- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Autóhifi
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Steam Deck
- iPad topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz Shadowbull #6798 üzenetére
Semmivel sem nagyobb a zaj, mint a többi, hasonló árkategóriás autóban, sőt. 17 millióért manapság lof..zt se kapsz.
A várható értékvesztés ideiglenes. Ahogy fel évek ezelőtt iszonyatos értékemelkedése volt (a 16,5m autómat 80ekm után 19,5 ért tudtam eladni), az értékvesztés csak ahhoz képest számottevő. Most 14ért mennek. 16,5->14 két év alatt nem értékvesztés. A jelenség ahhoz köthető, hogy nagyon nagy a piacon lévő mennyiség. Ennek pedig oka, hogy nagyobb sokan a tavalyi értékemelésére játszva berendeltek egy halom autót spekulációs céllal, agy nélkül. Ők szívták meg, spekulánsokat amúgy sem szeretjük. Nem segít a helyzeten az újautó piacot érintő zsugorodás sem De aki használja, azt az egész rohadtul nem érdekli. Én tudom, ki tudom számolni, hogy két-három év múlva, amikor jön a böntje a többi gyártó nemszállításának, és keresni kezdik a használt 3-5 éves villanyosokat, a szük kínálat miatt (szinte csak Tesla van) az összes villanyos ára még fog szaladni, ahogy tette ezt eddig is. A buta amatőr spekulánsok addigra mind kikopnak.
Az év válaszom viszont erre vonatkozott:
"ettől rossz autó lenne?"
Ha csak ennyi bajuk lenne. De ettől függetlenül ezt a kérdést mindenkinek magának kell feltenni.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
"Semmivel sem nagyobb a zaj, mint a többi, hasonló árkategóriás autóban"
Például?
"17 millióért manapság lof..zt se kapsz."
Például ID3 is van annyiért.
". A jelenség ahhoz köthető, hogy nagyon nagy a piacon lévő mennyiség."
Meg annak hogy a Tesla tavaly november óta folyamatosan csökkenti az árakat, és az a csökkenés azonnal beépül a használt árakba is.
"aki használja, azt az egész rohadtul nem érdekli"
Lehet, de onnan indultunk hogy valaki megkérdezte hogy lehet-e további árcsökkenésre számítani a használt TM3-nál vagy most megáll az esés.
"az összes villanyos ára még fog szaladni,"
Ha a Tesla folytatja az árcsökkentést, kihozza az új TM3-at, és abbahagyja a régi frissítését, akkor a használt TM3ak ára nemigen fog emelkedni.
Pláne hogy 2-3 év múlva már nagy valószínűséggel látszani fognak olyan problémák is, amik ma még nem. (például várható korrózió)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
stickrs
senior tag
válasz Shadowbull #6801 üzenetére
Semmi ilyet nem találtam.. hàtha itt vki tesla tulaj tud valami megoldást.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
titán
válasz Shadowbull #6803 üzenetére
Többszázas Model 3/Y flottát üzemeltetünk 2019 óta, tehát van szép kupac 4 éves autó is közötte (az egyik saját céges is 2019es volt, tavalyi év második felében ment el 120ekm-rel el), de korróziós probléma nulla. Az amerikaiakról beszélek. A kínai és német autók talán(?) még kevésbé várhatók problémásnak. 2019 óta (amióta európai forgalmazás elindult) nem nagyon jelentenek korróziós hibákat. Szóval az igazán nagy tömegben érkező 2022/2023-as autók legkorábban 27-28 körül kezdhetnek egyáltalán korróziós hibákat mutatni, ha egyáltalán.
ID3 sem egy csendes jószág. Sokat ugyan nem mentem id3-mal (párszáz kmem van vele), id4-gyel annak inkább. Semmivel sem csendesebb, mint a 22es Model 3. A régi 19-20as autóinknál csendesebb, de az újabbaknál inkább hangosabb. Nem egy Mercedes.
A csökkentés azért épül be azonnal, mert sok a spekuláns, aki kénytelen szabadulni az autótól nulla kilométeresen. Pont arra mondtam. hogy ez a nyomás megszűnik. Az új autók már most olcsók, aki most veszi 17ért, annak nem lesz komoly értékvesztése. Számottevő értékvesztést csak azok szenvednek el, akik tavalyi év második felében rendeltek, és tavaly át is vették. Ilyen nagyon kevés van. A legtöbb tavaly átadott autó tavalyelőtti rendelés. Mi 120 autót kaptunk tavaly év végén (november) tavalyelőtt rendelésből, akkori áron, és nullát tavalyiból. A tavalyi rendeléseinket mostanában fogják szállítani, immár új, szintén kedvező áron. A tavalyi áron nem igazán voltak megrendelések, azért is tértek vissza az alacsonyabb árak.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
Jó neked, ha ennyire a jövőbe látsz (sajnos nem látlak a tőzsde/befektető topikban, pedig az is biztos menne ), én sajnos nem vagyok ennyire optimista. Az ilyen új technológiáknál az első pár széria mindig gyorsan avul és k*rva nagy bukó tud lenni. Az elmúlt 2 év EV áremelkedése kirívó volt, és elsősorban az új atók várólistái, illetve a háború miatti üzemanyagár drágulás okozta pánikvásárlások indukálták. Ez utóbbiban már most változások vannak ugyebár, egyre kevésbé éri meg EV-vel járni, kivéve az otthontöltést, de ez már önmagában nagyban leszűkítette a vásárlói kört, és ha kivezetik az eszement árstopos hülyeségeket, vagy bevezetik a korábban már linkelt "nagyfogyasztós" korlátozásokat, akkor vélhetően tovább bénul majd az EV piac. De ha ez mind nem lenne elég ok a borúlátásra, akkor ott van az első fecskék gyors avulása, az újabb, szebb, jobb, nagyobb hatótávú, vagy gyorsabban tölthető verziók érkezése. Ez nem újdonság.
Anno egy 720p-s HD Ready TV 1,5 millióba került, vagy régebben egy 1x sebességű CD író milliókba stb., aztán pár éven belül úgy dobálták utánad fillérekért mindegyiket. Soha nem volt épeszű befektetés egy új, kiforratlan tech.-be fektetni. Ez soha nem arról szólt, hogy aki ezt teszi, az jól jár. Esélyesen most is így lesz, még 2-3 év és sanszosan csak nagyon sz*rul lehet majd eladni a mai vasakat.
Én is szabadulnék az enyémtől, csak egyelőre nem látom, hogy mit kéne venni. Ha látnám, már nem lenne meg.
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
Az fizetős töltés ára szerintem inkább lefelé fog innen menni. Ezek az árak tavaly a pánikban kötött szerződésekből jöttek nagyrészt.
Avulás témában nézz meg egy Leafet. Már sok éve is elavult volt szinte minden mellett, de az áron annyira nem látszik. Plusz mellette a fütösök ára se esett, sőt inkább emelkedtek az új árak, pedig az végképp elavult technológia...
Nem azt mondom, hogy nincs igazad, de közel se látom olyan borúsan mint Te.
Szerintem az autó az nem az a fajta befektetés, nem érdekel mennyit ér majd x év múlva.
Azt kell nézni, hogy megvételkor a vevőnek "megéri-e" arra amire kell. Egy drága használati tárgy és kész.
Az eredeti kérdésre, hogy megy-e még lejjebb az áruk? Biztos, hisz egyre régebbiek, egyre több km-rel, stb. Na de ez megintcsak olyan hogy lehet örökké várni, hisz mindig olcsóbb lesz, vagy azonos áron jobb, csak akkor éppen autód nem lesz sose.
Én most további jelentős áresést nem várnék.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
Én is szabadulnék az enyémtől, csak egyelőre nem látom, hogy mit kéne venni. Ha látnám, már nem lenne meg.
Itt halt meg az elméleteted a gyros avulásról.Nézzük az elmúlt év újonnan érkezett autóit:
Kia Niro: ugyanaz, mint az előző
Nálunk az új S és X: drága
Kínaiak: jaj
más?Mindez 18 hónap alatt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #6811 üzenetére
Ha jobban megnézed, a kinézete is ugyanaz. Más fényszórók vannak rajta és ennyi.
-
titán
válasz Shadowbull #6811 üzenetére
Semmi új technika vagy technológia.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
"Itt halt meg az elméleteted a gyros avulásról."
Miért halt volna meg? Eleinte HD Ready TV-ből is jöttek ki újak, ugyanolyan drágán. De csak addig tartott, amíg be nem indult a tömegtermelés az FHD-re, utána már a francnak se kellett. Ma meg már a 4k-t dobálják utánad gombokért. Bármikor jöhet egy újítás, ami szeméttelepre helyezi az összes mostani vasat.
Teljesen logikus, hogy nem a mai, első fecskéké a jövő, ez a terület éppen brutális fejlődésben van. Ezért írtam 2-3 évet, Te viszont tévesen az elmúlt 18 hónapot hoztad fel érvnek, ami az első szériák útkeresésének része, a 800V-os rendszeren kívül nem sok újítással. Azt viszont borítékolom, hogy az elkövetkező 2-3 évben nem 6 éves tech-et fogják tolni az új modelekben, és akkor majd lehet nézegetni a korábbi szériák használt árait.
Persze ezen még ideig-óráig segíthet az új autók veszett árazása, de tekintettel az inveszt mértékére, ez a vonat sem arra tart, hogy 50 millió alatt majd nem lehet autót venni. (Max,. csak itt hitványisztánban, az EU bajnok extrém inflációval). Szóval térjünk erre vissz 2-3 év múlva, de a korábbi tapasztalatok nem azt mutatják, hogy egy éppen fejlődésben lévő tech első 1-2 szériája életképes lesz hosszabb távon.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Balázzs
senior tag
válasz Shadowbull #6789 üzenetére
Lehet, mit linkeltél?
Lehetne, hogy olvasás közben értelmezed, amit olvasol és mondjuk megnyitod a berakott linket? Teljesen fölöslegesen válaszolgatsz, és ugye ez egy fórum, ahol úgy lenne értelme az egésznek, ha vennéd is az adást, nem csak a propaganda anyagot nyomnád, capisce? -
Balázzs
senior tag
Teljesen megalapozatlan a nagy arcod.
Tükör, tudod bagoly-----) veréb. -
Andras6800
senior tag
Sok szempontból tök jogos amiket írsz. De amúgy az a fene nagy áresés általában akkor jött be, amikor megjelent valami újabb ami kiárazta.
Maradva a TV-nél, HD ready-t kiütötte a full HD. Aztán jött a 4K, meg a 3D.
Volt a méregdrága plazma, aztán jött az LCD meg az OLED (Tudom, LCD sokáig versenyzett plazmával). Mostmár az OLED se drága, mert itt a QLED meg a bánat se tudja milyen led.Autó tekintetében azért nem akkora nagy technikai újdonságról van ám itt szó. Az autó nagy része ugyan az, csak kidobták a meghajtást. De pl a 12V rendszer maradt egy az egyben az összes önvezetős meg multimédia és vezetéstámogató rendszerrel ami eddig volt.
Abban az esetben lesz teljesen igazad, ha tényleg megcsinálják gyárthatóan a szilárdtest akku-t, vagy valami egyébb forradalmi energiatárolás cuccot.
Elektromos motorokat lehet még kicsit optimalizálgatni (Lásd új VW), meg majd könnyítenek itt-ott az autókon. Energiasűrűség tovább javul. De hacsak valamiért a kereslet nem fordul el tőle (Elszáll a villany ára/kifarol mögüle az EU.. és lesz csillivill e üzemanyag), nem fog beszakadni az ára.
Ami még bekavarhat, az a kínai autók. De az meg nem ez a szint, amit mondasz szerintem.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #6820 üzenetére
Neked legyen igazad! De minden ilyen esetben, az összes piaci szereplő azon küzd, hogy ő találja fel az új iPhone-t (képletesen). Tehát valamit, amivel tarolhatja a piacot és viheti a bankot. És ezt nem jelentik be előre, hanem egyszer csak megjelenik és kész, megelőzve a versenytársakat és mindenki kapkodhatja a fejét. Akkor szokott jönni az érzés, hogy mindenkinek olyan kell és a régi már sz*r.
Én annyit mondtam eddig is, hogy ennek a realitása elég nagy és amikor valaki azzal számol, hogy majd a mostani autójának ára 3-4 év múlva is még emelkedésnek indul, az szerintem nem igazán veszi figyelembe ezt az egyébként már hatezerszer bizonyítottan működő fejlődési faktort. Én sem állítom, hogy így lesz, de az esélyét jelentős mértékűre becsülöm.
Valójában, éppen ezért forog a fejemben egyre többet, hogy visszamászom hagyományos kocsiba (nagyon esetleg, Plug-in Hybridbe), és ha már kicsit tisztább lesz a kép, akkor majd veszek valamit ami már modernebb.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
-
titán
-
Andras6800
senior tag
Nézd, autóiparban dolgozom. Ezt már írtam is párszor
Azért az autóipar nem olyan, mint a mobil. Ha az iPhone elromlik miközben telefonálsz vagy játszol.... esetleg FB, akkor káromkodsz. Ha az autód teszi ugyan ezt miközben utazol valaki könnyen meghalhat. Valamint értékénél fogva nem is jellemző a 2-3 évenkénti csere. Még nyugatra sem.
Abban teljesen egyetértek veled, hogy "valaki azzal számol, hogy majd a mostani autójának ára 3-4 év múlva is még emelkedésnek indul, az szerintem nem igazán veszi figyelembe ezt az egyébként már hatezerszer bizonyítottan működő fejlődési faktort."
Nem elképzelhetetlen amúgy, de kicsi az esélye. Némi konszolidációnak sokkal nagyobb.
De azért az általad írt masszív elértéktelenedésnek sem gondolnám.
Csak a teória kedvéért:
2 hét múlva britt tudósok bejelentik, hogy megoldották, heuréka! Megcsinálták a szilárd test akkut.
Első körben kell egy rakás teszt. Illetve bizonyítani, hogy gyártható nagyobb tételben. Aztán persze kelleni fog egy gyártósor is. Mindezek után az első "szériagyártott" darabokat jól le kell tesztelni, hogy senki alatt nem fog kigyulladni.
Ezek után fog bekerülni új autóba, amihez majd már a tesztelések bizonyos fázisában elkezdik fejleszteni a kasznit is. De azért lesz csúszás. Majd még az autót is le fogják csekkolni, mire megkapja a típusbizonyítványt meg a homologizációkat.Ez is összességében olyan 3 év. És akkor gyorsak voltunk. Várhatóan ekkor még patent miatt csak 1 gyártó lesz. És mint új technológia méreg drága lesz. Azaz a mostani elektromosokra valóban lesz hatása, de nem fogja elértékteleníteni, mert sokáig hiány lesz belőle. Kb annyira lesz elérhető, mint a Tesla az elején induláskor.
Arról nem is beszélve, hogy kb megfizethetetlen lesz. Nyílván amelyik autógyártó is vezeti be először, nem a középkategóriában fogja.
Merci: S osztály
BMW: 7-es
VW konszern: Passat vagy felette, illetve Audi A8. Skoda majd jóval később.Szóval mire a szélesebb tömegek által használt autókategóriába beszivárog az lesz vagy 5 év.
Ezek mind csak kb számok természetesen, de optimista lefutással számolva. Azért a technológia nem így működik
És amúgy meg, autóipar épp a SW-re repül rá 1000-es meg önvezetésre. Nem annyira erre.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
EV fronton valami olyan újítás, amitől a régi már nem fog kelleni. Ennek realitása van. Ez nem ezt jelenti, hogy nem lehet majd eladni a régebbi kocsikat, de annak a realitása, hogy az árak még emelkedjenek is évek távlatából -mármint reálértéken-, szerintem elég kicsi. Nyilván nem zárható ki, és az is biztos, hogy lesz egy réteg, aki nem engedhet majd meg magának mást, de ennek már nem lesz árfelhajtó hatása. Én legalábbis ezt prognosztizálom, de senki nem lát a jövőbe. Olyan ez mint a tőzsde. A múlt történéseiből és a jelenből próbálja meg mindenki leképezni a lehetséges jövőt, ami maximum annyiban segít, hogy a százalékos esélyeket elmozdítja ide vagy oda. Kb, egy rulettkerék, aztán ha a megfelelő színre teszel, akkor nyertél, vagy fordítva.
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
Sokan ott tévednek hogy az elmúlt 1-2 év eseményeiről azt gondolják hogy ez így fog menni továbbra is. A koronajárvány, az azt követő chiphiány, és azt ezt pluszban még jól telibeverő ukrán háború különleges szituációt teremtett az autópiacon, aminek a használt autók árának az emelkedése lett az egyik következménye.
De ez egy átmeneti helyzet. A kínálati piac vissza fog térni, a használt autók ára meg csökkenni fog.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #6827 üzenetére
Ez teljesen valid, de ha maradunk a TV-s analógiánál, ott sem történt gyökeres technológiai változás mondjuk 720p vs. 1080p között, ugyanaz a tech volt csak továbbfejlesztették. Az OLED már kicsit lassabban jött, a plazma, az mondjuk teljesen más fejlesztés volt, autós analógiával az most kb. a hidrogéncella a Toyotánál. A Pana meg 1-2 gyártó járta a saját útját a plazmával, teljesen más tech vonalon.
Ami a lényeg, hogy már ez a thread is abból indult, hogy a net népe szerint ami nem 800V az már sz*r, meg elavult. Pedig hol van az még egy forradalmi fejlesztéstől? Sehol.Előállhat valamivelk gyártó akár erre a techre fejlesztve is bármivel, amitől az új modellje valami olyan többletet ad, amit a régiek már nem tudnak, és már áll is amit mondtam.
Pl. anno, amikor a navi megjelent, horror ára volt, de egy idő után már szinte senki nem vett a prémium kategóriában olyan kocsit, amiben nem volt benne. Ma meg már kis túlzással az is alap (nyilván még feláras sok helyen, de teljes fapad felett már nem számít extrának). Vagy a klíma anno, ki venne ma már klíma nélkül kocsit? Szóval nem feltétlen csak az akku techre kell itt gondolni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
válasz Shadowbull #6825 üzenetére
Majd meglátjuk, hogy a vásárlókat ez mennyire hozza lázba. 2023Q1-ben Európában a Kia Niro nem fért fel a 10 legtöbbet eladott EV közé sem. Egyre rosszabb a Niro piaci helyzete. Egy negyedév még kevés a helyzet értékeléséhez, de egyelőre nem állnak jól az öreg vas simogatásával. 2023-ban több kell ennél.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Andras6800
senior tag
A TV-s allegóriával csupán annyi a baj, hogy nem annyira van használt piaca. És most pont arról van szó, hogy mennyire fogja tartani az autó az értékét. De amúgy amit leírtál ennek kapcsán, abban egyet értünk.
"Előállhat valamivelk egy gyártó akár erre a techre fejlesztve is, amitől az új modellje valami olyan többletet ad, amit a régiek már nem és már áll is amit mondtam.
Pl. anno, amikor a navi megjelent, horror ára volt, de egy idő után már szinte senki nem vett a prémium kategóriában olyan kocsit, amiben nem volt benne. Ma meg már kis túlzással az is alap (nyilván még feláras sok helyen, de teljes fapad felett már nem számít extrának). Vagy a klíma anno, ki venne ma már klíma nélkül kocsit? Szóval nem feltétlen csak az akku techre kell itt gondolni."Evvel a résszel nem értek teljesen egyet. Persze, az elején méreg drága volt a Navi. De pont ez az amit én is írtam csak akku kapcsán. Legdrágább modellekbe lehetett csak betenni. Aztán leszivárgott a "kommersz" vonalra. És pont ahogy írod is, ma meg már alap. Parkolás segítő is ugyan ez. Mégsem szakadt be a használtak piaca amikor megjelent melyekben nem volt benne, sőt utána jó sokáig nem volt nagy hatása a használt piacra. Csak amikor elterjedt és a szélesebb tömegek megszerették. Aztán van rakás ilyen fejlesztés ami amúgy meg zsákutca, mert a sofőrök nem szeretik úgy meg. Pl kanyarfény.. Pár éve mindenbe belepakolták, mert kb semmibe nem került gyártónak, de pénz kérhettek érte. vagy legalábbis hangzatos volt. Aztán most már kb sehol sincs.
Kíváncsi vagyok, mi lesz ebből a lézer lámpatestből majdPersze lehet az én korlátolt elmém okán, de kb EV vonalon 2 dolgot tudok elképzelni ami ilyen iPhone effekt lenne amire hivatkoztál.
Akku vagy Önvezetés LVL5.A 2.-nak rengeteg műszaki és erkölcsi akadálya van, hogy hamar megjelenjen.
Az elsőről meg már írtam.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
válasz Andras6800 #6827 üzenetére
Ez a folyamat ül ahogy van. De ne feledd a vevő faktort. Amint remény van arra hogy jön új szebbjobb még ha nincs is neki rá való már nem akar régit (max kényszerből) és emiatt hatalmas devalváció jelenik meg. Szerintem a villanyautónál - lehet valamivel lassabban- de olyasmi fog jönni ami a hagyományos elektronikai termékeknél: fix életciklus. Ha más miatt nem is a szoftver és az akksi miatt. Már most is az egyik leggyakrabban hallott ellenérv hogy az akksi kapacitása csökken.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
WiZARD
addikt
Mit fog nyújtani a messiásként várt szilárdtest akku, amitől mindenki azt akar és a mostanit kidobja?
Gyorsabban lehet tölteni? Itthon azt is ugyanúgy max 11 kW-tal fogom tölteni, és reggelre mindig az is tele lesz.
Könnyebb lesz? Tényleg számít? Van aki most amiatt nem vesz meg x autót mert nehéz?
Olcsóbb lesz? Biztos nem az első pár évbenSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Andras6800
senior tag
válasz bitpork #6833 üzenetére
Tudod, az embereknek vannak aggályaik és félelmeik. Az aggályokkal lehet mit tenni. Ezek ellen hatnak az ész érvek.
A félelmek emocionális dolgok. Gyorsan terhednek és kiírthatatlanok.Most attól félnek a tömegek, hogy majd 2-3 éves autók fele akkora hatótávokat mennek.
Az életciklus meg… mindennek van életciklusa. Kérdés, hogy menyi.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
Nem otthon fogod gyorsabban tölteni, hanem az autópályán.
Azaz nem 30p lesz a 0-80%, hanem 10.
Jobb energiasűrűség miatt nagyobb kapacítás. Így elérhetővé válht ismét a gyakran emlegetett boldoggá avatott 1000km hatótáv. És ennek a visszanyerése töltésnél hamar. Legalábbis ezt várják tőle.
Nem mintha amúgy erre annyira sokaknak lenne szüksége. Mégis ez lett a vágyálom.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
WiZARD
addikt
válasz Andras6800 #6836 üzenetére
"Nem mintha amúgy erre annyira sokaknak lenne szüksége."
Ez itt a lényeg.
Persze idővel ki fog szorítani minden "hagyományos" akkut. De sokan rá fognak jönni, hogy tökjól megvannak nélküle, ahogy egyre többen jönnek rá, hogy akár egy használt 24/30 kWh-s Leaf is elég a mindennapjaikhoz és nem kell az 1000km hatótávhoz ragaszkodni, amikor 3 hónap alatt összesen mennek ennyit.Az az 5% meg úgyis kitalál majd valamit, hogy a dízelpassat még mindig 5 km-rel többet megy el 1 töltéssel
Mobiltelefonoknál is hangosan sírtak páran, hogy bezzeg a nyomkodós nokia 1 hetet kibír töltés nélkül, aztán mégis az iphone a menő ami jó esetben 1 napot bír ki.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
Mivel még nem létezik, senki sem tudja, hogy milyen lenne, ha lenne, vagy milyen lesz, ha valaha lesz egyáltalán. Valószínűbb, hogy mire megérkezne, addigra a mai lítiumos technológiák is fejlődnek annyit, hogy az előnyök köddé válnak. Tipikus zsákutca. Minden iparágnak megvannak az ilyen hőn áhított, de sosem realizálódó technológiái.
Ráadásul létezik most is "szilárdtest akkumulátor". Ott van minden Mercedes villanybuszban. Bár ne lenne. Óriási szívás van csak vele.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Andras6800
senior tag
Nah igen. Ezt az akku dolgot egyszer már fejtegettük. Ha annyira egyszerű lenne, mobil ipar már rág megoldotta volna. Gyakorlatilag laptopok meg nagyobb teljesítményű mobilok tárnyerése óta keressük az energiatárolás Szent Grálját.
Most beszállt komolyabban az autóipar is. De azért csodák nincsenek. És ami működik laborban meg törpe szériában, az tömeggyártásban sokszor nem. Régebben majdnem évente volt valami publikálás akku releváns technológia kapcsán laborokban. 1 molekula vastag gráfén meg mit tudom én már milyen megoldások. Mind nagy áttörést ígértek. Aztán nem lett belőlük semmi.[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
titán
válasz Shadowbull #6825 üzenetére
Kia Niro csoportból ma:
"Niro EV MY23 tulajok! A DC töltési sebesség szerintetek kielégítő?Csak akksi előfűtéssel (amit nem könnyű aktiválni) lehet elérni a 80KW-os töltési sebességet, de azt se tartja sokáig, inkàbb csak 60KW.Előfűtés nélkül még ebben a tavaszi időben is csak 25-30KW "Üdv 2023-ban. De a lámpa más formájú.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #6824 üzenetére
-
biker
nagyúr
A régi niro/kona is csak valahol 25-50% közt 80kW, bár a 65kW-ot hozza 15-25 és 50-73% közt, 74%-tól 34-40kW a max 76%-ig, utána 80-ig 26-30kW
A tag aki az ionity töltőre panaszkodott?
amúgy szép tavaszi idő ide vagy oda, 15fok nem elég az akkunak a 80kW-hoz, ahhoz 25 fok kellElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Balázzs
senior tag
válasz Shadowbull #6826 üzenetére
Leírsz valamit, ami hülyeség, cáfolom, de Te nem nyitod meg amit linkeltem, mert nincs időd/telóról vagy, de tolod tovább a nyomit. Érted, amit írsz egyáltalán?
Ez a posztod egy beismerés, innentől nem reagálok arra, amit írsz, mert nincsen értelme.
-
biker
nagyúr
válasz Balázzs #6843 üzenetére
Tőle ez a megszokott, már-már elvárható viselkedés. Miért lepődsz meg?
Ja szerinte ez normális, mindjárt le is leszek ugatva miattaNe ossz meg linket, ne igazolj semmilyen állítást, nem nézi meg, neki van egy elképzelése bármiről (mindenről is), és ebben nem lehet megingatni, mert ő szakértője minden témának (Is).
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
Tudom. Pont ezt mondom, hogy 2023-ban megjelentek 2018-as belépő technikával Tesla árban. Akkor jó volt. Most viszont? Hol itt a nagy fejlődés, ami mindent elavulttá tesz? És mivel most jelent meg, velünk marad még 3-5 évig. Nevetséges.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
válasz Balázzs #6843 üzenetére
Nade egy link semmit sem cáfol. Ezer és egy helyről meg van már erősítve hogy a Teslák hangosak. Ezt még a józanabb teslafanok is elismerik.
Hogy te küzdesz kézzel-lábbal minden kritika ellen, ami a Teslát éri, az csak téged minősít és nem engem.
Őszintén szólva meg nem érdekel hogy reagálsz vagy nem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
titán
válasz Shadowbull #6848 üzenetére
A vevők nem lájkolják ezt. Mindenki a pénztárnál szavaz az állításod megalapozottságáról és a Kia üzletpolitikájáról. 2018-ban a legtöbbet eladott villanyautó volt a Niro, 2023-ban nem fér be a top 10-be sem. Pedig, mint írtam, rohadtul nem jelent meg semmilyen új autó másfél éve, csak ez "új" Niro.
És nem elavulttá teszi, hanem leváltja. Jelenleg a villanyautózás abban a fázisban van, ahol muszáj lenne technológiai újdonságokkal érkezni. Ez nem olyan dízel passat, aminek a motorját a 80-as években fejlesztették, és azóta is "jó úgy". De még ők is pakoltak rá új befecskendezőt, turbót, kettős tömegűt, katalizátort, részecskeszűrőt, dsg váltót, minden fisz-faszt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-