Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz caprine #94850 üzenetére

    szimplan hujeseget beszelsz, eleve a japanok mindig csak masoltak fejleszteseket mashonnan, aztan nagy PR-l eladtak a kozonsegnek a dolgot

    GTi 16v Golf 198x-s es nem is ket literes motor, a 20v motor nemtom mitol lenne Audi fejlesztes, amikor az egesz Audi VW tulajdon vagy 45-50 eve mar (az hogy elobb jelent meg ott, egy reszletkerdes pl elobb volt idoben a modellvaltas), de 1.4 16v meg 1.6 16v is siman volt a '90-s evekben ott is

    amugy meg egy hengerenkenti 2 szelepes motort a mindennapokban kellemesebb vezetni, mert 2500 korul mar nyomateksavban van a motor
    a 4 szelepeseket meg forgathatod 4000fole

    azaz pl ugyanott ahol a 2 szelepes mar huz, a 4 szelepes altalaban meg gyengebb (pillanatnyi teljesitmenyt nezve)

    franciak is toltak a 16v motorkat mindenbe, Twingo-ban is volt 1.2 16v motor is, mk1 Clio-ban is 1.8 16v, meg a Williams 2.0 16v pl eleg buntetos autok voltak

    de amugy nem csak az a lenyeg, hogy hany szelepes a hengerfej, mert hengerenkenti 2 szelepes motorban is lehet nagy a szelep, nagyobb akar, mint a ket kisebb a 16v-kben egyuttes keresztmetszete (minusz egy illetve a ket szelep szára)

    meg nem is minden 4 hengeres 16v motor DOHC, meg van 8v DOHC motor is 4 hengerrel

    több drón kell ;P

Új hozzászólás Aktív témák