- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Vezetékes FEJhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ZIDOO médialejátszók
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
rarki72
tag
válasz nmate91 #149631 üzenetére
bő 20 éve nem foglalkoztam a kerékpározással, tehát jelenlegi viszonyok között visszafejlődtem lelkes amatőrré.
3 éve kezdtük kis családommal feléleszteni ezt az amúgy nem csak egészséges, de örömteli kalandokkal fűszerezett tevékenységet. kezdtük óvatosan használt, de jó állapotú drótszamarak beszerzésével. hátha csak múló fellángolás, nem költünk sokat elsőre. eltelt 3 év és az én Hi-Ten acél vázas fullym egyes alkatrészei jelezni kezdték az idő múlását, hát egykori fanatikus motoros lévén a megszokott eljárás indítását jóváhagytam magamnak. ami elöregedett cseréljük újra. egyet cseréltem, jött egy másik. 3 hónap alatt szépen felújítottam nagy megelégedésemre. legalábbis addig elégedett voltam, amíg egyszer kíváncsiságból össze nem adtam a kocsmára is költhettem volna pénzeket
100 felett járok és még nagyon kellene vázat cserélni alura, mert fiam GT Avalanche 4.0-ja irritálóan súlytalan önmagában is, nem hogy az enyémhez mérten...
persze mikor a GT-t megvette én azért nem vettem magamnak is, mert itt az imádott, jól bevált Scirocco Toledo D-Type, csak cserélni kell ezt-azt, dehogy költök 98-at még egy bringára
látom egyéb helyeken, hogy úgy röpködnek a 3-5 százezrek, hogy ahhoz képest ez semmi, de az nem az én világom.
azért ilyen bőre engedve, hátha valaki hozzám hasonló rutintalan is olvassa és elkerülheti ezt az agyvérzéses szitut.
teljes felújítás drágább, mint egy új vásárlása.
a legoptimálisabb azonban egy használt, de kiváló állapotú beszerzése, mely komolyabb a jelenleginél.
majd legközelebb már így alakítom a stratégiátUi.: valakinél elfekvőben egy hagyományos mtb aluváz, merev és 28,6mm villanyakhoz, 110 max 115 mm-es fejcsóvel? hátha
[ Szerkesztve ]
-
rarki72
tag
válasz f4lcon #149646 üzenetére
bő hete túrom a netet és azt kell mondjam ezzel mindenki így van
ha elég rövid akkor 1 colos villanyakat fogad, ha 1 1/8"-os akkor pont hosszabb, mint kelleneUi.: ja nem, találtam egyet M-es méretben, de nem szeretek lábammal a nyakamban tekerni (185 vok...)
[ Szerkesztve ]
-
rarki72
tag
válasz Amazonas #152167 üzenetére
felújítással óvatosan.
legyél tisztában mit kell és mit szeretnél cserélni.
mindent tervezz meg és számolj, majd számolj, majd számolj.
én a nyáron álltam neki egy Scirocco Toledo D-Type generálnak - Hi-Ten acél vázas fully...
először csak az aktuális amortizációt iktattam ki. azután jöttek a hogyan lehetne jobb ötletek és megvalósításaik...
kiegészítők is képbe kerültek. októberben értem végig egy váz cserével (alu Wenson Kinetic, 22 k) lezárva a kalandot.
tulajdonképpen építettem egy gépet a semmiből és közben észre se vettem
a kerék szettet gumistól és a hátsó váltót az új váz csak örökölte, ezeket nem cseréltem, még az eredetiek.
az egyenleg a végére 140 k lett (kiegészítőkkel nem is mondom...). igaz a teló csere és 1 1/8" A-Headre átállás 1 1/8" menetesről (igen, nem elírás) önmagában 40 k volt, de megérte.
nyerget kaptam fiamtól, azt sem kellett vennem. egy GT/WTB és maradósnak ítéltetett.
mivel tourney szinten maradtam (az is volt, nem volt vele gondom), ménkű se gondolta, hogy a sok kicsi ennyire sokra megy...
végül örülök, mint majom a farkának, de a kisördög ott motoszkál, hogy ennyi pénzért mit is vehettem volna zsír új állapotban és még inkább mit vehettem volna gyönyörű használt állapotban...ui.: eBike.hu-t ajánlom. jó árakkal dolgoznak, rohadt gyorsak (készletről mai rendelés holnap reggel háznál van) és ha véletlenül valami gikszer becsúszik, teljesen korrektek.
kiegészítők tekintetében pedig érdemes Alin nézelődni, mert bizonyos termékcsoportoknál a magyar éhség odavágott rendesen a fogyasztói árnak...[ Szerkesztve ]
-
rarki72
tag
Tudna valaki ajánlani max 20k értékig olyan kantáros rövid gatyót, aminek nincs betétje?
Egyszerűen nem találok csak betéteseket, de jobb szeretem, ha a nyereg az üllepemmel direkt kapcsolatban van -
rarki72
tag
válasz Maximum1 #160298 üzenetére
"olyan kantáros rövid gatyót"
ahogy írtam, a kantár ugyanolyan alapfeltétel, mint az összeg határ.
Téliben van futó és kantáros kerékpáros Super Roubaix® anyagú, ami ugye betétes.
A kantáros kivitelt imádom. Közel se kell annyit igazgatni és derék tájon is áldásos (az anyaga meg hihetetlen mit művel a hidegben).
Ezért akarok a nyáriból is kantárost, de a betét rohadtul idegesít. Sokkal komfortosabb az én üllepemmel az én nyergem betét nélkül.
Tisztában vagyok vele, hogy ez sokaknak perverz, de nyereg kérdésben nincs ugye egységesíthető, általános alaptézis azon felül, hogy legyen kényelmes a használójának... -
rarki72
tag
válasz IMIIKE1998 #167316 üzenetére
ez a veszély az összes hátsó ajtóra rögzíthető verziónál fennáll...
az összes vonóhorgosnál pedig kibillenhet az ideális pozícióból...
és az összes tetőre rögzíthető verziónál kiszakadhat a sínekről...
erős fékezésnél sok minden történhet egyébként is...
azt vágom, hogy a legbiztonságosabb egy utánfutó és azon kipányvázva, no de a legéletszerűtlenebb is a költségek miatt... de még az is bebicskázhat, ami nem kevésbé veszélytelen esemény...
óvatosan kell vezetni a körülményeknek megfelelően - a gyártók max 80km/h-t javasolnak egyébként is...
és közben bízni az őrangyalunkban, mert a közút veszélyes üzem ha szállítasz kerékpárt, ha nem
amúgy meg a kapcsolódó meglátásom az, hogy ha olyan könnyen törne az az üveg egy erősebb fékezéstől, akkor hatóságilag tiltanák és nem csak nálunk, hanem uniós szinten is. biztosan van olyan szitu amikor ez bekövetkezhet, de az összes teszt amit láttam jellemzően arról szólt, hogy minden irányba keletkezett kilengés a helytelen rögzítés miatt vagy a túl nagy oldal irányú mozgások miatt, de az ablak mindig épen maradt. -
rarki72
tag
válasz 6030D #167328 üzenetére
Nekem még nincs sok tapasztalatom. Egy 90 km-es út van mögöttünk (oda-vissza 180 ugye). Mondjuk Alföldről mentünk Pécsre tehát kicsit dombos viszonyok között. Én azt éreztem, hogy az onnan csak akkor fog kiszakadni ha valami szélsőséges esemény következik be. Indulás után forgalom mentes részén mindjárt csinált pár szlalomozást, hogy mozdulni akar akkor még mindjárt az elején. Még pár fék próbát utána. Mind a 3 járgány és a szerkezet is állt mint katiban az a bizonyos gyerek. Na ez csak egy út volt és egy ideig még azért résen leszek de úgy gondolom nem lesz semmi baj. Pedig kicsit túl is van terhelve mert a 45kg limitbe nem fér bele a három 16kg MTB. Még jó hogy váltottam a túlméretezett robosztus full hi-ten acél fullyról egy kecsesebb teleszkópos alu merev vázra mert az a szörny magában vagy 25kg :D
[ Szerkesztve ]
-
rarki72
tag
válasz 6030D #167359 üzenetére
egy Suzuki Swift III-ról (2006) van szó. Ez azért lehet fontos, mert ahány autó, annyi lámpa és rendszám pozíció, illetve lökhárító kialakítás.
Pl. a legújabb Swiftre szerintem fel sem lehetne rakni, mert a lökhárító teljesen egy szintben van az ajtóval, nincs az a perem amire rá tudnak támaszkodni a lábak...
Szóval a Menabo Stand Up 3 lábainak hossza állítható, így a lámpák kitakarása sok autónál megszüntethető. Enyémnél még a leghosszabb beállítástól visszafelé haladva a harmadik pozícióban sem takar.
-
rarki72
tag
válasz Hasaggymeg #167367 üzenetére
igazából semmi változás, sőt... az alapból dinamikus (talán sportos, mások által felelőtlen, esetenként idiótának titulált) vezetési stílusom ebben a módban átvált tatásra. valójában így a motor hangja kerékpár szállítás közben csendesebb, a fogyasztás kisebb, mint default körülmények között
-
rarki72
tag
válasz metrion #167391 üzenetére
sajnos sok összetevős, nagyon szubjektív kinek mi a jó.
ami biztos.
ülőgumók távolsága fontos.
felsőtest dőlésszög - minél előrébb vagy dőlve, annál kevesebb teher jut a gerincre és az ülő gumókra, ráadásul az ülőgumók felfekvési pozíciója is változik.
persze minél több súlyt kell tartania a kezednek, annál jobban zsibbadhat.
élőben és neten is sok helyen látni szarrá döntött nyereg pozíciót, ami teljesen hülyeség. ideális a vízszintes, +/- 1-2 fok. legalábbis minden szakirodalom ezt szajkozza.
az én tapasztalat szerzésem onnan indult, hogy felhívták a figyelmemet a helytelen, bár látszólag egyértelmű logikámra. minél keményebb a nyereg annál jobban és előbb fogja az ülepem megszokni. a legrosszabb az agyon párnázott, zselézett, puhított nyereg.
egy selle monte grappa argo-val kezdtem MTB-n használva. amíg nem léptünk ki az 50 km-es távból, addig álom kényelmes volt. az első hosszabb túra alkalmával, ami 100km-esre sikerült, 60km-nél hirtelen elkezdett sajogni az ülepünk mind hármunknak (nejem és fiam szintén ezt használta). az utolsó 10 km-en percenként kellett kiállni a nyeregből, annyira elviselhetetlen volt a fájdalom. a sok öreg róka tanácsát megfogadva elővettem fiam MTB-jéhez tartaláknak kapott nyerget, amiről végül kiderült, hogy a gép gyári nyerge volt anno, csak előző tulaj cserélte. egy wtb nyeregről van szó, amit a GT az Avalanche 4.0-hoz gyártatott és használt. szerencsém volt. elsőre betalált. hosszú ideig határozottan éreztem a keménységét az első métertől a 100. km-ig, de végig egyenletesen és nem váltott sosem át fájdalomba. ma már 2.500km után annyira megszoktam, hogy a keménység érzete is elmarad, szinte a túrák teljes távján. nem is tudom mi lesz ha tönkre megy majd egyszer...
nejemnek egy Selle Royal Respiro Moderate Woman lett a terkkingjére. hála istennek az is betalált. ennek van sportosabb veriója is: Respiro Athletic.
Menet közben cseréltük trekkingjét MTB-re és a nyereg máris nem jó, mert a felső teste előre dőlése nagyobb mértékű és ez miatt a nyereg szélessége már nem ideális hanem egyenesen zavaró számára. mivel imádta a nyerget és szintén 2500km-en keresztül tudta ezt tenni, nagyon nehezen fogadta el, hogy imádott nyergét cserélni kénytelen. most egy KLS Diversa nyerget tesztel, de nagyon nehezen barátkoznak össze, hiszen teljesen mást képvisel a két nyereg. fiam egy egy teljesen sík felúletű, nem ívelt, nem anatómiai formákat követő KTM nyeregre váltott. nézni is rossz, olyan mintha egy deszkán ülne, de azt mondja nagyon király és sosem nyavalyog, sosem fészkelődik a sokadik km után sem. én nem tudom elképzelni, hogy kényelmesnek tartsam, de neki bejött.
tudom nem segítettem sokat, de abban bizonyosan, hogy más sem fog, neked kell megtalálni a rád szabott verziót -
rarki72
tag
válasz X Factor #167519 üzenetére
ahogy fentebb is írják, megerősítem. sarki fűszereshez ok a hátizsák, de hosszú távra nem szabad. mi is így kezdtük, de első túra után azonnal vettem oldal táskákat (Basil Tour 2 részes). nem annyira vészes az áruk, mint amennyit szenvedtünk a hátizsákoktól.
ötlet: mivel akkor még kettő MTB volt a három járgányból csomagtartó nélkül és ráadásul az én vázamon lehetőség sem adott csomagtartó rögzítésre (amúgy is MTB csomagtartóval olyan image romboló...), vettem két nyeregcsőre pillangó csavaros bilinccsel rögzíthető csomagtartót és ezen vannak a táskák. segéd pálcákkal a támvillára támaszkodva 50kg-ig terhelhetőek és nélkülük pedig 5 kg-ig. nekünk az 5kg egy egész napos túrára elég limit, ezért a pálcákat nem is használjuk. így ráadásul ha túrázni megyünk 2 perc alatt felrakom és ha rövidebbre megyünk, akkor nem is veszem elő őket.[ Szerkesztve ]
-
rarki72
tag
Van valakinek elfogulatlan (jó, mert Csepel / rossz, mert Csepel véleményeket szűrném ezzel) saját tapasztalata a Torpedoról?
Nem zavar, hogy Hi-Ten vázas - 11,8kg vs a jelenlegi alu vázas MTB 15,4kg.
Tourney alkatrészeket használok gyakorlatilag egész életemben és sosem hagytak cserben, tehát nem izgat, hogy nem XTR,Ultegra,stb cuccokkal van telepakolva.
Tulajdonképpen arról szól a sztorim, hogy mindig is MTB-t használtam, mióta nem örökölt ruszki drótszamár van alattam. Az elmúlt években azonban annyira megváltoztak a szokásaink a 85% földesút / 15% aszfaltról, hogy letekertünk 2500km-t 0% földesút aránnyal. szóval kis családommal átszoktunk a full aszfaltos hosszú túrákra és rettenetesen frusztrál amikor az "átkozott" országútisok úgy suhannak el mellettünk, mint én legénykoromban a 250-es ETZ-vel a Simsonosok mellett
A rázkódásból, pattogásból már most is van némi ízelítőm, mert a telok a legkeményebbre vannak állítva és 26x14" gumikat használunk 6 BAR-on. Főleg, hogy az előző járgányom egy acél vázas fully volt. nem is gondolná az ember fia, hogy még ezen a sebességen is (öreg motoros lévén inkább sebességtelenség ) mennyit számít a hátsó lengővilla léte vagy nem léte
Szóval azért Torpedo, mert kis tőke, de elsősorban olyat akarnék kipróbálni, ami egyenes kormányos, de országúti minden porcikája (geometria, felni, gumi). a kos kormány annyira idegen nekem, mint a jó öreg Ripley a Föld nevű sárgolyón
a fitneszeket nézegetve szinte egyik sem tipikus országúti geometriás és/vagy gumi méret sem ugyan az...
ráadásul a webbicikli.hu saját ízlésem szerinti verziót állítana össze a Torpedoból és hát vannak képek igazán guszta példányokról...
szóval...? -
rarki72
tag
válasz jjeahh #167583 üzenetére
azt hiszem ilyen infokat keresek pro és kontra! - köszönöm!
és van miről beszélni, mert az egy dolog, hogy a megjelenésbe beleszerettem azonnal, de ki akarna feleségnek egy üresfejű divatbabát.
fontos a szerelem, de ha majd elmúlik maradjon valami, amire lehet továbbra is alapozni -
rarki72
tag
válasz Hasaggymeg #167584 üzenetére
igen, ezért az kérdés a modellt ismerőkhöz.
-
rarki72
tag
szaktársak!
az lehet, hogy 26" MTB-hez 1 1/8" teleszkópot helyettesítő merev villát nem árulnak kis hazánkban...?
vagy csak én vagyok annyira béna, hogy nem jól keresem...
hagyományos beépítési magasságúakat találok, de teleszkóppal kompatibilis hosszúságút egyet sem...
a teleszkópom hossza tengelytől kormánycsapágyig cca. 49cm -
rarki72
tag
válasz bringasisti #167682 üzenetére
hát sajnálom a buszos randit, de nekem ebből mi az info a kérdésemet tekintve? O_O
-
rarki72
tag
válasz szuszinho #167718 üzenetére
Arra figyelj, hogy a felső tested milyen szögben van jellemzően.
Trekkingnél jellemzően 60 fok körülivel kalkulálnak a gyártók, tehát ilyen test helyzetre tervezett nyerget kell venni, de lehetőleg előtte tesztelni. Persze, ha módosítottál a klasszikus trekking ülés pozíción, akkor az felül írja (kormány, kormányfej magasság, dőlésszög, stb).
Ahogy előző hasonló posztomban írtam, nejem egy Selle Royal Respiro Moderate nyerget volt kénytelen cserélni, amikor egy sportosabb trekkingről váltottunk MTB-ra. Ami a trekkingen 100% perfekt volt, kényelmes, fájdalom mentes még a 80-100km-es túrán is, ugyan az a nyereg az MTB-n zavaróan széles és dörzsölő.
sok oldal foglalkozik tanácsokkal, irány mutatással és sok gyártónak is van segédlete, hogy milyet vegyél. egy klasszikus túra trekkingen szerintem nem jó döntés a sport nyereg, mert ugye minél meredekebben ülsz, annál szélesebb nyereg kell és annál lényegesebb a párnázottság.
Selle Royal web oldalán van nyereg ajánló nézz rá, hátha ihletet ad - és ha jól emlékszem WTB oldalán is van, ráadásul más megközelítést alkalmaz.[ Szerkesztve ]
-
rarki72
tag
ha már telefon tartó, mi ilyet használunk és nagyon bevált:
link -
rarki72
tag
válasz szuszinho #167793 üzenetére
ha mákod van még be is válhat
ez az egész nyereg téma olyan misztikus és tele ellentmondással, hogy bármi megtörténhet. sőt, az ellenkezője is
amit én végig próbáltam:
kormányfej hosszúság, magasság és dőlésszög
kormány szélesség és íveltség
illetve ezek közel végtelen számú variációi
nagyjából a lényeg az lett, hogy minél meredekebben ülök, annál inkább és előbb nyom a nyereg, cserébe nem olyan hamar kezd el zsibbadni a kezem és nem is annyira, viszont voltak pozíciók, ahol az ülőgumók fájdalma mellé a lágy részek zsibbadása is komoly volt és ezt még egy lapocka környéki zsibbadás is megfűszerezte.
növelve az előre hajlást minden tünet csökkent, illetve nagyobb távolság kellett a megjelenéséhez, de a kéz zsibbadás egyre korábban és gyakrabban jelent meg.
mivel utóbbit pillanatok alatt megtudom szüntetni menet közben is egy egyszerű "pumpálással" (többszöri ökölbe szorítás gyors ütemben), a többit viszont csak hosszú tétlen órák alatt lehet kipihenni, a sportos előredőlt pozíció mellett döntöttem - ameddig csak a pocakom engedi
persze ahogy írtam már a csere nyereggel is nagy szerencsém volt, mert nem csak az üléspozíciómhoz passzol szépen, hanem az ülepem jellegzetességeihez is. más nyereggel kezdve a puhatolózást biztosan tovább tartott volna ezt az állapotot elérni és költségesebb is. -
rarki72
tag
válasz ZolkoW #167759 üzenetére
megerősítve.
csak olyan 49 cm-es beépítési magasságút találtam, ami 28-29" kerékmérethez van igazítva v-fék ügyileg...
ami 26"-ra van méretezve azok meg mind 43cm beépítési magasságúak.
mivel 100mm-es a telóm ahhoz, hogy kijöjjön a 43cm alapból a beülés által 6cm-t kellene besüllyedjen, az meg közel sem igaz a leglazábbra állítva sem.
azt hiszem megint sikerült belenyúlnom a tutiba -
rarki72
tag
-
rarki72
tag
válasz bringasisti #168311 üzenetére
Én egy ilyen Trlife-ot használok lassan egy eve., A 3 ledes verziót.
Azon kívül, hogy power bank is egyben brutális amit világít.
Régi Simsonok , Mz-k 65 wattos halogén tompítottját könnyedén túlvilágítja. Család Cateye lámpái még semmit sem vetítenek szürkületben az aszfaltra amikor ez már tisztán látszik. Vak sötétben nagy sebességnél teljesen belátható egy kb 40-50 méteres terület normál magasságra állítva . Ha feljebb állítom hogy messzebbre vetítsen akkor villognak az autósok nagy része.
A lumen nem tudom mennyi lehet mert ugye nyilván nem 20000 mint ahogy írják de ekkora fényt még sosem láttam se német márkában se kínaiban. Ez is kínai :)
Nappal vészhelyzetben pedig bármilyen telefont feltölt fullra kivéve az óriás akkus strapa telefonokat :)
Link -
rarki72
tag
válasz rarki72 #167573 üzenetére
Segítve másokat...
Lezárult az aszfaltosítás project. Igaz pont abban tettem kompromisszumot, amivel elkezdődött az egész sztori, vagyis beleszerettem a Csepel Torpedo retro-modern vegyes látványába, de végül nem bántam meg.
Teljesen véletlenül akadtam bele az áldozatba és egy teszt kör után azonnal megvettem.
Ami a gyors döntést gátolta, az a felső vázcső és támvilla cruiser-es íveltsége. Mindenkinek tetszik, sokan el vannak ájulva tőle, de szerintem undorító... de minimum béna.
Amiben jobb, mint a Torpedo:
- Alu váz
- Alu villa
- Ipari csapágyas kerékagyak
- kazettás lánckerék sor
- Shimano hidraulikus tárcsafék (!!!)
- Selle Royal Mach 2 nyereg
- Altus váltók
A belakás közben derült ki, hogy acél kormányos (ezt most miért...?), ezt cseréltem egy alu kormányra 10 fokos hátrahajlással és 0mm emelkedéssel.
Szerintem még a Zoom alu nyeregcsövet is kukázom majd, mert a nyeregpálca befogószerkezete, hogy úgy mondjam enyhén puritán, de ez legyen a legkevesebb gondom.
Schwalbe Lugano 700-25C köpenyekkel van ellátva, nem egy félmegoldást alkalmaztak a trekking és országúti közötti tartományban.Suhan, mint állat... ráz, mint a disznó persze csak típikusan magyar aszfalton. A közelmúltban alkotott útszakaszokon teljesen élvezhető
A villacső nincs túl passzentosra vágva (3cm-nyi hézagolás, de sportosabb KTM, KLS, stb fejcsővel 3,5cm-nyi) így van lehetőség a sportostól kicsit komfortosabbra emelni, bár én a sportost szeretem.
Végezetül a lényeg. Helyi értékesítési egységben 135 ezerért sózták rám, ami ugye a legelterjedtebb Torpedo árakhoz képest (127 ezer) elenyészően több csak.
Ezen felül, ha már nem a Csepel magyar márkát támogattam a fogyasztással, sikerült mégis csak magyar márkát támogatnom, szóval ez az aprócska és nem túl fontos kritérium is teljesült.A Badbike (Accell Group -> Ghost, Lapierre, Winora, Haibike) csapatának Baddog Pointer 24 HD 2019-es modelljét sikerült levadásznom és bátran ajánlom mindenkinek, aki Csepel Torpedo, Neuzer Courrier és társai által képviselt fílinget és árfekvést keresi és túl tud lépni a cruiser-es görbeségén
Szerintem verhetetlen ár-értéket képvisel[ Szerkesztve ]
-
rarki72
tag
válasz f4lcon #169504 üzenetére
lehet, de a gyártónál is és jó pár webshopban is elérhető még mindig, szóval amíg lehet kapni, addig jó vétel és nem releváns - legalábbis mondandóm lényegét tekintve -, hogy megszűnt és mikor.
gyártó oldala -
rarki72
tag
Ha utána olvasol kicsit, rájössz, hogy már a kérdés sincs jól megfogalmazva.
A nyereg választás (ahogy írták is már sokan, sokszor) a legszubjektívebb a teljes kerékpár témakörben. Azonban alap kiindulási elvek itt is vannak.
Milyen kerékpárhoz kell? - nem szín vagy márka, hanem milyen szakág. Ez azért fontos, mert ha nem is tudod, hogy a testhelyzeted hány fokos szögben van jellemzően, a szakág azért jellemzően behatárolja. Cruiser, City, Trekking, MTB, országúti, stb...
A nemenkénti megkülönböztetés a legtöbb gyártónál (már aki szokott megkülönböztetni) csak a nem kifejezetten sportos kategóriában van jelen, tehát országútiban nem igen van (én még nem találkoztam vele legalábbis) külön női, de attól komfortosabb irányzatoknál (tehát, MTB, Trekking, stb) már igen.
Jellemzően a hölgyek ülőgumóinak távolsága cca. 1 cm-el több, vagyis szélesebb nyereg ajánlottabb.
Összegezve, sokkal fontosabb információ az ajánlások megtételéhez a felhasználási terület, semmint a vételár. Már csak azért is, mert könnyen beleakadhatsz egy 8-10 ezres nyeregbe, ami ideális, de pont ilyen könnyen egy 40 ezresbe, ami agyon gyötör... mert szubjektív[ Szerkesztve ]
-
rarki72
tag
válasz blountex #170801 üzenetére
ha az a cél, hogy eltapsolj 20k-t akkor jó választás.
de ha viszont nem az lenne...
egy ilyen:
1., nagyobb fényerőt ad (tapasztalat: full fényerőn bő 11 óra, csökkentett fényerőt nem teszteltem)
2., 5200-as power bank is egyben (Redmi Note 8 Pro-t 0-ról fullra feltölti és még világít is egy darabig utána)
3., ennyiért vehetsz 3 db-ot és még sörre is marad
én egy éve használom és jókat vigyorgok, mikor a nagyobb fényerőn van és villognak az autók, hogy kapcsoljak tompítottatnem tudom valójában hány lumen a fényereje, mert nyilván nem annyi mint írják, de b@szott nagy és semmi nem jár a közelében sem amit eddig láttam
[ Szerkesztve ]
-
rarki72
tag
(#170868) Somatom
így kezdtem, tehát az észrevételednek semmi értelme nem volt a faroklóbáláson kívül ->
"nem tudom valójában hány lumen a fényereje, mert nyilván nem annyi mint írják"(#170869) ZolkoW
(#170870) G@ben
ezek a lumenek engem nem annyira szoktak érdekelni, mert anno, amikor cserélni voltam kénytelen az 500W-os udvari halogén reflektoromat ledesre, a MAGYAR villamosmérnökök és a MAGYAR értékesítési szakmenedzserek 500 lumennel nagyobb fényerőt garantáltak a ledes javára. Gyakorlatban sajnos az a helyzet, hogy bár cca. ugyan akkora területet világít be, de érezhetően gyengébb a fénye a ledesnek, lumen ide vagy oda...
Amikor el kezdtünk aktívan tekerni és láttuk az esélyét az éjszakai üzemmódnak, a bringa boltban, ahova járok azt mondták, hogy ezt vigyem (csak a csomagoláson volt márkajelzés, arra meg nem emlékszem), ebből nagyon sokat eladnak, népszerű, biztosan látni fogunk vele rendesen. Nem találtam elégnek, ezért öreg Alis révén el kezdtem kutakodni és a visszajelzések alapján a linkeltre esett a választásom. Nem érdekelt a lumen, nem érdekelt a Watt, de a felhasználók képei (nem a marketing képek) ígéretesnek tűntek. Mivel a hazai "ezt vedd, mert biztosan jó lesz" 4.500,-Ft volt, a linkelt kínai "mérnökök csodája", meg 5.600,-Ft és ráadásul felhasználók által igazoltan valóban powerbank is egyben, ezért megvettem. Gondoltam ha nem válik be, akkor már lesz még egy majdnem jó lámpám, de cserébe lesz nálam mindig powerbank is.
De bejött. Alkonyatkor, amikor a másik lámpa vetítése még nem látszik, ennek már határozottan jelen van. 30 km/h tempónál is röhögve elég távolságot világít be akkor is, ha nem állítom fel túl magasra az autósokat kímélve.
A vetítési kép szélessége kiadja az egy sávot és a szórt fényből jut a másikba is. Kölyök koromban a Babettának, 50-es 6V-os Simsonnak szarabb volt a fényereje, bár nagyobb területre jutott belőle az igaz. Akkoriban az elég volt a 75-78 km/h tempóhoz terepen is és aszfalton is. Ez a harmad tempóra szintén BŐVEN elég nyílt terepen, erdőben és aszfalton is. Persze hegyoldalon leszáguldáshoz erdős közegben valóban nem elég, de nem extrém felhasználásra gyengébb is lehetne.
Nem Nike és nem Samsung az igaz - még csak nem Apple sem. Divatadó nincs rajta. Ha meglátják a logoját, nem akar senki lepippantani. Nem kismillió lumenes, sőt bizonyosan csak 10-20 lehet.
Fentiektől függetlenül önmagában is rettenetesen elégedett vagyok vele és ha belekalkulálom, hogy mit kaptam és mennyiért akkor ez bizony a nagyondekurvajó vétel volt, kiváló ár-érték aránnyal ;)(#170916) X Factor
"előzőekben bizonyították be, hogy a "rommá vakítod aki szembejön"-re ez a kevés lumen nem alkalmas ;)[ Szerkesztve ]
-
rarki72
tag
válasz R.U.Z.S.I #172153 üzenetére
persze más árkategória, de 28 év MTB használat után, mivel teljesen átszoktunk aszfaltra, két hónapja váltottam fitneszre. Felénk is kevés a jó minőségű aszfalt, de elvagyok vele. Igazi kis uzsgyi a szerkezet. Annyi módosítás van rajta, hogy a minimális emelkedésű acél kormányt cseréltem full egyenes, 10 fok hátrahajlású alura és 2 cm-el keskenyebbre, illetve a Shimano patent pedál átjött montiról.
Kormány fej teljesen sportosra van állítva, mert montin is kb ezt szoktam meg. 7 fokos kormányfej lefelé fordítva és a 3 hézagoló alulról felülre került.
kb 1200 km-en vagyunk túl és nagyon imádom.
Egy Baddog Pointer 24 HD 2019-es verzióról van szó, amit én 96 kg-al próbálok agyon nyomni
Köpeny Schwalbe Lugano 28" x 1" (700x25C) 8 bar-on használva.
Igazából a túlaggódás kérdését az döntené el, hogy mennyire rosszak az utak amin járni vagy kénytelen. Ahol egymást érik a repedések és a lyukacsos hiányok, ott nem lehet vele haladni annyira döcög és ráz. Ha csak "normálisan" szar az aszfalt, ahol azért az autók is tudnak 130-140-el száguldozni, akkor biztosan nem lesz gond a fitnesszel sem. -
rarki72
tag
Megadta magát a nyeregcsőre rögzíthető csomagtartóm.
Az előző bringám olyan monti volt, amin nem volt semmilyen felfogatási pont. Az új járgány megörökölte, de ha már vennem kell újat...
Tudnátok ajánlani olyan modellt, ami vékony pálcás, sportos kinézető és 28"-os, tárcsafékes kerékpárra (Baddog Pointer) van tervezve?
Rugó leszorítás nem kell, csak 2 fakkos oldaltáskát használok.
...tudom...tudom... Tubus, de azonnal lőjenek fejbe, ha két meghajlított Cro-Mo pálcáért ki akarok fizetni 26k-t
Nem vagyok alu mániás, nem zavar ha acél, csak ne kelljen heftelni a felszereléshez...
Terhelés kizárólag 6 kilóig jelentkezhet nálam, szóval egy 10 kilós verzió is pont jó lesz -
rarki72
tag
válasz ggeleven #173081 üzenetére
Tündér vagy
(#173082) Because
(#173083) ggelevenIgazából kifejezetten valami sportos, kecses, egyszerű, de nagyszerű fazont keresek, ami nincs tele rakva kriksz-krakszokkal.
pl:Ez a Pointer egy szó szerinti hybrid. A gyártó cross vázából csináltak egy járgányt egyenes kormánnyal, országúti felnivel és gumival, de tárcsafékkel. az ívelt váz elég agresszíven sportos megjelenést ad és egy tipikus agyon bonyolított, vastag pálcás masszív megjelenésű csomagtartóval nem akarnám elrontani.
persze egy csomagtartó önmagában rombolja a látványt, de ezt akarnám minimalizálni
azért kértem itt segítséget, mert hazai kínálatban nem találom csak a Tubus Fly szériát horror áron
gondoltam hátha valaki már bejárta ezt a rögös utat... -
rarki72
tag
válasz CragON #173105 üzenetére
módszeresen, egyenként átnéztem a google által bekínált hazai web shop-ok kínálatát a közismert nagyoktól egészen a picikig...
semmi... pedig gyerekkoromban az összes országútin kecses, vékony pálcás verzió volt, amire nem is lehetett ráülni, mert egy átlagos tini súlya alatt is görbült - ellentétben a mezei kerékpárok (oroszok, és csepelek) csomagtartóival, melyek robosztus kialakítása miatt néha még a ráállt két gyereket is elviselte
úgy látom a felhasználókat nem érdekeli milyen csomagtartót tesznek milyen bringára (mert ha lenne kereslet, lenne kínálat is elméletileg...), csak én vagyok helikopter
amúgy Electra márkanévvel van több kecses darab is, csak a franc se tudja honnan nem reckír megrendelni...ui.: és mire leírtam, eszembe jutott, hogy célzottan nem kerestem hazaiban és kellett volna
[ Szerkesztve ]
-
rarki72
tag
válasz ivana #173115 üzenetére
Igazából esetemet tekintve nem releváns, hogy mennyire voltak az akkori verseny biciklik országútik vagy sem, hiszen a csomagtartó miatt említettem. A teherbírásuk sem releváns, mert nekem a 6kg-ra limitált is tökéletesen megteszi, hiszen sosem tettünk fel ennél többet és jelenlegi állapotok szerint nem is fogunk.
Az elvárásom még mindig az hogy kevés és vékony pálcákból álljon, sportos megjelenéssel és ne tankossal.
Csak oldal táska hordozására használom és kis súlyokkal.[ Szerkesztve ]
-
rarki72
tag
válasz FerNandor #173131 üzenetére
én is így indultam a montiról váltásnak, de annyira tartok a kos kormánytól, hogy egy fitnesz jellegű járgányt tettem magamévá. tulajdonképpen a fitnesz kategóriát pont ez hívta életre, amit mi ketten mondunk. haladni, de ne kos kormányostérdnyalogatós verzióban
annyit korrigáltam a gyári szetten, hogy a 30 (vagy50...?) mm emelkedésű gyári 650-es acél kormányt cseréltem 10 fokos hátrahajlású, de 0mm emelkedésű alu kormányra, melyet 720-ról visszavágtam 620-ra.
A nem kifejezetten zavaró, de mégis érzékelhető kis méret problémát korrigáltam a 90mm-es kormányfej 110mm-re cserélésével.
imádom a járgányt, főleg egy menetes racsnis 42/13 áttételű alu vázas monti után - pedig azt is imádtam a 54879658 kilós acél vázas fully után
szóval ez is egy lehetséges megoldás az elvárásaid teljesítésére...[ Szerkesztve ]
-
rarki72
tag
Blackburn Grid 1
Ahogy ígértem, megjött a csomagtartó, ami végül nem az lett amit akartam (vékony, kecses, sportos, kevés pálcával), de viszonylag közel áll hozzá.
Felszerelés egyszerű - lenne, ha valóban kompatibilis lenne a tárcsafékes járgányokkal.
Kellett egy 7 mm-es távtartó (amit nem tartalmazott a csomag), mert a féknyereg adaptert rögzítő csavar útban van a vízszintes pozíció tartásához.
Hála a magasságos, kétkerekűeket szolgáló és védő isteneknek, volt itthon nejem KLS Convoy-ából. Ahhoz hosszabb kellett, így megmaradt. Ott a mechanikus (bowdenes) tárcsafék nyergéből a "munkahenger" domborulata volt útban...
Szóval felraktam, rögzítettem. Stabil (főleg függőleges irányú terhelés esetén), nem mozog, csak picit oldalra, ha nagyon megrángatom. A felső két pálca becsatlakozásánál a csomagtartóba van a gyenge pont.
A gyártó által megadott 25kg-ot biztosan kibírja, de szerintem ekkora súllyal a döcögős magyar utakon (esetleg földúton) valószínőleg beleng oldalra, ami ugye megtudja rángatni a bringát - feltételezés! benyomás alapján, nem teszteltem 25kg-al...
Mindent egybe vetve ajánlott vétel, de akinek olyan tárcsaféke van, mint nekem, az egyből vegyen mellé 7-10 mm-es távtartót (10mm-esnél nagyobbal nagyon szét kellene feszíteni). -
rarki72
tag
válasz Zoli bácsi #188107 üzenetére
Első szempont úgy érzem a sok földesút. Ez lehet felül fogja írni az agydinamót...
Ha pecázni oldaltáska kell (ajánlom eBike basil kínálatát), akkor nyilvánvalóan a csomagtartó is kell. Ez megint csak szűkítheti a kőrt.
Fentiek miatt fitnesz/hibrid máris kiesett.
Marad a trekking, cross-trekking. utóbbi nem felszerelt és még így is drágább.
Maradt a trekking.
28-as kerék kell, így esetleg 27,5/29 MTB, de azok megint drágábbak, mint egy trekking.
Maradt a trekking
Ajánlatom (de utána kell nézni a teherbírásának, azt nem tudom) egy Baddog Pointer S.
Mivel megszűnt a márka az árak mennek lefelé az elfekvő készleteken, viszont kiváló járgány, kiváló ár/érték aránnyal és felszerelve olcsóbb lesz, mint a divatmárkák felszerelés nélkül.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Vezetékes FEJhallgatók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Macska topik
- Politika
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- További aktív témák...