Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tsunami

    senior tag

    válasz Tsunami #3 üzenetére

    Akkor már elmagyarázom mik a mipmapek is... Egy adott textúra különböző méretű fajtái, variációi. Ha pl egy fps ben van akármilyen tér, vagy folyosó, akkor a látott fal, vagy padló több textúrákból tevődik össze. A közelebbi részeknek nyílván részletesebbnek kell, hogy tünjenek, a távoliabbaknak pedig már nem annyira, és nem is fontos. A közelebbi textúráknak nagyobb méretűek, a távoliabbak már egyre kisebbek, mert ugye egyre kevesebb képpont jut egy elemre. A lényeg, hogy ahogy az egyre ''távolabbi'' részekhez szintenként mindig az adott textúra méretének más variációját, pontosabban annak változatát (pl 128*128pixel, 64*64 pixel stb). Ettől tulajdonképpen élethűbb is lesz a kép, mert a távolabbi dolgokat nyilván nem ugyanolyan élességgel észleljük. Azt a részletességet, hogy az egyes szintek között mekkora átmenet legyen a texture lod (level of detail) tól függ, tehát hogy a grafikai részletességet mire állítjuk. Na remélem kielégitettem minden kiváncsiságot.

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák