Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • taranis

    addikt

    válasz gorgo #38370 üzenetére

    Szerintem mindenképp menj 10 biten, ha van rá lehetőség, akkor is, ha nem csinálsz utómunkát. Anno csináltam teszteket az X-T3-al, és a 8bites H.264 fájlokban jóval blokkosabbak a színcsatornák, a 10bites H.265 jobb ebben a tekintetben. Persze 8bit lesz a kimenet, de ha bármit változtatni kell a színeken, jó, ha engedi a forrás. A bitráta az egy másik kérdés, igazából nincsenek eget rengető különbségek, legalábbis nem akkora, mint amit a számok diktálnának. Ki kell tesztelni hogy kinek hol a határ, amit még észrevesz, én pl 2 órás színházi felvételt 200Mbps-el vettem fel F-Log-ban, mert elfért, de ha probléma a hely, gond nélkül leviszem 100-ra. A nagyobb bitrátákat nem nagyon használom ha melóról van szó, közel sem ad annyit, mint amennyivel nagyobb a fájl.

    colorizer.net

  • madgie

    titán

    válasz gorgo #38370 üzenetére

    Egy normális (értsd: 100 ezer forint körüli) monitor már elég rég tudja a 10 bitet :)

    De másra "való" a kettő: színmélységgel a színátmenetek, tónusok finomságát variálod (kevésbé különülnek el az apróbb tónuskülönbségek), a bitráta meg inkább azt határozza meg, hogy a videóban elmozduló dolgok és egyébként apró részletek mennyire maradjanak "egyben".

    Én a bitrátát szívbaj nélkül veszem vissza 100 Mbps-re, úgyis H265-ben lövök, ott ügyesebb a tömörítés és alap a 10 bit (ami kell az utómunkában, ha pl a lakberendező azt mondja az Eterna filmszimben felvett anyagra, hogy a kanapé zöldje nem stimmel).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák