- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Lenry
félisten
nincs, de lehetne (csak akkor én is pár évre az SZKT-hoz lennék láncolva, és most épp totál más munka felé kacsingatok)
troligyorsulás: egyszer valami kamionos találkozó idején szállt fel egy kamionos, hogy kér egy vonaljegyet, mert szeretne trolizni, mert sose ült még trolin és kíváncsi hogy megy...
hát megmutattuk neki
az ürge majd' hanyatt vágódott induláskor, nem volt felkészülve a villanymotor minden sebességnél állandó nyomatékára.
szeretem, hogy bármelyik trolit be lehet úgy állítani, hogy ne legyen álló utasod. csak ülő meg fekvőa villamosvezetéssel csak annyi gáz van, hogy nagyon monoton. tulajdonképp csak a sebességet szabályzod, meg ajtót nyitsz/csuksz.
főleg az 1-esen unalmas vezetni: elindulsz, k****rva hosszú egyenes szakasz, egy kanyar, aztán megint k***rva hosszú egyenes szakasz és végállomás.a 3-mas izgalmas az FVV miatt
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ABE
őstag
Van erről valamilyen infód, hogy a trolikban milyen típusú elektromotorokat használnak? Itt most elsősorban nem a gyártmányra, hanem a konstrukcióra vagyok kíváncsi, de ha egy konkrét motorról tudnál valami specifikációs linket adni, azt is megköszönném. Egész konkrétan a fordulatszám-nyomaték karakterisztikája érdekelne.
[ Szerkesztve ]
-
qestion
aktív tag
a 70-es vonalán Bp voltak régen azok a jó ugráló trolik, amik néha meg is rázták az embert, hova tűntek?
a pálya
-
Lenry
félisten
huh...
amit tudok:
* a Budapesten jelenleg közlekedő Ikarus 280T-ket (200-as pályaszámcsoport, GVM-eknek is hívják őket, mert a Ganz Villamossági Művek építette a hajtás rendszert, illetve a szegedi 502-esben is ez az elektronika van) hajtó GVM TK110-K motor 196 kW-os teljesítményt ad le max 1950rpm-en, állandó nyomatéka 1935 Nm* a ZiU-9 trolik (Pesten 800-972-es pályaszám, Szegeden 9-111 - 9-157-ig voltak, már csak a 9-147 van meg, az se jár, Debrecenben 9-301 - 9-337).
szovjet fejlesztésű DK-210A-3U2 motor, 110kW / max 3900rpm-en, a nyomatékáról nem találtam semmilyen adatot (a gyár utódjának weboldala pedig épp nem érhető el)* az Ikarus 412T-t (Budapest 700-as psz.csop) Škoda 10ML3550K motor viszi, 172 kW / átlag 1484rpm (max 4400rpm), a nyomatékáról a Škoda b*szik írni
* Ikarus 435T (Bp. 300-as psz.csop) - eredetileg 150kW-os Alstom motor, aztán 200kW-osokra cserélték, de hogy mire, arról lövésem nincs
* Škoda 14Tr - (Szeged T-700 - T-709) - Škoda 8 Al 2943 rN, 120 kW / 1 600rpm, a nyomaték szerintem államtitok
* Škoda 15Tr - (Szeged T-600 - T-618) - ugyanaz, mint a 14Tr, csak kettő motor viszi a gépet
* Škoda 21Tr - (Szeged T-800 - T-803) - Škoda 1 ALS 2741 tN, 140 kW / 1 700rpm
* Škoda 22Tr (Szeged T-650) - Škoda 18ML 3550 K/4 (ez a 25Tr motorja), 240kW / 796rpm (max 2270)
* a szegedi építésű Cegelec rendszerű trolikban (ARC Tr187/TV.EU (még nincs pályaszám), Škoda 14Tr/ALSTOM6 (T-750), Škoda 21TrACG (T-810) Volvo B7 TR12/TV.PR.(T-850), Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU (T-860-as csoport) pedig általában ugyanazt a Škoda 32 ML 3550 K4 motort használják, ez 240kW-os teljesítményű és kb 800rpm-es
a nyomatékről egyedül a GVM esetében találtam adatot. ez úgy látszik vagy hadititok, vagy lényegtelen infó lehet, ha sehol nem közlik... vagy ki lehet számolni valahogy
konkrét motorról leírás:
* az MTB-82 motorjának elvi működése, kapcsolási rajza, stb
* ugyanez ZiU5-re (a ZiU9 főáramkörű elektromos berendezését tekintve teljes mértékben megegyezik a ZiU-5-el
* GVM-re[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
nos... valószínűleg nosztalgiakocsi lesz belőle, úgyhogy gondolom szóba jött, hogy autentikus legyen a gép.
alkatrészbányának pedig ott a másik megmaradt ZiU, a 9-147-es, amiben pont azok az ülések vannak, amikre gondolsz
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ABE
őstag
Múltkor szóba került a 70-es troli, hogy nincsenek rajta ZIU-k. Nos, biztonsággal jelenthetem, hogy többségében még azok közlekednek, bár a vonalon van pár Solaris Trollino is.
A másik, hogy említettem a felújított 412-es Ikarust, találtam róla egy kis leírást: Húszmillió forintból újul meg egy 412-es Ikarus Kíváncsi vagyok, meddig fogják bírni a strapát.
Ma pedig egy Credo LC 11-gyel jöttem haza, Balaton Volános busz volt, pont a jobb hátsó kerék fölött ültem, és élvezhettem valami kotyogó-zörgő hangot, meg a kemény rugózást. Szóltam is a sofőrnek, hogy valami gáz van a hátsó futóműnél, mert szokatlanul zajos és kemény, majd nézessen rá. Meg is köszönte, hogy szóltam, pedig azt hittem, hogy el fog hajtani.
-
Lenry
félisten
-
ABE
őstag
Ehhh, nemááá, hogy ilyen drága legyen egy troli!
A mostani árakkal nem vagyok tisztában, pár éve még láttam kezdőárakat buszokra, amikor a BKV beszerezte a Volvo 7700-asokat, a típus ára 65 millióról indult. Akkoriban a szóló alacsonypadlósok ára emlékeim szerint úgy 45-50 millió körül volt, de erre nem merek megesküdni.
Ha a felújítással újabb 10 évet elmennek a 412-esek, akkor szerintem már megérte a 20 milliót.
-
MaciG
addikt
-
MaciG
addikt
Főleg a nyitott füle miatt. A merciben zárt fülek van, nagyrészt sötétített ablakokkal. A volvónak a felépítése szerintem arányosabb, a mercinak az eleje hosszú, a csukló utáni rész meg olyan kis "vacak". A volvonál te csukod az ajtókat, míg a mercinél a 3. és a 4. ajtót teljes egészében az elektronika és az érzékelők vezérlik (kinyitni és becsukni sem tudod őket). Ami persze valahol jó, de én szeretem ha az ajtók úgy működnek ahogy én akarom. De azért félreértés ne essék, a mostani 260-as Ikarusokat amikkel furikázok szívesen lecserélném egy mercire, de ha lehet választani akkor a volvo. Jah meg nekem a belső és külső kialakítása is jobban tetszik a volvonak, bár ez már teljesen szubjektív.
BANZAII
-
Lenry
félisten
pedig tényleg ennyi.
amikor megvettük a 650-est (lásd #22-es hsz) akkor azt mondta a nagyfőnök (Dózsa Gábor, az SZKT igazgatója), hogy jó üzlet volt, mert harmadáron adták oda a csehek, ez a harmadár 43M HUF volt.plusz pár éve magyarázta, hogy azért éri meg inkább építeni a trolikat, mint venni, mert tervezéssel, alkatrészbeszerzéssel, munkadíjjal és mindennel együtt is csak kb 70%-a a költség egy új troli árának: nagyjából 60-70M (és hát valljuk be, hogy mekkora királyság már saját építésű trolival közlekedni, hol jár a világon máshol Mercedes Citaro trolibusz . meg saját magunknak már csak normálisan csináljuk meg, így a minősége is jobb lesz)
vagy meg lehet nézni a trolitender kiírását is (pdf):
10 db csuklós trolibusz 5.930.000M euróért, ez több, mint másfél milliárd forint, visszaosztva 158M/trolibusz[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
MaciG
addikt
Én ezt elhiszem, csak nem értem mitől drágább annyival, mint pl. egy busz, mikor felépítésben szinte tök ugyanaz,csak ebben villanymotor van.
"és hát valljuk be, hogy mekkora királyság már saját építésű trolival közlekedni" : -Ezt magyarázd meg annak a kollégámnak aki aminap 2 troli közé szorult be a Mars téren, mert mindkettő lefittytent.
BANZAII
-
Lenry
félisten
azért a trolihajtásrendszer valamivel bonyolultabb és több mindenből áll, mint egy szimpla villanymotor
plusz számold azt, hogy még egy retkes áramszedő is 300k (legalábbis szedőtörésért ennyit számláznak ki errefelé) és van belőle kapásból kettő
nézelődtem Škodáéknál hajtásrendszerügyileg, de árakat nem írnak, majd egyszer, ha illetékessel beszélek, akkor megkérdem hogy mi mennyi egy trolin, hogy miért ennyivel drágább.egyébként mostmár kíváncsi vagyok: kb mennyibe volt az új Conectoknak darabja?
most látom csak, hogy cseppett túláraztam a tenderes trolikat. szóval az ár végére nem kell az M
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Foxi
senior tag
Ha jól láttam nem hangzott még el a megfejtés. Ő lenne az.
-
Jamby18
senior tag
A DKV és Hajdú Volánhoz nem kell érettségi ezt megérdeklődtem, van olyan trolivezető akinek nincs meg a 8általános, ezt nem önnyugtatásból írom, csak nem tudom mi legyen akkor szeptembertől.
A másik utánna olvasgattam picit a PÁV 2-nek és az a hír járja ha megbuksz 5 évig nem mehetsz vizsgázni mert eltiltanak, ez komolyan így van?
Nem magyarázom be magamnak, hogy igen is megbukok csak nagyon gyomorideges vagyok ált. minden vizsga előtt és meglepő módon 2.-nak minden sikerül amíg nem élek át valamit attól mindíg bennem van a félsz és ez mutatja hogy 11pontból buktam kresszen 2.jára ment az e.ü,rutin,forgalmi.... És ha másodjára megyek nincs gyomoridegem,ki érti ezt
Persze a C,D nehezebb mint a B ezért is parázok.[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
Ilyen nincs ,hogy 5 évig nem mehetsz. Ha megbuksz akkor befizeted a pénzt újból és mehetsz is. Olyan viszont van, hogy valakinek nem adják meg korlátlan időre csak mondjuk 2 évre. (Csak szépet és jót szabad mondani a pszihológus nőnek, még akkor is ha nem igaz és akkor meg lesz az korlátlan időre is )
BANZAII
-
MaciG
addikt
Nem, mert drága az ablaktörlő
De pl. ha megkérdik hogy iszol, dohányzol vagy drogozol akkor egyértelmű, hogy nem, még akkor is ha amúgy igen. Csak ne menj be részegen vagy füstös pólóba, mert az a totális lebukás. Vagy hogy pl. helyesnek tartod-e ,hogy a mai lányok ilyen "kikapósak" ,szeretnek hiányosan öltözködni az utcán, pl. egy hosszú esti buli után,stb. akkor nyilván nem tartod helyesnek. (Volt ilyen vagy ehhez hasonló kérdés, de hogy a páv-on volt vagy a cégnél a pszihológián arra már nem emlékszem)
Jah ,ha nem változott semmi akkor holnap a DUD-923-al leszek és akkor majd csinálok neked pár képet amit kértél.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
-
MaciG
addikt
Fogalmam sincs ez mért van, mert ezeket a buszokat már számtalanszor átépítették.
(#133) Lenry: Sajnos nem lettek képek, mivel a 923-as kettes szemlés volt így egy tartalék busszal mentem... Mindig ez van, mikor végre jönne valami jó gép akkor van vele valami, hétvégére is ki van írva nekem a JAW-725, ma munka után benéztem pár papírért és mit látok? Ott áll a szervizben...
Ma volt szerencsém utazni pár megállót az SZKT-s 417-es villamos pótlóval. A belső kialakítása az tetszik, szerintem jobb így mint abban ami a volánnak van, viszont az ülések azok írtó kemények. Mintha fa vagy műanyag ülések lennének és van rajtuk egy vékony szövet.
BANZAII
-
Lenry
félisten
pedig reggel pont utaztam 21-el, még figyeltem is, hogy te jössz-e, de aztán nem DUD volt (FKB-537 talán)
417-esből meg akkor pont az FLN-316-ot sikerült kifognod, annak vannak ilyen baromi kemény, de egyébként puhának álcázott, szivacsmentes ülései.
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
itt azt írják, hogy a Hajdú Volánnak voltak még ilyen gépei, de hogy megvannak-e még (különösen mióta nem ők üzemeltetik a debreceni helyi flottát) azt nem tudom, de megpróbálok utána érdeklődni
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
nem is kellett utána kérdezni: a saját weboldalukon a galéria. a zöldszínű buszok gázosak.
ezek Debrecen helyi állományába tartoztak, hogy mi lett velük, mióta nem a HV viszi Debrecent, azt nem tudomegyébként is kíváncsi lennék, hogy mit csináltak azzal a baromi sok busszal, mert a DKV tudtommal egyet se vett át, pedig ott egy sorozat vadonatúj Solaris Urbino, meg ARC...
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Fuksza
tag
régi ikarus-nál nincs jobb
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Path of Exile (ARPG)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ubuntu Linux
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Óra topik
- További aktív témák...