Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cousin333

    addikt

    válasz prsq #186214 üzenetére

    Lejárt a szerkesztési idő

    "Nagyobb akku= magasabb ár, hosszabb töltési idő"

    Az ár nem növekedik olyan jelentős mértékben, mint a kapacitás. A hosszabb töltési időt nem tudom hova tenni: természetesen tovább tart teletölteni, de messzebb is mész vele. Ugyanakkora távhoz ugyanannyi töltés kell. Kivéve DC töltőn, mert ott még jobb is, ha nagy az akku, hiszen az ideális tartományban (20-80%) gyorsabban tölt.

    "nehezebb autó=nagyobb fogyasztás"

    Erre pont most olvastam egy cáfolatot, ami szerintem hülyeség, de az biztos, hogy az EV-nek ez kevésbé fáj, mint a visszatöltés nélküli benzinesnek.

    A hatótáv kevésbé érdekel, mert ahogy most számoltam, egy papíron kb. 200 km-es hatótávú villanyautó (valóságban vegyük a felét) egy hétre elég lenne egy töltéssel."

    És mi ezzel a baj? Az akkuk élettartamát elsősorban töltési ciklusban mérik: nagyobb akku -> kevesebb szükséges ciklus. Ráadásul így könnyebb az ideálisnak tekintett 20-80% között tartani. Vagy a még jobb 40-60-ban. A megadott fogyasztási értékek városban teljesülnek a legvalószínűbben, szóval az az elvi 200 tényleg kb annyi, de még hőszivattyú nélkül, télen is lesz 140-150 km. Vagy még több (30 kWh kapacitással számolva).

    [ Szerkesztve ]

    "We spared no expense"

Új hozzászólás Aktív témák