Hirdetés
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Lassan az ajtón kopogtatnak a Microsoft új üzleti Surface gépei
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Androidos fejegységek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Philips LCD és LED TV-k
- A CUDA ellen szövetkeznek a legnagyobbak
- Fujifilm X
- Projektor topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070/S/Ti/TiS (AD104)
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
ABE
őstag
Kerestem a topicok között, de nem találtam olyat, ami kimondottan a buszokkal foglalkozna. Bátorkodom hát megnyitni ezt a témát azok számára, akik kicsit is vonzódnak a buszok iránt. Jöhet ide minden a buszokkal kapcsolatban: élmények, tapasztalatok, vélemények, képek kedvenc járművekről. Lehet szó hazai vagy külföldi gyártásúról, régiről vagy újról, jöhet csuklós, emeletes, szóló, bármilyen...
Kedvcsinálóként egy-két kép a kedvencek közül:
A kedvenc típusom (Ikarus 395/E95)
A legendás Ikarus 200-as széria egy korai képviselője
Modern batár (Setra 431 DT)
Csuklós-emeletes busz a 70-es évekből (Neoplan Jumbocruiser)
Modern csuklós (Van Hool AG330)
Budapesten is járt próbafutáson a duplacsuklós Volvo 7500
Magyar megvalósítás ugyanarra a témára néhány évvel korábban (Ikarus 293)
-
Tomics
addikt
Szépek
Mostanában jöttek be ezek a KING LONG kínai buszok a távolsági vonalakon, hát mit ne mondjak elég sz@rok. Egy rakás buszon az ülések szabályosan szétestek már és zörög csörög minden, mondjuk ez a pesti utaktól várható volt. És ahogy hallom néha a sofőröket beszélgetni hogy beázik itt ott, elektronikai problémák meg csak a gond van velük, kíváncsi vagyok 10 év múlva milyen állapotban lesznek.
BKV-s volvókról nem is beszélve...Az régi Ikarusok a legjobbak, igénytelen, de bírja a gyűrődést. Csak mondjuk a bkv-s járatokat nem ártana takarítani néha, csak ugye arra nem maradt pénz...
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
ABE
őstag
A Camion Truck & Bus magazinban olvastam a King Long buszokról egy tesztet, amikor az első eresztés érkezett a helyközi típusokból (a fene se fogja a XJ+!%+"4342 típusjelzést megjegyezni...). A tesztben több hiányosságot is említettek, főleg a vezető munkahelyét kritizálták, pedig aztán a Camion magazin nem szokott túl kritikusan értékelni. Még nem utaztam vele, de lehet, hogy egyszer rászánom magam egy ilyen útra. A Volvók szerintem amúgy egyáltalán nem rosszak, egyszerűen nem arra lettek tervezve, hogy a 7-es vonalán gyilkolják őket. Bár, ahogy hallottam, lett volna lehetőség opciós futómű erősítést kérni, de ez elmaradt.
Most látom, a kezdő HSZ-ben a Van Hool típusát elrontottam, mert az egy AG300-as.
[ Szerkesztve ]
-
Lenry
félisten
megvan a legújabb kedvenc topikom
főleg, ha belefér egy kis csáposbuszos OFFés ha már itt vagyok, akkor értelemeset is szólok, íme a kedvenceim:
Ikarus E95, a legszebb távolsági busz, amit valaha építettek, imádom, akár egy Föld körüli utat is bevállalnék vele.
(forrás)Škoda 21AB - egyszerűen imádom a formáját
(forrás)Mercedes Citaro O530L - nem szeretem a szögletes buszokat, de ez a gép megfogott
és a kicsit off
Ikarus 280T - sajna Szegeden már csak kettő van állományban és az egyiknek véres a torka, de élvezet utazni rajtukés az abszolút kedvencem:
Škoda 22Tr - nem jó vezetni, megbízhatatlan, sokszor lerohad, mégis a szívem csücske(ahol nem jelöltem külön, az saját készítésű kép)
remélem hosszú életű és sikeres lesz ez a topik.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ABE
őstag
Sejtettem, hogy meg fogod találni a topicot.
Látom a 395-tel nem vagyok egyedül, legszebbnek ebben a festésben találom:
Egy érdekesség az Ikarus aranykorszakából:
Ikarus 286 Amerikában [forrás]
Remélem a képek feltöltésénél nem gond, ha a netről vadászom le őket, és egy megbízható tárhelyre feltöltöm a képeket. A kezdő HSZ-ben lemaradt, de innentől kezdve igyekszem én is forrást megjelölni.
A Škodákról írhatnál kicsit bővebben is, nekem sajnos még nem volt szerencsém hozzájuk. A csuklós ajtóelosztása egészen furcsa, még nem találkoztam ilyennel. Persze beférnek ide a trolik is, az a piros T280-as gyönyörűen fel van újítva!
Jut eszembe: a napokban láttam a Keletinél egy átfestett Ik412-est, úgy látszik, már ezeket is elérte a felújítás (mondjuk ideje is volt). Ami érdekes, hogy a 412-es típusokra jellemző fényezés helyett a hagyományos szürke-kék BKV kombinációt kapták, elég ergyán néznek így ki. Majd próbálok képet lőni róla, ha megint meglátom.
[ Szerkesztve ]
-
szumoo
senior tag
Míg utazási irodában melóztam egy Volvo Drögmöller B 12-600-as segített a sok kilométer kényelmes elviselésében.
Nagyon szerettem, mert ahhoz képest, hogy sokáig nem tudok egy helyben ülni, ennél simán elvoltam 3-4 órát is minden gond nélkül.
Nem ismerem a buszokat, csak szeretem a jóféléket.[ Szerkesztve ]
A nyúlon túl?
-
ABE
őstag
Ez tényleg nagyon kényelmes busz, a Balaton Volánnak is van belőle, egyszer sikerült elcsípnem a Budapest-Székesfehérvár vonalon. Az emelkedő üléssor érdekes kialakításúvá teszi. Amit gyakrabban sikerül elkapnom, az az Irizar Century (Scania és Volvo alvázas is szokott közlekedni), de a legkényelmesebb ezen az útvonalon az MAN Lion's Coach volt. A legkényelmetlenebb pedig, igeeeeeen: a Credo EC12
[ Szerkesztve ]
-
qdak
addikt
vanezavideo
bmw s rész haver szerint ezek magyar buszok (csak nálunk iylen sárgák) ti mint buszosok ? ez téleg nálunk van ?(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
ABE
őstag
Igen, az egy elég régi harmonikaajtós (vagy nevezik ráncajtónak is) Ikarus 260-as.
Viszont ebből a típusból sokfelé exportáltak, leginkább keletre, szóval bárhol lehet, nálunk ilyen színezéssel ráncajtós már nem nagyon van.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
/fav
E95-t én is szeretem, csak nálunk a Somló volán buszain soknak rossz a háttámlája, rossz úton hátradől.
A Credo, hiába magyar, gyűlölök vele utazni. Törpékre tervezik azokat a buszokat?Amit szeretek, az az Ikarus 200-as sorozat távolsági modelljei: pl. a 250-es. Ebben keresztbe tudom tenni a lábam
szerp.: hoppá, nem is tudtam hogy van olyan változata, amiben 250 paci dübörög.[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Sajnos sok E95-ös el van hanyagolva, Somló Volánossal én is utaztam már, olyan 15 év körüli buszok, 1,5 millió km biztos van már a korai eresztésekben. Sőt, több is, a Volánbusznak már évekkel ezelőtt volt (igaz, Scania motoros, 93-as évjáratú) E95-öse, ami 1,5 millió fölött járt. Ahhoz képest, hogy elvileg 10 évente illene ezeket a buszokat felújítani, azért bírják a strapát.
Ha jól emlékszem, a 250-es buszok felújításkor jellemzően Euro 1-es Rába D10-e motort kaptak, ami 180kW-os (245 ló), ahol még nem koptak ki a forgalomból, jó eséllyel találkozni ilyennel. Persze a régi zörgős motorral voltak az igaziak (gondolom az is Rába lehetett?). A C56-osok (régebben 256.44) meg már egész bitang motorral vannak szerelve, pl. a 280 lovas Detroit Diesel egész szépen mozgatja, autópályás tempót is simán tartja.
A Credo meg... na, félig magyar, mert eredetileg cseh tervezés, csak átvették a licenszet, aztán fejlesztettek újabb típusokat.
És itt hirtelen ajánlanék egy jó kis honlapot: Buszok honlapja
-
barnam_
nagyúr
Itt azt írja hogy RÁBA D 2156, nem tudom ez új vagy régi-e. De szeretem a (motor) hangjukat. Nem tudom mitől van az a jellegzetes búgás nagy sebességnél, de kilométerekről hallani hogy egy régi Ikarus megy a főúton
Van egy Volán busz járat, ami BP-ről megy Zalaszentgrótra, szinte mindig Mercedes jön. Na azt nagyon szeretem, csak nem tudom melyik típus.
-
barnam_
nagyúr
De, ilyesmi.
Látom értesz a témához, keress ki még egy típust
Nagykanizsa -> Veszprém, Balaton Volán. Talán Volvo vagy Neoplan (ebben nem vagyok biztos). Távolsági busz, magas padló szinttel. Nem Irizar, az tuti. Lehet hogy Drögmöller, de most kicsit elbizonytalanodtamJa, a hazai
-
Jamby18
senior tag
Áhh buszos topic
Nállunk tavaly nyáron cserélték le az Ikarus,MAN,Neoplan,Berkhof fajtákat (remélem nem hagytam ki senkit)
Most Volvok vannak
Szépek, újak télen meleg van,de csörögnek csattognak tegnap leghátul ültem és néztek ahogy a tetőszerkezem mozog jobbra balra,csodálkozom,hogy ennyit engednek az oldalüvegek és nem repednek.Kevesebb rajtuk a hely mint a régi szólókon,kispóróltak belőllük mindent, nem hinném kibírják-e a 15-20évet mint az Ikarus
Én visszasírom a "tarkabarka bandát" amikor a Hajdú Volán csinálta a Helyi buszközlekedést.
Néhány videó.
1.[link]
2.[link]
3.[link]
4.[link]
5.[link]
6.[link]
7.[link]
8.[link]
Nem titkolt vágyam hogy helyi járaton sofőr legyek,nem tudom ki van még így vele.[ Szerkesztve ]
-
Lenry
félisten
azok nem Volvok. csak Volvo licence. az Alfa-Busz gyártja őket Székesfehérváron. a minőséget meg akkor nem kell leírnom
(#18) Aggregátor: az utolsó képen lévőből Szegeden is szaladgál pár, az is Alfa busz... azoktól se vagyunk elragadtatva.
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
na akkor Škoda.
Škoda 22TrA 90-es évek végén az addigra már elavult 14Tr és 15Tr trolikat leváltó járműveknek készültek. A formatervező Patrik Kotas volt, ő egy Csehországban eléggé elismert ipari formatervező, elég sokat dolgozik a Škodának, legutóbbi művek az új prágai villamos a Škoda ForCity (Škoda 15T) volt
Legelőször a 22Tr, vagyis a csuklós verzió prototípusa készült 1993-ban, ez még főleg a belső kialakításában különbözött a végleges verzióktól (fotógaléria a protóról és egy véglegesről, látható, hogy előbbi még sok "szocialista" elemet tartalmaz, kevésbé színes és barátságos. A protó utasforgalomban sosem volt, de így is nagyjából 40.000 km-t tett meg próbaköröket futva. A troliban német AEG elektronika volt, ennek tönkremenetele után visszakerült születés helyére, ma is a Škoda Ostrov-i gyárának udvarán rohad). A prototípus elkészülte után sokáig nem készült új, csak 1999-ben vették elő újból a modellt, végül összesen 13 darab készült a 22Tr-ből, ebből 3 prototípus, mindhárom különböző hajtásrendszerrel.
* az első protó - ami egyébként a 22TrG névre hallgat - ugye AEG elektronikás volt, több nem készült belőle.
* az alap 22Tr hajtását a GTO tirisztoros szaggatóval vezérelt egyenáramú vontatómotor biztosítja, (ez a gép ma Usti nad Labem városában szolgál 601 pályaszámon), ők összesen 11-en vannak.
* az utolsó prototípus számunkra a legérdekesebb: a 2003-ban gyártott 22TrAC aszinkron-motoros tanulmányjárműnek épült. Elkészülte után a gyárban maradt, később pedig Pilsenben üzemelt. 2006-ban megvásárolta a Szegedi Közlekedési Társaság, ahol a két motorja helyett (amik a B és C tengelyt hajtották) egy Škoda 25Tr motorját kapta meg a leghátsó, C tengelyére, így tolócsuklóssá vált. T-650 pályaszámon 2008. március 13. óta jár, mellesleg ez Magyarország egyetlen teljesen alacsonypadlós csuklós trolibusza (amíg el nem készül a szintén szegedi ARC troli )
A sofőrök annyira nem rajonganak érte, mert állítólag nem olyan jó vezetni, főleg, hogy a többi szegedi csuklós Škoda ikermotoros, épp ezért jóval kezesebb. Én nem vezettem, nem tudok erről nyilatkozniŠkoda 21Tr
A 22Tr szóló változata, sok újat nem tudok róla mondani, itt Szegeden perpill 5 darab van belőle, T-800, 801, 802, 803 és 810-es pályaszámon. Motorja ugyanaz a GTO tirisztoros, mint az alap 22Tr-eké, kivéve a 810-est, amiben egyedi fejlesztésű tanulmánymotor volt, de aztán megvette az SZKT és még valamilyen más motort szereltek bele (de azt nem tudom pontosan milyet).
Škoda 21Ab: a Škoda egyetlen sajátmárkás autóbusza, MAN motor viszi, karosszériája teljesen megegyezik a 21Tr-el (a kaszni tervezések szempont volt, hogy buszt és trolit is lehessen belé építeni. 7 darab szegedi 21Ab-ról tudok, kettő van forgalomban, a maradék 5 sorsára várva legelészget a trolitelepen (a képen látható piros gépekről van szó). Részben alkatrészbányák, plusz tervbe van véve, hogy trolivá lesznek alakítva (nem ez lesz az első ilyen akciója az SZKT-nak, ha érdekel titeket, később erről is írhatok, meg a szegedi busz és troliüzemekről)
remélem nem untattam senkit, ha még van kérdés, nyugodtan szabad kérdezni
[ Módosította: ollie ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ABE
őstag
Jaaa, én aszittem, hogy az Inter Regio-ról beszél, a helyközi Regio és a városi Localo tuti, hogy saját fejlesztésű karosszálás Volvo alvázra, olvastam róla, hogy külön engedéllyel nyúlhattak hozzá a leszállított alvázakhoz. A 7700-as egyébként tudomásom szerint Lengyelországban készül, a Regio-tól teljesen más kategória és konstrukció, igazából csak a homlokfal kialakítása hasonlít kicsit.
A trolis leírást meg köszi, máris átnyálazom!
-
Ck.
addikt
A T-810-ben tudtommal a T-850-essel megegyező Cegelec-hajtás van. 850-ről jut eszembe...az a troli egy katasztrófa, minden egyes utazáskor attól félek, mikor szakad a fejemre a "mennyezet". Félelmetes ahogyan össze van rakva az a gép. A Volvo buszokra szintén ugyanez elmondható, talán nem ilyen mértékben, de csak idő kérdése, hogy mikor esnek szét...
[ Szerkesztve ]
-
Digital
addikt
Ohhh micsoda topik!
10 éve menedzselem a buszokat a Tisza Volán ZRT-nél!"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...
-
Dr.Én
veterán
Remek kis topic
nekem is szintén akedvenc buszom az ikatus E95
[link]
na mega másik amin minden nap utazok...szinte sulibol haza feleSAjnos kezdik felénk lecserélni credokra...de nem szimpik azok abuszok...kényelmetlenek és nem férek el rajtuk ...nyikorognak...zörögnek és dőg melegek nyáron
[ Szerkesztve ]
WOT: kissio
-
Badman 4ever
őstag
Faja topik! A trolikkal minden nap járok be a Radnótihoz, szóval már lassan azt is tudom, hogy melyiknek mi az ismertetőjele, a T-709-nek például kontakthibás a hátsó monitorja.
Egyébként egy Skoda 14Tr az előbb említett troli.Amúgy az új helyi gyártmányú trolink mikor készül el?
Őrá gondoltam.
[ Szerkesztve ]
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
Lenry
félisten
válasz Badman 4ever #29 üzenetére
hmmm... milyen ismerős cikk
az ARC? elvileg idén már próbázni fog. arra kíváncsi leszek, hogy milyen lesz, mert hallottam már ijesztő dolgokat róla (pl hogy az első és hátsó kocsitest szélessége közt volt egy laza 15cm eltérés, amikor meghozta a gyártó), viszont azt is hallottam, hogy már van olyan trolisofőr, aki lestipistopizta magának a gépet. majd meglátjuk, ha gurul
(#25) Ck.: passz, lehet, utána nézek
(#26) Digital: akkor a legjobb helyen vagy
(#27) Dr.Én: hohóó Ik263-as... számomra ez egy teljesen ismeretlen széria volt, egész a múlt péntekig, amikor összefutottam eggyel a kiskunhalasi autóbusz-állomáson
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Badman 4ever
őstag
Hogy lehet, hogy a csuklós Conectok és Volvok szenvednek amikor felfelé mennek a hídon, de a 280 G-s csuklós Ikarus gond nélkül felrobog, pedig az utóbbi 190 kW-os és 10.350 köbcis, míg az előbbiek 202 és 260 kW-osak és 12.000 és 7000 köbcisek?
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
ABE
őstag
Ha a 263-as ismeretlen volt, akkor talán érdekelhet ez is:
Ikarus 283
Ez volt az Ikarus szériában gyártott leghosszabb autóbusza, ami érdekessége, hogy a hátsó tengely nem kormányzott, viszont nem tolócsuklós. Ennél hamarabb létrehozták a 282-est, ami szintén 18 méteres volt, de az a hátsó kormányzott tengely korlátozott teherbírása miatt nem terjedhetett el.
[ Szerkesztve ]
-
Lenry
félisten
a 282-esről hallottam, a 283 viszont szintén új volt
voltak furcsa gépek az Ikarusnál. a legfurább állat, amit szerintem valaha legyártottak, a 290-es reptéri busz volt. amikor először láttam róla képet, arra se jöttem rá hirtelen, hogy melyik az eleje és melyik oldalon ül a sofőr?
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
addikt
Ez nálam is /fav!
[ Szerkesztve ]
Jó szerencsét!
-
ABE
őstag
A 283-as nem terjedt el itthon, igazából én is csak azért találkoztam vele, mert az Alba Volánnak van ilyenje.
Annak a 290-esnek valóban elég morbid formája van, első látásra tényleg nem tudni, hogy jön-e vagy megy?
Hoztam én is pár képet, ha már a reptéri buszoknál tartunk. A következő járművek úgynevezett PALT rendszerűek voltak, aminek a lényege az volt, hogy az autóbusszal biztosították volna az utasok és a csomagok repülőgéphez szállítását, illetve a beszállást is.
Ikarus 692.01
Ikarus 692.03
Ikarus 695.01
Ikarus 695.02 a tesztpályán
Még egy ajánlott oldal: Ikarus Fan Club
-
Szplöttyy
senior tag
No, megjöttem énis Kezdeném énis a kedvenceimmel:
Volvo 7700 Volán Edition:
Amiért szeretem: Gyönyörű szép, környezetbarát, és alapjáraton gyönyörű hangja van
Amiért nem: Mert sok olyan ülés van, ahol nem elegendő a lábtér, és néhol az anagok minősége sem az igazi.Amiért szeretem: Olyan kis suta
Amiért nem: Mert selejtes ócsakvas tulajdonképpÉs Természetesen az összes Többi Ikarust és a Többi buszt naggggyon szeretem!
Smoke & Torque
-
Dr.Én
veterán
Amikor elösször találkoztam vele akkor még középen is volt rajt ajtó...aztán egy vagy két hónap mulva lekapták róla és beépitették a helyét ülésekkel...
egy ami nagyon tettszik venne hogy sok hely van rajt...
igaz már 13-ik évében van szegény...emlékszem 1998-ban hozták ki gyárból és helyezték üzembe..elötte egy régi ikarus 260-as volt még az megint remek busz voltWOT: kissio
-
Lenry
félisten
ezen az oldalon érdemes nézelődni, nagyon sok érdekességet lehet találni, bár már nagyon rég frissült (2001-ben)
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
madstunt
addikt
Azt szeretném kérdezni hogy nem tudjátok hogy mi lett a szegedi biodízel(vagy etanol?) project vége?
mert nem szoktam látni a buszt futni szóval leállították gondolomAz eddigiekhez:
Nekem a 290es reptéri nagyon-nagyon tetszik persze a legszebb a farmotoros retró-járat itt szegeden[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Keddi "fogás": Ikarus 386, elég ritkán találkozni vele a Budapest-Székesfehérvár útvonalon. Ami érdekessé teszi, hogy valószínűleg motorcserés volt, ugyanis egy Detroit Diesel dohogott benne, ilyennel tudtommal nem szerelték őket. Eddig csak 256-os és Classic típusokban találkoztam ilyennel, amikben gyárilag volt. Már induláskor feltűnt a jellegzetes hangja, leszálláskor lecsekkoltam, és beigazolódott a sejtés.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Jó ez a Tourismo is, kényelmes busz, mentem vele Bécsbe. Hazafelé a sofőrnek siethetnékje volt, néha belekarcolt a 120-ba is.
Ilyen szempontból amúgy egy olasz rendszámú, 3 tengelyes Bova Futura vitte eddig a prímet, osztrák autópályán 130-cal haladtunk, és megelőzött minket.
-
Lenry
félisten
nekem múlt héten lett volna egy igazán egyedi fogásom, ha lett volna annyi eszem, hogy lefényképezzem...
Egy (pontosan az egyetlen) Ikarus 955 pihengetett a szegedi buszpályaudvaron
ha legközelebb erre jár, nem felejtem el lefényképezni
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
MaciG
addikt
Ez jó kis gép, a kövi hónaptól 90% esély van rá, hogy ezen leszek kiváltós (vagyis sokat dolgozok majd vele), csak az utóbbi egy hétben elszállt neki a vízszivattyúja és nem volt hozzá alkatrész szóval bent pihent a telepen a volvo műhely mellet. DE amúgy meg eddig ami a legjobban bejött az ennek a nyitott fülkés változat. Sokan nem szeretik, de szerintem ez így sokkal közvetlenebb mintha magadra zárnád a fülkeajtót azt kész. A régi ikarus 260-as gépek se rosszak, de abból is két véglet van. Van az amiben semmi sincs, csak annyi, hogy menjen és eléggé "trutyis", meg van az, aminek van gazdája, fel van újítva és szépen be is van rendezve, nah azokkal is jó dolgozni.
BANZAII
-
#65675776
törölt tag
A csuklósokat Lengyelországban gyártották, azok messze értelmesebb minőségűek.
Az Ikarus anno mindenfélét kipróbált a 200-as sorozatban, volt még jobbkormányos is belőle.
Az Ik263 ukrán exportból visszamaradt széria, némileg meghosszabbították őket. Két szekciót toldottak be, egyet a leghátuljába, egyet pedig az első ajtó mögé.
[ Szerkesztve ]
-
Lenry
félisten
épp tervezem, hogy kilátogatok Tarjánba vagy a Mars térre, és megkérem egy szépen rendben tartott DUD sofőrjét, hogy hadd fényképezzem körbe a gépét.
megmutatnám itt a sok pestinek, hogy hogyan is néz ki egy normálisan karbantartott Ikarus
Volvo: ha választanom kellene, akkor inkább egy KPN, mint egy JAW. úgy tudom, hogy elég sok gond van a JAW-okkal, meg szebb is a faceliftes verzió
(#48) daa-raa: jobbkormányos Ikarus-t én is láttam már, valahogy olyan bizarrul néz ki
egyébként pár hsz-el feljebb linkeltem egy gyűjteményt, szerintem minden Ikarus ott van[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
barnam_
nagyúr
Jó lenne, ha nem magyar utakon járna. Amivel jöttem az már rendesen zörgött (kalaptartó környékén).
Mai negatív élmény: Ikarus 415. Szívem szerint ezeket küldeném a roncstelepre. Légkondi nuku (még elviselhető lenne, ha a hárul ülőket nem zavarná a szél), a motor hangját még élveztem is volna, ha a difi nem ordítja túl... ja és a 8-ason Veszprém felé az emelkedőn épp hogy felküszködve magát, érzésre néhol olyan 30-40 km/h-val. Jó persze ebben benne van hogy tele volt a busz emberekkel, egy másik, üres 415-s leelőzött minket
Új hozzászólás Aktív témák
- Vác és környéke adok-veszek beszélgetek
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- alza vélemények - tapasztalatok
- Politika
- DIGI Mobil
- Lassan az ajtón kopogtatnak a Microsoft új üzleti Surface gépei
- Eredeti játékok OFF topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...