Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz And #6530 üzenetére

    Szevasz

    Köszi szépen a válaszod ! :K

    Hasonlóan jártam el én is, ahogy leírtad, bár csak most olvasom a válaszod.
    Lekötöttem a négyszögjel generátort, bár az generált a LEDek működése alapján és közvetlen a Gate-re adott árammal próbáltam a FETeket magukban, hogy kapcsolják e az ízzót, vagy sem !?

    Nem történt semmi, aztán már én is gyanakodni kezdtem az ízzóra, megnézztem azt.
    Fogalalattal tettem be az áramkröbe, kiderült, hogy a fogalatban nem érintkezett rendesen ! :D
    Utána már tényleg kapcsolgatták a FETek, ha a Gate-t a pozitívhoz, vagy a negatívhoz
    érintettem.

    Azt tudtam, hogy a FET-eknek a Gate kivezetésük elég jól el van szigetelve a többitől, de azt nem, hogy ennyire, hogy megtartja azt az állapotot, amibe kapcsoltam, ennyire megmaradnak a töltések a Gate lábon !!! :Y

    Jó, én csak lelkes amatőr vagyok, most használtam gyakorlatban előszsőr MOSFETete, eddig csak elméletben ismertem azokat. :)

    Aztán visszakötöttem rá a vezérlőt és működik rendesen ! :K

    Itt a Gete töltések elvezetésével nincsen probléma, mivel az 555-ös totempol kimenettel rendelkezik, tehát a negatív periódusban úgyis kisüti, de amúgy jogos a 100Kohmos ellenállás ! :K

    Amúgy remekül bírják a tranyók, bár biztonság okáért és elsősorban a max. teljesítményük miatt kettőt kötöttem be, de áramerő szerint bőven viszi az alkalmazáaomat egy is.
    Biztonság okáért egy kb. 6 * 7cm-es Alu bordára csvaraoztam a két FETet, de szinte semmi melegedést nem produkáltak ! :R
    Mondjuk, ahogy számoltam a mérhető kb. 170 mV-os feszültségesésből és a rajtuk átfolyó áramerőből, legfelejebb 4W energia vész el rajtuk, tehát ennyit kell elfűtsenek, így nem csoda, hogy még csak lanygosodást is alig éreztem ! :K

    Mondjuk az adatlap mintah kisebb feszültségesést írt volna, de azért így sem rossz a helyzet, nagyon meg vagyok velük elégedve !!! :R