Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz Geresics #102743 üzenetére

    Kár, hogy se agya, se látása nincs, és gondolatot olvasni sem tud.... Biztos, gyorsabban vált mint én, de a váltó kezelés nem csak abból áll, hogy kapcsolgatunk.

  • vlevi

    nagyúr

    válasz Geresics #102743 üzenetére

    Jó, akkor nem automata, hanem robotizált.
    De D állásban irgalmatlan szar.
    A 650-es V-Strom dinamikusabbnak érződik, pedig azt se forgatom 10-ig (6-ig se...)

    Tudom, mindenki más szeret a motorozásban, de az én agyamban valahol hozzátartozik a dologhoz, ha kanyargás közben váltogatok.

    "Kár, hogy se agya, se látása nincs, és gondolatot olvasni sem tud..."
    Pedig lehetne. Pont a napokban olvastam a Scania prediktív automata váltójáról, ami a GPS és a beállított útvonal alapján betervezi az optimális váltófokozatba az emelkedőket, lejtőket. És annál idegesítőbb tényleg nincs, amikor erőlködik a legmagasabb fokozatban, alapjáraton, és a dombtetőn leesik a minimál fordulat alá, és akkor, amikor már csak 20 méter lenne hátra, visszavált vagy kettőt.
    Csak hát egy Scania váltó nehezen férne el egy AT-n :D
    De komolyabbra fordítva a szót, valami szögérzékelőről olvastam az NC750 kapcsán, abban is DCT váltó van, valami olyat, hogy állítólag lejtőn, emelkedőn máshogy vált.
    És tulajdonképpen itt elérkeztünk az automatizálásnak arra a fokára, amiből én már nem kérek. Annyi paramétert vesz figyelembe, és annyira fogalmam sincs, hogy, mikor mit fog csinálni, hogy akkor már átraknám manuális állásba.
    Egyébként "hatalmas élmény" volt, amikor parkolóban forgolódás közben a DCT agya úgy gondolta, hogy ideje visszaváltani 2-ből 1-be. Az a marha nagy szerencséje volt, hogy sejtettem, hogy ezt fogja csinálni, de jobb lenne, ha nem csinálna ilyeneket :)

Új hozzászólás Aktív témák