- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Autós kamerák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz Tiédetis #6602 üzenetére
De egy termék iránti viszonyról max szubjektív érvekkel lehet vitázni. Egy termékről érveket felsorakoztatni "elméletileg objektíven" legfeljebb az áráról és a használati költségeiről lehet, és arról, hogy működik vagy sem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
Tévedsz, egy termékről is lehet bármit állítani, melléteszed hogy "és ez tény" és máris kész, cáfolhatatlan.
pl: Az, hogy zajos, az tény!
vagy: bizonyított, hogy szar az ülés, mert elfáradtam benne vezetés közben, és ez tény!
EnnyikeElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
stickrs
senior tag
válasz Shadowbull #6605 üzenetére
Mondj egy jobbat 40k-ért.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Andras6800
senior tag
Igen is, meg nem is.
Zajos, az tény, de a zajos nem egy SI mértékegység. Van akit a 30 dB már zavar, más meg 50 dB-ben is elvan. Nem fárasztja, stb.
Így lehet egy tényből szubjektivitást csinálni.Ülés ugyan ez. Apukám imádja a Passat ülést.. elvezet benne Split-ig 1 seggel nem gyorshajtva. Én 200 km után már nyüglődöm, meg zsibbad a lábam... Szóval szerintem bizonyított, hogy szar az ülés, szerinte meg bizonyított, hogy jó
Ergonómia egy vicces dolog.
Visszatérve a Teslára. Eltekintve a hitvallásoktól a Tesla igenis nagyon jó autókat gyárt a maga amerikai színvonalán. Sokan fikázzák az illesztések meg ilyenek miatt. Ez már megint szubjektivitás, mert van akit bánt, van akit nem.
Az, hogy nyekereg, zörög belül megint olyan, hogy van akit zavar (Zajos, lásd fentebb) van akit nem. Engem pl mérhetetlenül zavar, ha valami zörög, nyekereg az autóban. Asszony észre sem veszi.
Számomra 1 objektív és 1 szubjektív dolog van ami miatt távolság tartó vagyok a Teslától mint brandtől.
Objektív: Kollégám akivel napi szinten szoktam beszélni dolgozott nálunk Teslas projekten. Autóipari beszállító cégnél dolgozunk. Nálunk készült már nem is tudom melyik tesla-kba a légzsák vezérlő. Mivel persze Tesla nem fogadta el, hogy nem lehet 1 év alatt megcsinálni azt amit amúgy 2 évig tart, nem lett kész a vezérlő gyártás indításra. Így a mi cégünk határozott kérésének ellenére a Tesla bepakolta az autókba azokat a vezérlőket, melyek gyártástechnológiája még nem volt validálva. Persze tőlünk kértek tesztpályás tesztre 500 db-ot. (Ilyen stádiumban nem vehetnek részt normál közüti forgalomban a termékek beépítve, max megfelelő személyzettel ellátott tesztautóban). Utólag derült ki, hogy eladták ezeket. Persze szerencsére a validáció nem talált semmit, de a légzsákvezérlő felel a légzsákok nyitásáért balaset esetén. Azért az nem buli, ha valami gebasz van.
Pár éve ebből volt botrány, hogy VW ilyen autókat akart eladni validáció után olcsósítva.Szubjektív: Számomra mérnöki etikai szempőontból nem fér bele, amit az önvezetés kapcsán csinálnak.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
stickrs
senior tag
válasz Shadowbull #6610 üzenetére
M3, M3 LR, Y, Y LR. Lehet magyar piacon is, szerintem az árak kb ugyanazok.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #6609 üzenetére
Köszi, nem követem, de lassan picit bele kellene ásnom magam... mert ezt az árelőnyt nem lehet kihagyni, egy újabb érv, miért ne vegyen hazai értékesítésben valaki autót... aztán meg csodálkozunk, a sok német meg sk céges autókon...
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #6605 üzenetére
Szerintem meg az I4 nem jó, mert annyiért amiért árulják, meg amennyit várni kell rá, egy nevetséges termék. Se nem költenék ennyit autóra, se nem várnék ennyit autóra, úgy hogy áll a pénzem egy kereskedőnél... főleg a mai világban... tegye parkolóra más a 20-30M-ját a semmibe, aztán a végén vagy annyiért kapja vagy nem, illetve azt se tudja mikor... Tehát melyik a jobb termék? Az amelyik kapható... itt kezdődik, meg aminek az amortizációs rátája jobb, egy olcsóbb termék kevesebb amortizációval rendelkezik általánosságban. Lehet ezen vitázni csak értelmetlen.
-
Shadowbull
addikt
Az i4 prémiumtermék, úgy is van pozícionálva meg árazva is. Prémiumterméket meg nem azért vesz az ember mert az racionális döntés, hanem mert arra vágyik.
"Se nem költenék ennyit autóra, se nem várnék ennyit autóra"
Én sem. Nade nem is én vagyok a célcsoport.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
stickrs
senior tag
válasz Shadowbull #6613 üzenetére
Nem jobbak az ID-k sem. Legalábbis abban ami nekem fontos, fogyasztás, hatótáv, töltési sebesség, töltőhálózat, szoftver. De kár ezen vitázni, neked vszinü más fontos egy ev-ben ha màr a vw-t említetted. Az ID7 bejön, de az már más árkategória lesz.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Shadowbull
addikt
válasz stickrs #6617 üzenetére
Nyilván ez inkább szubjektív mint objektív. Az embernek érzelmi alapon tetszik valami (vagy nem tetszik) aztán utána ehhez gyűjti az észérveket
Aztán ha bejön a dolog akkor megerősítve érzi magát hogy jól döntött.Nekem amúgy semmi bajom nincs azzal ha valakinek a Tesla tetszik, aztán azt vesz, sok boldogságot kívánok hozzá, minden irónia nélkül.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
V.T.
aktív tag
Sziasztok!
Ioniq 28kw-al melyik érheti meg jobban?
50kw DC töltő oszlopon a fix kw alapú töltés vagy a perc alapú? Még nem használtam perc alapút így nem tudom hogy mennyit vesz fel egy perc alatt. Mennék Kecskemétre dél körül és mindenképpen kell töltenem.Köszönöm a választ.
-
Balázzs
senior tag
Ma volt reggel időm, megnéztem élőben az MG elektromos járgányát, 11 körül van az induló ára, de ha kell nagyobb akku és mondjuk tolató kamera, akkor már kb 15 misi, ami szerintem elég sok. Ami jó, hogy magasan ülsz, hátul is elfértem magam mögött (186cm 84kg) és jó nagy a csomagtartó. Kilátni nem lehet hátra, fura, hogy a regen fékezés nagyon kevés még max-on is, egypedálos vezetésről ne is álmodjunk. Egyébként jól összerakott, nem zörög-csörög, műanyagok, kárpitok, ülések teljesen rendben vannak. Elöl nincs frunk, még a hátsó kerekesben sem, hely tuti lenne. Akku 60% körül volt, úgy írt az autó 26X megtehető kilométert, városba jó lesz.
A tesztút végén azért a kereskedő kipróbálta az M3-at
ui.: adatokat fejből írtam, tévedés jogát fenntartom
[ Szerkesztve ]
-
V.T.
aktív tag
Köszönöm én is így voltam vele hogy inkább az. Mondjuk Kecskeméten nem tudtam éppen tölteni a Molon mert a KFC futár ott hagyta az autót a Dc töltőn az autót. Beszéltem vele azt mondta hogy 1 órája tölt és még egy óráig. Szerintem nem korrekt ez gondolom le volt korlátozva a kocsiban a villám töltés de akkor nem értem miért nem az Ac-t használta. Most kereshetek másik töltőt ami gyorsan tolt 🤣
-
Noukoum
veterán
válasz stickrs #6594 üzenetére
Én régóta nem tudok jobb szót találni, gusztustalan az ahogy szétalázzák a piacot.
Az európai autóipar megásta a saját sírját, mondjuk mentségére legyen mondva hogy nincs egyedül (lásd Toyota).
És az hogy a Tesla szinte mindenben a mezőny előtt van utcahosszal, arra nem találok szavakat. És már mióta megy ez...
Pedig nagyon nem lesz jó a monopol helyzet.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
tibcsi0407
félisten
válasz Noukoum #6633 üzenetére
Majdnem mindenben.
Nekünk van most itthon egy i3 és egy F10 520D, az F10-et le szeretném idén cserélni, a Tesla nagyon vonzó az ár és a technika miatt, de a minőség, az összerakottság érzete még mindig a többiek mellett szól, kicsit számomra még mindig túl puritán az egész autó, viszont ha a tudást, hatékonyságot nézem, akkor nincs ellenfele, eléggé kettős érzések.Versenyben van nálam több autó is:
- Kia EV6
- iX3
- Q4 sportback E-tron
- EQB/EQC
- Ioniq5
- Model YLegjobban az EV6 és a Q4 jön be jelenleg. Mindkettőnél vállalható a hatótáv, jól felszereltek, jól néznek ki és össze is vannak rakva rendesen.
[ Szerkesztve ]
https://utdetailing.hu/
-
Tiédetis
senior tag
válasz tibcsi0407 #6634 üzenetére
szerintem a probléma gyökere ott van, hogy a réginek és tradicionálisnak mondott gyártók, még most sem tudják eldönteni mit csináljanak. Ezt is, azt is, amazt is. Ez így rohadt energia-és forrásigényes. Így aztán az újabb részeknél folyamatosan nő a különbség. Az, hogy mennyi a hatótáv, az akkupack kérdése többé-kevésbé. Hatékonyság növelése kicsit nehézkesebb, amit kompenzálnak a pakk méretével. Idővel nyilván javulni fog a dolog, de a másik addig gondolom malmozik majd Puritán? Erre régen azt mondták, németes egyszerűség Ma azt mondják rá, prémium.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
stickrs
senior tag
válasz tibcsi0407 #6634 üzenetére
Nekem is az EV6 és az Ioniq 5 volt még a listán kezdetben. Utána ami döntött részben az ár, egy nagyobb aksis EV6 10.000! euroval került akkor többe mint a m3 LR, de végleg az döntötte el, amikor egy hosszabb uton mindig várnom kellett a töltőre, és velem szemben meg volt 10 szabad SUC...ez egyre gyakrabban fordult már elő, szóval a supercharger nálam eldöntötte a dolgot, max 2 havonta megyek 650km-s utra, nem lesegetem, hogy epp mikor van valahol egy szabad töltő.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Andras6800
senior tag
válasz Tiédetis #6635 üzenetére
"szerintem a probléma gyökere ott van, hogy a réginek és tradicionálisnak mondott gyártók, még most sem tudják eldönteni mit csináljanak. Ezt is, azt is, amazt is. Ez így rohadt energia-és forrásigényes. Így aztán az újabb részeknél folyamatosan nő a különbség."
Szerintem is pontosan itt van a probléma. Tesla már réges rég letarolta a piacot, mire elkezdtek szállingózni az európai gyártók megoldásai. Németek meg úgy gondolták, hogy hah... balga amcsi hóbort lesz ez is...Toyota az más kicsit, mert bele van szerelmesedve a hidrogénbe.
Saját vélemény szerint a hidrogén igenis nagy jövő elé néz a teherszállításban. Esetleg energiatárolásban.Visszatérve az EU gyártókra, valahol érthető az huzavona, mert már rég az egyik fő value add a motorgyártás volt nekik. Elektromos motorokban meg akkuban Kínánál van a zászló. Szóval elektro mobilitásra való átállással elvesztik az identitásuk egyik meghatározó részét. Plusz még versenyhátrányba is kerülnek.
Nem hogy ők, a politika sem tudja mit akar, lásd ezt a mizériát az zöld üzemanyagokkal. Nagyon kíváncsi leszek. Az etanol egyszer már megmentette a piacot 10-15 éve. Jah nem.
Biztos jól lesz ez is, de technológiai áttörések nélkül nem tudunk eleget előállítani belőle. Amennyire én tudom, meg olvastam, ha így halad a fejlesztés 2030-ra jó ha a repülőgépek fogyasztását át lehet erre állítani. Ami ugye nem annyira/ jóval nehezebben villanyosítható terület.Szóval szerintem igen jó volt ez a 2035-ös céldátum villanyautókkal. Csak megint jött a politika. Mi lesz, ha Kínától függünk majd ebben is. + mit csinálunk az autóiparban dolgozó mérnökök felével. (Mert egy elektromos autóhoz kevesebb mint fele annyi mérnök kell. Nem megy el csomó mérnökóra a mindenféle füst-gáz check szenzor meg motorvezérlő, stb fejlesztésére.)
Közben meg lassan belefulladunk a CO2-ben meg az egyébb cuccokba.
Rövid távú haszon VS hosszú távú haszon.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsi0407 #6634 üzenetére
"ha a tudást, hatékonyságot nézem, akkor nincs ellenfele"
LOL.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
válasz Andras6800 #6637 üzenetére
Ez mind szép és jó, de létezik a márkahűség fogalma is és amit már tibcsi0407 is említett, miszerint a tesla egyszerűen képtelen felnőni a valódi autós értékekhez. Sokan azért vergődnek a döntéssel mert pl nem akarják elhagyni az autó autó jellegét. Ok h tesla meg ok h ződ meg minden de nem az igazi szerintem sem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #6637 üzenetére
"mert már rég az egyik fő value add a motorgyártás volt nekik"
Nem tudom ki kezdte el terjeszteni ezt a bölcsességnek látszó hülyeséget, de úton -útfélen előjön.
" Szóval elektro mobilitásra való átállással elvesztik az identitásuk egyik meghatározó részét"
Jaj dehogy veszítik.
"mit csinálunk az autóiparban dolgozó mérnökök felével. (Mert egy elektromos autóhoz kevesebb mint fele annyi mérnök kell. Nem megy el csomó mérnökóra a mindenféle füst-gáz check szenzor meg motorvezérlő, stb fejlesztésére.)"
Jézusom. Mert egy autó csak belsőégésű motorból áll, ugye?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
robi-k
őstag
válasz Andras6800 #6637 üzenetére
Meglátásom szerint is az EU-ban a villanyautó átállás felpörgését pont az akkumulátorok gyártása és azok magas ára fogja vissza. Tény, ebben is, mint a napelemekben, Kina a vezető fejlesztő és gyártó jelenleg.
Ami a hidrogén üzemű, üzemanyagcellás járműveket illeti: személyautóknál szerintem (is) zsákutca, és pont az üzemanyagcella miatt: az alacsony hőfokon (lsd. környezeti hőfokon) üzemelő protonáteresztő membránok viszonlag rövid életciklussal rendelkeznek - pl. a Ballard által gyártott üzemanyagcelláknál ez kb. 30-35 ezer üzemóra), drágák és az üzemanyacella stickek javítása árban hozza az új árát.
Továbbá a járművekben alkalmazott üzemanyagcella berendezés hatákonysága is nagyon alacsony (kb. 30-35% gyártótól függően), és így a teljes jármű hatákonysága (szigoruóan csak magát a járművet nézve, nem szímolva a hidrogén előállítás/szállítás/tárolás veszteségeivel) jóval kevesebb, mint 30%. Viszonyitásként: egy mai dízelautó jóval 40% feletti hatékonysággal dolgozik.Viszont még nem írnám le a belsőégésű motorokat, már vannak EU-s fejlesztők, akik fel tudnak mutatni sikereket a hidrogénre átállított (módosított) belsőégésű motorokra, és ők nem a BMW 2000 évek kísérletét követik, szerencére.
Tehát még nem írnám le a belső égésű motorokat, mint energiaforrást, el tudnék képzelni egy plug-in-hibrid személygépkocsit hidrogén üzemű belső égésű motorral Pl. egy Győrben vagy Szentgotthárdon gyártású motoroknál -
Shadowbull
addikt
válasz Noukoum #6633 üzenetére
Valójában meg a Tesla kezdte el megszivatni saját magát. Abszolút irreális célokaz tűzött ki és kommunikált (évi húszmillió autó 2030ban) csak azért hogy fenntartsa a teljesen irreális részvényárazást.
Aztán valamikor tavaly november környékéb rájöttek hogy egyszerűen nem kell végtelen mennyiségű 3/Y, ezért két dolgot tehettek:
- elengedik a növekedést vagy
- árat csökkentenek, de azzal meg a marzsokat engedik el.A másodikat választották, bár igazából kényszer volt az is.
Elindítottak egy árcsökkentési spirált, a haszon jelentős része köddé vált, a növekedés pedig mégsem lett akkora mint szerették volna, a készletek pedig tovább növekednek (nyilván, az emberek sem hülyék, arra számítanak hogy még olcsóbb lesz).Musk már meg is szellőztette hogy bezzeg ők haszon nélkül is tudnának ám autót eladni, mert olyan sokat kereshetnek majd a digitális szolgáltatásokkal. Aha...
Szóval a Tesla abszolút fenntarthatatlan módon "tarolta le" a piacot... Szép húzás.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #6643 üzenetére
A Tesla sokkal többet keres a villanyautókon ezen az áron, mint más. Darabonként és összesen is.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6645 üzenetére
23% a gross margin. Jöhetnek az autógyártók tucatjai, nagyon marginnal
- villanyautókon
- autókon en blocevDirect villanyautós töltőhálózat
-
Tiédetis
senior tag
válasz Andras6800 #6637 üzenetére
EU: politikai akarat úgy változik, ahogy a kormányokat bejuttatók elvárásai
Nyilván nem fog eltűnni a belsőégésű motorok hada a kontinensről. Ennek oka a lobbi és a munkahelyek megtartása (ahelyett, hogy értelmesebb helyre tennék át őket), és akkor nem beszéltünk az olajszennyező cégekről. El kéne dönteni mi legyen. De kettőség, sőt már annál talán több is, sok lesz ide.Az pedig, hogy mit nevezünk autónak.. Némelyeknek vicces elképzelése van róla
Régen nekem is volt egy zsírúj prémium autóm, 5-6 évig használtam, de végén szőrén cseréltem el. Nem volt kényelmes, nem fogyasztott keveset, nem fűtött, nem hűtött, fele hengerszám volt mint általában, aztán később már duplázódott az is. Nem is füstölt annyira (igaz, nem is láttam sorozatosan kiégő darabokat belőle) de legalább prémium volt, hiszen német volt.Puritán: igen, lehetne rádobni 500EUR-t és telepakolni gombokkal, fogasokkal, órákkal, kivenni a 50'-os mozit és betenni egy zte Blade kijelzőt, hogy olyan autószerű legyen Fene tudja, akkor lehet megfelelni +10%.nak és buknának 20-at ...
A prémium vallás híveinek úgysem lenne semmi jóA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
titán
válasz Shadowbull #6647 üzenetére
Jó, akkor most ellenőrizd tényekkel a saját hasraütéseidet.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Eredeti játékok OFF topik
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Marvel Snap
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000