- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD FX
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- OLED TV topic
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz DeFranco #167497 üzenetére
Nem valószínű találni fogsz és nem is létfontosságú,na meg nem éri meg a fáradságot sem.Ki kell törölni onnan az esetleges maradék kenőanyagot és akkor a retket sem szedi magára.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rarki72
tag
válasz Hasaggymeg #167367 üzenetére
igazából semmi változás, sőt... az alapból dinamikus (talán sportos, mások által felelőtlen, esetenként idiótának titulált) vezetési stílusom ebben a módban átvált tatásra. valójában így a motor hangja kerékpár szállítás közben csendesebb, a fogyasztás kisebb, mint default körülmények között
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #167487 üzenetére
Volt egy kis para is, mert ahol vannak azok a nagyon tempós ugrók, az egyiknél sikerült olyan hülyén érkezni, hogy egyből katapultált is a gép. Nem tudom hogy sikerült megfogni, de nem lett fikusz belőle. Hátsó gumim is öregedett szerintem 2 hónap Budai tekerészést. Ezek a durva köves fékutak eszik a technikát.
-
mrzed
senior tag
-
rarki72
tag
válasz metrion #167391 üzenetére
sajnos sok összetevős, nagyon szubjektív kinek mi a jó.
ami biztos.
ülőgumók távolsága fontos.
felsőtest dőlésszög - minél előrébb vagy dőlve, annál kevesebb teher jut a gerincre és az ülő gumókra, ráadásul az ülőgumók felfekvési pozíciója is változik.
persze minél több súlyt kell tartania a kezednek, annál jobban zsibbadhat.
élőben és neten is sok helyen látni szarrá döntött nyereg pozíciót, ami teljesen hülyeség. ideális a vízszintes, +/- 1-2 fok. legalábbis minden szakirodalom ezt szajkozza.
az én tapasztalat szerzésem onnan indult, hogy felhívták a figyelmemet a helytelen, bár látszólag egyértelmű logikámra. minél keményebb a nyereg annál jobban és előbb fogja az ülepem megszokni. a legrosszabb az agyon párnázott, zselézett, puhított nyereg.
egy selle monte grappa argo-val kezdtem MTB-n használva. amíg nem léptünk ki az 50 km-es távból, addig álom kényelmes volt. az első hosszabb túra alkalmával, ami 100km-esre sikerült, 60km-nél hirtelen elkezdett sajogni az ülepünk mind hármunknak (nejem és fiam szintén ezt használta). az utolsó 10 km-en percenként kellett kiállni a nyeregből, annyira elviselhetetlen volt a fájdalom. a sok öreg róka tanácsát megfogadva elővettem fiam MTB-jéhez tartaláknak kapott nyerget, amiről végül kiderült, hogy a gép gyári nyerge volt anno, csak előző tulaj cserélte. egy wtb nyeregről van szó, amit a GT az Avalanche 4.0-hoz gyártatott és használt. szerencsém volt. elsőre betalált. hosszú ideig határozottan éreztem a keménységét az első métertől a 100. km-ig, de végig egyenletesen és nem váltott sosem át fájdalomba. ma már 2.500km után annyira megszoktam, hogy a keménység érzete is elmarad, szinte a túrák teljes távján. nem is tudom mi lesz ha tönkre megy majd egyszer...
nejemnek egy Selle Royal Respiro Moderate Woman lett a terkkingjére. hála istennek az is betalált. ennek van sportosabb veriója is: Respiro Athletic.
Menet közben cseréltük trekkingjét MTB-re és a nyereg máris nem jó, mert a felső teste előre dőlése nagyobb mértékű és ez miatt a nyereg szélessége már nem ideális hanem egyenesen zavaró számára. mivel imádta a nyerget és szintén 2500km-en keresztül tudta ezt tenni, nagyon nehezen fogadta el, hogy imádott nyergét cserélni kénytelen. most egy KLS Diversa nyerget tesztel, de nagyon nehezen barátkoznak össze, hiszen teljesen mást képvisel a két nyereg. fiam egy egy teljesen sík felúletű, nem ívelt, nem anatómiai formákat követő KTM nyeregre váltott. nézni is rossz, olyan mintha egy deszkán ülne, de azt mondja nagyon király és sosem nyavalyog, sosem fészkelődik a sokadik km után sem. én nem tudom elképzelni, hogy kényelmesnek tartsam, de neki bejött.
tudom nem segítettem sokat, de abban bizonyosan, hogy más sem fog, neked kell megtalálni a rád szabott verziót -
zsocy
őstag
válasz rarki72 #167508 üzenetére
Szerintem sokat segítettél, teljesen jól leírtad a lényeget, sőt még konkrét tipusokat is említettél. A nyereg személyes dolog, de azért mások tapasztalatai is jól jönnek.
Én úgy néz ki megtaláltam amit kerestem, egy Fizik Antares nyeregben. Ez is egy lapos deszka alig párnázva, de nekem úgy néz ki ez kellett. Országúti a bringa, előre dőlök, párnázott a gatyám.
-
ivana
Ármester
válasz DeFranco #167495 üzenetére
Teljesen szükségtelen az a porvédő kupak oda. Ha nagyon akarod vehetsz imbuszos csavart, azon gyárilag van porvédő. De nem okoz nagy gondot a hiánya sem.
(#167499) RetepNyaraB Ott valami gond van, egy normális kantifék is kétujjas.
(#167507) mrzed Ez de beteg, műanyagból rárakni valami imbusz szerűséget
[ Szerkesztve ]
-
mrzed
senior tag
válasz bringasisti #167511 üzenetére
Ez nem a rögzítőcsavar menetébe kapaszkodik. A hajtókarba is van menet vágva, amibe a lehúzószerszámot lehet beletekerni, a kupak abba kapaszkodik.
-
Jester01
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #167515 üzenetére
Ezerféle van,közöttük olyan is ahova odafér.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz bringasisti #167515 üzenetére
Neki nem ilyen csavarja van, ez az imbuszos. Van olyan csavar is amihez 14-es csőkulcs kell, azon nincs alapból porvédő.
-
nagyúr
-
X Factor
addikt
válasz rarki72 #167508 üzenetére
Köszi, ezek engem is érdekeltek. Én még azon filóztam a saját esetem kapcsán, h. lehet nem volt szerencsés h. rajtam volt egy hátizsák 15kg cuccal sacc per kábé. Ezt idáig elfelejtettem irni. Lehet plusz suly nelkul teszek majd még 1-2 probat, meg merek egy popsi csont távolságot és akkor egyelőre hagyom a fittinget.
Make things work
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #167516 üzenetére
BENEFON DELTA--------N8
-
ivana
Ármester
válasz bringasisti #167521 üzenetére
Ahogy írtam is ki lehet cserélni, de nem szükséges. A 14-es csőkulccsal húzható csavar is teljesen jól működik.
-
mrzed
senior tag
válasz bringasisti #167515 üzenetére
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz X Factor #167519 üzenetére
15 kg?! Én egyszer olyan 4-5kg-ossal indultam ~100 km-es útra,de a végén már többet feküdtem az út szélén derékfájdalmamat enyhítendő,mint amennyit kerékpároztam. Ülni,teherrel a hátadon gyilkos dolog a deréktáji gerincednek!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz bringasisti #167525 üzenetére
ez mind "szoknyás", nem kell izgulni
Persze az imbuszos sokkal kulturáltabb.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
DeFranco
nagyúr
válasz mrzed #167507 üzenetére
köszönöm szépen
@Hasaggymeg: @ivana:"kölcsön" kaptuk családon belülről, szeretném legalább olyan (vagy jobb, lásd másik kendács kupak) állapotban visszaadni mint ahogy kaptuk. A fém részeken a festés így is kap rendesen.
az örsön találtam egy bringaszervizt amit elértem, valószínűleg lesz neki de természetesen kell a bringa, ha látja mekkora kell, túr hozzá megfelelőt
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz Napfénysüti #167518 üzenetére
Persze érthető, csak ha már a Rapha is szóba kerül, akkor illene az Assost is A Castelli is csak egy fokkal olcsóbb, bár nem biztos.
Egyébként ilyen krém lehet nekem is kelleni fog, mert ha "hátul" ülök a nyergen, alsó pedálállásban eléggé nyomja az ínt (combom belső részén, eléggé tőben). Nem tudom mennyire normális, elég vékony vagyok.
-
nagyúr
-
rarki72
tag
válasz X Factor #167519 üzenetére
ahogy fentebb is írják, megerősítem. sarki fűszereshez ok a hátizsák, de hosszú távra nem szabad. mi is így kezdtük, de első túra után azonnal vettem oldal táskákat (Basil Tour 2 részes). nem annyira vészes az áruk, mint amennyit szenvedtünk a hátizsákoktól.
ötlet: mivel akkor még kettő MTB volt a három járgányból csomagtartó nélkül és ráadásul az én vázamon lehetőség sem adott csomagtartó rögzítésre (amúgy is MTB csomagtartóval olyan image romboló...), vettem két nyeregcsőre pillangó csavaros bilinccsel rögzíthető csomagtartót és ezen vannak a táskák. segéd pálcákkal a támvillára támaszkodva 50kg-ig terhelhetőek és nélkülük pedig 5 kg-ig. nekünk az 5kg egy egész napos túrára elég limit, ezért a pálcákat nem is használjuk. így ráadásul ha túrázni megyünk 2 perc alatt felrakom és ha rövidebbre megyünk, akkor nem is veszem elő őket.[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
őstag
válasz ZolkoW #167526 üzenetére
Ennek a megoldásnak az előnye 15 évvel ezelőtt a szemem láttára jelentkezett. Pünkösd hétvége megyek a telekre: Bp Szántód Tihany és tovább Zánka felé. Mikor a Füredi öbölben mentem egy csoport gyereket értem utol. Már vadul kezdtem előzni mikor az egyik kislány bringáról a hajtókar pont elem esett. Imbusz kulcs van mindenkinél, Crova készlet ritkábban
BENEFON DELTA--------N8
-
X Factor
addikt
válasz Hasaggymeg #167524 üzenetére
Nehezebb volt mint a bringa, az meg kb pont 9.5kg körül van.
Alapból városban emeber emlékezet óta hátizsákkal járok, mindig abban van a kaja, edző cucc, iratok, váltás ruha. Szürkehétköznapokon ez pár kg és mivel elég jó erőben vagyok meg ugye a napi ingázás időben töredéke, sose éreztem.
Aztán most a turan, szintugy a hátamnak semmi baja, csak ugye a pelinarium... Meg feltuno volt h. mindekinel ott van hatul feldodbva a dupla zsak, paromnak sos-ben vettunk is egy hatso csomagtartot a specire és felgumipokoztuk a taskajat. most Rose-bal ezt neztem ki:
https://www.rosebikes.hu/topeak-backloader-saddle-bag-2653700
csak nem tudom h. a 10 vagy a 15l-es legyen, emelle egy vaztaska és tulkepp en napokig elvagyok, es akkor nem en cipelem a sulyt.
rarki72
Köszi a tippet, mi is szerzunk msot taskakat meg nyerget, aztan ha megyunk elotte kitalajuk h. mit dobjunk fel és akkor szépen mindent a bringara aggatunk.[ Szerkesztve ]
Make things work
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #167506 üzenetére
Ha még nem ismered a pályát, akkor figyelni kell a táblákat mi jön. A dupla púpos ugrók (piroson vannak a nagyobbak) elég nagyok, amiknek áthúzásához tempó is kell, különben pont az érkező púpjára repülsz, ami jól ledob.
Ezeket a duplákat, ameddig nincs meg hozzájuk a tempó jobb vagy átgurulni, vagy egy prehopp-al sebesség vesztés nélkül a kilövést elspórolva megcsinálni.
Ja egy nap itt a gumit és a fékeket (betétre nézz rá) is rendesen megkínozza. De élményben is annyit kaptál mint 2 hónap a hazai hegyekben. Ilyen pályákon van értelme a fém szinteres betéteknek.Mivel én tavaly érdemi technikai tudás nélkül kezdtem el tanulni a dolgot mostanra jutottam oda, hogy már sorra döntögetem a saját tabujaimat, egyre tovább és tovább feszegetve a határokat. A bravúrosságtól nagyon messze vagyok és nem is célom, magamhoz képest viszont nagyon sokat fejlődtem és az a jó, hogy ezekben a védő cuccokban nem igazán para, ha véletlen valami nem adja ki és gurulás vagy csúszás lesz belőle.
Csináltam már idén érkező mellé ugrást, kormány fában elakadást, előttem elcsúszó ember miatti bukfencet stb... -
metrion
aktív tag
Sziasztok!
Sram SX Eagle váltókanala (két görgős része) lehet enyhén ferde? A váltó irányába ferde. YouTube-on láttam olyan videót, hogy másnak meg befele állt a küllők irányába. Teszi a dolgát egyébként, a videósnak se volt gondja. Szóval kissé fura, de a felső görgő kicsit aggasztó emiatt. A furcsa az, hogy akkor nem dobálja fentebb a láncot, ha inkább kifelé áll a görgő. Megpróbáltam azt is segítségével, hogy én megfeszítem egyenesre a kanalat, de rögtön ugrott a lánc és akadozott, az elvileg helyes egyenes vonalban. Az L csavart, jól gondolom, hogy úgy kell beállítani, hogy a legnagyobb tányéron, ne mozduljon a váltótest a küllők irányába?
Ui.: Csavarok jól megvannak húzva.[ Szerkesztve ]
-
ZiD
tag
válasz manager2220 #167456 üzenetére
Megkérdezhetem mit vettél végül is? Még emlékszem a Cube Nature-ös részre, meg az elhatározásra, hogy mennie kell
-
-
tacto
aktív tag
válasz beleriand72 #167465 üzenetére
Pontosan, kormany, kormanyszar (stucni) stb. Semmi tulhuzas!
-
Cikó
tag
válasz manager2220 #167456 üzenetére
Megkérdezhetem, hogy végül milyen MTB lett a trekking helyett?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz metrion #167534 üzenetére
Készíts egy fotót róla hátulról úgy,hogy mondjuk az 5,vagy 6.lánckereken van...amúgy befotózva a láncvonalba.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
manager2220
tag
Cube Attention SL [link], imádom :)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mazda topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Call of Duty: Black Ops 6
- Politika
- LEGO klub
- Napelem
- Milyen légkondit a lakásba?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest