- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- OLED TV topic
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
Hirdetés
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lenry
félisten
épp tervezem, hogy kilátogatok Tarjánba vagy a Mars térre, és megkérem egy szépen rendben tartott DUD sofőrjét, hogy hadd fényképezzem körbe a gépét.
megmutatnám itt a sok pestinek, hogy hogyan is néz ki egy normálisan karbantartott Ikarus
Volvo: ha választanom kellene, akkor inkább egy KPN, mint egy JAW. úgy tudom, hogy elég sok gond van a JAW-okkal, meg szebb is a faceliftes verzió
(#48) daa-raa: jobbkormányos Ikarus-t én is láttam már, valahogy olyan bizarrul néz ki
egyébként pár hsz-el feljebb linkeltem egy gyűjteményt, szerintem minden Ikarus ott van[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
MaciG
addikt
Folytatva a gondolatmenetet (csak közben indulnom kellet a délutános részre ,mert várt rám a mélyen tisztelt utazóközönség ) amivel sok probléma van az a 435-ös Ikarus, itt főleg motorikusan vannak gondok, és már be is hozták őket osztott műszakra, hogy kb feleannyit menjenek egy héten, mint eddig. A másik meg ez a 412-es csoda. Nah hát itt ebben a buszban logikát senki ne keressen, és ne is próbáljon meg rájönni mit miért és hogyan csinál, mert mire rájönne, eltelik egy hét és megint minden máshogy fog működni... (szóval az elektronikája egy nagy kalap ... )
BANZAII
-
ABE
őstag
Utasként nézve a 412-es tényleg ritka fos egy busz, iszonyatosan ráz, kemény, zörög, hátsó része szűk, és ha hegyi útvonalra rakják, még lomhább is érzésre, mint a 415-ös.
435-ös milyen motorral van szerelve? Ha jól tudom, a BKV-nál a 400-as szériában DAF motorok vannak, azokkal van a gond?
-
Lenry
félisten
passz.
az biztos, hogy így először az Ikarus csinált AP buszt, de hogy ezt átvették-e más gyártók, azt nem tudom.egyébként nem hiszem. ugyanis ennek a tetős dolognak van egy olyan elég komoly hátulütője, hogyha mondjuk kiég a busz, akkor a felfelé terjedő meleg miatt könnyen megsérül az a rácsrendszer, ami a terhelést osztja szét, és onnantól annak a kocsinak vége, mert nem nagyon lehet javítani
plusz asszem ezt szabadalmaztatták is.[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
az SZKT egyik 417-ese most is ilyen (FLN-316 asszem).
messziről úgy néz ki, mintha vastagon párnázott ülései lennének, aztán amikor ráülsz, akkor jössz rá, hogy totál műanyag az egész, 0 szivaccsal.
volt már, hogy le akartam huppani, és úgy odab*sztam az alfelemGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ABE
őstag
Na igen, de pár megállót menni egy műanyag székes városi busszal még mindig jobb, mint 1,5 órát utazni egy teherautó alvázas "busszal". Amúgy szvsz. itthonra csak ilyen műanyag üléses buszokat szabadna rendelni, egyszerűen undorító, ahogy a szövet ki tud nézni pár év után.
Egy kép arról, amikor sulibusszal mentünk a Hiltonba:
-
Jamby18
senior tag
Akkor lenne egy pár kérdésem,ha nem gond.
Mi kell ma ahoz hogy buszvezető legyen az ember B(van),C,D Jogsi. PÁV 2 emlegették sokan, még valami olyasmit is hallottam,hogy ezért Pestre fel kell menni,és ha buksz 20-30eft.
És 2 tévhitet is szeretnék feloszlatni, ha az eggyáltalán.
-évente kell E.Ü. vizsga?????
-Még van 1 amit nem tudok elhinni,ezt haverom apja mondta ha csinálgatom a jogsikat és pl bukok C vagy D ből akkor elbukom a már meglévő jogsijaimat is vagy ugyan ez érvényes mondjuk ha már megvan a C és a D meg nem sikerül és akkor elbukom a C-t.... tényleg van ilyen???
Illetve nehéz ma bejutni 1 volán társasághoz akár helyi vagy távolsági, ha én most levizsgázok "friss" jogsival van-e esélyem vagy nagy várólista van?
Nagyjából ennyi lenne
Felénk most C--->160 000 Ft
D--->160 000 Ft Ezekből mi igaz, tisztába vagyok a 100eftos B-s jogsikkal amik azután 120-30nál kötnek ki csak ezért kérdezem.[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
Már megint lemaradt pár dolog, ez most jutott eszembe fürdés közben
A csuklás buszhoz nem kell E-kat, csak egy típusvizsga, ez is ilyen belső céges vizsga, bár nem tudom más társaságoknál, ez hogy van. Meg elsőnek érdemes egy nagyobb cégnél helyi járaton kezdeni, mert ott nagyon sokat segítenek, pl. ha valami van a busszal nem neked kell megjavítanod a semmi közepén a hátadon X utassal, hanem jön a műhelykocsi és megoldják.
Ami még nagyon fontos a papírok mellet, az a elhivatottság és persze a végtelen türelem (sok olyan dolog van amit le kell tudni nyelni, pl. a pofátlan autósok viselkedése,utasok,stb.). Ha ez nincs meg akkor hozzá se fogj, mert egy idő után idegileg ki fogsz készülni. itt volt olyan hogy valakinek ez egyik végállomáson tele lett a töke az egésszel, kiszállt, azt otthagyta a buszt. De annyi ilyen és ehhez hasonló story van (pedig még csak pár hónapja dolgozok), hogy akár reggelig simán írkálhatnék, csak akkor nem bírnék felkelni hajnal 3-kor.BANZAII
-
Jamby18
senior tag
Hoppá
Akkor nekem szeptembertől esti suliba a helyem,terveztem egyébként és ki is gondoltam (ismerősünk is nyaggatott,hogy ne féljek az egésztől, nekem már mindenképpen kell mert nem fogok boldugulni) nyárig kibírom a mostani melóhelyen amennyi pénzt össze tudok szedni annyit elrakok. Egyébként ez is érdekes eddig úgy tudtam sofőrnek elég a a 8általános vagy valamilyen szakma és ellenőröknek kell az érettségi. Mostmár ezt is tudom legalább.
A keléssel nekem sincs gondom most 2.50 kelek ha nappalos vagyok 3.30kor indulok otthonról gyalog kb 1km-t ahol felszed az ingyenes járat és 5.20ra kiérünk Tiszaújvárosra.
Miközbe gyaloglok látom az első buszokat és a dolgozókat "összeszedő" buszokat is[ Szerkesztve ]
-
Lenry
félisten
nincs, de lehetne (csak akkor én is pár évre az SZKT-hoz lennék láncolva, és most épp totál más munka felé kacsingatok)
troligyorsulás: egyszer valami kamionos találkozó idején szállt fel egy kamionos, hogy kér egy vonaljegyet, mert szeretne trolizni, mert sose ült még trolin és kíváncsi hogy megy...
hát megmutattuk neki
az ürge majd' hanyatt vágódott induláskor, nem volt felkészülve a villanymotor minden sebességnél állandó nyomatékára.
szeretem, hogy bármelyik trolit be lehet úgy állítani, hogy ne legyen álló utasod. csak ülő meg fekvőa villamosvezetéssel csak annyi gáz van, hogy nagyon monoton. tulajdonképp csak a sebességet szabályzod, meg ajtót nyitsz/csuksz.
főleg az 1-esen unalmas vezetni: elindulsz, k****rva hosszú egyenes szakasz, egy kanyar, aztán megint k***rva hosszú egyenes szakasz és végállomás.a 3-mas izgalmas az FVV miatt
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
nos... valószínűleg nosztalgiakocsi lesz belőle, úgyhogy gondolom szóba jött, hogy autentikus legyen a gép.
alkatrészbányának pedig ott a másik megmaradt ZiU, a 9-147-es, amiben pont azok az ülések vannak, amikre gondolsz
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
pedig tényleg ennyi.
amikor megvettük a 650-est (lásd #22-es hsz) akkor azt mondta a nagyfőnök (Dózsa Gábor, az SZKT igazgatója), hogy jó üzlet volt, mert harmadáron adták oda a csehek, ez a harmadár 43M HUF volt.plusz pár éve magyarázta, hogy azért éri meg inkább építeni a trolikat, mint venni, mert tervezéssel, alkatrészbeszerzéssel, munkadíjjal és mindennel együtt is csak kb 70%-a a költség egy új troli árának: nagyjából 60-70M (és hát valljuk be, hogy mekkora királyság már saját építésű trolival közlekedni, hol jár a világon máshol Mercedes Citaro trolibusz . meg saját magunknak már csak normálisan csináljuk meg, így a minősége is jobb lesz)
vagy meg lehet nézni a trolitender kiírását is (pdf):
10 db csuklós trolibusz 5.930.000M euróért, ez több, mint másfél milliárd forint, visszaosztva 158M/trolibusz[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
azért a trolihajtásrendszer valamivel bonyolultabb és több mindenből áll, mint egy szimpla villanymotor
plusz számold azt, hogy még egy retkes áramszedő is 300k (legalábbis szedőtörésért ennyit számláznak ki errefelé) és van belőle kapásból kettő
nézelődtem Škodáéknál hajtásrendszerügyileg, de árakat nem írnak, majd egyszer, ha illetékessel beszélek, akkor megkérdem hogy mi mennyi egy trolin, hogy miért ennyivel drágább.egyébként mostmár kíváncsi vagyok: kb mennyibe volt az új Conectoknak darabja?
most látom csak, hogy cseppett túláraztam a tenderes trolikat. szóval az ár végére nem kell az M
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
pedig reggel pont utaztam 21-el, még figyeltem is, hogy te jössz-e, de aztán nem DUD volt (FKB-537 talán)
417-esből meg akkor pont az FLN-316-ot sikerült kifognod, annak vannak ilyen baromi kemény, de egyébként puhának álcázott, szivacsmentes ülései.
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
itt azt írják, hogy a Hajdú Volánnak voltak még ilyen gépei, de hogy megvannak-e még (különösen mióta nem ők üzemeltetik a debreceni helyi flottát) azt nem tudom, de megpróbálok utána érdeklődni
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
dízelracer
senior tag
De miért nem pumpált némi tőkét az állam a cégbe? Jobbat mondok miért nem vásárolta fel az egészet A-Z ig akkor amikor a cég felszámolás alá került és az értéke egyenlő volt a nullával? Mert az Ikarus név külföldön a mai napig igen jól cseng. Ha már amúgy is folyamatosan építik le a mértéktelenül veszteséges vasúti közlekedést és ezzel párhuzamosan mégis pumpálják a súlyos milliárdokat a MÁV-ba akkor már több értelmét láttam volna ha abból a sok milliárdból lecsippent valamennyit és azt befekteti az Ikarusba, hogy valami haszna is legyen a dologból. Így is egyre több busz lesz magyarországon mert tényleg sorban zárják be a kihasználatlan vasúti szárnyvonalakt. De ahelyett, hogy a hazait preferálnák inkább rendelnek holmi Kinglong f@xom buszokat. Vácott volt szerencsém ülni egyen. Hát kb a 20éves Ikarus trolibusz is kényelmesebb annál a kínai csodánál. Viccen kívül rohadt kényelmetlenek.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Szeretem a kihívásokat. Bamakóba is 280-assal mentek.
-
-
Lenry
félisten
ma beszéltem egy illetékessel, aki megnyugtatott, hogy a nosztalgia ZiU annyira autentikus lesz, amennyire csak lehet, ezért a Vogel ülések biztosan a régi süppedősekre lesznek cserélve, és vagy Debrecenből, vagy Budapestről szereznek üléseket, mert ott még vannak ZiU-k
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Jamby18
senior tag
Várj te most Szegedről beszélsz, az nekem bőven messze van
Én itt a környéken szeretnék dolgozni vagy a Hajdú Volánnál vagy a Borsod Volán ami szóba jöhet utóbbi is valami olyan vonalon mint Miskolc-Debrecen és akkor "úgymond" hazahozom magam.
Persze nem baj hogy leírtad, de valahogy sejtettem nem nagyon van ilyenekre pénz.
Mikor munkanélküli voltam akkor tanfolyamok között volt ingyenesen támogatot,ösztöndíjas C kat. képzés oda már eleve PÁV 2 kellet volna + regisztrált munkanélküli ami most szerencsére nem vagyok.
Mindez azért jutott most eszembe mert összehozott a sors 1 BKV-s villamosvezetővel aki mondta ne legyek hülye ne spóroljam össze a fél milkát inkább ingyeneset válasszak.
Még azt is tanácsolta, hogy jó ötlet bejutni 1céghez valami mást munkakört dolgozni pl udvaros,karbantartó bármi és ha keresnek sofőrt könnyeb bejutni. -
Lenry
félisten
az SZKT nem terjeszkedik (egyelőre)
legalábbis ha a városvezetésnek van egy kevés gógyija, akkor nem adja át a 10-es vonalat, amíg nincsenek meg az új trolik, mert bár a csuklós Škoda szép jármű, de kevés van belőle így is, plusz erős minőségi visszaesést jelentene a Conectohoz képestGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
-
Lenry
félisten
jó, de ezt támogatja az EU, meg környezetkímélőbb, több utast visz, gyorsabb...
40 éve a Volán csinálta ugyanezt, csak fordítva, és így lett 6-os busz az újszegedi 5-ös villamos vagy 22-es busz a felső tiszaparti 2-es villamos helyett.
ma a kötöttpálya a menő
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
forgalmas helyre építik, szeparáltan.
ergo a töm.köz-nek nem a napi másfélmilliárd egyéb jármű közt kell lavíroznia, hanem külön pályán suhanhat, így sokkal gyorsabb eljutást biztosít, mint egy, a dugóban vesztegelő busz. elsősorban ez a lényege.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
gondolom mert addig is nem árt, ha valahol eljárnak a kamionok, meg utána se baj, ha nem lesznek dugók.
a tervek szerint plusz buszsáv a Nagykörúton lesz, 1-2 év múlva állnak neki.
a belső sávok busz és troli only, betoncsöcsökkel, járdaszigetekkel, a Kálváriától a Szillériig.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
trolikat tudom, villamosról sajna nincs infóm
* ZiU-9 - 1.9 kWh/km (9-1xx psz.)
* Škoda 14Tr - 1,6-1,7kWh/km (700-as pályaszámúak)
* Cegelec motoros trolik - 1kWh/km (1,3 a fogy és -0,3 a visszatápl.) (T-750-es Škoda 14Tr, T-810-es Škoda 21Tr, T-850-es Volvo, T-86x-as Mercik)
* Škoda 21Tr - 1,3kWh/km (T-800-as pályaszámúak)
* Škoda 15Tr - 2,5kWh/km (csuklós, 2 motoros!) (T-600-618-es pályaszám)
* Ik280 Ikarus OBUS (Ziu hajtással) - 3,5kWh/km (csuklós) (505-ös pályaszám)
* Ik280 Ikarus GVM hajtással - 1,6kWh/km (kb 2-0,4 visszatápl.) (502-es pályaszám)ez is színtiszta városi forgalom
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen alaplapot vegyek?
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- OTP Bank topic
- Ukrajnai háború
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen SSD-t vegyek?
- Aliexpress tapasztalatok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000