- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
ph A 24.4.1-es, WHQL aláírással rendelkező szoftvercsomag több hibát is javít.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz pc360 #116398 üzenetére
Azt tudtommal nem lehet állítani,pont ez a lényege,hogy mintegy rááll a fokozatosan kopó betétre is,mindig ugyanannyira húzva vissza a betéteket a tárcsától.Én azt szoktam,hogy ha tiszták,és meg voltak kenve a dugattyúk,tehát kábé egyformán mozognak,akkor betolom csontra a kereket (mert hát enyém nem átütős,ugyebár) a papucsba,villába,rögzítem,majd a féktestet szépen ráállítom úgy párhuzam szempontjából,mint kétoldali hézag szerint a tárcsára.Utána gond egy szál sincs,pedig csak egy Shimano 615-ösről beszélünk.Nem ér bele sem elől,sem hátul,sem kanyarba,sem máshol. (Manitou Marvel Expert 29").
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Más...tegnap szervizeltem 2015 óta először első kerekem XT agyát ,~30e km után!Egyszer korábban még nekiestem,de annyira jól forgott,hogy úgy voltam vele nem kell elrontani ami jól működik.A legendás mézszerű Shimano zsír,bár már vékonyan,de még benne volt.Egyik kónusz be van maródva,amit látszólag egyetlen (!) golyó betétedzett felületének sérülése okozhatta.Azt az egy golyót kicseréltem (mevótbelőleotthon),aztán vissza mindent.Érződik,hogy picit rág,de nincs kedvem újabb 6-8e költeni agygenerálra.Még esetleg megnézem nem-e kompatibilis a hátsó,használt,de tökéletes kónusz előre (ezt elfelejtettem a tegnap ),mert ha igen,azt még akkor kicserélem,de ha esetleg nem,akkor is elketyeg ez még addig amíg új kerékszettet vásárolok.Vége.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Jester01 #116106 üzenetére
Én azt imádom amikor a bicajjal úgy közlekedik,mint ha motoros vagy kocsis lenne. Nem menne ám le az út szélére. Neki beljebb kell lenni egy méterrel. Nem szoktam dudálni,centizni. Inkább megvárom a szembejövőt utána előzöm,csak közben anyázok. Ha én letudok húzódni egy forgalmas utcán,akkor ő miért nem? Sokan nem féltik az életüket úgy érzem.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Because
őstag
válasz FIREBLADE78 #116403 üzenetére
a kerékpáros úton is azt érzem lovagi tornán vagyok, amikor a szembejövő a sávomban tekerve beszélget a haverral. 0 közlekedési kultúránk van
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FIREBLADE78 #116403 üzenetére
Érdekes ez a lehúzódós dolog,mert egy szintig működik,de ha nagyon lehúzódsz nemcsak hogy tovább szorítanak kifele,hanem még az út szélét jellemző úthibák,vagy éppen maga az aszfaltozás széle miatt közlekedhetsz balesetveszélyesen.Én az egészséges szélen gurulás híve vagyok,ahol nem húzódsz le minden egyes autónál,kacsázva ide-oda,hanem szépen,folyamatosan gurulsz olyan ~30-50cm-re az aszfaltozás szélétől. Ezt időnként úgy is megteheted,hogy pont a folyamatos vonalon mész,vagy akár azon kívűl is,az a felfestéstől függ.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #116402 üzenetére
Cikkszám kinéz, bringabutiknak mail, új kónusz rendel, 2400 Ft kifizet, kerék vígan gurul. Gyors zárasba lehet, hogy olcsóbb is.
FIREBLADE78: ahogy Hasaggymeg is írja, ha rossz az út, nem lehet a szélén menni. Azt meg az autóból nem látod, mert 4-5 méterrel látsz előre (a fejedtől), lapos szögben, a bringán meg közvetlen eléd látsz, magasról, tehát minden lyukat észreveszel. Én ha nem ismerem az utat, akkor tuti hagyok 50 cm-t a szélétől, hogy legyen merre menni.
Tegnap volt egy érdekes szitu, 12-es főút (nem vagyok tiltva), tök egyenes, jó az út széle: mentem, és hallom, hogy hátulról közeledik valami gyorsan, de szemből meg jön a teherautó. Aszfalt szélére kihúztam, a csávó meg szépen berakta a teherautó meg a kormányom közé a Sharan-t 90-nel... volt szerintem 30 cm oldalanként a tükrénél. Aztán mégse anyáztam, mert csak megoldottuk, hogy mindenkinek jobb legyen.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #116406 üzenetére
Nem tudom már rávenni magam,hogy költsek ezekre a kerekekre,a hátsóra sem kellett volna,csak nem vettem észre időben,hogy megszakítottam a peremet a küllővel. ...biztos maradt volna úgy ahogy van,kibírta volna még egy évet,így sem hiszem az agy fogja feladni,inkább az az átszakadt küllő fogja előbb-utóbb áttépni az alátétes buherációmat is mindenestől...és akkor vége a dalnak,vásárolni kell új kereket.
Szerk: amúgy 5-6000 alatt felejtős.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #116407 üzenetére
Ezt a választ kaptam májusban.
Y24698040 Right Hand Cone w/Dust Cap 2390.- beérkezése kb. 1,5 hétMerida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
FIREBLADE78
addikt
Elhiszem ezeket,de amikor jó az út,akkor is úgy nyomja előttem mintha ő is suv-al közlekedne. Legyen ez fiatal,idős. Másik hatalmas gond a bicaj utak hiánya. Habár párhuzamos sgt-kon van már bicaj út,de még sincs kihasználva.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
trialboj
őstag
válasz 6030D #116406 üzenetére
Valahogy én is így gondolkodom a legtöbb alkalommal, viszont ha belegondolsz hogy az utakon közlekedő bringások jelentős része, nem kimondottan edzett, ilyen szempontból, vagy épp most kezdett a közlekedésben részt venni kétkerekűvel, azt egy ilyen centizés, lazán bevághatja az árokba, onnan meg a kórházba.
Ez a Cikkszám kinéz, dolog mit jelent? Nekem is van tapered headset, amiben szerettem volna kosaras csapágyat cserélni, de a boltban azt mondták ilyen nincs és nem is hallottak nagyon róla, hogy modern headsetbe nem ipari csapágy megy.
Na most erről a kis alkatrészről, hol nézek cikkszámot, vagy hogy tudnám bárhonnan megrendelni hogy biztos jó legyen? Esetleg egy még régebbi 2013as bringához lehet még tengelyez gumi porfogót rendelni cikkszám alapján?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #116402 üzenetére
Én is szét kéne szedjem, de nem merem . Előbb-utóbb muszáj lesz.
Más: Én közben berendeltem megint egy rakás vackot:
- 2 pár fékbetét
- gumi láncvillavédő a szivacsos bugyi helyett
- haveroknak Bollé Contour szemüveg, Twooc csengő, lámpa, kulacs, kulacstartó
- a topikban szénné dicsért Esi Grips-ből egy Racers Edge verziót, mert kis kezem van
- a topikban szintén szénné dicsért Squirt wax-ot
Utóbbi két cucc remélem tényleg megváltás lesz[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
pc360
addikt
válasz FIREBLADE78 #116403 üzenetére
Én akkor maradok az út közepén, amikor tudom, hogy nem férnénk el egymás mellett amúgy sem, vagy ha senki semmit se nyerne azzal, ha megelőzne, mert utána úgyis ott áll a kocsisor stb. Tudom, az ilyen helyzeteket sok autós nem képes felfogni. Persze attól még lehet, hogy lámával találkoztál.
Mondjuk nekem általában nincs belőle problémám, mert szokták látni, hogy mit miért csinálok, és senkit sem kényszerítek fölös fékezésre sem. Ész kell hozzá mindkét fél részéről. Akit meg alapból idegesít a bringás jelenléte, az meg úgy járt.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
jjeahh
nagyúr
Srácok, Rockbros sapikkal nincs valakinek tapasztalata? Télre-őszre kellene.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #116410 üzenetére
Ha más az anyag, simán. Vagy csak azt fizeted, hogy ikszté!
trialboj: "minden" Shimano alkatrésznek fenn van robbantott ábrája itt, ahol megvannak a cikkszámok is. Lehet, hogy más gyártóét is meg lehet találni, próbának én gugliznék egyet "alkatrész neve docs"
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #116394 üzenetére
Zee/Saint megoldja a problémát. Egyáltalán nem ér bele a betét a tárcsába, kanyarokba se. Le kell légteleníteni rendesen, aztán elég egyszer beállítani. Még a kerék ki be rakás után sem kell hozzányúlnom.
1 újjal megfogja még a 22 kilós bicajt is, bárhol.[ Szerkesztve ]
-
pc360
addikt
válasz jjeahh #116414 üzenetére
Konkrétan ezzel nincs, nekem BBB neoprém cuccaim voltak. Ránézésre ez is az, és szerintem a leghasznosabb kiegészítő a kesztyűk meg egy jó sál mellett hűvös időre. Mondjuk ennek a Rockbros-nak kicsit durva széle van ezzel a varrással. Talán kényelmesebb a BBB ilyen szempontból, mert ott van varrásmentes szélű is.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
eddie1978
aktív tag
Mekkora CX bringa? Húgom párja keres CX/Gravel gépet. 184/84cm. Mekkora lenne jó? Én az 56-58 között vacilálok. Annyi még hogy 100kg az ember pocakkal. Nem sportol aktívan. Most szeretne többet mozogni. Úgy érzi kell neki a többféle kormányfogás. Emiatt trekking és hasonlóban nem gondolkodik.
Neuzer Courier CX ami belefér neki újonnan. -
ZolkoW
őstag
időközben becsusszant a Deca kínálatába a 29-es kerékméret?
Nem vagyok beépített ember, de nem tűnik olyan hitvány ajánlatnak...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
rétisün
veterán
válasz eddie1978 #116420 üzenetére
kicsit többet tudna rászánni, lenne egy Kellys Soot 30-as eladó.....M-es méret, 2 hónapos, kicsit a gyáritól eltérő cuccokkal
ha kicsit meg várna, teljes Tiagra szett is kerülhetne rá a Claris helyett
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #116405 üzenetére
Hasonlót ajánl a Magyar Kerékpárosklub is [link]
Ez a párhuzamos bringaút kérdése nemrég jött fel. Egy ismerős mesélte, hogy a rendőr nem büntette meg az országútisokat, akik az autók közt tekertek a párhuzamos bringaút ellenére sem. Ugyanakkor egy montist igen, aki hasonlóan próbált tenni. Sok kerékpárút nem alkalmas 30km/h feletti közlekedésre, pláne, ha valaki sportol. Akkor mit csináljon? Szabályt szegve autók közt, de eredményesen vagy szabályosan, de úthibákat kerülgetve eredménytelenül.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gabro0 #116426 üzenetére
Saját bőrömön tapasztaltam,hogy ha túlságosan kihúzok a szélére nemcsak hogy semmivel sem mennek tőlem távolabb az autók,hanem még a mozgásterem,hibahatárom is nagyon leszűkül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz papelado #116428 üzenetére
Lehet,hogy jó,de még van mit ledolgoznia. Az sem véletlen,hogy ára annyi amennyi,1000 euró fölött én még mindig máshol nézelődnék.
Szerk:...aztán lehet ti ketten lesztek az első fecskék akik majd elhozzák a tavaszt.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz 6030D #116431 üzenetére
Egyiket sem venném meg, és azért, mert már nem montizom.
Egy dolog nem teljesen világos......vagy újat újjal, vagy használtat használttal.
Te korrektnek érzed, hogy egy használtan hirdetett bringát hasonlítasz egy bolti új bringával? A Cube újonnan félmillió. Keress bolti áron 370 ezres Cube-ot, és azt tedd az új dekás mellé.
A dekás bringa se 370 ezer használtan.
Mennyi is erre a használt Cube-re a gari?[ Szerkesztve ]
-
G@ben
addikt
Múltkor elgondolkoztam, hogy mi lenne számomra az ideális bicaj. Elméleti síkon, mert most nem fogok cserélni, de a következő felhasználással ti mit vennétek?
99% aszfalt, nagyon ritkán földút, de olyan, hogy az kempingbiciklivel is teljesíthető. Városban gyors közlekedés, azaz nagyon erős gyorsítások (váltó erőteljes használatával), durva fékezések (alkalmanként hátsó kerék emelés határán), erős kanyarodás, szükség esetén járdára fel, járdáról le (odafigyelve természetesen, hogy szabad-e az út), kb amennyire a lábam és a tüdőm bírja. Városon kívül szintén aszfalton 60-80 km-es túrák. Erre mi ideális? MTB, XC, trekking? Mekkora kerékméret? Ami még kitétel, hogy szeretem a széles, nagyjából egyenes kormányt, a versenybiciklik koskormánya kizárva.
Kéretik nem a stílust fikázni, mert alapvetően előzékeny vagyok, a szabályokat betartom, és vigyázok a másikra, most csak az ideális bicikli érdekel!Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz varsam #116436 üzenetére
Jelenleg monti van 26-os slickekkel. Nem próbáltam még nagyobb kerekűt, nem tudom, hogy viselkedne ilyen felhasználásnál.
Hasaggymeg: ránézésre jók, nem tudom, erre a felhasználásra jobbak-e, mint a mostani. Viszont a teleszkópot szeretem, a merev első villa pillanatok alatt emeli a hátulját, míg a villa enged némi mozgásteret. Meg a csuklómnak is jó.
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
deny330
aktív tag
Valaki tudna segíteni egy kicsit? Lenne pár kérdésem a fékbetéteket / tárcsákat illetően.
Szezon vége fele szeretném kicserélni a fékbetéteket / tárcsákat de bevallom őszintén nem igen értek ahhoz, hogy pl a gyantás mivel másabb (jobb/rosszabb) pl a fémestől. Tárcsáknál is van különbség, vagy ott mindegy? Illetve van észrevehető különbség aközött, hogy milyen fékbetétet milyen tárcsával rakunk össze? Kiszeretnék próbálni valami böszme fékerővel rendelkező kombót, ha lehet ilyet.
Avid Elixír 9 Trail fékről lenne szó.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #116441 üzenetére
Sok tárcsán jelölve van,hogy only resin pads,vagyis csak műgyanta betétek,ugyanakkor Tothgera30 szerint ismerősei használják fémes betétekkel minden gond nélkül.Szerintem hacsak nem versenyzel,vadulsz,vagy nyomsz mázsa fölött a mérlegen elég a gyantás,mely csendes,jól adagolható és kíméli a tárcsát.Egyéb esetben mehet fémes,ami nehezebben ég el,hangosabb és kevésbé érzékeny a vizesedésre.
(#116440) G@ben...jó teló csak montikban van,így kizárásos alapon 29" os marad,városi gumikkal.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
G@ben
addikt
válasz Hasaggymeg #116443 üzenetére
Ja, hozzátenném, hogy 173 centi vagyok, nem rettentő hosszú lábakkal.
Így lehet, hogy inkább a 27,5-es lenne jó, nem? Az meg, mint olvastam, nem olyan nagy különbség a mostani 26-oshoz képest.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Jester01
veterán
válasz gabro0 #116426 üzenetére
A sáv elfoglalása különösen körforgalmakban működik jól. A forgalom általában lassabban megy, ezért nem nehéz felvenni a tempóját, a sáv közepén jól látható vagy az autósok számára, és megelőzi, hogy elüssenek jobbra kanyarodáskor.
Eddig legkomolyabb összetűzésem ez miatt volt. Körforgalomból kihajtva meg is álltunk és némi szóváltás után elinduláskor még beijesztett a mihez tartás végett.
Egyébként tegnap a "remek" Dinnyés-Pákozd úton mentünk, amikor tanúi lehettünk a következő generáció képzésének mivel az anyósülésről a kisgyerek mutogatott már Ide kapcsolódik, hogy kitehetnének oda minimum egy 50-es táblát tekintve, hogy a tó körüli kijelölt kerékpáros útvonal része az a szakasz.
Nyilván ahol lehet, ott lehúzódva közlekedünk. Autósnak sokszor ez mondjuk nem egyértelmű, azt elismerem. De feltételezhetné, hogy nem kitolásból vagy halálvágyból megyek a sáv közepén hanem valami objektív okból és ennek megfelelően lehetne türelmesebb is. Amint lehet elengedem az autósokat. Ha úgy adódik még előzékenyen intek is, hogy mehet (van aki meg is köszöni, nohát). Nekem se jó ha mögöttem jön, főleg mivel követési távolságot aztán tényleg nem tart senki.
Ami a rendőröket illeti, itt a Velencei tó déli partján ott is rendszeresen bezavarják a sportoló bicajosokat a strandra ahol amúgy nem kötelező a kerékpárút használat (vagy nincs is csak a zöld táblás útvonal vagy nem az út mellett vezet). Szóval itt nem jellemző a tolerancia de még a jogszerűség sem.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz gabro0 #116426 üzenetére
"Sok kerékpárút nem alkalmas 30km/h feletti közlekedésre, pláne, ha valaki sportol. Akkor mit csináljon?"
Ha idézhetem az autósokat: menjetek pályára, ott kell edzeni/versenyezni.
Hivatalosan amúgy is 30 km/h a kerékpárúton a maximális megengedett sebesség, de ugye nem kötelező tartozék a sebességmérő.
Szerintem az is jó megoldás lehetne, hogy akkor nem lenne kötelező használni az úttal párhuzamos kerékpárutat ha tartósan tudja tartani a 25-30 km/h sebességet."Sok kerékpárút nem alkalmas 30km/h feletti közlekedésre"
Sok még a 10 km/h sebességre sem alkalmas.Más:
Budapest-Kecskemét távra van valami ajánlott útvonal? Tavaly próbáltam a BP-Dunaharaszti-Taksony-Bugyi-Sári-Dabas útvonalat, de a Rukkel tónál olyan teherautó forgalom volt a közeli homokbánya miatt, hogy azt inkább idén kihagynám.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Jester01
veterán
válasz Szakbarbár #116446 üzenetére
Én nemrég voltam arra, igaz hétvégén. Nem kamionok voltak hanem fürdőzők.
Jester
-
deny330
aktív tag
válasz Toobee #116442 üzenetére
+ (#116443) Hasaggymeg Kösz srácok! Az normális, hogy az organikus drágább egyébként? Meg még annyi kérdésem lenne, hogy külföldi oldalról ezt is érdemesebb rendelni tárcsákkal együtt, vagy nagyságrendileg ugyan annyiért mennek itthon is? (Bocs, csak mobil netet nem szívesen használok erre, mire hazaérek az meg nem most lesz és úgyis elfelejtem. ) Vadulni szeretek amúgy, de mivel 70kg körül vagyok és nem igen versenyzek szerintem indokolatlan lenne a fémes, plusz a hangja valószínű megőrjítene.
-
6030D
Ármester
válasz deny330 #116449 üzenetére
Itt senki sem versenyez, de mindenki egyre gyorsabban akar menni, meg hamarabb megállni. Akkor meg minek?
Egyébként használhatod a fémes betéttel is a gyantás tárcsát, csak jobban fog kopni, meg valószínűleg megégeti. De ha tárcsát nem kell feltétlen cserélned, akkor vegyél csak betétet. Majd ha elkoptatja a tárcsát, cseréled azt is. Eddig én inkább a gyantás betétet preferáltam, mert csendes, de mostanában mindig túlmelegedett, hogy rohadjon meg! Most valami félfémes van benne.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla