Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz Sokimm #56078 üzenetére

    Persze azt se értem, hogy mért van pl a 4988 esetében minimum 8V (nem tudom mennyi Amper) igényű input Vcc, ha a motor, amit vezérel, csak 1-2V (1A) körül venne fel? A többlet energia hővé alakul?

    PWM-vezérelt híd, azt a 8 V-ot csak kitöltési tényező függvényében kapcsolja rá, miközben áramot is figyel, amellett szinkron egyenirányítós rendszert alkot, ezért a külső védődiódák elhagyhatók általában, bizonyos határig.

    De ezzel nem azt mondom, hogy 1-2 V-os motort tudsz így járatni, túl nagy áramimpulzusok alakulnának ki, ennél viszont 2,1 A a védelmi küszöb.

    A blokksémán feltüntetett DMOS-híd csak elvi egyszerűsítés, további áramkörök is vannak még azon a részen, aminek a működéséhez kell egy minimális feszültség. Nem is működhetne így, ha a logikai rész kap 5 V-ot, a híd mehet 8-35 V között, ott azért kellenek még szintillesztések is.

    Ehhez képest az L298 egy kőbalta, 30 éves technika, épp csak bipoláris híd + bázismeghajtás / jelformáló kapuk.

    Stabkocka nem is értelmezhető ilyen szervócélra, mint irányváltás / kapcsolás.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák