Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • trialboj

    őstag

    Üdv,

    Vettem egy használt bringát. Mechanikus tárcsafék van rajta. A gondom az lenne hogy úgy visít, mint egy autón. Rettentő idegesítő. Vettem hátra másik fékpofát azzal méginkább ezt csinálja.

    Nincs valami ötlet vagy praktika amit be lehet vetni?

    Francért kel ilyen szutykot gyártani... Ha ki szeretném cserélni egy hidraulikus fékre, minden tartozékkal együtt, már a bringa teljes áránál járok

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Valkűr #45130 üzenetére

    Mint említettem vettem hátra egy új fékpofát és azzal összehasonlítva a régi is szinte új állapotú.

    A tisztogatást természetesen elvégeztem. Habár ehhez az új fékpofához még nem nyúltam, gondoltam így fog a legjobban.

    Ez a lecsiszolás érdekel... Mivel kell csinálni? Smirglivel?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Vettem egy új kmc 7 sebességes láncot. Valamennyire meg van kenve, nem tudom hogy kellene még tegyek ár valamit vagy használható így is?

    Továbbá az is érdekelne, hogy mivel érdemes kenni? Jelenleg wd40-es használok, de ez alig 2 hetet bír csak.
    A lánc 1500 volt, átlag tútázásra haszálom, ritkán nehezebb terepen is, tehát nem szeretném a lánc töbszörösét a kenőanyagra költeni.

    köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Üdv,

    Lenne két kérdésem.

    Az első a nyereg helyes beállítására vonatkozik:

    Vásároltam egy új zselés nyerget, a közepén ki van vágva, és ilyen hullámos designal rendelkezik.
    Na most az érdekelne, hogy ezt miként kell vízszintbe helyezni. Mert jelenleg e két legmagasabb pont van szintben, viszont így a hátul lévő nagy zselés részre, alig kerül terhelés, mert kb középen ülök.

    [link]

    A másik kérdés a villára vonatkozik:

    Sima sontour XCM, írja is sajnos rajta, hogy csak lightos terepre többnyire aszfaltra javasolt. Ezt mennyire kell komolyan venni?
    Mikor a bringát vásároltam, még csak városon belüli tekerésben gondolkodtam, viszont mostanra nagyon megtetszett az off road része. Komoly pályák nincsenek(ezért nem érzem teljesen indokoltnak a váltást), de 1-1 meredekebb földes/köves leejtőn, azért dolgoznia kell a telónak.
    Az érdekelne hogy ez mennyire árthat neki? És mit jelent azt hogy elromlik a teleszkóp? Beesik, és onnantól használhatatlan?

    A bringát eléggé megkedveltem, és sokat csiszolgattam hogy legalább esztétikailag megfeleljen, nem szívesen adnám el. Egy használt de jobb villa, kb annyiba kerülne mint a teljes jelenlegi gép, szóval az sem opció.

    Köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz zoli03 #48754 üzenetére

    Köszönöm a tippeket.

    Annyit azért kérdeznék hogy mit kell érteni a kotyogás alatt? Ha lenyomom és felhúzom a levegőbe, koppan egy tompát... ez lenne az?

    A szétszedést nem próbáltam, nem tudom mennyire bonyolult, mikor megvettem elvittem szervizbe, hogy nézzék meg rendben van-e. A neten találtam pár videót hogy kell szétkapni, de mindenhol spéci olajat meg tisztítószereket javasoltak. Na most szerintem a teljes teleszkóp nem ér annyit mint az a 2-3 féle lötty, amit a karbantartáshoz javasoltak.
    Mellesleg nem szeretek sarazni, eddig 1x fordult elő, viszont csak ez a képem volt, amin a teló is jól látszik.

    A pedál pedig BG-ról van: SCUDGOOD Triple Bearing Aluminum Alloy CNC Bicycle Pedal Viszonylag olcsó, szerintem strapabíró is (habár, 1x beleértem vele az szfaltba és elég csúnyán ledörzsölt 1 szegecset + egy kicsit a széléből) és nem mellesleg elég stílusos is. Az oldal alján, készítettem egy videót, milyen kopásk vannak rajta kb 2-2.5 hónapos, napi használat után.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz TaaT #48764 üzenetére

    Ok az megvan, de ha ez nem veszélyes, és így is lehet használni meredekebbnek (tűnő) földes-dombos utakon, akkor nincs semmi gond.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 313313 #48829 üzenetére

    Azért már 200 km sem hangzik egyszerűnek, de a dupla körért mindenképp elismerés jár. Gondolom országúti bringával történt az akció.

    Én arra lennék kíváncsi hogy egy Cross-country típusú bringával mennyivel nehezebb hosszabb távot megtenni (aszfalton). Nem hiszem hogy valaha is váltanék másra, mert szeretek a járatlanabb utakon is tekerni rövidíthetni, csak kíváncsi vagyok, hogy aszfaltos úton az országúti mekkora előnyt jelent. Később fáradsz, jobban be tudod osztani az erődet, több pozícióban tudsz tekerni?

    Ma észrevettem hogy mikor már nagyon fáradtam, nem hagytam abba a tekerést, hanem próbáltam a lábfejem pozícióját változtatgatni a pedálon(csak a lábfej végével tekertem, vagy mindékt lábfejemet megdöntöttem előre 45 fokot, és kb a sarkammal terheltem), hogy másféle izmokat is mozgasson, és ezzel el is voltam egész addig míg pihent a fő izom vagy véget ért a meredekebb szakasz és tudtam folytatni rendes pozícióban tekerve.
    Ez egy használható technika vagy érdemesebb a pedálon középen tartani a lábfejet, és végig úgy tekerni?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Erre a bringára leltem a minap... már elég rég keresek egy olyat ami tetszik is, és viszonylag minőségi alaktrészekkel van felszerelve. Úgy tűnik ez megfelel, csak nem teljesen tiszta az első villa.

    [link]

    [link]

    Az eladó annyit tud róla, hogy RST levegős 100mm, erre most hogy keressek rá, ezen felül kellene valami típusszám is, nem? Kép alapján nem lehet megondani, hogy ez miféle? Jelenleg egy Sontour XCM van, ez az RST egy Rock Shox rebahoz vagy az előbb emlitett XCM hez van közelebb?

    [link]

    Az ára 125,000 ft lenne, megéri vagy még kutassak kicsit?

    Felhasználási terület: 60% város 20-20% országút - földes leejtők

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Próbáltam rákeresni de csak néhány élménybeszámolót találtam a témában.

    Minél többet megyek városon kívül annál különbözőbb rovarokkal találkozom. A nagy része csak 1-2 napos csípéssel operál. Viszont kezdenek megtalálni azok a kis szarok is, akiknek a művelete után, 4-7 napig piros feldagad, még volt hogy be is hólyagosodott a közepe, és természetesen viszket is.

    Útóljára egy böszme nagy darázs találkozott a térdemmel, gondolom fullánkkal előre repül ős is mert egyből megcsípett. Ezt fokozta, hogy elég gyorsan egy földes úton jöttem lefele. A fullánkot kiszedtem raktam rá egy még zöld szilvát, kicsi csípte, de 2 perc alatt elmulasztotta a fájdalmat. Itthon már nem is éreztem.
    Erre mára bedagadt, és viszket mint a fene....

    Nincs valami ajánlott vitamin vagy lötty, amit ihatnék, hogy a szervezet gyorsabban le tudja győzni ezeket a káros anyagokat amitől napokig fel van dagadva a megcsípett terület?

    Rovarriasztó sprayem van, de az nem segít mikor kavics nagyságú bogarak pattannak nekem a leejtőn...

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Használtan szeretném megvenni ezt, mar majdnem rábeszéltem magam, mikor utánna olvastam a féknek és eléggé lelombozott. A fékrendszer tényleg annyira silány, hogy sokszor menet közben is random módon becincog? Shimano BR-M447

    www.testbike.hu-n írták többen is hogy nem tudják úgy beállítani hogy legalább mikor nem húzzák csendben legyen.... miért kell ilyen szemetet gyártani? Ennél idegesítőbb dolgot mint hogy a fék állandóan zenél, és rossz esetben még lassít is, el sem tudok képzelni.

    Ha meg le szeretném cserélni valami jobbra, jobban járnék ha már eleve egy drágább gépben gondolkodnék.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nincs valami okos karkötő bringásoknak is? A népszerűbb típusok többnyire a futást helyezik előtérbe, gondolom azt könnyű pontosan mérni.

    Valami olyasmire gondolok, ami pl megoldaná, hogy ne kelljen magammal vigyem a telefont, ha runtastic-on mérni szeretném a távot, stb. Erre persze jó egy sima km óra, de azért egy app, sok érdekes apróságot tud bemutatni, pl kilométerekre lebontani az időt, grafikonon ábrázolni a sebességet stb.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Találkozott már valaki olyan problémával, hogy ha kicsit sáros lett a nyereg alsó része, és a por/sár bejutott a felfüggesztésbe, akkor rettenetesen kínos recsegés hallatszott akárhányszor kicsit egyenetlenebb úton haladt?

    Tegnap kitisztítottam, és elmúlt, de alig 1 órát bringáztam vele, és megint elkezdett recsegni (földúton). A nyereg alig 2 hónapos, zselés kb 7000ft volt, ennyire trehány minőség? Lehet nem is csak a por miatt, hanem kispóroltak belőle valamit és azért recseg?

    Tegnap este szégyelltem ráülni, mikor emberek közt mentem, mert annyira zavaró volt, mintha egy világháborút megjárt őskövület lenne.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ma reggel, toltam egy kisebb túrát, és már az elején eléggé megroggyantam.

    Reggel felkeltem, ettem 1 pirítóst, és mentem egy 14 km-es távot csak lazán a város szélén. Aztán hazaértem, összedobtam egy rántottát, és viszonylag keveset ettem majd elmentem tekerni, kb fél órával később. 5km után elértem 1 dombot, amit már sokszor megmásztam, gond és pihenp nélkül.

    Sokkal lightosabban mentem mind eddig (mikor egyedül tettem meg ezt az utat)
    Most viszont már 2 perc után meg kellett álljak, inni, később megint, de akkor már pihenni is. Egész végig (amíg másztam) kb 1km, olyan semmilyen érzése volt. Nem voltam fáradt, de mégse bírtam tekerni, a fejem se fájt, de mégsem éreztem jól magam. Aztán mkor beértem az erdőbe már minden megoldódott, és nem volt gond.

    Napszúrást nem kaphattam, tegnap nem voltam csak este fél órácskát tekerni, meg az nem is műlik el pár óra alatt.

    Az egyetlen dolog amit valószínűnek tartok, hogy a szervezet nehezen bontotta le a rántottát, és azért vont el némi energiát? Mennyit kell várni kaja után hogy ilyen ne forduljon elő?

    Először eléggé beszartam, hogy valamitől megroggyant az állóképességem, de remélhetőleg ez csak egyszeri alkalom volt. Ennél pocsékabb tekerésem sem volt még sosem.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Van egy alap mechanikus tárcsafékem a bringán. Eddig nem igazán tűnt fel, de a minap kipróbáltam az egyik haver bringáját, és neki is mechanikus fék van, viszont 10x könnyebb húzni mint az enyémet.

    Hiába olajoztam, zsíroztam a kábelt, nem sokat javult... szerintem a visszahúzó rugó túl erős...

    Van rá mód hogy ezen puhítsak valahogy anélkül hogy esetleg kockáztatnám h eltörjön? (nem szedtem még szét, és nincs tapasztalatom tárcsafékekkel)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Sajnos jön a hideg, és egyre nagyobb fejtörést okoz az öltözködés. Eddig nem igazán bringáztam télen, vagy olyan időben amihez ne lett volna elég egy hosszú nadrág/felső.
    Viszont idén már minden felé járok, és itt elég sok a domb is ahol meg izzad a bringás, akárhogy óvatoskodik.

    Olvastam már itt párszor hogy ilyen olyan felsőket ajánlgattok egymásnak. De eddig nem igazán figyeltem, hogy mi a lényeg ezekben a felsőkben. Nem mo élek, szóval a linkek nem segítenének.

    Én ezt a hosszú ujjú felsőt találtam, kb 7000FT. Nem tudom ez a Quick Dry mire vonatkozik, de nem túl biztató, ha ebben is ugyanúgy leizzadok. Elég vékony anyag, Ez nyári cucc lenne? Ha veszek fölé valami melegebb cuccot, akkor a kettő nem működne 5-10 fokban?

    Kép1
    Kép2

    Nadrágra is feltétlen muszáj költeni? Deréktől lefele nem izzadunk annyira, vagy igen? :))

    Sokat semmiképp nem költenék rá, mert lehet amúgy nem fog feküdni ez a téli tekerészés, és akkor kidobott pénz...

    Köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Van egy XCM villám, és tegnap volt egy 16km-es erdei túra végig elég szutyok poros köves terepen, sok leejtővel ahol nem kíméltem. Hazafelé észrevettem hogy rendkívül darabosan megy, azaz ha lenyomom és felengedem a villát álló helyzetben a kerék nagyon remeg, mert valami szorul, vagy nincs már kenés a becsúszók szivacsán.

    Ezt a videót találtam a javításhoz. Szerintem ez nekem is menne habár eléggé viszolygok a szétszerelésétől.

    Az olaj is probléma. Mivel a villa alig ér valamit, nem szívesen költenék rá sokat. Találtam egyet 1000ft-ért HEXOL HA 46 ISO-L-HL, DIN 51524-1

    Remélem ez elfogadható mert ennél többet nem szeretnék rá költeni, és a többi márka mind a duplájánál kezdődik.

    (szervíz nem játszik, mert rettenet drága, és nem is biztos hogy komolyabban értenek hozzá, 4 hónapja mikor vettem, volt náluk, rutin ellenőrzésen de 1 rohadt szót nem mondtak az állapotáról)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Olvastam már itt és más fórumokon is hogy többeknél előfordul hogy elkezd recsegni a nyereg... Először én is azt hittem hogy csak öreg és azért, de miután vásároltam egy újat ugyan azt az idegesítő pattogást hallottam rövid idő után.

    Rájöttem, hogy a felfüggesztésnél lesz a gubanc, mert oda valamiért több por jut be mint kellene, és hiába van jól meghízva egy minimális mozgása csak van, ezért lehetséges hogy a kis homokszemek zajt képeznek.

    Első körben egy igen primitív megoldást találtam ki, de aztán sikerült továbbfejleszteni, és erről készítettem is egy videót, hátha segít a hasonló helyzetben lévőknek.

    Recsegő nyereg probléma - Megoldás!!!

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Már jó ideje bele-bele olvasok a kommentekbe, de még mindíg nem sikerült elég infót gyűjtsek, hogy önállóan válasszak bringát anélkül hogy átvágjam magam a palánkon.

    Nem értem pl. miért kerül minden 2. bringába suntour teló, mikor arról mindenki azt mondja hogy semmire se jó. A 100-150k-s bringánál megértem, de 200k felett, már kizárt hogy ilyen akarnék venni. Főleg mert kb ez a legdrágább alkatrész, és ha cserélni kell, akkor egy átlagos bringa ára is elmehet rá.

    A másik nehéz dolog a fék rendszer. Itt annyi gondot olvastam, hogy már most rettegek hidraulikus rendszerre váltani. Cincog, nyekereg, ereszt, levegősödik, stb. Ha nicns hozzá szerszámom, és beválasztok valami problémás darabot, hetente látogathatom a szervízt?

    Nem várom el hogy bárki végignézze, de [ezen]
    a terepen használnám. /első kamerás utam,először a sor elején, első ütközésem, ez mesterhármas :) /Olyan közepes/könnyű pálya 1-2 sziklás szakasszal. A villa szempontjából ez viszonylag fontos lehet, szóval olyat szeretnék amit nem kell többé óvni.

    Amit elfogadhatónak találtam eddig:

    Bringa: Devron zerg d3 (170.000ft) - villa: Rock Shox xc30 tk 100mm - fék: Sram elixir 1 rotor g2cs

    Nem Mo-on élek, szóval ottani boltok nem játszanak.

    Bármilyen segítségnek örvendenék, már ha kapok.
    Üdv

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Hirtelen nem tudok ennél jobb helyet a kérdésemnek.

    Az országban van valahol érdekes, DH típusú pálya? Elég kezdő vagyok a témában, pontosítva olyan helyet keresek, ahol felmegyek egy hegyre, és van lefele bringás út, lehetőleg valami erdős vagy kisebb nagyobb akadályokkal tűzdelt terepen. (tehát nem gyalog ösvény, és nem autós út)
    Ez DH? vagy XC? Hardtail bringával mennék, szóval semmiképp nem hardcore pálya kell csak olyan amiért érdemes bevonatozni. Mivel Ártándról jönnénk többen vonattal.

    Köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz concret_hp #53513 üzenetére

    Megérdezhetem hogy miként kell értelmezni ezt az 50/13 as áttétet? Elöl 50 fog hátul 13? Ez lehet buta kérdése, de ha nekem 7 koszorús hátsó racsnim van akkor nem ugyan annyi fog van rajta mint másnak a 7 koszorús racsniján?

    kösz

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ma voltam megnézni 1 használt bringát. 2 napja beszéltük meg, ma ért rá. Kipróbáltam, elkezdtem nézegetni, és mikor felpattantam rá feltűnt hogy a fékek olyan világosak. Hát nem ki lettek cserélve okosan :)) shimano slx-ről Elixir 5-re.
    Mikor rákérdeztem mondta hogy hát igen, mert a másiknak kicsit csorgott az olaj, de ő úgy emlékezett hogy valami magura volt rajta, és nem shimano... A hírdetés már törlődött mire odaértem :)) szóval nem tudtam megmutatni hogy a képeken én nem ezt láttam. Az ár persze az eredeti volt még így is. Mind1, nem feltétlen lett volna nagy gond, de aztán feltűnt hogy...

    ... Ez a fék akkor sem blokkál ha tövig behúzom a kart. Sem az első sem a hátsó kerék nem volt hajlandó rendesen megfogni.... kb olyan fékereje volt mint az én mechanikus tektro draco szemetemnek, aminél a mezei vfék is komolyabb szerkezet. A csávó persze nem tudta mitől van ez, biztos nem koptak még össze a fékpofák a tárcsával...

    Nos engem viszont érdekelne, hogy mi is lehetett a valós ok. Nem passzolt a tárcsa és a fékpofa? Simán szar volt már a fék? Nem volt a fékkaron olyan pont ahonnan már ne tudnám tovább húzni... nem volt még hidraulikus fékem, nem tudom hogy kell-e ilyen legyen, de abszolút nem éreztem, hol a határ. Elég lehangoló élmény lett, mert amúgy minden rendben volt a bringával, és eléggé tetszett is, de ilyen fékerőt 100kval lejebbi árkategóriában találnék elfogadhatónak.

    köszönöm a segítséget

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Használ valaki kamerát leejtőzéshez/ lightos dh terepen? Milyet lenne érdemes beszerezni? Mobius, xaomi yi, tesztelve. Gopronál viszont olcsóbb megoldás kellene. Max 100-150$ ig érdekelne.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Találtam egy rendkívül jónak tűnő bringát, de viszonylag sokat kellene autóznom érte, már cak hogy megnézzem, és mielőtt rászánom magam biztos akarok lenni benne hogy ez tényleg egy jó fogás lehet.

    Cube LTD Race 2013

    villa: Fox Evolution 32 FLOAT
    váz: aluminiu double-butted, 18"
    váltó: Shimano Deore XT M780, 30 sebesség
    agy: Shimano Deore XT M785
    hajtókar: Shimano SLX M552, Hollowtech II
    lánc, fogaskerék: Shimano SLX HG81
    Fék: disc hidraulic Shimano M505
    abroncs: Schwalbe Nobby Nic

    Képek pedig itt

    210.000 Ft lenne

    Nekem nyilvánvalóan nem kellene egy ilyen komoly villa, de ha pontos volt a,kutatásom akkor ez a teló újonnan majdnem ugyan ennyibe kerül egyedül... Kinézetre sem utolsó, a képek alapján eléggé megkímélt állapotúnak tűnik. Egyedül a fékről nem tudok sokat. Szóval a kérdés, hogy érdemes lenne 100 km-t utazni csak azért h megnézzem?... szezon végén, nem tudom mennyit lehetne még idén használni.

    köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #53849 üzenetére

    up...
    Elég lenne annyi válasz is hogy megéri-e vagy sem!?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Kipróbáltam ma egy elég komolynak látszó CUBE LTD Pro 29 blacklinet.

    Tényleg zsír új volt rajta minden, viszont mikor elkezdtem huzogatni a fékeket, a hátsó még csak csak blokkolt, de az elsőt akárhogy téptem nem akart megfogni egyből. Shimano A-M506, Hydr. Disc Brake (180/160)

    Az új bringán tényleg ennyire szutyok szemét kell legyen a fék az elején? ... ma emelkedőn jutott eszembe hogy rossz irányba megyek, és olyat húztam az amúgy szar mechanikus első féken, hogy megemelte a seggét! Ez meg akármit csináltam csak nyikogott kicsit, és lelassított, de egyáltalán nem tűnt biztonságosnak egy óvatosabb leejtőre sem.

    A másik rendkívül fura, hogy én nem éreztem 1ik féken sem hol lesz a blokkolási pont, ezt meg kell szokni, vagy az sem volt rendesen beállítva.

    Rendkívül csalódott vagyok, mert amúgy tetszett a bringa és szerintem jó árban is volt 245,000 ért, de ilyen fékekkel nem mertem megvenni.

    Az eladó elég ideges lett e végére, hogy minek kell nekem olyan fék előre ami blokál, mert ha blokál akkor úgyis el fogsz esni...

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Köszönöm a gyors válaszokat.

    Lehet túl kritikus voltam, és 1 idő után megjavult volna, de ha mégsem. Akkor költhetek új fékbetétre, vagy tárcsára egy amúgy zsír új, és számomra nem olcsó bringánál. Már eddig is túl sok tanulópénzt kellet kicsengetnem az ilyen, "majd megjavul" vagy "jó lesz nekem az is" felfogás miatt.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #53974 üzenetére

    Fékprobléma

    Az aktív tagok nagy részének lehet nem egy új infó, de másnak hátha segít majd.

    Szóval ma elmentem egy használt piacra, és megfogdostam rengeteg hidrás féket, csak hogy köv alkalommal legyen viszonyítási pont. Igaz ki nem próbáltam őket, de bárhogy húztam, pumpáltam stb, éreztem hol van a fogáspont, tehát tudtam hogy onnantól blokkolnia kell a keréknek.

    A tegnapi bringán ilyet nem éreztem, csak húztam egész a kormányig, és azon kívül hogy keményedett, azaz nehezebb volt húzni nem érződött egy bizonyos pont amikor már azt érzed hogy na ott már teljesen behúztad.

    Továbbá nem hiszem hogy ez az új fék miatt lenne, mert ma is próbáltam több 0km-es jóval gagyibb féket, ami teljesen korrektnek tűnt. Szóval most legalább nem sajnálom, hogy kihagytam ezt az amúgy jó vételnek tűnő bringát.

    Az első kiemelt hsz-ben nem találtam külföldi oldalakat, olyat ami szállt egész bringát is Mo-ra. A fórumot böngészve is csak olyasmiket találok amik alkatrészt szállítanak. Nem is érdemes ilyet keresni, mert drága lesz a szállítás?

    Az amúgy csak nekem nem egyértelmű, hogy egy bringa Németországban miért 800 euró, és nálunk ugyan az miért 1000? Ott nem kevéssel magasabb az átlagfizetés, mégis olcsóbb ez a fajta luxuscikk? A szállítás biztos nem kerülhet ennyivel többe.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz runner 125 #54049 üzenetére

    Ez is elég szép darab. A nyereg alatti táska nem zavaró/hangos mikor földes/gyökeres ösvényen ereszkedsz?

    Ebben a videóban a nyeregre erősített belsők, egész jó ötletnek tűnnek, esetleg nincs más praktikátok, hogy miként érdemes ezt-azt felpattintani a bringára, ha semmiképp nem szeretnék táskát vinni magammal?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Van egy rettener sz@r XCM telóm. Most szedtem szét másodjára, mivel az első zsírozás nem sikeról valami jól. Alig másfél hónapja volt, és már megint darabosan mozgott.

    Arra lennék kíváncsi hogy mennyire jó/rossz ötlet WD40-el letisztítani a becsúszót és azt a rész amibe becsúszik. A videón látszik hogy elég silány a minősége, sőt még víz is volt benne sokáig.

    A zsír minősége mennyire lényeges? A legfinomabb zsírt használtam amit itthon találtam hozzá, persze nem címkés tégelyben volt szóval fogalmam sincs hogy ez mennyire finom.

    (#54361) Slownz
    A lehető legolcsóbb megoldás: Gearbest ass savers

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Az első teleszkópnál, ha a villán írja hogy Motion Sensor akkor az magától kiold ha rázósabb terepre megyek vele?
    Ha nem írja rajta, és én elfelejtem kioldani, vagy rázós emelkedőn is használom, akkor ez a funckió előbb utóbb elromlik? Rockshox Reba daul air 2015 teleszkópról lenne szó.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Üdv,

    Nagyon rég óta, csekkolom a használt piacot, várom a nagy fogást, de nem akar jönni :)) Mostanra már teljesen elbizonytalanodtam hogy mit is szeretnék pontosan.

    Ezt a viszonylag öreg modellt találtam igen jó árban. Teló, fék, és méretben is jobb mint az ami most van. Többnyire light-os v közepes terepen, erdei ereszkedőkön használnám. Ft-ban ez 120k. Megéri ennyiért?

    Mivel a a most következő pár napban esni fog, szóval nem feltétlen kell elsietnem a döntést, de félek azért hogy ha jön a szezon, akkor esetleg csak kicsivel többért kapok egy hasonló v jobbat. Erre van reális esély?

    Köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Üdv,

    Nagyon rég óta, csekkolom a használt piacot, várom a nagy fogást, de nem akar jönni :)) Mostanra már teljesen elbizonytalanodtam hogy mit is szeretnék pontosan.

    Ezt a viszonylag öreg modellt találtam igen jó árban. Teló, fék, és méretben is jobb mint az ami most van. Többnyire light-os v közepes terepen, erdei ereszkedőkön használnám. Ft-ban ez 120k. Megéri ennyiért?

    Mivel a a most következő pár napban esni fog, szóval nem feltétlen kell elsietnem a döntést, de félek azért hogy ha jön a szezon, akkor esetleg csak kicsivel többért kapok egy hasonló v jobbat. Erre van reális esély?

    Ha minden igaz, ez az a bringa: 2013 Cube Acid 26

    Köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz fpeter07 #57798 üzenetére

    Méretben is pont tökéletes, főleg hogy a mostani egy 17"es 41cm-es, ami jóval a méretem alatt van 178cm.
    Csak teszképp cseréltünk nyáron valakivel, akinek sokkal több sebessége volt mint az én 3x7-em, és nem bírtam letekerni, mert teljesen fura volt a váz geometriája.
    Szóval nehezen de sikereült megértenem hogy milyen fontos ez. (Mikor a bringát vettem még nem voltam tisztában vele, hogy mekkora méretre lenne szükségem)

    Szóval akkor 120k-ért jó árban van?

    Más:

    Ezzel a szemüveggel nincs tapasztalta valakinek?:

    Illetve ezzel a km-órával?

    Köszönöm, szép estét!

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Hello,

    Vásároltam ma egy 2013 Cube Acid 26 bringát. Az újdonság az eddigihez képest hogy itt már levegős-olajos teló van, reacon silver solo air, és hidra fékek. Shimano BR-M446.
    Első kérdésem az lenne hogy ezt kint hagyhatom egy nyitott garázsban ahol mínuszok is lehetnek?

    A másik és ez lényegesebb is, a hátsó fék szinte egyáltalán nem fog. Azaz nem sikerül sehogy sem blokkáljam, még vizes úton sem, ami azért elég gáz. Az első fék simán megemel 1 ujjal is.
    A bringa elég újszerű de azért volt használva... létezik hogy nem kopott be eléggé? Olvastam hogy esetleg sárral is lehet tisztítani?

    Ha egy dombról legurulnék úgy hogy szakaszosan húzom, az segíthet?

    Fékpofát még nem szedtem ki, de itt van 2 kép az első és hátsó tárcsáról. Típusban megegyeznek: [link]
    Az a hátsó, amin kis sárga körkörös vonalak/karcolások vannak... az valami olaj lenne?

    Remélem itt tudnak segíteni,
    Köszönet

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #57943 üzenetére

    Kösz a tippeket.

    Letisztogattam a tárcsát és féket is. A hátsóról rengeteg kosz jött le. És kis idő után mondhatni meg is javult. Persze még mindig nem tökéletes. (az 1000 éves v-fékem határozottan jobban fog egy másik bringán :( ) De legalább már nem életveszély vele közlekedni.
    Viszont most az első szarakodik a tisztítás után. Lehet csak azért mert többnyire csak a hátsót koptattam.

    Összességében viszont eddig nem dobom el az agyam a hidraulikus tárcsaféktől. Tudom hogy nem ez a legjobb típus, de akkor is egy shimano márka. A 6-8 éve vett a bike positive v-fék, mai napig 1 ujjal bárhol megfog (utcán).

    A bringa 130k volt, és lehet hogy itt sokaknak a kulacstartó szerkezete többe kerül, de ennyiért nagyobb fejlődést vártam. Az eddigi tektro draco mechanikus tárcsánál annyival jobb, hogy könnyebb húzni(télen).

    A tárcsán azt írja h Resin pad only, ez most mit jelent? Mást nem szabad v nem ajánlott használni? :)) Azt olvastam hogy a low end tárcsákon írja ezt. Elég szomorú, hogy ennyi pénzért egy használt bringa is low end cuccokkal van felszerelve.
    Bele sem merek gondolni mit raknak a 100-150k-s új gépekre.

    Továbbá azt akartam még kérdezni hogy a RS recon silver solo air telón a pop-lock, pontosan milyen felhasználásra van. Tehát mikor érdemes használni? Ha sűrűn kapcsolgatom elromolhat? Egyik ismerős azt mondta hogy nem ajánlja hogy állva tekerjek hogy ha be van kapcsolva... pedig annak még értelmét is láttam, mert sokkal kevésbé fáradtam 8-10 körbetekerés után.

    Köszönet ismét,
    Szép estét

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Azt akarom kérdezni, hogy minden bringán a markolat után következik a fék, és csak azután a váltó?

    Néztem képeket más bringákról, és mindenhol ez volt a sorrend. Nekem viszont az lenne a gondom, hogy kissé kényelmetlen így. Mert a fékkar túl hosszú, és kis túlzással csak a közepét tudom húzni 1 ujjal. Gondolom azért mert ez kötelezően 2 ujjas fék?!

    Az főbenjáró bűn lenne ha megpróbálnám megcserélni a fékkar és váltó helyzetét? Egyáltalán lehetséges ez? Vagy csak simán rondán mutatna, mert nem olyan elhelyezésre van tervezve?
    Azért nem tudom ennél kijjebb tolni, mert már így is viszonylag kényelmetlenül érem el a váltó rövidke fülét... Az eddigi bringámon ez a fül sokkal hosszabb volt, és nem okozott gondot.

    Nem egy óriási probléma, lehet idővel így is megszoknám, csak mivel rohadt hideg van mostanság, nem tudok tekerni, csak agyalok, és próbálom felkészíteni a bringát szebb napokra :)

    Más:

    Erre mondják, hogy érdemes a téli csapatásra, tartani egy 2. bringát, ami szerényebb felszereltséggel rendelkezik? Mert hogy még a mezei hó is mocsok dolgot művel?

    Ez a régebbi bringám, amit 2 nappal a mezei hóhányás előtt tisztítottam meg, és olajoztam be. A képen 1 nappal utána látható. Abszolút lesokkolt, elsőre azt hittem hogy a lánc teljesen kuka, aztán egy kis benzinben ázva túlélte, de akkor is furcsa hogy belekapott a rozsda. A társam hajtásán is hasonló foltok jelentek meg, mondjuk nem ilyen intenzíven, gondolom mivel az néhány fokkal minőségibb anyag, és/vagy jobban be volt kencézve.

    Ez nem kérdés csak gondoltam megmutatom.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    A használtan vásárolt külsőleg jó állapotú bringán, egy fura hibát fedeztem fel, amit nem tudom hogy nem vettem észre már a vásárlásnál. Talán az utca zaja elnyomta...

    2/7 es sebesség alatt, tehát minél könnyebb annál intenzívebb, hallatszik egy fura daráló hang, hátulról. Olyan mintha a recés gumi beleérne a vázba, de érződik hogy a fogaskoszorúból jön.3/7-8-9-10 nél nem mutatkozik, habár lehet azért mert ott nem bírom annyira terhelni.

    A hajtókart visszafele majd előre mozgatva elég nagynak tűnik az a rés ahol be kellene akadjon a hajtáshoz. Ezt körbe mozgatva úgy tűnik, hogy nem mindenhol ugyan annyi a rés, van ahol jóval kisebben tűnik a hol zóna.

    Elég nyakatekert probléma, van esetleg valami tipp hogy mi lehet ez?
    Az hogy sokba fog fájni már biztos.

    Köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #58081 üzenetére

    Készítettem egy rövid videót a problémáról, vagyis arról nem mert azt csak bringán lehet előidézni, és ez a fő ok, amiért félek hogy nem szakszerűen közelítik meg a kérdést a z itteni"szakik". Az itteni boltok ahogy én ismerem a szervizeseket, meghallgatják mi van, aztán ha tudják megjavítják ha nem értik akkor kicserélik, semmi esély nincs rá hogy felüljenek és kipróbálják ők is, hogy mi a gond.

    Video

    A videón azt próbálom szemléltetni, hogy elég nagy a holt rész két, fogáspont között, vagy ez normális?

    Tehát a hiba még1x: 2/7 es sebesség alatt, tehát minél könnyebb annál intenzívebb, hallatszik egy fura daráló hang, hátulról. Olyan mintha a recés gumi beleérne a vázba, de érződik hogy a fogaskoszorúból jön.3/7-8-9-10 nél nem mutatkozik, habár lehet azért mert ott nem bírom annyira terhelni.

    Ha cserélni kell, akkor mire érdemes, ami nem fogja megadni magát a nyári terepezéstől... ?
    Ezt találtam ami jó árban van: Shimano SLX FH-M665

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    A téli túrázásoknál hiába takarítgattam meg kentem állandóan, berozsdásodott egy kicsit a lánc. Már 2. alkalommal fújtam be wd40-el, és töröltem át, csak nem tűnik el, többnyire a lánc belső szemei közül.
    Arra gondoltam hogy benzinbe áztatom 1 fél napra, vagy ameddig el nem párolog... elég kevés infó van erről a neten, árthatok ezzel különösebben a láncnak?

    Hátsó fogaskoszorúval mi legyen? Drótkefével összekaristolnám nagyon?

    Másik kérdés:

    Sajnos, elég érzékennyé vált a térdem, és habár nem fáj tekerés közben, akkor sem ha nagyon erőltetem, mégis fura érzés hogy érzem hogy van :))) Normálisan nem kellene érezzünk semmit sem a térdünknél, legalább is a bal térdemről eddig még nem hallottam :) Szóval az lenne a kérdés, hogy ezek a térdszorítók, mire lettek kitalálva? Egyszer már kipróbáltam, és kicsit ura érzés volt. De lehet csak azért mert eléggé szorított, és az intenzívebb volt mint az a sima tompa bizsergés ami amúgy lenni szokott.

    Ha érdemes használni, akkor minden tekerésnél, vagy csak ha komolyabb tempót szeretnék tartani... Ha túl sokat használom, nem fogom megszokni, és utána nélküle már nem is tudok majd bringázni?

    Köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Van rá valami praktika hogy ha olajos lett a nadrágszáram akkor meg tudjam még menteni?

    Túl lazán raktam fel azt a pántot amivel le szoktam szorítani hogy nehogy beérjen, és lecsúszott. Elég jól össze sikerült kenni. :(

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Pttypang #59209 üzenetére

    Nincs valami videó, ami alapján megtanultad? Esetleg te nem vetted fel ahogy gyors szervizeled?

    Mikor megemelem a bringa elejét, egy nagyon picit érződik hogy lejjebb megy a teleszkóp... tehát nem nyomja ki magát teljesen vízszintes helyzetben.
    Ezt úgy értem hogy mikor nem ülök rajta, és megemelem. Nem a normál visszarugózás van hanem kb 1 fél cm-t lekottyan, talán ez a jó szó rá...

    Nem tudom ez mitől van, de ha érthető a hiba akkor lehet ezt így használni vagy ez már valami nagyon rossz dolognak az előjele?

    Rock shox reacon solo air (2013)villa mennyire elavult? Vannak egyáltalán lakatrészek hozzá, vagy nem szokták tudni javítani?

    Köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nemrég vett bringámon ma belsőt akartam cserélni, mert nem tudtam mi van rajta, és most mennél 1 hosszabb túrára.

    A lényeg hogy leeresztettem a gumit, és eléggé meglepődtem hogy nincs belső :)) A tubelessről csak jókat hallottam, de most kicsit beszaratott, mert nekem semmim nincs hozzá, és nem is tudom miképp kell szervizelni stb.

    Tehát pl most felfújhatom anélkül hogy baj lenne? Vagy le fog ereszteni, mert nem töltöttem bele valami löttyöt?Ha viszek magammal pumpát akkor biztonságos lesz egy 50 km?

    Azt hallottam hogy ezzel lehet puhább gumival is menni, de ha én aszfalton mennék keménnyel, az gond lehet?

    Ahhoz hogy tubeless legyen, mi szükgséges (spéci szelep, felni szalag, és lötty) vagy a külső is olyan kell legyen? 1 másik bringámon aszfaltra való gumi van... azt nem rakhatnám rá erre a setupra, hogy működjön belső nélkül? Vagy akkor már könnyebb visszaalakítani belsős megoldásra? Azért mert í ideig még nem megyek olyan terepre ahol indokolt lenne az ekkora traktorgumi.

    az aláhúzott részre jó lenne egy gyors válasz
    Köszönöm a segítséget

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Jól gondolom, hogy ha a pedál elkezdett lötyögni(épp hogy érezhető), és most már hangot is ad, (jobb oldali mikor fent a holtponton átlendül) akkor az kuka? Valószínűbb hogy a tengely kopott meg mint a csapágyak?

    Ahol 2 van egymás mellett, ott a bal oldalán lötyögnek, de ha jobbra húzom őket akkor eléggé passzentos.

    ----

    Amúgy ez a pontos típus, ezek után csak azért linkelem, hogy más ne fusson bele

    Tags: nem jó, felejtős, pedál, SCUDGOOD Triple Bearing Aluminum, banggood, kínai, olcsó

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ma tekertem egy 40kmt egy road bikeossal. Sajnos elkövettem azt a hibát hogy az elején megpróbáltam tartani a tempóját, és 2 emelkedő után vért pisáltam. Csak a végére jöttem rá, hogy a saját tempómban kellene mászni, és egyenesben megemelni kicsit a sebességet. Leejtőn tiszta erőbőn tekertem 50 el, és úgy távolodtt hogy "csak" gurult :))

    Nem lett világverő idő, főleg hogy idén ez volt az első komolyan vett távom, de azért király érzés volt egy olyannal edzeni aki teljesítette a Bp-i Ironmant. Sokszor otthagyott, de olyankor tolt 1 sprintet visszafele, kicsit boostolt, hogy ne adjam fel, aztán megint lelépett.

    Kb 4x akartam feladni, kb 5 km után (emelkedő) majd leesetm a bringáról úgy elfáradtam, de mindig pont olyan kis távokat ajánlott pluszba, amiket még elfogadtam, aztán a végén csak összejött a 40-es cél.

    Eleve nagy handicap volt, hogy nincs sztreccs cuccom, montival mentem, és 2,4 es gumim van :( de azt gondoltam hogy ennél kicsit azért jobban fog menni.
    Runtasticon megvan az idő, kíváncsi vagyok, majd ha megint jön 1 jobb idő, egyedül a saját tempómban mennyivel maradok el ettől, és mennyi gyakorlás kell hogy jelentősebb javulást érjek el.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Üdv,

    Nem olyan rég van ez a RS Reacon villám, és eddig azt hittem hogy a szimering felett az a szivacs ami kicsit becsípődött. Tegnap jöttem rá hogy ez bizony kosz... normális hogy itt így felgyűl?
    Mivel takarítsam ezt hogy ne tömködjem be a szimering alá?

    Egy másik érdekes dolgot is felfedeztem. Mégpedig hogy a hátsó fék ha be van húzva a hátsó kerék, nem is olyan enyhén mozog előre hátra. Akárhogy csekkoltam, nem a fékbetétek vagy tárcsától, hanem inkább a fogaskoszorú felőli oldalon látok mozgást. Erre esetleg valami ötlet? Nem tudom segít-e, de nagy ritkán kb 30-40km-ként, pattan egyet a hajtás. Általában akkor mikor csak lazán tekerem. Lánc nincs túlkopva, első hátsó fogaskerekek is elfogadható állapotban vannak, szakember ellenőrizte.

    Illetve utolsó kérdés.

    A jobboldali pedál/hajtókar elkezdett kotyogni, v inkább pattogni. A pedál kicsit kotyog, a hajtókar octalinkes, de amíg ezt nem tudtam lecseréltem a pedált, hogy hátha csak meg kellene zsírozni, és jó lesz. A másik pedállal az elején nem csinálta, de 100km után az is elkezdett pattogni, ha a hajtókar függőlegesen fent átfordult. Nem új pedál volt, de előtte nem volt baja. Mindkét esetnél a jobboldali pedál szívatott. Most ha veszek egy újat (ami egyébként valamiért indokolatlanul drága mulatság) az remélhetőleg nem fogja pár 100 után megadni magát... arra gondolok, hogy nincs rá mód hogy a hajtókar miatt kopnak jobban, v ilyesmi.

    Köszönöm mindenkinek aki elolvasta és segíteni próbál,
    Üdv

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #60736 üzenetére

    Itt a javított link: Onedrive
    (eddig mindig csekkoltam ha így linkeltem valamit, mostantól gondoltam hogy nem pazarlok rá időt :)) )

    A Pedál/hajtókar pattogást szervizelték. Monoblokkot szétszedték, és kiderült hogy ki volt lazulva jobb oldalt, azért mindig ott pattogott.

    Meg akartam volna kérdezni a többit is a szervizestől, de annyi melója volt, hogy csak azért szorított be engem is, mert mondtam hogy ez már annyira recseg, hogy szégyellek vele hazatekerni... rendes arc volt :)

    Hasaggymeg:

    "ha a hátsó kerék mozog akkor lehet,hogy a tengelynél kotyog és kellene hézagolást állítani"

    Ezt nem teljesen értem :) Ha szerzek kulcsot és le tudom bontani a koszorút akkor orvosolható, vagy ez is szervizt kíván? Ez amúgy veszélyes, vagy ráér vele a javítás amíg ismét muszáj lesz szakihoz vinni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Fred23 #60835 üzenetére

    Nem tudom te hol laksz, de 13 felett már egész jó az idő tekeréshez, persze ha süt a nap és arra öltözöl akkor az árnyékos rész, v ha hirtelen elmegy zavaró tud lenni, főleg ha nincs megfelelő öltözéked. De ha az eső nem esik, akkor én már boldog vagyok :)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Sajnos megment a hátsó agy, lassú szinte terheletlen tekeréseknél óriásiakat kezd szalajtani, egyre többször. Voltam szervizben azt mondták sok a meló, de 15k ig keresnek nekem egy deore hátsó agyat, és ha megjön hívnak h vigyem be a bringát.

    Nos azóta 1 hét eltelt, és mikor voltam bent pár napja mondták hogy sok a meló, stb ha megjön hívnak.

    Szerintem kvára nem rendeltek semmit sem, (a haverom villaszervizét is előbbre vették,) ami fura mert gondoltam biztos rám sóznak majd valami alap cuccot jó magas áron, na de ők tudják.

    Viszont egyedül meg nem vagyok olyan bátor a rendelésnél, mert ha rossz típust veszek, akkor jobban megszívatom magam, mint ahogy ez a bolt teszi.

    Szóval a jelenlegi hátsó agy, shimano FH-RM66, nyilván a leggagyibb volt benne :)), erről annyit tudok hogy central lockos, ami nekem kb annyit mond, hogy rohadtul nem tudok még csak tárcsát sem cserélni egyedül, mert nincs hozzá kulcsom.
    A szervizes, megszámolta a küllőket mielőtt rendelést színlelet volna :)) 36... na most én egy netes modellnél sem látok ilyen értéket, de még a kódnévben sem... Ez nem alap dolog? Van ennél kevesebb több küllővel rendelkező agy, Shimano xt ig gondolkozom!?

    Ezt a kettőt találtam kb 10,000ft ért, és ez még jóval a nekik megadott értek alatt van, amiért ők Deore-t ígértek.

    XT FH-M775 disc QR

    SLX FH-M675 disc QR

    Nem teljesen értem, hogy akkor most mi van, én néztem be valamit, vagy ők dolgoznak eszméletlen magas árakkal.
    Amúgy 75% aszfalt 25% közepes, n;ha kavicsos terepre lenne, sok domb van szóval 50-50ben emelkedőkön kell teljesítsen, nem hiszem hogy ez veszett igénybevétel lenne, de mégis jó lenne mástól hallani, hogy milyen típust érdemes keresni, és a central lockon kívül kell-e valamire figyelni.

    köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz gergo5991 #63076 üzenetére

    Én a múltkor 1 kiskölyök mellett mentem el, aki gondolom új bringát kapott mert nagyon csillogott villogott, kb az egész családdal töymörgött a bringás úton v 15el max, úgy volt h elengednek, de az egyik mégsem látott meg és elém gurult, nagyot fékeztem, mikor elhagytam hamar visszagyorsultam a 30 as közlekedő sebességemre. Aztán hallom hogy valaki nagyon liheg mögöttem, hátranéztem és a kis srác volt, aki tiszta erejéből tekert, és gondolom elégtételt akart venni, mert ráfékeztem a famíliára :))
    Elment mellettem, és kb 50 méter után nagyot fékezve megállt oldalt a füvön, és vigyorgott. Én úgy voltam vele, hogy az ő helyében régen én is ezt csináltam, és most kva jól érezheti magát, hogy megelőzött egy jóval idősebb bringást.

    Amúgy az előző kérdésem lényege az lett volna hogy melyik hátsó agyat érdemes megvenni, Elég az SLX, vagy feltétlen XT kell, ha nem akarom jövő nyáron ugyanezt eljátszani.
    Azóta találtam 8000 ért egy Shimano SLX FH-M665-öt.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Szervizben ki szeretném cseréltetni a hátsó agyat. Valami gagyi Alivio van benne, most Deore kerülne a helyére, 10 sebességes koszorúval.

    A kérdés az lenne hogy muszáj bevigyem az egész bringát, mert mondjuk utána kell állítani a fogaskerekeket, vagy egyéb viszonyítási pont kell? Esetleg csak a váltót kell majd finomhangolni?

    Csak mert kb 2 napig kell otthagynom a sok melójuk miatt, és gondoltam amíg dolgoznak rajta, addig itthon letisztogatnám a váz többi részét, amivel általában nincs időm foglalkozni

    Danke

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Új hozzászólás Aktív témák