Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mozgásban a 33 Immortals
gp A legújabb bemutatóban egy boss harcot láthatunk a készülő roguelike játékból.
-
Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
ph Az eredeti VSA-100 lapkára épülő megoldást két hobbista fejleszti, és úgy fest, hogy hamarosan révbe érnek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Degradációtól nem lesz kuka egyetlen akksi sem. Attól legfeljebb csökken a hatótáv.
De ott van a grafikonon a Model 3 medián degradációja. Első három évben 9%, a következő 3-ban 2%, és egyre csökkenő tendencia. Ez alapján húsz év múlva a degradáció kb 15-20% lesz. Mennyit ér egy 20 éves autó? Egy hármas BMW 6-800 ezer. Model 3 sokkal jobban fogja tartani az árát, az akku sokkal jobb állapotú lesz, mint egy korabeli belső égésű motor állapota.
Kuka azért lesz egy akku, mert meghibásodott, és esetlegesen nem javítható. Pont mint egy belső égésű motor.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Egy ICE motort - extrém példányoktól eltekintve - az autó valós piaci értékének töredékéből lehet javítani. EV nél ez már GTK határ v felette. Hansban a 17,3kWh az akksi. Már írtam h 23k€ a csere anyagára + munkadíj - és nem javítják márkaszervizben, kisebb szervizekben meg még ennél is gazdaságtalanabbul. Egy lassan 8 éves autóról van szó.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
titán
válasz bitpork #7952 üzenetére
Én generáloztam már motort és/vagy váltót A merciben, lagunában, mondeóban, Priusban. Ki az a hülye, aki márkaszervizben csináltatja? Nem normális, az tuti.
Ne haragudj, de Audi Q7 hybrid Egy olyan ritkaság, és olyan egyedi jószág, hogy annak a javíthatósága nullához konvergál, azt elhiszem. Aki ilyet vesz, az bele is számolja ezt. Mennyibe kerül a váltó+motor generálja márkaszervizben? Szerintem több lesz 27e eurónál. A plugin hibrid a legnagyobb szívatás. Két fő elem romolhat el, nem egy.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
Közel 2 év alatt 40k-t kb. De nem rólam van szó és nem is általában véve az EV-kről beszéltem. Arrl van szó, hogy használtan (7-8év felett) mit lehet vele kezdeni, memnyire lesz bukó, mennyire félnek majd tőle az emberek, mennyire lehet eladni? A megtérülés/bukás mértéke persze számos más paramétertől függ, pl. a használtpiaci árak alakulásától is, aminek nincs köze az autóhoz.
Egy biztos, jelenleg ez egy valós félelem az emberek részéről, akik esetleg ezért nem fognak használt EV-be ugrani. Az ide betévedő érdeklődőknél is rendre felmerül a kérdés. Én 2év EV használat után sem vállalnék be egy 8-10 éves EV-t, ha hirtelen elszegényednék és nem lenne másra pénzem, akkor sem. Van egy olyan érzésem, hogy az ide Tesla-kból és egyebekből irogatók zöme sem. 3-4 éves autóban én sem félek attól, hogy nálam lesz GT-s az autó az akku miatt. De ha a saját zsebemre menne, én sem rizikóznék ezzel.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Az egyéb eszközökben lévő akkumulátorok is úgy haláloznak el, hogy eleinte csak hatásfokvesztés, aztán hirtelen képes 60%-ról kvázi nullázódni (lekapcsol az eszköz). Ez sem teljes halál, az akku még működik ha újratöltöd, csak teljesen megbízhatatlan módon működik. Ez egy autónál gyakorlatilag csere, mert nem használható így már semmire. Nem lineáris a romlás sajnos.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
Teslák tízezrei futkosnak az utakon 8-10 éves életkorral. Nem az akkuval és főleg nem a degradációval van gondjuk. Egy-két kivétel van, de a nagy többségnek még évtizedei vannak hátra az akkuból. Üzemeltetünk egy csomó 8-10 éves Model S-t. Semmi gond nincs velük.
Nem tudom, ohnnan veszed ezt a 60% marhaságot.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Noukoum
veterán
Csak tudnám hogy mi köze van az egyéb eszközök akkumulátorainak az elektromos autók akkumulátoraihoz... A hülyeség határtalan sajnos.
Nem baj, majd amikor a 30 éves hibátlan gyári akkus villanyautók fognak futni az utakon, még mindig az fog menni hogy 3 év után kuka az aksi... Nyilván "élvezetesebb" az élet ha konteózunk, mintsem hogy megvárnánk azokat a szerencsétlen akkumulátorokat hogy tönkremenjenek... Sokan örülnének neki, felpörögne az újrahasznosítás. Csak b@sznak megdögleni ezek a vackok, hiába szeretné a nép nem akarnak na.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Nos, az audi amennyiben márkaszervizbe hordod biztosít egy olyan opciót amiben pl egy teljes motor csere méltányossági alapon (pont azért mert végig ott volt szervizelve) akár 90%-t elengednek. Nem mind1.
A másik. Audinál az akksi modulokból épül fel. Amennyiben csak egy vezérlő (ami sajnos egyben van 12 cellával és nem bontható) fingik csak meg, akkor nem kell mind a 36 modult cserélni. Sajnos a modul ára 1700€ határon túli áfával. Azok a kis szervizek akik valóban értenek is hozzá olyan áron szerelik hogy az Audi óradíja igen csak versenyképes. (Pici matek: 36*1700€= 61200€. Nem egyszerűen gtk hanem instant kill egy pár éves autó esetében. Az EQC dolgainak most megyek neki hátha megtalálom a lehetséges szerviz számait ami segít a döntésben. Eddig minden autóm egy icipici részt vagyontárgy volt amit ha úgy alakult el tudtam adni. Ez most az EV estében nagyon nem így néz ki. Pl e-tron 3 évesen cca 60-70k méterrel már elvesztette az újkori értékének 50%-t. Ez van az EQC esetében is ahogy látom. És ezzel nem tudok mit kezdeni, mert azt jelenti hogy az eddigi éves 1-2 milliós szerviz számla költségét nem hogy nem spórolom meg egy EVvel de még ezen felül is mellé kell tennem éveken keresztül ha eljutok egy akksicseréig.)
De reménykedem benne, hogy a helyzet változni fog - ha nem is szükségszerűen az olcsóságban, de legalább a hozzáférhetőségben és szakértelemben.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Semin
senior tag
A mennyire lehet eladni résznél belekalkuláltad, hogy ezt nem csak autóként lehet tovább értékesíteni?
Maradjunk a C-Zeronál csak a példa kedvéért…
Megvetted használtad 5 évig. 60%-os az akku 17 éves a verda a kutyának sem kell….autóként.
Most itt egy (degradáltan, a legrosszabb cellák eltávolítása után) 10kW órás akkupakk BMS-el , inverterrel, töltésvezérlővel.
A nyakamat rá, hogy még 4-5 év, és sorra jelennek meg azok a cégek akik akkupakkà alakítják majd ezeket napelemek mellé.Vagy megcsinálod magadnak. Döntés kérdése
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #7965 üzenetére
belinkelem egy 2026. januar naptarbejegyzesbe ezt a hsz-t es reflektalok...
-
titán
válasz Shadowbull #7966 üzenetére
A probléma ott van hogy a degradáció nem lineáris végig. Az elején relatív gyors, aztán van egy lineáris szakasz, a végén pedig beszakad.
A jellemző beszakadási pont 60% SoH körül van. Azt idő alapú degradációval 40 év alatt sem lehet elérni, amikor 3 év alatt 2% a jellemző degradáció (idő alapú és használat alapú együttesen) a vizsgált NCA akkus autónál a lineáris szakaszban.
Máshogy közelítve: kb 3000 ciklust követően (LFP-nél 6000) is eljön a beszakadás. 3000 ciklus egy 60 kWhs telepnél 180000 kWh, 1M km.
Épp ez az oka, hogy a degradációt nagyobb részben az eltelt idő okozza, nem a használat.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
"Vagy megcsinálod magadnak."
Nem szeretnék ilyenekkel foglalkozni egy autó miatt. A-ból B-be akarok eljutni, és ezzel szvsz a többség így van. Nem fog senki autókat szétbontani, meg invertereket szerelgetni. Nem is ért hozzá.
Vagy ha mégis, és sikerül is eladnia, aztán meg kigyullad a vevőnél és leég a háza...akkor mehet a sittre, vagy fizetheti élete végéig a kárt mert nem volt engedélye rá. Ezek nem reális scenariók.Nincsenek ezek a dolgok még lefutva, nincsenek kialakulva.
Most én is meghirdetem az autót, és igen nagy a valószínűsége, hogy nem EV-be fogok átülni, mert új autónál baromi nagy a bukó 3 éven belül (nagyobb mint a füstösöknél), használtban meg semmi nincs 15M körül, ami nekem megfelel. Most úgy gondolom, 2-3 év múlva ismét futok egy kört, hátha jobb lesz a helyzet.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #7968 üzenetére
Nekem az is jo feher hollonak titulalsz... de sztem addigra mar lesz a nyilvantartasnak statja a forgalomban levo vs kivont trio peldanyokrol
Vesa: nem akarsz de lehet majd az aramdij-feltetelek raszoritanak...[ Szerkesztve ]
-
titán
Érdekes amit mondasz. A 320d BMW 2020-ban komoly flottakedvezmény után 14,5-ről indult, egy jobban felszerelt példány 15,5-16m körül állt meg. Most, 3 év múlva 9-10 millióért adják a jobban felszerelt változatokat. Tehát a kezdeti vételáruk 39%-át bukták el. Azért ezt a példát hoztam mert ezt közvetlenül tudom, egy barátom épp ilyet vett akkoriban a cégével, valamint fejből nem tudom más autók pillanatnyi valós vételárát (prémiuméknál a listaárak dísznek vannak). Ugyanebben a korban eladott Tesla Model 3 ára 16,5M volt. Jelentleg a használtpiacon 11-12 millióért van a 2020-as. Ez 31%-os értékcsökkentés.
El tudom képzelni, hogy van olyan EV, ami többet vesztett az értékéből, és létezik olyan ICE, ami kevesebbet, de azt nem tudom elképzelni, hogy kardinális eltérés van a két tábor között.
Neked miből adódik a tapasztalat? Milyen EV bukott sokat, és milyen belső égésűvel hasonlítottad össze, ami az elmúlt 3 évben keveset?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #7975 üzenetére
De kit erdekel az atlageletkor? Hany van 10+ eves, milyen akkuval. Kutyat nem erdekli az uj akku degrad szempontbol.
Trio is van par, azok is oregek [es regi akkutechnologia]. Also becslesnek jo legfrljebb az ujabbakra. -
titán
válasz Shadowbull #7975 üzenetére
150ezer 7 évnél idősebb Model S fut az utakon. Rendkívül érdekes gondolat, hogy 150ezer mintavételi eszköz az élettartama során sokmillió mintavételi ponttal nem elegendő statisztikai elemzésre.
És 5 évnél idősebb Model 3-ból is 150ezer van az úton. Az átlagéletkor pedig inkább 1-2 év, mint több. De az hogy jön ide?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7978 üzenetére
Hogy jön ide a garancia? A garancia tartja alacsonyan a degradációt? Az valamiféle esernyő?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
Én továbbra sem értem, mitől ijesztőbb egy 8 éves villanyautó valakinek, mint egy 8 éves dízel/benzin?
Értem, hogy két alkatrész benne ha rossz, GTK-t ér (akku és inverter), a motor már kevésbé, de egy belsőégésűben "vidáman" lenyelik a félmilliós turbójavítást, a milliós befecskendező javítást, a másfélmilliós automataváltó javítást. lényeg hogy 100.000 alatt legyen az óraállásElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
axioma
veterán
válasz bitpork #7982 üzenetére
Ez konkretan nem igaz, nalunk az Amperan mar volt reszleges akkupakk-csere. (Nem vacsiujra, hanem masik autobol kivett, felujitott darabra. De miert szamolnek massal? Az ujnak nem is hiszem hogy van tenylegesen ara).
Ja az auto 2013-as es ugy tunik egy szoftverfrissites hianyzott (ami lekorlatozza a napi km-t es igy nem tortenik meg hogy nem valt idoben benzinre, ami vszinu a problemat okozta). -
Nekem pl az ICE autónál sem szempont a használt alkatrész. Miért lenne akku esetében? No meg minden vevő a gyári alkatrész és költségével számol és utána okosba akarja megoldani. Mivel itt már nem lesz okos megoldás így cinkos összekacsintás és megegyezés sem lesz, vélem.
Azt is fel kell emlegetnem hogy nálam is hozzá kellett nyúlni az akksipakkhoz egy modul miatt. 1,5millió lett a vége - tehát nem a levegőből veszem amit. Persze értem én hogy így meg úgy de a dolog akkor sem változik meg. Egy EVnél nincs sok apróbb dolog amit külön lehet fizetni és aktívan befolyásolja egy autó használhatóságát és értékét, de amikor megérkezünk ahhoz a maradékhoz akkor az messze túlmutat azon amit bárki szívesen felvállalna vagy akár csak fel tud vállalni. Ez tény és nem előítélet. Előítélet az amikor ennek még nincs itt az ideje mégis erre hivatkozva berzenkedik a keményen drogozó kisember. Azt meg nehezen tudom elhinni hogy egy akksinál a használt/problémásat majd pont egy használtra fogja akarni bárki is lecserélni aminél ki tudja hol áll a ketyegő.
Azt viszont nem értem hogy itt elhangzanak számok és tények, de mindig keverednek a dolgok. Ok a teslán kívül nincs más hosszabb idejű tapasztalat de nem csak ők a piac. Ott bizony ott vannak a kóreai és európai gyártók is ha tetszik ha nem. Szóval extrapolálni csak egy gyártóból a teljes piacra minimum önbecsapás.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Amit példának írtam az konkrétan 4 hónapos történet a veszprémi PoHunál ahol 9 millát elengedtek a csere és munkadíjból.
MOD
Nem mellesleg ez két külön dolog és az esetek túlnyomó többségében nem indokolt az egyszerre történő cseréje.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
axioma
veterán
válasz bitpork #7984 üzenetére
Amikrol en tudok 500e es 300e akku-reszek voltak _szerelessel_ [3 van, 1 nagy 2 kicsi, arak igy ertve meret alapjan]. Auto piaci ar 4-5M [kulso allapottol fuggoen leginkabb].
Az uj akku azert nem erdekel, mert az elromlas elotti allapot visszaallitasa a javitas, es az volt a kerdes mennyi javittatni, nem az akku upgrade ara...[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz bitpork #7986 üzenetére
Ez volt a 90%-os kedvezmény? Tehát 10 millió lett volna a csere? A "méltányosságot" minden márka biztosítja, vagy épp mázlid volt, az Audival? Miért kellett egyáltalán méltányosság? Miért nem ingyen volt? Kifutott a gariból? Mennyi garit biztosít az Audi, hogy már kifutott?
Méltányossági helyzeteket nem csak az Audi tud. Nekem a Tesla nulla forintért (100% kedvezmény) javította az autót, amikor a nyest elrágta a két fő erősáramú kábelt, és emiatt letiltotta az autó a töltést. Ez is milliós tétel lett volna. És még csak szerviz előfeltétele sem volt a méltányosságnak.
És ha legközelebb te nem kapsz méltányosságot, vagy a Merci/BMW/Dacia nem biztosít méltányosságot, a csere egy nagyobb vagyon 5-10-15m (márka és típus függvénye). Épeszű ember nem hajtja végre saját költségen márkaszervizben.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
Méltányosságot mindenki tud ajánlani.
Nekem a Kona fejegységben mikor felvált a kijelző, és közölték, arra nem 5 év a gari csak kettő, akkor a hivatalos (muhaha) 2.5mFt-os árból méltányosságból 800e lett volna
Kiröhögtem őket, aztán mikor rájöttem nem vicc volt, akkor elküldtem a f..ba és megcsináltattam szervizben, 115e volt a kijelző, cserével 155e+áfa a számla.
autóhifi szakszervizben, gyári kijelzővel.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Az audi a méltányosság elbírálásakor figyelembe veszi hogy az ügyfél hova hordta az autót és milyen alkatrészek lettek beletéve. Ha náluk volt ez akkor teljesen ok. Szerintem vállalható egy egészséges bizalomnál ez. Az meg hogy a tesla elválla valamit ingyen, méltányosságból. Szerintem a tesla érdeke a vevők "megvétele" - és kérlek ezt értsd jól. Ha valahol az ügyfél mosolyog akkor visszajár. De az infrastruktúrát fenn kell tartani és vállalkozásban érintettként én sem fogok ingyen csinálni semmit ami a megélhetésemet teszi kérdésessé. Persze vásárlóként örülök ha minden ingyen van de ez nem prioritás ha arról van szó hogy holnap felveszem a telefont egy gondommal és nem akarnak megismerni v netán húzzák a szájukat mert rólam van szó.
Az meg hogy honnan milyen alkatrész van... én lennék a legboldogabb ha lehetne akkumulátort vagy modult beszerezni olcsóbban mint ahogy a márka szerviz értékesíti. Ha bárki tud ilyen forrást kérem ossza meg velem
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
titán
válasz bitpork #7990 üzenetére
Erre mondtam:
"Ne haragudj, de Audi Q7 hybrid egy olyan ritkaság, és olyan egyedi jószág, hogy annak a javíthatósága nullához konvergál, azt elhiszem. Aki ilyet vesz, az bele is számolja ezt."De ennek semmi köze ahhoz, hogy milyen a meghajtás. A Subarumnak a 110e km-es szervize (vezérműszíj csere) 800e forint volt 5 éve. Mert az is egy egzotikus autó egzotikus megoldásokkal és drága szervizekkel. Amikor az ember ilyet vesz, azt beleszámítja. Vagy nem. Én sem tettem, csak néztem mint a mozis, de így jártam. De nem kezdtem el szidni a belső égésű motort, hogy mind szar és csak iszonyat költségen karbantartható.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
almafa42
aktív tag
válasz bitpork #7990 üzenetére
Tehát ha a Tesla csinálja, akkor az a "vevők megvétele", míg ugyanaz a gyakorlat az Audinál "teljesen ok". Értem.
Minél prémiumabb az autó, minél több olyan extra van benne, ami elromolhat, annál könnyebben következik be a gazdasági totálkár. Egy bakancs swiftet nem túlságosan veszélyeztet, de a jelenlegi áron 30m+ feletti autókat attól függetlenül sokkal hamarabb, hogy benzinesek-e vagy elektromosak.
Én amúgy sokkal valószínűbbnek látom, hogy az akksik jövőbeli fejlődése miatt relatíve avulnak el a mostani elektromos autók, illetve a gyártásköltségeket tudják majd annyira lefaragni, hogy emiatt veszítsék el az autóim a használtpiaci értéküket. De rosszul alszok emiatt? Dehogy. Ha valakinek az autója potenciális amortizációja nem fér bele, akkor túl drága autót vett. Annyit meg nem ér az egész. (kivétel a nagyon alacsony keresethez párosított szükségautó, de ez is csak bizonyos helyzetekben)
-
Számolta külön akinek 6 térgye kalácsa van. A kategória persze drágább de nem arra számítottam hogy egyedül veszem itthon hanem pont abban reménykedtem h majd sok olyan bolond lesz mint én
MOD
(#7992) almafa42 : mutasd hol írtam h másnál ok? A másik - az hogy valaki mit engedhet meg magának és mit enged meg magának két nagyon különböző dolog. Attól mert megtehetem nem biztos hogy akarom.
A példád sántít mert nem extrákról beszélgetünk hanem az adott géperejű járómű meghajtását biztosító alapjáról. Ha az adblue befecsit beszélnénk ami a q7 2 millás történet akkor egyetértenénk.2All: valamit szeretnék leszögezni ismét. Abszolút de nem a fejlődés ellen vagyok. Pusztán vannak olyan aspektusai a dolognak amik nem egyszerűen kényelmetlenségek. Pl nem hiszem hogy felelősen bárki meg tudja mondani, hogy 2-4-6 év múlva mi lesz az életével. ICE vonalon ha a végösszeg nagyobb is, vélelmezhetően nem egyszerre kéri rgo tervezhető. EV vonalon ezt egyszerűen nem látom.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Semin
senior tag
Nagyon is aktuális ez a cikk: [link]
“…Jól látszik, hogy valójában a Hyundai mekkora puffert alkalmazott, hiszen az eredetileg beépített akkumulátor 40,4 kWh-s volt. A jelenleg elérhető kapacitás 38,3, vagyis – tekintve, hogy a cég a kocsit „38-as”-nak hirdeti, így tulajdonképpen még mindig 100%-osnak számít.
Másképpen a ténylegesen beépített akkumulátor az eredeti méretéhez képest 50.000 km alatt maximum 5,2%-ot romlott, hiszen a 40,4 kWh kapacitásnak már csak a 94,8%-a érhető el. Ugyanakkor azt is hozzá kell tenni, hogy azt nem tudjuk, hogy az autó újkorában mennyit engedett kihasználni ebből a 40,4 kWh-ból.
Arról is sok cikk született már, hogy a degradáció az első 2-3 év után nagymértékben lassul, így – bár nem tudjuk megmondani, hogy az ebben az autóba épített csomag mikor hal meg, de az elég valószínűnek látszik, hogy hamarabb fog az autó kikötni a roncstelepen, minthogy az akkuból elfogyjon a kraft!…” -
madgie
titán
Közben bekopogott az új Model 3.
Új hozzászólás Aktív témák
- profi traffipax védelem és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron