- SONY LCD és LED TV-k
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Steam Deck
- Egérpad topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen egeret válasszak?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Apple notebookok
Hirdetés
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
-
Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
ph A kissé megtévesztő külsejű, M.2-es modell valóságtól elrugaszkodott árral, illetve sebességgel kecsegtet.
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
-
PROHARDVER!
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
hzsolee
őstag
Én úgy értettem, hogy a fojtóra menő egyik szálat lecsíped, majd ezt bedugod a még bekötött mellé, így a fojtó is ki van ejtve, meg a rövidzár is megvan és megmaradt 50 forintod...
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
-
PitLee
őstag
válasz SzlobiG #70369 üzenetére
Egy darabig néztem a képet hogy miről is van szó.
Majd lassan lelesett, hogy ez valószínű egy falra szerelt türcsi szárító.
A Herz oldalán itt a szelep
linkAzt néztem a képeken, hogy a termosztát van amikor a hideg / visszafolyó és van amikor a meleg / befolyó ágon van, lehet nem annyira fontos a helye,
viszont akkor a metszeti ábrát szemügyre véve úgy tűnik mintha a szelep áthelyezhető lenne a másik oldalra.
Sajna jobban megnézve ott még van egy perem a szelepoldali részen : (A Herz-nek van ilyen kütyüje amivel a szelepet leeresztés nélkül lehet cserélni.
Hmm ha jól látom a
VUA 40-es négyjáratú termosztatikus sarok szelep kétcsöves üzemre típusból nincs is balos ?
Csak az 50-esből amit (#70385) Inhouse is linkelt azon meg fordított a folyás irány ?A kupak beállítása
HERZ-Thermostatic Valve Nominal Lift link -
hzsolee
őstag
válasz -Alfstokes- #70403 üzenetére
Ja, ott a pont, ez is igaz. Bár nem hiszem, hogy egy teszlából visszaülnék egy gőzgépre
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
-
Barret001
addikt
válasz -Alfstokes- #70403 üzenetére
Ez átkozottul veszélyes
-
csabulaxi
senior tag
Ha még valakit foglalkoztat a Lidl kerékcsere.
Na vettem egy akkus 400 nm -es ütvecsavarozó szettet.
Cr.Mo dugó készlett már volt.
A fekete a géphez adott Cr-Va, a sárga a külön vásárolható , de lidis Cr-Mo.Wagon r+ úgy emlékszem 110-120 nm-re meghúzott anyát mindkettő leszedte simán
Rönó Master 17 nm-re lehúzott anyát sajnos egyikkel sem tudtam kipróbálni, mert nincs egyik készletben sem 24-es.
Dugókulcs készletből levő dugó nem szedte le.
Hétfőn veszek légkulcs dugót 24-set. ha nem szedi le, akkor viszem vissza a gépet.
"A Világegyetem fényévmilliókkal is mérhetetlen irdatlan nagyságát emberi ésszel lehetetlen fölfogni. A jó hír viszont: nincs is rá semmi szükség, hogy fölfogjuk."
-
h1ght3chzor
őstag
Arctic F12 Coolerhez merre tudnék venni 4db csavart Budapesten?
Kérlek tisztelj meg azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetre.
-
darvinya
titán
válasz csabulaxi #70407 üzenetére
Tesztem még várat magára, mert kiütött egy kis betegség.
Viszont az pontatlan, hogy azt hiszed 110-120Nm-rel van meghúzva.
Mert lehet csak 50-60Nm van meghúzva, amit gumi szervizben teszik.
Gumis után nyomaték kulccsal szoktam utána húzni, mert 80Nm-re állított kulcs nem kattan ráhúzáskor.
Igaz, én Alu felnit 182Nm-rel húzom meg, de a kulcs sem tökéletes.
Ezt nem tudta eredeti kulcs fej megindítani, csak krómot leverni az anyáról.Köszönöm a tesztet.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz macilaci78 #70395 üzenetére
Dehogy nyáron...elvagyok veszve. Októberben persze, hogy nem. Hát, akkor ez kilőve.
[ Szerkesztve ]
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz mephi666 #70394 üzenetére
Van itt is alul meg felül is. De mondta a fűtő, hogy elsősorban, akkor vseréljünk ha le van engedve a rendszer. Mert ha leszedjük a radiátort és kiöntjük belőle a vizet, azzal hoány keletkezik a rendszerben illetve levegős. Automata a légtelenítő és a feltöltés is. Nem értem ez miért gond. Bár lehet inkább a fűtésmérővel való mahinálást akarják elkerülni.
-
csabulaxi
senior tag
válasz darvinya #70410 üzenetére
Magam raktam fel egy éve a kerekeket, en huztam meg nyomatékkulccsal , csak nem emlékszem pontosan, hogy mennyire volt beállítva, de biztosan nem 50 nm.-re.
[ Szerkesztve ]
"A Világegyetem fényévmilliókkal is mérhetetlen irdatlan nagyságát emberi ésszel lehetetlen fölfogni. A jó hír viszont: nincs is rá semmi szükség, hogy fölfogjuk."
-
csabulaxi
senior tag
válasz Barret001 #70418 üzenetére
Ennyit írtam én is.
Mai, Fiat Stilo, gumis által felrakott kereket siman leveszi, csak crmo dugoval próbáltam."A Világegyetem fényévmilliókkal is mérhetetlen irdatlan nagyságát emberi ésszel lehetetlen fölfogni. A jó hír viszont: nincs is rá semmi szükség, hogy fölfogjuk."
-
Reggie0
félisten
Sziasztok.
A most akcios lidlis(parkside psbs 240 c2) szalagcsoszolo/koszoru gep mennyire jo?
[ Szerkesztve ]
-
Pete55555
Topikgazda
válasz csabulaxi #70419 üzenetére
Nem akarok nagyon belevauzni, de amúgy személyes véleményem, hogy minek a gép egy kerékcseréhez?
Számtalan alkalommal cseréltem már a kereket, téli-nyári cserekor, vagy szerelés miatt.
Leszereléskor ha nem ment kézzel, akkor ráálltam a kulcsra - lejött.
Visszaszereléskor kézzel érzéssel meghúztam, 100 km után ellenőriztem. Soha nem esett még le egyik kerék sem. Mit kell ezt ennyire túlbonyolítani? Persze értem én, hogy meghúzási nyomaték, meg minden.... vagy biztos ennyire jók az érzékeim, hogy kézzel a megfelelő nyomatékra húzom.
Hozzáteszem, gépészmérnök vagyok, én is túl tudok/tudnék bonyolítani mindent, de ez szerintem nem az a kategória. Húzd meg, hogy ne essen le, meg lehetőleg majd le is lehessen szedni, 'oszt kész......Szeretem leracsniztatni...
-
PROTRON
addikt
válasz Pete55555 #70421 üzenetére
Akkor te nem is biztos hogy vérbeli mérnök vagy, hiszen onnan ismerszik meg a mérnök, hogy a leglustább fajta, ezért épít gépeket hogy ne kelljen fáradni még évente 2 alkalommal se.
Például lusták vagyunk vésni, így megalkottuk a pneumatikus fúró-véső kalapácsot, pedig "minek a gép " csak egy" házfelújításhoz"? Mit kell azt túlbonyolítani? Jó lesz az kézi vésővel is elvégre évente...mit évente, 10 évente 1 alkalommal igazán csak a lusták nem bírják megfogni a munkát.
Ejj ezek nyekenyókák...[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
A Zéé
addikt
válasz Barret001 #70427 üzenetére
Hihetetlenül jó érzékkel találtad el az ars poeticám.
Nem tudom mennyit szoktál menni egy-egy téli-nyári csere közt, de nekem általában az a félévenkénti 10-12k végére legalább 2 kerék mindig kéri az újrasúlyozást. És tudom, hogy nem vagyok topichű ezzel, de centirozó gépet ezért én nem rendszeresítek itthonra.Just a simple Lineman...
-
B-L-A-C-K
titán
Sziasztok!
Adott egy alumínium rész, ami menetes volt, csak tönkrement a menet, akartam neki menet vágóval új menetet csinálni (tudom hogy kell, sokszor csináltam már), viszont az a baki történt hogy beletört a menetvágó szár, úgy hogy természetesen megfogni se lehet semmi vel, szóval csak a fúrás maradt. Ezt milyen fém fúró szárral tudom kifúrni?
-
macilaci78
nagyúr
Én se azt az ezrest sajnálom rá, hanem az időt. Amikor kell, mindenkinek kell, várólista van. Időpont munkaidőben, elkéreckedni, szabadnapot kivenni... Amíg nincs meg az időpont, addig járok az időjárásnak nem megfelelő kerékkel, de ha korábban cseréltettem, akkor is, ami extra kockázat persze.
Ott a kerék (pótkerék is saját felnin) a garázsban, kompresszor, légkulcs, krokodil emelő, csinálom, amikor kell, meg amikor ráérek. Persze tudom, hogy ez luxus, sokaknak helye sincs tárolni a pótkeret, nemhogy a szerszámot.
Évi 20-25k km nekem is megvan, fele pályán 500 km-es etapokkal. Elég jól érzem az autót ahhoz, hogy tudjam, ha félrehúz, vagy üt, ráz a kerék. Akkor viszem gumishoz. Nem is a sajátomat vittem, hanem anyósomét, mert az volt a seggem alatt. A jobb eleje rázott, frissen felrakott téli, szervizben. Ki volt centírozva mind, a megoldás az lett, hogy a JE és JH helyet cseréltek, megszűnt a gond.
Ja, bár van légkulcs, azért kézzel ránézek még és 50-100 km után mégegyszer.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
csabulaxi
senior tag
válasz B-L-A-C-K #70432 üzenetére
Nem a gagyis volta miatt, de az olyan kemény, hogy nem tudod megfúrni, főleg, hogy tört a felület. Elviszi a fúróhegyet, mellé megy az aluban. Azt csak kidobodhatod , vagy körbe fúrod a menetfúrót nagyon vékony fúrószárakkal és kiütöd a lyukon, lesz egy marha nagy lyukad, azt vagy bepasztázod alugyurmámal amibe majd fúrsz új lyukat és abba fúrsz menetet.
Mondjuk kb 3-4-5 mm-es menetekben gondolkodtam. 10 mm fölött nem tudom, de a keménység miatt necces fúrni.Kerékcsere.
család-cég, kb 25 éve 4-6 autó , ebből volt, mikor 3 furgon volt. Azt kerekeztem évente kétszer. tököm ki volt a 2-3 hetes várakozási listáltól, főleg a furgonoknak menni kell. a család meg rámsózta az összeset, nem kis logisztika ez évente kétszer. Fedett raktárcsarnok van, nagynyomású mosó a takarításhoz van, krokodil emelő van. sokat csavargattam már a kerékkulcsot, azt untam meg, hogy nem emelem túl csak kb 2-3 centire, hogy lejöjjön a kerék és ilyenkor a furgonoknál a hajtószár nem fordul el. állandóan átrakosgatni unalmas, ez egyszerűbb lesz. 1 év alatt bejön az ára, főleg ha azt nézem, hogy az akku máshoz is passzol (ára külön 11 ezer) . idén vettem akkus lidis fűnyírót, sövébyvágót, magassági ágvágót, flexet, fúrót. szóval kell az akku, így ha azt nézem a gép 10 ezer, annyit simán megér. centírozni nem szoktam, csak ha érzem, hogy ráz."A Világegyetem fényévmilliókkal is mérhetetlen irdatlan nagyságát emberi ésszel lehetetlen fölfogni. A jó hír viszont: nincs is rá semmi szükség, hogy fölfogjuk."
-
flashpointer
őstag
válasz Richard! #70434 üzenetére
Azt a random egyenletlenseget sose kapod vissza semmivel, max ha van egy kis makettezo-vonal akkor par ora munkaval vissza lehet epiteni+festeni.
Viszont lehet eleg nem feltunore megcsinalni, de ha valaki tudja mit keres annak hamar feltunhet, kiveve ha 200m2-es lakast berelsz -
Samus
addikt
válasz Richard! #70434 üzenetére
Fűrészporos tapéta? Siman beltéri fehér festékkel adsz neki. Persze ecsettel. Három, négy réteg, és ki is hozza, nem is látni. Ha nincs, akkor fehér tempera, hasonló módon, ecsettel.
Más:
Födémszigeteléshez az EPS100 lemez használata (az úgynevezett lépésálló verzió). Ebből a 20cm (2x10 egymásban keresztben) kicsivel 4 kilo alatt jön ki, de fedni kell valamivel ezt is, viszont ide már az aránylag vékony anyag is elég, csak a súly eloszlatása miatt. Illetve ennél opcó az is, hogy csak a járkálós részeken fedem le, a széle egyelőre (vagy végleg) maradhat fedetlen, ennek nem árt a por, sem a nedvesség, nem esik össze. Munkaórában töredéke a gyapotnak.
Működhet a fent felvázolt sztori? Mondjuk 10mm OSB fedéssel?
[ Szerkesztve ]
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Richard!
addikt
Nem, sima festék. Ha nincs más megoldás, akkor nekimegyek falfestékkel. Van kicsi szivacshengerem, az is jó alternatíva lehet az ecset helyett?
Met: Az asszony meg is ölne
flashpointer : A makettozást kihagynám, megpróbálom csak festeni. Mindenesetre köszönöm mindegyikőtöknek.Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
macilaci78
nagyúr
Látom sötétlő viharfelhők gyülekezetét jövőm egén...
Van-e valami olyan kütyü, ami egy feltöltött 65 Ah autóakkuban lévő töltést átmasszíroz egy 100 Ah autóakkuba a kisebb srülése nélkül?
Úgy néz ki, hogy huzamosabb ideig lesz tárolva egy kocsi teremgarázsban, de konnektor csak 30 méterre van, viszont van egy karbantartott régi akku kéznél. Mindenképp az a terv, hogy 2-3 hetente rátöltök az autóban lévő akkura, mert a komoly riasztó 3 hét alatt leszívja annyira, hogy már nem indul. Kvázi mobil töltőt faragnék belőle.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
darvinya
titán
válasz macilaci78 #70443 üzenetére
Lemerült aksi leszívja, elég csak polaritás helyesen rákötni, mintha autó bikáznál.
Viszont 65Ah akku leszívja 100Ah aksit rátöltéskor.
Fontos, s gondolom tudod azonos feszültségűek legyenek, pl: 12V-12V
24/36V-os akku is lehet, de akkor fesz.kompenzálni kell, meg figyelni, mert hamar forr a 12V-os.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Samus
addikt
A vékony fedés miatt kérdeztem, a műszaki dokumentáció alapján aránylag jól terhelhető a cucc, csak el kell oszlatni a súlyt.
A lapokat érdemes itt-ott egymáshoz ragasztani? Valamint az OSB fedés a felső sorhoz?
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz Stylewars_kp #70435 üzenetére
Találtam rajzot, tárgytalan.
-
lemmy71
őstag
válasz B-L-A-C-K #70432 üzenetére
Az alis is üveg kemény, azt te otthon nem fogod kifúrni az tuti. Ha még megvan a másik fele ami letört akkor jól melegítsd meg az alumíniumot és próbáld keményen rányomva tartani a törött szárat és óvatosan kicsavarni.
Ha mákod van akkor kijön de alaposan melegítsd meg