Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    Én azt érzem, hogy az új- és használtpiac nagyon fejre fog állni a következő években. Iszonyatos túltermelés van, nyáron hazafele Dingolfingben százával álltak a BMW-k a gyár udvarán. Most keresgéltem a VW Golfokat, 22e €-ért árulják a Comfort feletti felszereltségű 1.5-ös zsír új autókat kereskedők (rendes ára 30e € feletti), mert ugye megjött az új Golf, és 2-3e €-val olcsóbbak csak az 1 éves használtak.

    És hamarosan ráállnak a németek is az e-autókra, letarolják a piacot, közben a dízel itt már lassan szitokszó, szívó benzinest már csak kb. Korea kínál, és szerintem a turbós benzines is ki fog kopni. Mindez megfejelve egy szép kis gazdasági visszaeséssel vicces dolgokat fog produkálni...

    Egyszerűen fogalmam sincs, milyen autót vegyek. Megnéztem a VW-ket, de ezrével vannak használtak, néztem a többi német márkát is, de a dízel nem játszik, benzinesből meg kb mindegy, mit veszek, kb. ugyanannyiba kerül. A 6-8 évesekben sem hiszek, ha valami beszarik, itt nem tudom "okosba" megjavíttatni, és "párezret" rákölteni egy 10e €-s autóra nem annyira jó üzlet.

    Javasolták itt az Auris Hibridet, utánanéztem, és a 3-4 évesek 50e km alatti futással 17-19e € körül mennek. Ezeknek az új ára 26-28e € körül volt, tehát az értékvesztése évi 3e € körül van az első 3 évben. A 6-7 évesek 100e km felett 12-13e € körül mennek, tehát abban az időszakban is 2e € körüli az értékvesztésük. 6-7 év alatt veszítenek az értékükből 14-15e €-t. Utána már kevesebbet, de 6-8 éves autót nem vennék.
    Azt kezdem látni, hogy teljesen mindegy, hogy újat veszek, vagy 2-3 évest, alig kisebb az értékvesztése a kocsinak 3-6 éves kora között (évi 2e €), mint 0-3 éves kora között (évi 3e €), ráadásul az első 3 évben még garanciális is.

    És ha most más típusra vetítem ezt az alsó-középkategóriában, nagyjából ugyanez a képlet. Persze, vannak nüansznyi különbségek, de elég ijesztő látni, hogy ha az ember relatíve új (5-6 évnél fiatalabb) autót akar venni, akkor maximum a magas felszereltségnél vagy a prémium kategóriánál van 1-2 éves hatalmas áresés, de amúgy mindegy, hogy újat vesz az ember, vagy használtat. Mivel hitelre veszi 2% alatti kamattal, gyakorlatilag kifizetnie sem kell, csak az értékcsökkenést kell "elszenvednie". És számoljunk csak: ha az ember új autóba ül, évi 1000€-val kerül többe az értékcsökkenése, mintha 3 évesbe. Az évi 300e Ft. Egy 9+ milliós autó áránál ez a különbség "semmi", főleg, hogy az autó garanciális.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák