Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Declare

    őstag

    válasz JasL #152746 üzenetére

    1, Astra H / Astra H GTC / Ford Focus / VW Golf

    Ezek mind egész jók, nagy varázslat nincs bennük, 1,6 / 1,8 as szivó motorral. Persze szentírás nincs. Itt is ki lehet fogni olyat, ami trehány gazdától származik, nem cserélt olajat, azt is valami vackot + otthon taknyolt benne mindent össze vissza.....én kb mindig úgy nézem, hogy ha rászűrök az autókra a kritériumom alapján és amik az első oldalon vannak azok gyanúsak. Én pl ismerem az autómat, tudom, hogy sokat költök rá és a korához képest jobb állapotban tartom, ezért ha eladnám, akkor biztos a korához/felszereltségéhez mérten drágán adnám...nem véletlen. Ha meg pont olcsón, akkor az azt jelentené, hogy egy kupac fos, csak vigye el valaki :D . Aztán van persze aki másképp gondolkodik és pont az olcsókra vadászik, amit szépen helyrepofoz.

    2, attól függ hogy tartod karban. Alapvetően nem szabad elfelejteni, hogy a tankolás és a kötelező biztosításon kívül elég sok minden vna...pláne ilyen idősabb autónál. Itt már minden kérdés....fékek, futomű, lengéscsillapítók, kipufogó rendszer, alváz (rozsda), klíma, stb....ehhez jön az olyan, mint gumik (téli nyári), akkuumlátor....plussz apróságok, pl mosás, waxolás, télen is gyakrabban legalább egy alváz átveretése a só miatt stb.

    Szóval elég nagy a merítés. Nekem H Astra GTC van 2008 as és azért költök rá, de ez jobbára olyan, hogy semmi baja, de nem is akarom megvárni, hogy baja legyen. 10k km enként olajcsere top kategóriás motorolajjal és szűrőkkel, prémium dízelt tankolok, kézzel mosom, vagy textil mosóban, waxolgatom, ha valami gyanús, vagy nem tuti, akkor nincs olyan, hogy jó az még, meg elmegy az még....csere...és nem a legolcsóbb kínai e-bayes sz@rral, hanem vagy ismert jó minőségű utángyártott, vagy gyári alkatrésszel, szakszervízben.

    Nekem amik voltak eddig 3 évés 100k km alatt: gumik (téli, nyári ~150k huf), Akku (30k huf), xenon trafó (30k huf), sebváltó csapágy (200k), vezérlés csere (~150k huf), kipufogo dob, lengéscsillapítókkal (~60-70k huf talán :F ).

    Szerintem első szervízre kalkulálj a vételáron túl (biztonságból mondjuk számolj egy új akku, új gumik, olaj, szűrők csréje, esetleg hűtőfolyadék, fékek cseréje....szerintem ha 350k hufot rászámolsz, akkor az legroszabb esetben is elég kell, hogy legyen. Egy ilyen 300k huf azért mindig legyen úgy, hogy bármikor ki tudd fizetni az autóra ha épp úgy alakul) de ez persze ilyen erősen szvsz hozzáállás. Dízel autóra 500k hufot mondanék ugyan erre :) . Komoly számok, rémísztőek lehetnek, de sajna a valóság az ilyen.

Új hozzászólás Aktív témák