- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Mini-ITX
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HDD probléma (nem adatmentés)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Gigabyte VGA keskenyebb házakhoz (is)
ph Az új RTX 4070 Ti Super Windforce Max nem felfelé, hanem oldalirányban viseli 12HPWR csatlakozóját.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
Én azt érzem, hogy az új- és használtpiac nagyon fejre fog állni a következő években. Iszonyatos túltermelés van, nyáron hazafele Dingolfingben százával álltak a BMW-k a gyár udvarán. Most keresgéltem a VW Golfokat, 22e €-ért árulják a Comfort feletti felszereltségű 1.5-ös zsír új autókat kereskedők (rendes ára 30e € feletti), mert ugye megjött az új Golf, és 2-3e €-val olcsóbbak csak az 1 éves használtak.
És hamarosan ráállnak a németek is az e-autókra, letarolják a piacot, közben a dízel itt már lassan szitokszó, szívó benzinest már csak kb. Korea kínál, és szerintem a turbós benzines is ki fog kopni. Mindez megfejelve egy szép kis gazdasági visszaeséssel vicces dolgokat fog produkálni...
Egyszerűen fogalmam sincs, milyen autót vegyek. Megnéztem a VW-ket, de ezrével vannak használtak, néztem a többi német márkát is, de a dízel nem játszik, benzinesből meg kb mindegy, mit veszek, kb. ugyanannyiba kerül. A 6-8 évesekben sem hiszek, ha valami beszarik, itt nem tudom "okosba" megjavíttatni, és "párezret" rákölteni egy 10e €-s autóra nem annyira jó üzlet.
Javasolták itt az Auris Hibridet, utánanéztem, és a 3-4 évesek 50e km alatti futással 17-19e € körül mennek. Ezeknek az új ára 26-28e € körül volt, tehát az értékvesztése évi 3e € körül van az első 3 évben. A 6-7 évesek 100e km felett 12-13e € körül mennek, tehát abban az időszakban is 2e € körüli az értékvesztésük. 6-7 év alatt veszítenek az értékükből 14-15e €-t. Utána már kevesebbet, de 6-8 éves autót nem vennék.
Azt kezdem látni, hogy teljesen mindegy, hogy újat veszek, vagy 2-3 évest, alig kisebb az értékvesztése a kocsinak 3-6 éves kora között (évi 2e €), mint 0-3 éves kora között (évi 3e €), ráadásul az első 3 évben még garanciális is.És ha most más típusra vetítem ezt az alsó-középkategóriában, nagyjából ugyanez a képlet. Persze, vannak nüansznyi különbségek, de elég ijesztő látni, hogy ha az ember relatíve új (5-6 évnél fiatalabb) autót akar venni, akkor maximum a magas felszereltségnél vagy a prémium kategóriánál van 1-2 éves hatalmas áresés, de amúgy mindegy, hogy újat vesz az ember, vagy használtat. Mivel hitelre veszi 2% alatti kamattal, gyakorlatilag kifizetnie sem kell, csak az értékcsökkenést kell "elszenvednie". És számoljunk csak: ha az ember új autóba ül, évi 1000€-val kerül többe az értékcsökkenése, mintha 3 évesbe. Az évi 300e Ft. Egy 9+ milliós autó áránál ez a különbség "semmi", főleg, hogy az autó garanciális.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- MAZZER 151B 83 mm kávéőrlő késpár
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó