Hirdetés

2019. augusztus 26., hétfő

Hozzászólások

(#1) rasotamas


rasotamas
(Topikgazda)

A Mazda6 összes generációjának fórumtopikja

GG/GY 2002-2007 (facelift 2006-tól) 1.8/2.0/2.3 Benzin 2.0 Diesel 2.3 MPS
GH/GZ 2007-2012 (facelift 2010-től) 1.8/2.0/2.5 Benzin 2.0/2.2 Diesel
GJ 2013- 2.0/2.5 Benzin 2.2 Diesel

http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda6
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9079007
mazda-auto.hu
mazda6.gportal.hu

Eladó LGA2011 félkonfig: https://tinyurl.com/rasoapro

(#2) SzaboZE válasza rasotamas (#1) üzenetére


SzaboZE
(addikt)

:))

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#3) bibliator válasza rasotamas (#1) üzenetére


bibliator
(aktív tag)

:C Szuper! Így az első sorban minden meg lesz mondva!

2.
index alias "Craetive"

Jobb kétszer pofára esni, mint egyszer mellé!

(#4) atos19881101


atos19881101
(senior tag)

Jövök én is. :K

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#5) Debilon


Debilon
(őstag)

szintén zenész :D

2002 1.8 kombi :)

[ Szerkesztve ]

Honda SW-T400 || life is shit || XBOX gamertag: Debilon || steam: Debilon || Huawei P8 Lite

(#6) rasotamas


rasotamas
(Topikgazda)

Na már csak arra kellen rájönni, hogyan kell szerkeszteni a nyitó hozzászólást, és össze kellene raknunk egy jó összefoglalót:)
Indexen FunTom74656 néven futok.
2004-es ferdehátú CDH TE, sötétebbik kék, szürke belső.

[ Szerkesztve ]

Eladó LGA2011 félkonfig: https://tinyurl.com/rasoapro

(#7) Debilon válasza rasotamas (#6) üzenetére


Debilon
(őstag)

elvileg a modker-es topikban vagy hol kell egy moderátornak szólni, de előtte össze kell dobni a nyitót és ő majd beteszi

vagy mostanában van olyan, hogy topik gazda, ha valakit kineveznek az talán tudja szerkesztgetni

[ Szerkesztve ]

Honda SW-T400 || life is shit || XBOX gamertag: Debilon || steam: Debilon || Huawei P8 Lite

(#8) SzaboZE válasza Debilon (#7) üzenetére


SzaboZE
(addikt)

Hát akkor össze lehet gyűjteni, hogy vétel előtt mit érdemes latolgatni, ez kb a leggyakoribb viszzatérő kérdés :)

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#9) h1mpi


h1mpi
(nagyúr)

Én most hoztam egyet Németországból 2004-es 2.0 benzines Sport. ~2000 EUR-ért vettem. Volt rajta lakatolás rendesen (2 első sárvédő csere, hátsó sárvédő javítás, 2 küszöb csere, lökös repedt volt fényezés). Kapott egy parkoló radart és egy hátsó szárnyat. Alváz és üregvédelmet is, ha már szét volt szedve.

81 000 km van benne vezetett szervizkönyves. Fékbetétből és tárcsából melyik márka ajánlott, mert az cserére szorul.

[ Szerkesztve ]

"I'm not going to be a rockstar, im going be a legend" - Freddie

(#10) atos19881101 válasza h1mpi (#9) üzenetére


atos19881101
(senior tag)

ATE, Zimmermann, TRW szerintem.

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#11) h1mpi válasza atos19881101 (#10) üzenetére


h1mpi
(nagyúr)

Köszi. Nézegettem az árakat és alig van ezek között különbség árban. Van 50% kedvezményem is az még olcsóbbá teszi. Ezek közül melyik a legjobban ajánlott és tapasztalatból melyik betét, melyik tárcsát szereti?

"I'm not going to be a rockstar, im going be a legend" - Freddie

(#12) atos19881101 válasza h1mpi (#11) üzenetére


atos19881101
(senior tag)

Talán az ATE ezek közül.

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#13) h1mpi válasza atos19881101 (#12) üzenetére


h1mpi
(nagyúr)

Megnéztem az árakat és az alábbi kalkulációt csináltam: [link]

Első betét és tárcsa: TRW
Hátsó betét és tárcsa: Zimmermann

+11K-ért előre mehet ATE betét és tárcsa csak nem tudom megér-e annyit?!

"I'm not going to be a rockstar, im going be a legend" - Freddie

(#14) atos19881101


atos19881101
(senior tag)

Szerintem egyikkel sem nyúlhatsz nagyon mellé.

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#15) sitotomi


sitotomi
(tag)

Sziasztok!

Ha lehet, akkor csatlakozom.

Nálunk is van egy 2003-as 2.3GT.

[link]

(#16) h1mpi válasza sitotomi (#15) üzenetére


h1mpi
(nagyúr)

Én lehet lecserélem egy 2005-ös 2.3-ra a 2.0-t. Most hoztam azt is és kegyetlen jól megy.
Van valami hibája a 2.3-as motornak?

"I'm not going to be a rockstar, im going be a legend" - Freddie

(#17) atos19881101 válasza h1mpi (#16) üzenetére


atos19881101
(senior tag)

Kényes. Kevés olaj megy bele, és azt is szereti eszegetni. Ha nem figyeled rendszeresen az olajszintet akkor rövid életű lesz a motor.

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#18) h1mpi válasza atos19881101 (#17) üzenetére


h1mpi
(nagyúr)

Ha csak ez miatt kényes, nem gond, szoktam figyelni rá :K

"I'm not going to be a rockstar, im going be a legend" - Freddie

(#19) sitotomi válasza atos19881101 (#17) üzenetére


sitotomi
(tag)

Hát nekünk lasssan fél éve van meg, 15-16k km ment bele ezealatt, asszony vezeti az esetek 90%-ban. Van hogy 7,2-vel elmegy. Ha én is beleülök és csak ülök, már akkor is 8,5 :D

Olajat egyáltalán nem csipegette, és lekopogom eddig gond nem volt vele, most van benne 98k km. Bár hozzá tartozik, hogy mindkét kocsinkban 10-12k km-ként cserélve van az olaj.

Azért a szívó benzin zseniálisan megbízható Mazdáéknál. Meg a láncos hajtás az láncos hajtás szerintem :U Ha jól tudom, a Toyota is szeretne kooperálni a Mazdával, vennének a Skyactiv benzinmotorokból, cserébe adnának egy kis "hibrid tudást". Ki tudja lesz-e belőle valami.

[ Szerkesztve ]

(#20) SzaboZE válasza h1mpi (#18) üzenetére


SzaboZE
(addikt)

De gondolom hajtani is szeretnéd? Ott a gond, hogy elfogy magas fordulaton az olaj, kevés a töltőmennyiség. Olajteknő tuningot szoktak alkalmazni megoldásként.

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#21) atos19881101 válasza h1mpi (#18) üzenetére


atos19881101
(senior tag)

Csak a kérdés, hogy az előző tulaj is oda figyelt-e rá megfelelően. Elég 1-2x kevés olajjal megpörgetni aztán jöhetnek a gondok szvsz.

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#22) atos19881101 válasza sitotomi (#19) üzenetére


atos19881101
(senior tag)

Nehéz a lábad biztos. :P
Nekem 1.8-asom van. Tényleg nagy baj (kopp-kopp) nem szokott lenni a szívó benyásokkal, de azért szeretik csipegetni az olajat pár 100k km után ahogy én látom. De ez legyen a legnagyobb gondjuk ...

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#23) sitotomi válasza atos19881101 (#22) üzenetére


sitotomi
(tag)

Igen, de csak ha a Mazdában ülök. ;)

A dízel Vectránkkal volt alkalom mikor 4,7- 4,8 ra jött ki a fogyi. Most Dabas-Pest mindennapos távon 5,2-vel eljárok azzal.

A 6-ossal megkajáltatok 9-10-et simán a városban. Nem is nagyon szeretem ezt a pillanatyni fogyasztásmérőt nézegetni... 73-4 litereket is tud mutatni... :DDD

(#24) atos19881101 válasza sitotomi (#23) üzenetére


atos19881101
(senior tag)

Tudod ... Zoom - Zoom feeling. ;]

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#25) sitotomi válasza atos19881101 (#24) üzenetére


sitotomi
(tag)

Van itt zumzum az kétségtelen. :))

Mindamellett, hogy szerintem egy nagyon jól összerakott autó, van ami Titeket kifejezetten idegesít a 6-ban (már a korábbi 6-ra gondolok, újabbakkal nem tudom mi a helyzet)?

Engem két dolog:
Ha leveszem a gyújtást nem mükszik az ablakemelő, illetve ezzel vetekszik a 83 cm gurulás után bekövetkező és egyre elviselhetetlenebb csippogó hang a biztonsági övért. 99 cm-nél már agyf.szt szoktam kapni attól a hangtól... Nehéz az élet... :D

(#26) atos19881101 válasza sitotomi (#25) üzenetére


atos19881101
(senior tag)

Az ablakemelő a sofőr oldalon még egy ideig működik kulcs kivétele után is. Legalább is nálam. :K
A csipogó ... hát igen. Én személy szerint örülök, hogy csipog, mivel így már megszoktam, hogy indulás előtt bekötöm magam. Szerintem hasznos ... A biztonság az első.
Ami engem kifejezetten zavar, az az állandó nyöszörgés ami random helyekről előjön. Mindig keresem a zaj forrását és ha egyet eltüntetek jön a másik (tudom már 10 éves a kocsi, és a műanyagok öregednek). + a hátsó futóműtől már 1 éve hallok zörejt, de eddig egy szerelő sem talált rajta hibát (már vagy 10 helyen nézték, rázópadon, teleszkóp mérés stb ...)

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#27) sitotomi válasza atos19881101 (#26) üzenetére


sitotomi
(tag)

Na ezt még nem figyeltem, már azon felidegesítem magam mindig, hogy kinyitom a kocsit, és mielőtt beszállok nem tudom "letekerni" az ablakot. De egyébként gondolom nálunk is így van, a sofőr ablaka az egyetlen ami kvázi automata, a többinél amíg nyomva tartom, addig mozog fel/le.

Viszont érdekes, hogy a nyöszörgést mondod. A Vectra után úgy érzem, hogy ez valami nagyon babán összerakott kis kocsi. Belül semmi nem mocorog, ha rátehénkedek a könyöklőre nem recseg, nem ropog.
Egyedül akkor hallottam zajt, mikor feszítőgörgőt kellett cserélni.

szerk: Természetesen egyébként a biztonság fontos, de kulturáltabban is jelezhetne az a sz.r :D

[ Szerkesztve ]

(#28) SzaboZE válasza sitotomi (#27) üzenetére


SzaboZE
(addikt)

Nem tudom mikori modell, az enyém faceliftes, ott a távirányitóval is fel-le lehet huzatni az ablakokat.
Szerk: most látom facelift előtti a tied, ott nem tudom ez megy-e.

[ Szerkesztve ]

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#29) sitotomi válasza SzaboZE (#28) üzenetére


sitotomi
(tag)

Igen, ez még előtti. [link] Ez a távirányító egyszerű mint a vonatfütty.

(#30) SzaboZE válasza sitotomi (#29) üzenetére


SzaboZE
(addikt)

Enyimen sincs több gomb :-)

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#31) Debilon válasza sitotomi (#27) üzenetére


Debilon
(őstag)

menj lassabban, 10 km/h felett kezd el nyafogni
vagy az ülés alatti csatit húzd szét

Honda SW-T400 || life is shit || XBOX gamertag: Debilon || steam: Debilon || Huawei P8 Lite

(#32) atos19881101


atos19881101
(senior tag)

Ha széthúzod azt nem fogja jelezni? Lehet venni ilyen öv csatot azt kell belenyomni ... Bár egyszerűbb és hatásosabb becsatolni az övet. ;-)

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#33) Debilon válasza atos19881101 (#32) üzenetére


Debilon
(őstag)

nem jelez semmit, mert az csak a csipogót kapcsolja, nekem is szét volt húzva mikor megvettem, aztán nézegettem mi az, összedugtam és azóta csipog :)

nem értem az embereket, ha már benyomod az övcsatot, nem egyszerűbb becsatolni az övet? (ezt sosem értettem miért jobb egy csatot belenyomni, vagyis tudom, de nem értem :) ) a másik meg amikor a támla mögött, vagy a támla előtt, de az ember háta mögött van behúzva

persze, amíg kitolatok én sem kötöm be, lassan megyek lehetőleg és akkor nem csipog

Honda SW-T400 || life is shit || XBOX gamertag: Debilon || steam: Debilon || Huawei P8 Lite

(#34) atos19881101


atos19881101
(senior tag)

Én ahogy beülök már kötöm is be magam. Az elején még nekem is "rossz" volt de ma már szinte az a fura ha nem vagyok bekötve. Az öv egy alapvető biztonsági eszköz. Ha meg a légzsák is nyílik akkor elég kellemetlen helyzet alakulhat ki öv nélkül.

[ Szerkesztve ]

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#35) h1mpi válasza SzaboZE (#20) üzenetére


h1mpi
(nagyúr)

Majd eldől, hogy mi lesz még kicsit gondolkozom. Hajtani annyira nem szoktam az autóimat, max néha napján egy-egy előzésnél.

"I'm not going to be a rockstar, im going be a legend" - Freddie

(#36) SzaboZE válasza atos19881101 (#34) üzenetére


SzaboZE
(addikt)

"Rendes" autózás lehetetlen öv nélkül, kanyarban nem tudsz bent maradni az ülésben ;) Ezért aztán én is mindig bekötöm :)

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#37) atos19881101 válasza SzaboZE (#36) üzenetére


atos19881101
(senior tag)

Hát az már nem a rendes autózás szint, amikor az öv tart a helyén. :-D Az már inkább level99

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#38) sitotomi válasza h1mpi (#35) üzenetére


sitotomi
(tag)

Az előzésről jut eszembe; korábban volt benzines Micunk, mindig vissza kellett váltogatni vele előzés előtt, nem lehetett kvázi ugrálva lelépni az embereket. Ha 4-5 ember benne ült, akkor kis túlzással még a hátszelet is meg kellett várni.

Aztán jött a diesel vectra, ezzel szintén kis túlzással oda beférek ahova nem szégyellek :) , az után már megbolondultam volna, ha vissza kell váltogatni. Megszokás... Úgyhogy igazából ezért IS esett nagyobb benzinesre a választás. Odalépsz neki, akkor oda van lépve... :D

(#39) chris-v


chris-v
(senior tag)

Sziasztok!

Tud arról valaki valamit, hogy van.e különbség a fejegységben a bose és a nem bose verzió között?
Vagy csak a hangszórók mások?

"Roads? Where we're going we don't need roads!"

(#40) SzaboZE válasza chris-v (#39) üzenetére


SzaboZE
(addikt)

Naná hogy van :) Az egész hangrendszer különbözik. A bose 7 hangszórós, külön erősítő van az anyósülés alatt, a fejegységben pedig ennek megfelelően nincs erősítő, a csomagtartóban pedig egy aktív mélynyomó van a pótkerékben, 4 ajtós kivitel esetében a kalaptartóban.

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#41) chris-v válasza SzaboZE (#40) üzenetére


chris-v
(senior tag)

A hangszórók, meg a mélynyomó ok volt, csak fejegységet nem tudtam.

Köszi a választ! :R

"Roads? Where we're going we don't need roads!"

(#42) SzaboZE válasza chris-v (#41) üzenetére


SzaboZE
(addikt)

Ha sima hangrendszerről akarnál bose-re átállni, akkor ezekre van szükség:

Bose fej
Bose erősítő + kábelköteg
Bose utastéri hangszórók (2 csipogó, 2 első, 2 hátsó)
Két első ajtó kárpit alatti műanyag lemez (más a hangszórók alakja az első ajtókban)
Bose aktív mélynyomó + kábel

Nem egyszerű, de elektronikában egy kicsit jártas ember megoldja, ha szükséges. Magamnak végigzongoráztam egy ilyen cserét, kis szívás azzal volt, hogy nem volt kábelkötegem az erősítőhöz, de gyártottam egyet.

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#43) chris-v válasza SzaboZE (#42) üzenetére


chris-v
(senior tag)

Igazából nem vagyok elégedetlen a gyári szettel sem. Halottam már bose szettet, jobban szólt, de azért annyira nagyon nem. Persze, ha hirtelen belebotlanék egy jó áras szettbe, akkor lehet cserélnék. :)

Ezt az aux-os megoldást nézegettem egyébként, mert itt egy bose fejre kötik rá és nem tudom, hogy a sima nem bose fejjel is megoldható lenne-e:
http://www.mazdaspeedforums.org/forum/f13/wiring-aux-into-bose-stereo-111772/

"Roads? Where we're going we don't need roads!"

(#44) SzaboZE válasza chris-v (#43) üzenetére


SzaboZE
(addikt)

Az AUX megy a nem bose fejjel is. A simához képest a bose teltebb hangot ad felül és alul egyaránt, hangerőben szerintem nem is tud többet a másiknál.

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#45) chris-v válasza SzaboZE (#44) üzenetére


chris-v
(senior tag)

Na ez jó hír, köszönöm! :R
Egyébként még sufnizni sem kell, ebay-en a kis kínaiak már gyártanak ilyen kábelt is :)

Úgy látom eléggé otthon vagy mazda kérdésekben, nem tudod véletlen honnan lehet beszerezni középkonzolhoz izzót?

Ja és a kocsimba nincs első ködlámpa, vagy is ugye maga a lámpa tudná, de vajon elég hozzá egy első ködlámpás bajuszkapcsoló, vagy kell más is? :U

[ Szerkesztve ]

"Roads? Where we're going we don't need roads!"

(#46) SzaboZE válasza chris-v (#45) üzenetére


SzaboZE
(addikt)

Középkonzol izzót egy XIII kerületi autósboltban szereztem be, a cím fejből nem megy.

Ködlámpa. A gyári az ugye a fényszóró mellé van integrálva. Namost van olyan lámpatest, ahol egyszerűen egy vakablak van ott és kiszedhető, de van olyan is, ahol nem. Ha kiszedhető, akkor kell a két projektor és természetesen a kapcsolós kar. Viszont ilyet még nem szereltem, nem tudom hogy a buktatók hol lehetnek még.

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#47) chris-v válasza SzaboZE (#46) üzenetére


chris-v
(senior tag)

Autósboltban, így ez agy egyben meg tudtad venni a kis izzót, aljával, meg a piros szilikonnal ami rá van húzva? Mert ha igen, akkor elvileg bármely boltban beszerezhető, ami szintén jó hír. :)
A lámpát majd kiszedem, megnézem, hogy van.-e vak ablak, vagy mi a helyzet. Mondjuk már ott elakadtam, hogy bajuszkapcsolót beszerezzek, mert elég ritka a ködlámpás.
De ahogy néztem az RX8-nak ugyan ilyen a kapcsolója, szóval talán onnan van esély egy jó áras bontottra.

[ Szerkesztve ]

"Roads? Where we're going we don't need roads!"

(#48) SzaboZE válasza chris-v (#47) üzenetére


SzaboZE
(addikt)

A szilikon nem volt rajtuk, de azt át tudod tenni a régiről. A műanyag foglalat rajtuk volt.

Megtaláltam a boltot: http://www.szilkerauto.hu/spl/609927/Muszerfal-izzok

Vidd a régi izzókat, az alapján fog tudni adni újat.

[ Szerkesztve ]

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#49) chris-v válasza SzaboZE (#48) üzenetére


chris-v
(senior tag)

Köszi, de inkább itt helyben oldom meg, mert 230 km-et nem utaznék ezért :DDD

"Roads? Where we're going we don't need roads!"

(#50) chris-v


chris-v
(senior tag)

Mi a véleményetek a gyári Dexelia olajról? Jófajta, vagy érdemes valami alternatívát nézni?

"Roads? Where we're going we don't need roads!"

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.