- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Milyen egeret válasszak?
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chereiose
addikt
Ionity-n szokott tölteni valaki?
Én most először "futottam" bele, nem is volt gond vele (Ausztriában), csak a fizetéssel mint ma kiderült. Ugye ott levonta az 1€-t + a töltési árat, erre látom, hogy ma meg levonta még egyszer, mert mint kiderült a honlapról is, ezek a tetvek a töltéseidet zárolják, majd levonják az összegeket még egyszer. Magyarul kifizeted utólag is, aztán napokat/heteket ülnek a zárolt pénzemen? Normális ez? Lehet bemegyek a bankba, hogy oldják fel, mert ez mi, hogy egy szolgáltató korlátoz a felhasználható pénzemben napkig/hetekig?
Ez a vicc ebben az egész töltögetésben, ahány szolgáltató annyi tetves app és probléma.. -
Chereiose
addikt
válasz Balázzs #7204 üzenetére
Érdekes. Tudom, hogy van app, hisz arról indítottam..
De ez kb olyan így, mintha vennék egy kenyeret ami kifizetek, majd még zárolja még egyszer a kenyér árát...
És ezt így le is írják a FAQ-ban, tehát nem valami hiba, hanem ilyen retek az egész. Csak nem tudom mikor óhajtják feloldani a zárolást. -
Balázzs
senior tag
Tegnapi kirándulás számokban:
Total Kilometers 544.97
Rated Kilometers Used 641.68
Efficiency 84.93 %
Time Driven 5 Hours 33 Minutesk
Wh Used 78.86 kWh
Wh/km 145 Wh
Cost€ 9.86 (Ez otthon, napelemről töltve tele tankkal indulva, egy SUC töltéssel 6300 HUF-volt ténylegesen.)
Average Temp 27.23 C -
Chereiose
addikt
válasz Balázzs #7207 üzenetére
Láttam, hogy van elvileg magyar ügyfélszolgálat telefonon, megkérdezem őket, hogy most ezt hogy gondolják. Mert érted, ha pl 4x töltenék egy úton akár 50 ezer Ft-ért, akkor levonnak 50 ezret mint zárlat, majd még egyszer ennyit? Azért ne vicceljünk már, hogy százezrek kellenének egy-egy hétre, ha annyiszor kellene tölteni, mert kétszeresen kell fizetni minden töltést. Benzines autóba se kétszer fizetem ki a tankolást..
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Chereiose #7208 üzenetére
hat pedig volt olyan automata benzinkuton, hogy egyszer foglalta a bekert keretosszeget, egyszer terhelte, de nem jo koddal kuldte a masodikat, a bank nem tudta osszeparositani, es ment az egymasra mutogatas... metro kut asszem erste kartya kombinacioval, 30 napos release...
persze lehet hogy ezt mar javitottak, de az biztos hogy nem napokon-heteken belul (joregota nem veszunk mar csak esetileg benzint, me'g pre-covid volt) -
Vesa
veterán
válasz Balázzs #7206 üzenetére
Mesés költség!
Persze ez így torz képet ad, hiszen pár évre előre kifizetted a napelemes rendszerben és az autóban a különbözetet. De még ezzel együtt is nyilván nagyon megéri. Ha nem lépnék le az országból, én is beruháznék egy napelemes rendszerbe, de arra már nem itt kerül sor.A tudomány a valóság költészete!
-
titán
Egy érdekes Teslafi adat kivonat a korábbi és a mostani autóm közötti összehasonbltásban. A korábbi egy SR+ FL, hőszivattyús, az új RWD, szintén hőszivattyús.
Fontos infó, hogy az adatok nem egyszerre készültek, hanem egy év van közöttük, tehát lehet, hogy szoftveres fejlesztés álll mögötte, nem hardveres. De nagyon úgy tűnik, hogy az új (vagy az új szoftveres rendszer) hőszivattyú használattal sokkal jobb hatékonyságú. 10 fok és 25 fok között elhanyagolható a két autó közötti fogyasztáskülönbség, viszont szélsőségesebb hőmérsékleti viszonyok között (ahol a hőszivattyú dolgozik), 5%-ra is megnő a fogyasztásbeli különbség az új javára. Hatótávban ugye ez +15 km, ehhez jön hozzá a kb 10%-kal (5kWh) nagyobb akku.
Az adatok lenti kivonata csak az 50 km-nél hosszabb utakból készült, hogy a használati különbségek (sok megállás, sok egy helyben ácsorgásos fűtés/hűtés) ne befolyásolja az eredményt.
Hőmérséklet '22 RWD '21 SR+ FL Eltérés
-5 to 0 C 227,53 237,77 -4,50%
0 to 5 C 204,24 209,55 -2,60%
5 to 10 C 193,76 200,35 -3,40%
10 to 15 C 189,38 191,65 -1,20%
15 to 20 C 181,02 180,48 +0,30%
20 to 25 C 184,30 185,41 -0,60%
25 to 30 C 181,57 190,65 -5,00%[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Chereiose
addikt
Mennyi idő alatt adják vissza a pénzt általában? Ez elég negatív azért, pedig a szolgáltatásuk nem rossz, sok szabad hely van, indul azonnal stb.
Másik, az a 4700 Ft-os havidíjas előfizu az megéri? Vagy ott kötelezően 12 hónapra muszáj szerződni? Ugye úgy 0.20€/kwh lenne a töltés ami akár pár töltéssel visszajönne. Meg talán nem vonogatna le 2x a kártyáról sem..
-
-
Chereiose
addikt
De akkor ezt hogy gondolják, töltök 20-30 ezerért mondjuk és akkor random 1 hónapra elszednek tőlem még egyszer annyit, miközben az a pénz pont kéne mondjuk még egy töltésre?
Egyiknek se vagy nem tudom, nekem egy Springem van, csak random ezt láttam, hogy havi 4700-as passporttal 0.20 centért adják kwh-t.
-
Balázzs
senior tag
-
-
DopeBob
addikt
-
Vesa
veterán
Az mitől lehet, hogy mostanában a szokásosnál jóval melegebb a gyári töltő kábele és a dugvilla is? Néha egészen meleg, mondjuk meg tudom fogni, de érzésre lehet vagy 50C fokos. Eddig max langyos volt. Random a jelenség, van amikor 5 óra töltés után is csak a szokásos langyos, van amikor meg 2 óra után már szinte forró. Nem találom az összefüggést.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biker
nagyúr
ha meg tudod fogni, akkor 40fok alatt van, max 42-43 fok. 45 foktól rámarkolni már nem fogsz, inkább eldobod.
a kábel anyagától függően 85 vagy 105 fokot bír, az azonnal megégetha a konnektoros töltő dugvillája meleg, azt meg kell nézetni, vagy a töltőt, vagy az aljzatot, vagy inkább mindkettőt, mert lehet hiba akár a dugalj öregedése, ami normális, mert nem arra tervezték, hogy napi 4-8 órán át menjen róla 12-16A
kitágul a rugós érintkező, és melegszikElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
Erre mondja a villanyszerelő, hogy le kell vágni a dugvillát és bekötni direktbe, én meg azt válaszoltam, hogy levágni egy 60-80e-s töltő végét... az elég barbárság. Viszont sajnos igazat van, 2 havonta szétszedem a konnektort és ha van másik aljzatom, akkor arra kicserélem. A meleg/hosszú terhelés, hiába van ráírva, egyik se tuja. Most én épp ipari vonalon próbálkozom, de nem érzem, hogy az jobb lenne.
-
biker
nagyúr
havi 2-3 töltő jön hozzánk, amiről az idióta villanyszerelő levágta a dugvillát, és volt benne hőérzékelő, így nem megy többet
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
Kicsivel több, mint 1 éves szerelés a konnektor, az autó miatt tetettem fel, de az is igaz, hogy azóta napi szinten használatban van és ahogy írod, 4-5 órán át. Itt csak azért nem áll össze a kép, mert nem mindig meleg, csak néha, tehát ha a csatlakozó lenne rossz, akkor gondolom minden esetben melegedne.
A forróságot egyébként a dugvilla fém részére értettem, maga a kábel nem ilyen meleg.stickrs
Ezt a tippet köszönöm, akkor veszek én is egy ilyet. Nekem a szerelő hozta az anyagokat, de akkor úgy látszik, ezt sem lehet rábízni senkire.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
biker
nagyúr
a gyártó nem javítja, ha lejárt a gari, utána ha elromlik, kidobható, illetve hozzánk küldik javításra
amúgy töltő, mint bármi más.nálunk egy tizessel drágábban terhelés megosztós töltőt kapsz, ezen max kézzel állítasz, ha mobilappos
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
"A forróságot egyébként a dugvilla fém részére értettem, maga a kábel nem ilyen meleg."
Pont ez a baj, az a dugalj kuka, lehet oxidálódott, laza a rugó, mikor hogy érintkezik, úgy melegszik. A fém tüske melegedése erre utal
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Bónusz, szétszedni a felragasztott lágy plexi előlap leoperálásval lehet, külsérelmi nyom nélkül esélytelen, de általában pár karc mellett megoldható. Ezért van gyári 50cm bekötő kábel, mert nem bontható. Így ha kihúzol direkt kábelt a töltőig, akkor lesz egy plusz kötődobozod alatta
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
Gondolom valami kínai OEM csoda lehet, amit hatezer néven forgalmaznak. Nálam az is a probléma, hogy a villanyóra a töltő telepítési helyétől relatív messze van -légvonalban olyan 10méter lehet, de a kábelt nem lehet légvonalban vinni-, és mivel a ház egy hegyoldalba van építve, még egy -kábelezés szempontjából-, egészen idióta szintkülönbség is nehezíti a telepítést. Gyakorlatilag nem is látom át, hogyan tudna itt bárki kihúzni egy direkt kábelt az óráig a garázsból. Tkp. ezért maradtam a sima konnektoros töltésnél eredetileg is, mert őszintén szólva nem ér annyit az egész, hogy itt felforgassák a mindent IS egy kábelezés miatt, nem beszélve az anyagi vonzatáról. Az meg gondolom nem működne, hogy a garázsban lévő kismegszakító szekrénybe köttetem be a fali töltőt? 3x16A van a házban egyébként.
Szóval fentiek miatt akkor valszeg maradok ennél a Legrand Green Up konnektornál, azt csak felteszem a jelenlegi sztenderd konnektor helyére aztán kész.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biker
nagyúr
de, miért ne lehetne a garázs 3x16-osára kötni? kivéve ha 5x1,5 van kihúzva oda, akkor nem lehet
ha 5x2,5mm2 akkor símán ráköthető a töltő.a terhelés megosztó ha kell, betehető az órához, és csak egy utp kábel kell menjen a töltőig
Amúgy iHunt emagról ugyanaz mint a Besen, és minden kínai, kivéve pl a Teltonika amit árulunk, de az ára miatt hirtelen mindenkinek jó lesz a kínai
Ja a Viridian töltőink és a saját töltők amikben viridian vezérlő van, az se kínai, hanem angol.[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
Azért gondoltam, hogy nem köthető be oda, mert itt is többször írtátok, hogy fix töltő esetén az órától kell direkt kábelezni. Nem emlékszem így hirtelen, hogy mi jön be a garázsba, de szinte biztosan nem 1,5-ös vezeték. Megnézem majd a gépészeti tervben. Egyébként a terhelésmegosztás végül nem problémás jogila? Mintha lett volna itt valami diszkurzus korábban, hogy szivatták a népet ezzel is, de lehet, hogy rosszul emlékszem.
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
Na a Merci is bejelentette hogy a Tesla toltoszabvanyat fogja használni.
BMW, VW hány napig bírja még bejelentés nélkül?Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
FIREBLADE78
addikt
Új kis pözsó nagyon szép lett. Kár,hogy belül az okádék műszerfal megmaradt
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Füleske
addikt
válasz FIREBLADE78 #7247 üzenetére
Nem a szépség a gond a Stellantisnál. Keresd a műszaki különbséget mondjuk a Fiat 600e és a 208 között. És ide írhatnám az összes Stellantis autót. Kíváncsi vagyok pl. az Alfások majd hogy fognak örülni egy dizájnos Opel Astrának...
-
Chereiose
addikt
Ausztriában valaki használta már a Smatrics nevű csoda hálózatot?
Hiába regisztráltam, nem mutat egy töltőállomást sem és ott a helyszínen sem tudtam elindítani QR kóddal, mert nem találta. Olyan, mintha a helymeghatározással lenne baj, mert az a kis karika ott alul dolgozik, de semmi se tölt be, más telefonján sem, ott is néztem. Majdnem be is fürödtem, csak egy osztrák szerencsémre elindította nekem az ő kártyájával..
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Gray Zone Warfare
- VoIP telefonálás
- Milyen processzort vegyek?
- LED világítás a lakásban
- E-roller topik
- További aktív témák...