- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Házimozi belépő szinten
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3050 / 3050 Ti (GA107)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ezekiell
veterán
Hetek kérdése hogy Európában tömegesen elérhető/rendelhető legyen, nem több hónapos várakozással? Ebben az általam olvasottak alapján erősen kételkedem, de legyen így.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Szerintem majd akkor fogja befolyásolni a használt árakat, ha ténylegesen elérhető lesz, nem csak egy "ígéret". És ja, én se tervezek venni újat, hasonló indokok miatt, mint te.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
2019-2021 e-tron 55 és EQC. Mindkettőnél a futási tartomány 20-60k kméter.
De akkor ezek szerint ez sem megbízható ha mégis csak konkrét példányra lehet találgatni.
Bár most folyamatban van egy lízing lehetőség is. Azon töröm a fejem hogy lehet hogy ez lenne a legjobb megoldás, de tippre az éves futásom nagyon .... meg bonyolítja a megoldást.[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #7743 üzenetére
Mindenki eldöntheti maga, hogy mit nézet át vagy mit cseréltet, hol és mennyiért: egy Tesla - nál. Más autóknál nincs erre lehetőség, különben ugrik a garancia. Nem is a pollenszűrő 13 ezres ára zavar, hanem hogy a boltokban egyszerű várárlóként ugyanaz 3 ezer, másrészt semmi sem indokolja a cserét.
-
cOxeR
Ármester
válasz Füleske #7760 üzenetére
Én meg azt nem értem, a pollenszűrő miért nem evidens és miért nem dobálja el mindenki évente... Nevetséges tétel, ahhoz képest, mit ad. No persze itt is van gagyi, meg normálisabb - aktív szenes. (utóbbit magad veszed és szereled be, mert gyártól nem azt kapsz vélhetően, mondjuk az nem is 3 ezer... a boltba se)
-
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #7760 üzenetére
Lehet hogy évente nem indokolt a csere, de én örülök neki ha kicserélik. Az meg hogy 10 vagy 20 vagy 40 euró.... Őszintén szólva tök mindegy, nem tétel. Pláne nem tétel egy 50-60 ezer eurós autónál, amikor csak az éves értékvesztés sok ezer euró, ha nem használom akkor is.
A Tesla szükségből kovácsolt erényt, nem jófejségből nem kötelező a szerviz, hanem azért mert nincs erre kapacitásuk.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Füleske
addikt
Így is nézhetjük. Még egy nézőpont: 13 a pollenszűrő, 10 - ért cserélik (negyed óra munka kiszámlázva). 23 - ért azért elég jó pollenszűrőt vehetnék a boltban, és ingyen kicserélem magamnak max. 5 perc alatt. A látszat ellenére még időt is spórolok, hiszen nem kell a szervízben várakozni. És jól is jártam, mert nem gagyi szűrő kerül be.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #7765 üzenetére
A pollenszűrő cseréhez nem kell emelő.
-
Füleske
addikt
válasz Andras6800 #7767 üzenetére
A lehet és a kell között számomra van különbség. Pl. hajnali 2 - kor lehet kommentet írni ide. Ha kellene, biztos nem szívesen tenném. Pedig látszólag ugyanazt csinálnám.
-
cOxeR
Ármester
válasz Andras6800 #7767 üzenetére
No de egy emelő, 1x ezer Ft, ami sose árt egy háznál. Én spec a téli nyári szettet magam cserélem, az bőven elég a drasztikus gond kiszűrésére. Nem nem kell befeküdni alá meg nem kell megrángatni a kocsit, ha valami ennyire kotyog, azt bent vezetés közbe is érzed.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #7765 üzenetére
Mert hol néznek alá rendesen?
A mesékben én már nem hiszek, hogy majd az éves kötelező szerviznél átnézik rendesen. 2 dolgot néznek át rendesen: ablaktörlő lapát, ablakmosó folyadék. Hátha azt is rá lehet sózni tripla áron a userre.
Örülhet a user, ha a cserére előírt dolgokat rendesen cserélik, rendes minőségűre.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Semin
senior tag
válasz Shadowbull #7773 üzenetére
Ebben én is biztos vagyok, meg is nézheted egy jó nagy ablakon ha karod. Ha pedig ez sem elég oda is mehetsz, bár adott folyamatoknál ( emelès fékpados teszt ) az ablakból figyelhetsz csak.
Èz alap egy normális helyen. -
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #7771 üzenetére
Nyithatsz, de egy emelő nem szerelőműhely.
-
-
Noukoum
veterán
válasz Shadowbull #7762 üzenetére
A Tesla szükségből kovácsolt erényt, nem jófejségből nem kötelező a szerviz, hanem azért mert nincs erre kapacitásuk.
Tehát nem jófejség az hogy a gyártó nem húz le feleslegesen a "kötelező szervizzel".„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #7780 üzenetére
Ebből is látszik, hogy régóta már nem Magyarországon élsz...
Tudnék olyan saját sztorit mesélni, amit inkább nem írok le, mert lehet perre menne velem a márkakereskedés...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
Biztos van ezer horrorsztori, de nem ez a lényeg.
Orvosi műhiba is van, meg balfék orvos is, mégsem utasítjuk el miattuk a teljes modern orvostudományt.Az autó egy nagy értékű, komplex műszaki berendezés, amivel ráadásul közúton közlekedünk. Teljesen legitim elvárás hogy rendszeres időközönként végezzünk rajta egy kontrollt illetve karbantartást.
A gyár oldaláról is teljesen legitim elvárás hogy a garanciaáért cserébe rendszeresen vizsgálják felül az autó állapotát, illetve végezzék el az előírt karbantartást.
Aki ezt lehúzásnak érzi, az egyrészt járjon gyalog, másrészt meg nincs tisztában a komplex műszaki berendezések üzemeltetésével.Az a gyár aki ezt nem írja elő illetve nem végezteti el az nem "jófej" hanem hanyag, és messzire kerülendő.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #7785 üzenetére
Fordítsuk meg:
Az a gyártó kókler (és messzire kerülendő), aki nem képes üzemeltetni egy minőségbiztosítást, hogy egy kötelező szervizen el is végezzék javítást... és nem 1-1 horror sztoriról van már szó... sajnos ez rendszer szintű anomália... lehet hogy Szászhon még kivétel.... kérdés meddig...
Ha ezt nem képes megoldani, akkor én megvonnám az engedélyét arra, hogy autót gyártson...
Vegyél meg úgy egy sok milliós értékű autót úgy, hogy egy hibánál előbb lehúznak minden ötletükre, aztán széttárják a kezüket, hogy bocs, ezt ők nem tudják megjavítani... vicc. És még ők fikázzák le a kínai autó supportot, meg a Tesla szervizeket... mellesleg német... semmivel sem különbek...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
I02S3F
addikt
Sziasztok! (Abszolút semmit nem értek a témához.)
Hallottam, hogy ha az ekocsikkal gond van, letilja magát az autó és nem lehet vele tovább menni. Ez igaz? Az is igaz, hogy ezek a kocsik feleslegesen bonyolultak és drága őket javítani?
No offense vagy flame!
Van még olyan gyártó, ameyik nem ekocsit gyárt?
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"ha az ekocsikkal gond van, letilja magát az autó és nem lehet vele tovább menni. Ez igaz?"
Nyilván van olyan meghibásodás amikor letilt az autó. De ez nem túl gyakori. Mellesleg egy modern belsőégésű is letilt adott esetben.
"a kocsik feleslegesen bonyolultak"
Ez ebben a formában értelmezhetetlen kérdés.
"drága őket javítani"
Igen, bele lehet futni költséges javításba, de ez sem kizárólag az EVnél lehetséges.
"Van még olyan gyártó, ameyik nem ekocsit gyárt?"
A többség gyárt belsőégésű típusokat is, sőt, jellemzően több belsőégésűt gyártanak.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
I02S3F
addikt
válasz Shadowbull #7789 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a választ! Neked is Schawo!
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
"Hallottam, hogy ha az ekocsikkal gond van, letilja magát az autó és nem lehet vele tovább menni. Ez igaz? Az is igaz, hogy ezek a kocsik feleslegesen bonyolultak és drága őket javítani?"
Így van. Mellesleg tök random nem tiltanak le a belsőégésű motoros autók, nekem se állt meg a renault scenicem a pálya közepén egy hibás klíma hőmérő miatt, mert tervezési hiba miatt az ecu tápról hajtják meg a külső hőmérőt, ami ha zárlatos, akkor lehúzza az ECU szenzor kimeneti tápot, és megáll a motorvezérlő, mert elmegy az összes jeladó mért értéke.
Olyan sincs, hogy egy befecskendező hibája miatt 4-et kell sorban cserélni, mellé az összes DCI csövet, a javítás 600eFt, olyan se hogy egy üzemanyag nagynyomású pumpa hiba miatt teljes befecs sor csere mert teleszórta forgáccsal a rendszert, rendszer átmosás javítás 1.5mFt
Olyan sincs, hogy a turbo megöli az autót, mert átereszti a tengely az olajat, és leállíthatatéanul a motor szétpörög, amíg el nem fogy az összes motorolaj
Olyan sincs, hogy kigyullad az intercooler a lerakódó olaj és por filmtől, és leág az autó
Vagy nem ugrik ki a főtengely egy elkopó olajpumpától, miközben nem gyullad ki az olajnyomás hiba, mert kb minden autóban olyan, hogy amin kicsit is forog a motor, már elég nyomás van, de 8x annyi kell a motornak. Vagy épp olajnyomás van, de eltömődött a járat és két henger nem kap olajatezek nem létező dolgok, csak "az elemes kocsi" a kockázatos.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #7785 üzenetére
azert nem az e-auto a muszaki komplexitas csucsa (a fustos lehet, de ki beszel ebben a topikban - esetleg rajtad kivul - arrol?)
kb. olyan mintha azt mondanad, hogy laptop 3 evente takaritas/pasztazas... segit neki? biztos nem art es aki erosen kihajtja, annak szamit is az elettartamban, hogy nem fo meg a proci, de mindenki masnak elobb avul el erkolcsileg (sebesseg, tarhely stb) minthogy elmaradasanak a hianyat erezne -
titán
válasz Shadowbull #7785 üzenetére
KIA eNiro. Kötelező szerviz évente, vagy 15000 km-enként, amelyik előbb.
Üzembe helyezés: 2021. március 31.
Baleset: 2022. január 6., ekkor km óra állás: 14500
Egy teherautó elfelejtette megadni az elsőbbséget, álló helyzetből indulva nekem jött egy kereszteződésben . Nem volt nagy csatt, de mindkét bal oldali ajtót megnyomta, és mivel én haladtam, ezért meg is gyűrte ezeket. A felnin is keletkezett pár mélyebb karc. Nem nagy gond, gondolná az ember, néhány hétre saccoltam a javítást. Szólok a szervizben, hogy 500km múlva időszakos szerviz esedékes, ezért azt is csinálják meg egy kalap alatt.
Telnek-múlnak a hónapok (!), ajtó és felni sehol az autóhoz. Verem az asztalt, hogy nekem kell az autó, mindig csak halogatás. Aztán április környékén ajtók megjöttek, de a hátsó kilincs is sérült, és az még sehol, felni sehol. Asztalcsapkodás tovább, eredmény: nyista. Már tiszta ideg voltam, minden nap az asszony morgását hallhatom. Bementem, és addig vertem az asztalt, míg hajlandók voltak összeszerelni az autót június elején kilincs nélkül és a kissé sérült felnivel.Mondják, hogy átadás előtt akkor most megcsinálják a 15000-es szervizt is. Mondom oké.
Autót megkaptam, használom, pár hét múlva visszaviszem kilincscserére, majd megint pár hét múlva kerékcserére is. Mindenki hepi.
Eltelik egy év viszem vissza a 30ezres szervizre, megcsinálják, aztán szólnak, hogy ugye tudom, hogy az autó már nem garanciás, mert az első szerviz kifutott az egy éves határidőből. Mondom, ők csinálták, az autó végig ott volt, bármikor megcsinálhatták volna, szóltam is, hogy kérem a szervizt. Válasz egyszerű vállvonogatás. Szabály az szabály. Itt tartottunk júniusban, természetesen nem fogom ennyiben hagyni, de még nem volt időm meg energiám harcolni velük.
Az egész kötelező szervizesdi (nem csinálnak vele semmit, az ég világon semmit) csak arra való, hogy valami okot találjanak valahogy a garanciális feltételek alóli kibújáshoz.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Ezekiell
veterán
Hát az elég egy szar szervíz, nekem Kia Ceedem van perpill, és amikor szóltam, hogy hát kiégett a jobb oldali kanyarkövető lámpa és adjanak időpontot a cserére (mert valami irtózat gané helyen van, baromi nehezen érhető el az izzó, és nem fogok vele szopni), akkor a srác kijött a parkolóba, ingyen kicserélte, majd adott egy kupont a következő szervíz munkadíj felezésére, csak úgy, dumálgatás közben.
A kötelező szervízeket meg mindig gyorsan és pontosan csinálták, sőt amikor közeledtem az 1 évhez, mindig hívtak, hogy "hello szervíz kellene a garihoz, mikor érsz rá".
Szóval ez egészen jó eséllyel szervíztől függ, "your mileage may vary" ahogy mondják
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #7794 üzenetére
ok, de a bonyolultsag az egheto folyadekok [gazok, keverekek] kordaban tartasanal kezdodik
laptop parhuzam: normalisan akkor viszed szerelohoz, ha baja van
klimatizalas, belso ter resz biztonsagi kerdesekbe reszen jot nevettem... tul keves volt a futomu/fekrendszer felsorolas?
amugy a fekrendszer is csak felig, mert alig van kopas a visszatermeles miatt, rozsdasosik a tarcsa... -
Andras6800
senior tag
Ne haragudj, de bizonyos szempontból baromira nincs igazad. Mások oldalról meg nagyon is
Amit elfelejtenek nagyon sokan, az az, hogy az autó egy fegyver... Ha a laptopnak baja van, és elpukkan használat közben... na bumm, nem történik semmi. Max nem tudsz írni PH-ra, vagy elmész venni egy újat valamelyik műszaki áruházba.
Ha az autónak kificcen a kereke, elmegy a fékerő menet közben, abba valaki simán belehal.
Teljesen igazad van/ igazatok van, hogy a legtöbb márkaszerviz félvállról veszi ezt. És elkérnek egy rakás pénzt konkrétan a semmire. Még hátra sem viszik az autót megemelni. Csak kifizettetik. Ilyet is hallottam már többet is. Evvel a hozzáállással lenevelik a jónépet az időszakos karbantartásról és ellenőrzésről. Ez konkrétan hihetetlen felelőtlenség. Én ha tehetném, büntetném. És nem mint csalás, hanem mint közúti veszélyeztetés...
Én ahova hordtam régebben az autómat, ott konkrétan videót kaptam, ahogy alánéznek. Vagy bemehettem és alánézhettem én is. Volt is amúgy meglepetés, amikor alánézve kiderült, hogy el van fáradva a fékfolyadék cső a jobb első keréknél. Az menet közben elpattan.. van kamillázás. Ki kell elmelnem, hogy az egy 7 éves autó volt. Így mint ilyen, nem a "jár a garancia/ nem jár a garancia" hatálya alá esik. Így kicsit összemosok 2 dolgot. De mondjuk avval is sokat spóroltam, amikor kiderült, hogy a hátsó gátlóimról leesett a porvédő. Tized annyi volt a porvédő pár árban, mint a gátló csere, ami hamar összejön porvédő hiányában.Amire írtam, hogy nincs igazad, hogy pl a futómű igenis egy komplex érzékeny rendszer. Nem úgy komplex, mint egy motor. De azt is karbantartani kell. Szétmegy egy stabilizátor pálca azt nem is veszed észre, csak a jó magyar zergepaszta utakon egy kanyarban. Persze, otthon megemelve, megrángatva a nagy hibákat ki lehet szűrni. De nem mindent.
Nekem ez a futómű a vesszőparipám.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
axioma
veterán
válasz Andras6800 #7798 üzenetére
muszaki vizsga amire te gondolsz, nem a markaszerviz szervizelese amihez garanciat(!) kotnek (magyarul: felelosseguk elharitasat amugy kotelezo idoben)
na meg ha valami furcsasag van, akkor nyilvan viszem - aki napi szinten vezeti az autojat, az eszreveszi ha elteres alakul ki
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest