állóhelyre felszerelt kerekes székeseknek kialakított háttámla " -Ikarusra fel se tudsz vele szállni...Az első ajtó utáni üveg, dekor lemez kombinációjú védőfal túlzottan benyúlik az utas folyosóba, ezzel lassítva az utas áramlást. _Iikarusra még lassabb a fel/leszállás a lépcsők miatt.
Az meg ,hogy az utasok nagy része inkább a régi Ikarussokkal utazna szerintem nem igaz, mivel az utazóközönség elég nagy része idős, nyugdíjas ember (van mikor az egész buszon szinte csak ők vannak...) csak ők nem fognak netezni, meg blogokat írni. Van olyan idősebb emberke akinek még az is nehézségeket okoz, hogy az alacsony padlós buszra felszálljon (és ilyen nem egy van, sok). Ha meg annyi ezresem lenne ahányszor hallom a régi Ikaruson (mikor épp avval dolgozom), hogy de magas ez a busz, mért nem alacsonypadlós jön,stb, már milliomos lennék és Ibizán áztatnám a golyóimat.
Egy szónak is száz a vége, én nem azt mondom ,hogy nem jók az Ikarusok (260/280), mert jó gépek voltak azok még annó, faxán össze voltak rakva, de eljárt felettük az idő, fejlődik a technika, igények,stb. Régen a gőzmozdony is milyen bitang jó volt, ma mégsem azok járnak.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
zsid
senior tag
A fehér füst télen(és ha jól láttam a videót akkor ott bizony hideg volt ) az összes AdBlues SCR-es autónál jelentkezik.. Azért ott a kipufogócsövön gyakorlatilag meleg kipufugógáz és vizgőz jön ki, ami hidegben elég látványos. Hidegben a mi euro5ös Volvónk is így "füstöl", tök normális.
<tRucKdriFteR>
-
Jamby18
senior tag
Tényleg létezik olyan, hogyha az ellenőr végigellenőrzi a buszt és talál bliccelőt akkor a sofőr jövedelméből levonnak 5%-ot és ha ez többször előfordul elbocsájthatják?
Tehát mégha le is ellenőrzöd az első ajtón felszállókat akkor még ott van aki felszál a 2-3 ajtón, azokat lehetetlen leelenőrizni és te jársz pórul a bliccelő miatt.
Létezik ilyen szabály a volánoknál? -
Dyrtyho
senior tag
Ezt nevezem én Party busznak
best regards, egy fórumozó blogger
-
gazfickó
tag
Úgy látszik, ezek szerint nem csak én vagyok az E95-ösök megszállotja
forrás
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- iPad topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen processzort vegyek?
- Star Trek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Renpho talpmasszírozó