Hirdetés
-
Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
ma Sokat kellett várni az első OLED képernyős Apple táblagépre, állítólag megérte.
-
Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
ph Az AMD Full HD felbontáshoz ajánlja a legnagyobb Navi 33 alapú GPU-ját, melyet a PowerColor tálalásában próbáltunk ki.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
"a legtobb autoban 1 max. 2 ember ul."
Ez nem azt jelenti hogy mindig annyi ember ül benne. Nyilván ha van egy családi autó, akkor azt néha apuka vagy anyuka egyedül használja, mert az az ésszerű döntés.
"mintha lett volna modularis auto terv 10+ eve, hogy osszekapcsolhato 2 db 2 szemelyes."
Solo-Duo, az csak egy maffia volt a pályázati pénzek lenyúlására, amúgy teljesen irreális és megvalósíthatatlan elképzelés volt.
A robogózás lehet alternatíva, de ott elázol, büdös és koszos leszel (még jobban mint a biciklin) szóval mindenkinek az sem jó, még ha a veszélyeitől el is tekintünk.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Andras6800
senior tag
Ez egy olyan dolog, ahol nem lehet igazságot tenni.
Elvileg mindenki a felhasználási módjára választ autóméretet. Gyakorlatban meg érzelmi alapokon, de ezt most hagyjuk.
Nyílván a dolgos hétköznapokon én is egyedül ülök az autóban. De havonta 1-2x bent vagyunk 3-an + kutya. Arra már nem jó a 2 személyes, mint ami hétköznapokra jó lenne. Még ha km-ben több is a hétköznapos ingázás. Így nekem is 4 személyes autóm van. Persze a 7 személyes felesleges lenne, nem is az van.
A legjobb nekem az lenne, ha lenne egy combi diesel megyén kívbüli utakhoz és egy elektromos smart méretű a hétköznapokhoz. De valyon a hétköznapi környezet terhelés saving a smart végett vs nagy autó felér-e avval a megterheléssel amit a +1 autó legyártása és fenntartásha okoz?
És ez ugye megint a saját példa. Asszony nem vezet, nincs jogsia. Ha lenne, megint más lenne.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
Ahogy előttem írták, még egy családban is sok esetben csak egyetlen ember ül az autóban, mert suliból viszafelé jövet, vagy munkába menet már egyedül van, de előtte/utána már viszi/szedi össze a gyerekeket és akkor tele van a kocsi. Ezt még csak ketté se lehet szedni két kocsira, mert egyetlen napi rutin alatt változik a létszám. Amit külön lehet szedni, az a hétköznapok és a hosszabb utak (pl. nyaralás, vidéki/külföldi utak). De még itt is nehéz, mert pl. a nyaralásnál tele van a kocsi a családdal, de pl. üzleti út miatt sokszor egyedül megy az ember, viszont éppen a nagy távolság -és a sok autópálya- miatt, ilyenkor sem célszerű kisautóval menni.
Nagyon egysíkú élet mellett lehet csak ezt optimálisan megoldani (mondjuk ha valaki hónapokig ugyanazt az utat járja be, azonos napi rutin mellett, és csak nyáron megy el mondjuk a családdal nyaralni, de ezen kívül soha semmi más nem borítja meg ezt a menetrendet). Minden egyéb esetben lehetetlen optimálisan autót választani.Ebből a szempontból még az EV sem optimális, mert ha nem kicsi, akkor az is feleslegesen foglalja a helyet az úton egyetlen embert szállítva. Bár legalább nem füstöl, az is valami.
Amúgy értem amit írsz, de azok száma, akik csak a menőzés miatt vesznek SUV-ot és tényleg mindig egyedül vezetik, szerintem nem olyan jeletős. A többségnek szüksége van rá.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
Koszi hogy velem gondolkoztatok, es nyilvan vannak elethelyzetek amikor (ma legalabbis) elkepzelhetetlennek tartjuk a nemstandard megoldasokat. Mondjuk azt, hogy most masodik autonal mehetne legalabb a kicsinyites...
----
Sajnos viszont at kell teritenem a temat masra. Tortent az Amperaval egy baleset, erosen gyanus, hogy GTK. Me'g nem biztos, de mondjuk elso kozelitesben, hogy jo esetben lesz belole 4.8M
Kinek mi az otlete, hogy ha nem egy Ampera megint, mit lenne erdemes venni _zold_rendszammal_, mondjuk nagyon max 8M-ig (termeszetesen hasznalt) a kovetkezo igenyekkel:
1. napi ingazas kb. 50km (heti 3 nap), hetvegen valtozo de mondjuk +1 ilyen, osszessegeben azert 12-15ezer vagy ki tudja (pandemias evek nem annyira mervadoak)
2. ez a csaladi auto, de ele'g a 4 szemelyes, normal csomagtartomeret (suv jellegu batarokat eleve utalom, de a garazsba se kanyarodna/ferne be igazan egy monstrum...)
3. otthon toltheto, utkozbeni toltessel nyaralason kivul nem szamolnek (napelem van, type-I tolto van, de nyilvan esszerubb lenne Type-II-siteni, muszakilag megoldhato, 3x25A van, bar a hazzal egyutt de a fali tolto asszem korlatozhato, eddig eltero fazison volt az 1 fazisu)
4. igazabol lehet phev vagy 200km feletti hatotav full elektromos (de az utobbi kemeny harc lesz marmint a ferjemmel; REX ha nem halt volna ki, maris jobb lenne - bmw i3 nagyon penznyelo meg fancy de nempraktikus dolgai miatt (keret nelkuli ajto) nem valoszinu)
+1. nincs vagy kikapcsolhato legalabb a menetpedal nelkul rekupalas (magyarul, guruljon ki, ha se gazt, se feket nem kap)
Csak a praktikum erdekel, semmi presztizs, legyen Bp-en hozzaerto (nem feltetlen szakszerviz, sot talan inkabb az azon feluli erdekel)
Lehet olyan phev ami nem birja az 50-et, de akkor az ugye dob a hasznalati koltsegeken... akkor kevesebb legyen annyival az auto. -
gorbep
senior tag
megtalálták a rést a pajzson az otthontöltés ellen?
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
-
Vesa
veterán
Na akkor lehet menekülni az EV-től. Ennyit erről is. Mondjuk várható volt, hogy a méregdrágán vett ork gázból kreált áramtermelésből előbb-utóbb szivatás lesz, a napelemeseket már megszivatták, most jöhet mindenki más aki haladna a korral.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
axioma
veterán
Koszi az ajanlasokat! Meglatjuk, mi lesz belole...
Az is pont igy felmerult, hogy ha GTK, akkor a roncs eladando varhatoan 1M, lehet hogy mege'ri az akkut (toltovezerlovel) kiszedni es a napelemrendszer ala kitalalni hogyan illesztheto (kettos konverzios). Mondjuk ettol me'g siman nagyfogyasztok lennenk, mar az e-autok elott is nagy villanyszamlank volt...
ez a mostani allapot [kép]
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Mas: lesz a hetvegen a BOK-ban e-mobility show. Direkt nemecsek ernos: 4900 helyszini jegyre adnak kedvezmenyt online elovetelnel, igy 4400 a jegy, es 532 a ke'nyelmi dij... irtam egy 'erdekes' uzenetet nekik, es vszinu el se megyunk inkabb - nezzuk a neten vagy tulajna'l az autokat helyette.
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
Nem követtem a használt M3 piacot . Lehet még számítani a használt árak csökkenésére, vagy már aktualizálódott a piac?
-
Semin
senior tag
válasz Shadowbull #6766 üzenetére
Hát ezt csak találgatni lehet, Musk sajna nem a racionalitásáról híres. Személy szerint én úgy gondolom, hogy idén már nem csökken tovább.
-
Balázzs
senior tag
válasz Shadowbull #6769 üzenetére
Bár az is lehet hogy kihozzák az új TM3-at, de akkor meg amiatt fognak esni a használt árak, mert a régi egy csapásra korszerűtlen is lesz.
Hallod, nem Te vagy a felelős a hírek főcímeiért az origo-n? -
Azt nem lehet vitatni hogy a neten Cocializálódtak szerint már a mostani 400v-s rendszerek sem korszerűek és nem is szabad megvenni őket. Mert hogy ez a tanács visszhangzik mindenhol.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
stickrs
senior tag
Hogy valami negatívum is legyen a M3-al kapcsolatban, igy 2 hónap, 10k km tapasztalat után.. a kamera alapú tempomat. Kidobnám 1 az egybe, és beraknám a 28as Ioniqbol. Szembe süt a nap, korlátozza a sebességet, köd, eső, hò szintén, egy nyamvadt radart nem igaz, hogy nem birtak betenni előre mint minden másik márkánál.. tesla csoportba nem tudtak megoldást, hogy kikapcsoljam a távolságtartós részt, és sima tempomatra kapcsoljam, esetleg vmi ötlet? Ioniqnál lehet váltani ha behavazik a radar, átrakod normálra, itt nem találom sehol.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Shadowbull
addikt
válasz Noukoum #6771 üzenetére
"a többi gyártó kapható terméke a korszerűtlen model 3-hoz képest is őskövület,"
Igen, persze. Ahhoz a Model 3hoz képest, amiben parkolószenzor sincs. Értem.
Mondjuk kevés gyártónak sikerült az a bravúr, hogy a terméke az idővel visszafelé fejlődött, de a Teslának ez is megy.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Balázzs
senior tag
válasz Shadowbull #6776 üzenetére
Persze, sarkíthatod a dolgokat, de pl. egy facelift előtti (nincs benne hőszivattyú és elektromos csomagtér nyitás-zárás) M3 még simán egy nagyon jó autó, még sok mostani új elektromoshoz képest is! De pont Neked magyarázom....
Azért vagy troll, mert leszegett szemellenzővel írogatsz, még akkor sem ismered be, hogy hülyeséget írtál, ha idézik a saját írásodat. Szerintem jobban éreznéd magad hasonló trollok között
-
Balázzs
senior tag
válasz stickrs #6775 üzenetére
Mit értesz kamera alapú tempomaton? Lehet én nem tudok valamit, de én csak lenyomom egyszer menet közben az irányváltó kapcsolót és tartja a sebességet, a jobb görgővel pedig a követési távolságot tudod állítani, egy ideje sajna már a 1-es fokozatot nem lehet beállítani, az nagyon jó volt városi araszolásban.
Kamerára nekem annyit szokott írni, hogy koszos, tisztítsam, vagy korlátozott, de akkor is megy az adaptív tempomat, esőben, ködben, még felfestés nélküli úton is tartotta az autót a sávban, az út széleit nézte.
Nekem a még mindig meglévő befékezés ami idegesítő, M0 déli részén egy helyen fantom fékez, mintha lenne valami ott a térkép szerint.
-
Shadowbull
addikt
válasz Balázzs #6779 üzenetére
"M3 még simán egy nagyon jó autó, még sok mostani új elektromoshoz képest is!"
Nade nem ez volt a kérdés, hanem az hogy várható-e további áresés a használt TM3-nál. Én mondtam két, relatív valószínű faktort, ami további áresést generálhat. Erre te jössz nekem teljesen mással. És még én vagyok a troll.
"sem ismered be, hogy hülyeséget írtál, ha idézik a saját írásodat"
Az hogy az elvakult teslafanok szerint mi hülyeség és mi nem, az a valóság szempontjából teljesen irreleváns.
Szerintem meg az a troll, aki egyből személyeskedéssel és kötekedéssel nyit.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Balázzs
senior tag
válasz Shadowbull #6781 üzenetére
6702-es hsz, értő olvasással, köszi
-
Balázzs
senior tag
válasz Shadowbull #6783 üzenetére
Taycan egy nagyon jó autó, soha se állítottam az ellenkezőjét. Nem vagyok teslafan, de már ültem és vezettem több féle elektromos autót, kb. 30 ezer km-et vezettem is, van tapasztalatom, saját.
Amíg ignorálod a saját hülyeséget, azt bizonyítod csak, hogy troll vagy.
-
Shadowbull
addikt
válasz Balázzs #6785 üzenetére
Nem a Taycan a lényeg, hanem az amit egy volt TM3 tulaj mondott az autóról. ès nem egyedül mondja, hanem nagyon sokan, akik vezettek TM3-at es TMY-t.
Mindkettö jóval hangosabb mint a hasonló árú autók. Nem veletlenül van már külön iparág az utólagos hangszigetelési próbálkozásokra.
Bár ha tovább folytatódik az árcsökkentés, akkor ez igazaból a helyére kerül. Az meg majd bosszankodik aki az árcsúcson vette.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Balázzs
senior tag
válasz Shadowbull #6787 üzenetére
Átjött, vannak hibák még (ajtócsukódás, illesztések), nem csak a teslánál, ettől rossz autó lenne? Nem. Ellenben Te még mindig nem olvastad el, amit jó pár napja linkentem. Nyomás vissza a troll barlangba!
-
Shadowbull
addikt
válasz Balázzs #6788 üzenetére
"ettől rossz autó lenne?"
Ha csak ennyi bajuk lenne. De ettől függetlenül ezt a kérdést mindenkinek magának kell feltenni.
"még mindig nem olvastad el, amit jó pár napja linkentem."
Lehet, mit linkeltél?
"Nyomás vissza a troll barlangba!"
Teljesen megalapozatlan a nagy arcod.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #6789 üzenetére
Mindenki unja, hogy Te mindenhez (is) jobban értesz, és mindig mindenre megmondod a tuttit.
Ez csak neked nem tűnik fel.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
válasz Shadowbull #6789 üzenetére
Azért elmondom, hogy nálunk több tucat villanyautó van folyamatosan céges használatra (Porsche Taycanok, BMW iX, iX3, i4, Merci EQS SUV, S-ek, X Plaid, a többi lényegtelenről nem is beszélve), de ha távolabb megyünk tárgyalni, mindig mindenki kivétel nélkül vagy Model 3-at vagy Y-t hoz. Soha nem fordult még elő, hogy másba ült volna valaki. Ha városi használatra kell, akkor azért a többi is játszik, de amint ki kell mozdulni, minden más felejtős. Rövidebb távokra országon belül egy-egy S-t néhányan elhoznak, de ha messzebb kell menni, még az sem jön.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #6792 üzenetére
Azt hogy mekkora hülyék ők mind, hisz nem a prémiumot választják
Sorry, ha félreértettemSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
válasz Shadowbull #6792 üzenetére
Pont azt akartam mondani, amit írtam.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
stickrs
senior tag
válasz Balázzs #6780 üzenetére
Azt értem, hogy kamera alapján tartja a távolságot, olyan feltételeknél csak simán átkapcsolnám fix tempomatra, pl mikor szembe süt a nap. A kamerán nincs napszemüveg, de rajtam meg van, akkor berakom fix 130ra és lassítok amikor akarok. Én sokat megyek pályán, és az " autopilot speed limited due to poor visibility" már idegesítő.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra