Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz teratti #102662 üzenetére

    A vezérlés csere tényleg nem olcsó (mivel alacsonyan fekszik a motor a fél elejét le kell bontani, hogy hozzáférjenek, hűtőt is ki kell bontani hozzá pl) de az 100k km-es ciklusú (vagy 5 év ha jól emlékszem) ezeknél tehát ebben vagy nem kell vagy nagyon sürgősen kell cserélni. Nem érdemes spórolni a minőségen, én csak gyárira cserélném ez vonatkozik a gyertyákra is meg vízpumpára is. Haver most cseréltetett vezérlést 2.0i Forijában abba 180k volt utángyártottal úgy, hogy a vízpumpát nem cserélték le. Tehát a gyáriból vízpumpával a 200k az abszolút reális ár. Cserébe újabb 100k km-et elmegy hozzányúlás nélkül (nyilván kopókat nem ide véve).

    Amire érdemes figyelni, hogy az első és hátsó diffikben 60k km-es ciklusú az olaj csere azt sem szabad elhanyagolni (az újabbakban már 80k-ra lett kitolva de én nem kockáztatok azon a 1,5-1,8 litert olajon ne múljon) akár csak a váltóolaj cserét (szintén 60k km-erenként érdemes cserélni). A gyári 15k-s motorolaj csere periódust is érdemes rövidebbre venni 5k-val és akkor örökélet +1 nap.

    Egy kis szervíz olyan 40k körül van (olaj + szűrők) gyári cuccokból. Én legutóbb úgy fizettem 33k-t, hogy én magam vittem az olajat hozzá. Aztán lehet vidéki szervízben megcsinálják olcsóbban is de itt Pesten rendes szakszervízben ennyit kóstál.
    A fogyasztás láb függő is nyilván de olyan 7-9 liter körül alakul manuális váltóval a 2.0i Imprezánál.

    A fenttarása költséges valóban, ha nincs erre pénz akkor nem szabad beleugrani, akkor venni kell egy Swiftet és csókolom. Ami nyilván nem azonos kategória vezetési élményben de ugye költségekben sem.

    #nincsbennetarcsi

Új hozzászólás Aktív témák