Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bandit21

    addikt

    válasz Shadowbull #6400 üzenetére

    A napelem szerintem csak a meggy a habon. (És amíg éves szaldo van nem kell figyelni hogy akkor tölts amikor termel).

    Egyszerű a dolog, aki tud otthon - munkahelyen tölteni - lehet ez társasház garázs beálló is kiépített külön mért töltővel - az max (jelenleg) 70 Ft ot fizet egy kw ért. Ez egy bolondbiztos 20 kwh/100 km éves átlaggal is 1400 Ft/100 km. Ami most kb 2.3 l benzin.

    Minden más esetben - Lidl töltőoszlop vadászat és hasonlók - borul az egész.

    És aki napi 50 oda 50 vissza autópályára akarja használni annak is más lesz - főleg ha 130 al megy - mint annak aki városban tölt összesen napi 50 km-t. Az egyik éves átlaga lehet akár 25-30kwh a másik meg 15. Benzinre lefordítva le lehet menni akar 1.5 re de fel is lehet menni 3.5 ig.

    Erre sosem lesz recept mindenkinek ki kell számolni saját magára. Jóllehet nagy átlagot lehet közölni, kb 2-3 l benzin az e autó otthon töltve, állandóan fizetős oszlopon lógva viszont lehet 4-6 l üzemanyag ára is. Ott már agyalni kell mi eri meg.

    Nekem fent a napelem és városban megy az id3, ami újonnan lett véve, jó deal.

    Ha most váltanek és töltési lehetőség nélküli helyen laknek akkor meg írnam a hosszú Excelt.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • axioma

    veterán

    válasz Shadowbull #6399 üzenetére

    Es? A garis autod megtartasa vagy sem kerdesre irtam, hogy 1 elemu minta alapjan es a muszaki valoszinusegek figyelmen hagyasa nelkul hozott dontes nem lesz optimalis. Ez is fuggetlen ugye attol, hogy EV vagy nem EV, de ha 1 db draga garis javitas miatt eladod, mert gari utan 1 perccel dolhetnek az ilyen draga hibak, akkor beszoptad a kezdeti ertekcsokkenest, es kihagyod a kovetkezo evek elonyet.
    Persze csinalsz amit akarsz, csak kicsit tobb infobol konnyebb jo dontest hozni.

    A 10 eves EV egy masik kerdes, nekem ugye 12 eves van de hat az se mindegy, hogy milyen marka es mennyire gyakori tipus, ahhoz me'rt lehet a kesobbi hibak koltsege. 10 eves hasznalt autonal mar gyakorlatilag eltunik az eredeti extrak fela'ra, igy pl. az amperank egy sajat idejeben maxos kivitel. Masreszt a mar 10 ev korulieket ismerik a szervizek, tudnak infokat mondani a tipikus hibakrol. Nyilvan 10 evesen nem veszek i3-at, [bar mint kb. egyetlen rex-es, nekem szimpi], mert a bmw-nel a markafanok miatt rossz az ar/ertek ara'ny [es nem ertem mi a fenenek kell keret nelkuli ajtot raadasul rosszul csinalni].

  • Bandit21

    addikt

    válasz axioma #6402 üzenetére

    Furcsán veszem azt a gazdaságossági számítást amikor egy nyilván egyedi esetbol kiindulva (2-3 éves e autón 1.5 millas szerviz merül fel) rögtön a bukó jut az emberek eszébe.
    3 év alatt feltehetően csak benzinben épp ennyit spórolt az autó.
    Amúgy meg garanciálisan valószínűleg amúgy is ingyenes. Nyilván érthető, és én is kiborulnek ha az id-nak hajtómű gondja lenne mondjuk 2 év múlva, de nekünk évi 600 marad meg mióta nem kell az Anya gyűjtő járatot tankolni, így 4 évesen 2.4 el leszek majd beljebb. Ha ennek egy nagyobb szerviz az ára, hát legyen.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Agony

    aktív tag

    Sziasztok!

    Használt itt valaki esetled OBDLink LX-et Nissan Leaf 2 -vel?
    Érdekelne, hogy ti benne hagyjátók-e az OBD csatiban fixen és ennek semmi hatása nincs az akkumulátorra vagy érdemes kivenni, hogy ne merítse az akkumulátort?

    Előre is köszönöm az infót! :R

    Start with a whisper, end with a scream!

  • cigam

    félisten

    Létezik olyan oldal mint pl. a holtankoljak.hu, de elektromos autókhoz?

    Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

  • joghurt

    addikt

    válasz Agony #6404 üzenetére

    Engem az (is) érdekelne, vajon van-e olyan OBD-s cucc, ami tárolja is az adatokat, és elég csak néha letölteni Bluetoothon. (Use case: ketten használjuk az autót; amikor nem én viszem, értelemszerűen nem tud ott futni a telefonomon levő app a monitorozáshoz.)

    A tej élet, erő, egészség.

  • cigam

    félisten

    válasz joghurt #6406 üzenetére

    Kesztyűtartóba egy dedikáltan erre a célra használt mobil?

    Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

  • Agony

    aktív tag

    válasz joghurt #6406 üzenetére

    Én úgy olvastam, hogy ez csak a telefonra tud naplózni, mert az app telepítésekor kért is tárhely engedélyt, hogy hol tárolhatja a log fájlokat, de amit cigam írt, az jó ötlet, hogy valami leharcolt mobilt odarakni, aztán pl. Google Driveon beszinkronizál otthon wifin, addig meg offline SIM nélkül.

    Start with a whisper, end with a scream!

  • joghurt

    addikt

    válasz cigam #6407 üzenetére

    Bohóckodunk 2023-ban, amikor fillérekért mérnek gigabyte-nyi flash-eket?

    A kesztyűtartós mobilt is töltögetni kell, mert ugye egy mai telefon még új korában sem bír már ki két hetet.

    Tudomtudom, boomer vagyok, a mai hozzáállás az, hogy a feleségem mobilján is fusson az app, és mindenki küldjön fel mindent a "felhőbe".

    A tej élet, erő, egészség.

  • cigam

    félisten

    válasz joghurt #6409 üzenetére

    Akkor ne bohóckodjál, hanem mutass egy pár naplózást végző eszközt.Plusz egy olyan alkalmazást, ami fel is dolgozza a letárolt adatokat.

    A kesztyűtartóban nem működik az USB töltés :F

    Nem mellesleg mit kezdesz egy teljes hét/hónap/év adataival? Nem kevés időd lehet, hogy ezeket az adatsorokat akarod nézegetni. Milyen következtetést vonnál le belőlük?

    [ Szerkesztve ]

    Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

  • joghurt

    addikt

    válasz cigam #6410 üzenetére

    Azt hiszem, nem jó embertől kérdezed ezeket. :) Járművekbe adatgyűjtőket forgalmazunk, ezeket dolgozzuk fel, mindenféle térinformatikai dolgokat is számítunk stb. Momentán a szivargyújtómból két különböző tesztkészülék lóg ki. :DDD

    OBD-ről naplózó eszközből elég sok van; csak ugye kérdés, melyik milyen paramétereket lát. Van, ami csak az akku százalékos töltöttségét rögzíti, a pillanatnyi sebességen és a megtett távolságon kívül, meg a külső hőmérsékletet (+ hibakódok, ha jönnek). Ebből némi macerával tudsz átlagfogyasztásokat számolni, de azt nem tudod meg, hogy mennyi volt a hajtás és mennyi a hűtés-fűtés.

    És ahogy Agony kérdezte, a VW-ben pl. az OBD-n folyamatosan ott a táp, azaz egy ilyen diagnosztikai eszköz folyamatosan meríti a kis kényelmi akkut. Nekem még nem volt gondom ebből, bár nem szoktam hetekre letenni az autót.

    A tej élet, erő, egészség.

  • Agony

    aktív tag

    válasz joghurt #6411 üzenetére

    Na igen, pont ezért is lennék kíváncsi rá, hogy az OBDLink LX mit csinál folyamatosan bedugva. Mert több helyen írják, hogy bedugva lehet hagyni, de ahogy meg te is írod... autója válogatja, hogy megy-e folyamatosan a táp.

    Nem akarom folyamatosan monitorozni az autót, inkább csak kényelmi szempont lenne, hogy ne kelljen mindig ki-bedugdosni, de ha folyamatosan szívja az akksit, akkor nem annyira nem need, hogy rajta hagyjam.

    Start with a whisper, end with a scream!

  • Kaci84

    őstag

    Sziasztok! Napi 2x70km évi ~34e km országúton falvakkal 90km haladással 1 személyes munkába járásra keresek autót. Képbe került az elektromos spórolás végett. Eredetileg dízelt kerestünk pl. Skoda Octavia 2017 dízel 3,5/100km. (Ilyen vezetéssel tényleg tudja ezt 2 évig hajtottunk ilyent)

    2017-es ~100e km Octavia 4,6M-tól indul
    2017-es Ioniq ~100e km 6,8M-tól indul.

    ~2M Ft a difi az elektromosra, viszont úgy számoltam talán kb. 500-550e Ft-ot tudunk spórolni üzemanyagon évente még a fent említett hihetetlen alacsony dízel fogyasztáshoz képest is.
    12kWh fogyasztással számoltam netes infók alapján. Lehet picit több lesz akármi miatt, de ez a dízelnél is igaz lehet szóval majdnem mindegy. Alapvetően itthon töltünkcsaládi házban faluban, de heti 2 alkalomra ingyen töltést számoltam (Székesfehérvár - Lidl, Aldi stb.)

    A cég 40Ft/km fizet fixen amit költhetünk üzemanyagra, szervízre, értékesésre, lízingre tökmindegy de ez fix összeg bármitől függetlenül.

    A nagy kérdés, hogy a vélhetően nagyobb értékesést mennyire kompenzálja az évi 500e Ft spórolás. Illetve mennyire megbízhatóan megállapítható a valós futott km és mennyire épek az akkuk?
    A dízelnél pont ez az egyik riasztó tényező, hogy mind visszatekert több százezerről az a kevés ami meg nem ember legyen aki megtalálja.

    Nem csak emiatt érdekel a villanyautó, de az anyagiakat valamennyire tisztába kell tenni. Segítsetek mennyire helytálló a fenti levezetés, illetve nektek mi a tapasztalatotok?

    [ Szerkesztve ]

  • robi-k

    őstag

    válasz Kaci84 #6413 üzenetére

    A számításból ne fejeltsd ki a karbantartások/javítások becsült költségét is. Pl. egy korszerű dízelmotor befecskendező rendszerének javítása igen költséges mulatság (milliós nagységrend is lehet).

    Villany autó költségnél az egyik legfontosobb kérdés, hol fogod tölteni? Ha otthon pl. napelemről, akkor nem is gondolkodnék, azt venném meg, megfontolva a külföldi beszerzést is.

    [ Szerkesztve ]

  • Kaci84

    őstag

    válasz robi-k #6414 üzenetére

    Köszi a választ! Valóban fontos a karbantartás, de most abból indultam ki, hogy mindkét autónál sikerült valós nem tekert példányt találni. Egyébként ha valós vagy nem valós, de jó állapotú a dízel arra sem kell vásárláskor többet költeni ~500e Ft-nál. Még úgy is 1,5-1,8-al drágább a elektromos. Abból 1 év alatt ledolgozik még egy 500-ast. Itt a várható értékesés eléggé fontos lehet.

    Töltés itthoni 72Ft-al számoltam, napelem nem várható, illetve heti 2 ingyenes töltés.
    Jól számolok ha 12kWh fogyasztással számolok és 22kW a töltő akkor kicsit több mint 1 óra alatt bele tudok tenni ~200km-t?

  • stickrs

    senior tag

    válasz Kaci84 #6415 üzenetére

    22kw-t AC-rol nem vesz fel az Ioniq, max 7,2-t. Ingyenes töltésekre nem alapoznék, mert már lassan minden országban fizetős a Lidl stb., szóval Mo-n se marad sokáig ingyenes. Szerintem inkább 14 körül számolj éves átlagban, igaz én pályán (130) is mentem kb 50%ot Ioniqkal, igy télen nem volt 17 alatti átlagom.

    Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

  • axioma

    veterán

    válasz Kaci84 #6415 üzenetére

    Nem jol.
    1. 12kWh reklam, es auto akku->mozgas, nem pedig toltobol->mozgas+futes/hutes ha kell - a sajatom regebbi es sose lattam a leirasat, de 16-17kWh/100km eves atlagban alig futve-hutve, de a fogyasztast konnektorban merve.
    2. lidl ingyen toltes csak app-pal (gombbal 10 perc sincs mar), csak max. fel ora, de Ausztriaban mar fizetosse tettek -> szerintem minden ingyen toltesi lehetoseg mar csak ajandek, ne szamolj vele megterulesben (mashol meg joval tobb mint a 70Ft) - es akkor me'g kerdes hogy hany kW jut rad ha nem egyedul toltesz, mennyire vagy az akku gyorsan toltheto allapotaban (20->80%), gondolom autot ellenorizted hogy tudja a 22-t, de akkor se lesz igy 200km 2 ora alatt
    aldi nem is tudom van-e ingyen, talan inkabb penny (aldibol fizetos tuti van)

  • Kaci84

    őstag

    válasz axioma #6417 üzenetére

    strickrs, axioma:

    Ingyen töltés: 1napra 170km-re van szükség. Tehát ha megválaszthatom az időpontot pl. ha látom, hogy szabad és appban lefoglalom akkor lehet Fehérváron olyan ingyenes töltő ahol ~ 1,5 óra alatt ezt bele lehet tenni? Heti egyszer hétköznap bármikor 16-22 óra között bármikor jó. Illetve hétvégén 6-22-ig bármelyik nap. Így esetleg összejöhet?
    Továbbá valóban megszüntetik akkor szóba jöhet az eladás, ezért is fontos lenne egy éves értékeséssel kalkulálni.

    Fogyasztás: Minden kocsin el tudtam érni az abszolút minimumot ami szóba jöhetett a típusnál. Jó érzékem/érzékünk van hozzá és abszolút hidegen hagy a gyorsulgatás előzgetés stb. 11,5 láttam YT videóban átlagfogyasztást amit tesztelők újságírok hagytak benne, nem reklám volt. Gondolom nem kifejezetten kímélve és nem egy személlyel.

    Spórolás:
    Valójában 560e jött ki a villany javára, de levittem 500-ra a veszteségek miatt. Magánutak még növelhetik a spórolást, akár az éves 500e reális lehet.
    Otthoni töltéssel 3,5 vs 12 fogyival évi 440 körül a spórolás.

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz Kaci84 #6418 üzenetére

    Bocs, de direkt leszek nagyon: ha 1 evre venned fixen, utana tutira eladva, csak az arkulonbsegre hajtva, akkor vedd azt amit 1 ev mulva vennel helyette. Egy km-(dij)-para'val, es piaci arakra spekulalassal tiszta ideg lennel arra az egy evre. Es a benzinbol ha nem csopog a tank akkor 1 liter az 1 liter, kWh-bol meg betoltve tobb, mint kesobb amit tenylegesen kiveszel belole, ott mindenkepp van veszteseg, egy csomo dologtol fugg az hogy mennyi %-ban, a Zoe mindig az allatorvosi lo, mert nem szereti az 1f toltest (30% veszteseg is lehet), nyilvan atlagautoknal ez boven nem ennyi, de 5-10% kozott.

  • cigam

    félisten

    Nézegetem a hirdetéseket, és van egy gyanús. Létezik, hogy egy majd 10 éves autónak ennyire egyben vannak a cellái?
    Ok 130ekm van benne, és 73% a degradáció, de az egyik legolcsóbbnak meghirdetett autó. Mi nem stimmel(het) vele?

    Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

  • cOxeR

    Ármester

    válasz axioma #6417 üzenetére

    Aki egy Diesel oktávval 3,5l-ből megvan… :DDD Sose volt semmi amivel 6l alatt lettem volna… mindegy hogy vezettem.

  • Bandit21

    addikt

    válasz Kaci84 #6418 üzenetére

    Nem tud AC 7.2 fölött tölteni.
    Emiatt két óra alatt maximum 14.4 megy bele (ingyenes vagy fizetős oszlopon mindegy - veszteséget nem nézve) azzal pedig 100 km amit tudsz menni.
    A hosszú idő intervallumok amiket írsz 16-22 és 6-22 hétvége az az otthon töltés?
    Otthon a konnektorbol 2 kwh fog bele menni ha nem veszel hozzá egy 3f töltőt (és lesz hozzá legalább 3*25A-ed)

    De 2 kwh al minden éjjel szépen bele megy majd otthont - ha így értetted annyi amivel másnap meglesz a 170 km oda vissza.

    [ Szerkesztve ]

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Kaci84

    őstag

    válasz axioma #6419 üzenetére

    Azért az túlzás, hogy tiszta ideg lennék. Valamiféle megközelítő kalkulációt muszáj csinálnom ez eshetőségekre.
    Sajnos alapból ilyen drága autót nem engedhetek meg magamnak csak úgy jöhetett volna szóba ha az értékesés egy részét a munkahely fizeti.
    Talàn egyszerűbb lett volna úgy kérdeznem, hogy évi 32300km-re kapok 1,3M amit úgy osztok be ahogy akarok.
    Úgy vettem észre, hogy x árú kocsi 2 év múlva és 70e km többel 1M veszít az értékéből. Na most jó esély láttam hogy ennek javarészét visszakapjam a munkahelytől hisz 2 évre kapok 2.6M kocsira ebből akár meg is maradhat az az 1M értékesésre. 250-300e bármilyen 8-10 éves kocsi veszít az értékéből éves szinten. Az adott villanyos veszthet oké 1M mondjuk de ezt visszahozhattja még akkor is ha itthon töltök napelem nélkül. Vagy segítsetek fogyasztás számolásba ha az a gond!
    Gondolom ti is páran számolgattatok. Kérlek aki tud vagy van negatív pozitív tapasztalata kérem ossza meg! Elég sokat számolgattam és elvileg jó is vagyok benne. Viszont lehet valamit kihagytam vagy esetleg várható nagyobb értékesés a piacon.

    [ Szerkesztve ]

  • Bandit21

    addikt

    válasz Kaci84 #6423 üzenetére

    Töltési veszteség 10-15% is lehet.
    Esőben hóban fűtés nélkül is tud 20% al többet enni.
    Ha hideg is van mellé és fűtést is kapcsolsz simán lehet ugyanaz az útvonal ami áprilisba 13 kwh ből megvan akár 20 is.

    Amit írsz az alapján a fogyasztast alul a töltés veszteséget pedig nem számolod.

    Plusz tipp, nekünk most megy fel újra a nyári gumi és másfél szezon után azt mondta a gumis hogy csere lesz jövőre.

    Az e autó nehezebb és a nagy azonnali nyomaték miatt jobban is eszi a gumit.
    Másik dolog hogy az e autós Eco gumik eleve a gumis szerint rosszabbak kopast tekintve.

    Számolj 70ft al az áramra és 18 al a teljes évi átlagos fogyasztásra.
    A végén adj hozzá +10% ot veszteségre.

    De a dízel skodat se 3.5 el nézd szerintem mert nagy átlagban nem gondolom hogy annyit eszik.
    Lehet néha kijön pár út így is de meglepne ha ennyi lenne az éves átlag.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Kaci84

    őstag

    válasz Bandit21 #6424 üzenetére

    Köszönöm a részletes választ! Majd újraszámolom. Mondjuk így kezd eltávolodni az én értelmezésemben a gazdaságostól. Oké jobban kopik a gumi, de a dízelre meg 3 olajcsere is kell. A legjobban mondjuk az zavar, hogy ezek a dízelek majdnem mind 300-400e-ről visszatekertek amiben 150-200 van. Gondoltam az elektromosban ha az akkut be lehet mérni és jó akkor nem sok kockázat még ha tekertek is rajta. Vagy nem így van?

    A 3-as Octavia 1.6 CR TDI motorja bizony tudja ezt a fogyasztást. Mint írtam országúti 80-90km/h egyszemélyes haladás és adott útvonalon. Ez nem átlagfogyasztás, de nekem nem is az kell, hiszen adott az útvonal a munkába járáshoz. A sok gyorsítás és hidegen járás előzgetés és akár csak 10-el gyorsabb sebesség sokat tud rontani Ilyen céges Skodánk volt 2db is. Az összes kocsi ami nálam volt nagy távolság esetében nyugodt országúti tempóban tudta a közel gyári fogyasztási értékeket. Mértem már teletankos módszerrel, párszor leállásig a sok év alatt. (Na nem a drága dízelt. :-)
    Pl. 10+ éve volt 1990-es A Vectrám a 2.0 8V benzinmotorral. Sűrűn mentem szüleimhez haza vidékre rengetegszer méregettem a fogyit és bizony 5,8-ra jött ki és akkor se most se senki nem hiszi. Ugyanez kis benzines 1.0 8V Fiestával két személlyel 5l-re jött ki. 2014-es 1.9TDCi Mondeo 5,5 tudta ezen az útvonalon. Most voltunk Pesten. Fehárvár alol indulva,át a városon 7-es úton haladva 2 személlyel. Újbuda centernél két óra pihenő. Után fel az Alzáig majd vissza, tehát kb. az egész városon át. 6L -re jött ki. 2004-es Xsara Picasso 1.6 8V benzin.
    Most biztos az lesz, hogy kamuzik a fogyasztás mérő. Egyrészt nekem úgy tűnik elég pontos, hisz rátankolásos módszerrel is stimmelőnek tűnt és többszőr kellett úgy mennünk, hogy tele tanktól a majdnem kifogyásig és az is kiadta.
    A lényeg, hogy a mi útvonalainkon a mi stílusunkban az adott típustól elvárható minimumot tudjuk hozni.
    Lehet bérelnem kellene 1 napra és lemérnem adott útvonalon. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Semin

    senior tag

    válasz Kaci84 #6418 üzenetére

    ..."Fogyasztás: Minden kocsin el tudtam érni az abszolút minimumot ami szóba jöhetett a típusnál. Jó érzékem/érzékünk van hozzá és abszolút hidegen hagy a gyorsulgatás előzgetés stb. 11,5 láttam YT videóban átlagfogyasztást amit tesztelők újságírok hagytak benne, nem reklám volt. Gondolom nem kifejezetten kímélve és nem egy személlyel."...

    Nekem Ioniq-om van, de amit írsz az nem valós.
    Nálam 14kW ~10k km átlaga, és én takarékosan vezetek. Ebben csak minimális pálya, nagyrészt agglo és város van. Nyáron oké a 12kW, de ha nem szeretsz fázni, télen nem tudsz 17kW/100 km alá menni . Így számolj.

    [ Szerkesztve ]

  • Kaci84

    őstag

    válasz Semin #6426 üzenetére

    Köszi, hogy megosztottad Melyik van pontosan? Akkor 14-es átlaggal +10% töltési veszteség 350e /év-re jön ki a 3,5l dízel-hez képest a spórolás. Ez már karcos, de fene tudja.
    Egyébként nem is feltétlenül az abszolút fogyasztás a lényeg, hanem az elérhető járművek közötti különbség a lényeg.
    Csak azért a minimumot nézem amit ki lehet hozni, mert az átlag nagyban eltérhet, viszont a minimum ami egy típuson elérhető azt nagyjából el tudjuk érni.

    [ Szerkesztve ]

  • Bandit21

    addikt

    válasz Kaci84 #6427 üzenetére

    Nem akarok bele pfazni de ha azt írja Semin hogy télen nem tud 17 alá menni akkor ne 17 el számolj és ne 14 es átlaggal.
    A 14 et tudni fogja az évben 4 hónapig. Március közepétől május közepéig és ugyanígy szept október.

    Május kozepe után augusztus végéig menni fog a klíma.

    November és március közt meg a fűtés. Plusz eső/hó és tapadosabb téli gumi.

    Engem nem zavar ha 3.5 dizellel szamolsz de pl a fenntartási költsége biztos sokkal nagyobb 10 évre vetítve egy most 5-8 éves 1.6 crtdi nek így hiába zárul esetedben az áram / üzemanyag olló azzal hogy 12 helyett 15-16 os éves átlaggal számolsz, kb biztos vagyok benne hogy jobban jársz egy e autóval (mert sokat mész de nem pályán mert a leírás alapján nyugodtan defenzíven- lassan, és ha igen az se baj - közlekedsz).
    Ha jól emlékszem évi 34k km et mondtál.
    Ez 3.5 el és 610 Ft gázolajjal 725.900 Ft
    368.900 Ft pedig a 15.5 os átlag e autó fogyi 70 es árammal.
    357 ezer a difi veszteség mellett is 330 ami szerintem még mindig bőven a megéri kategória meg akkor is ha másfélszer annyi gumi megy fel az e autóra, mert évi 34k km mellett ha 10 évre akarod használni a tdi-t akkor 2 évente 3 olajcsere biztos lesz neki, de váltó olaj csere is 2-3 évente plusz a fékek is sűrűbben.
    Ezek az e autónál nem lesznek meg. Lehet bele futsz 5 év múlva egy hajtómű/ akku gazba, de addig évi 330e gázolaj és 100-200e szerviz spórolás már megvolt.

    Ha a munkahely fizeti is egy részet (40ft/ km) akkor meg végképp buli hiszen az e autó esetben az a bele töltött áram kicsit több mint fele 57% míg dízel esetében mennyi? 6-7%? (40/610)
    Arányaiban, ha változnak az árak 10 év alatt az árammal sokkal nagyobb a mozgástér.

    Vagy tovább mesz és fel dobsz egy napelemet. A 34k km hez 15.5 fogyi mellett kelleni fog 5270 + veszteség kw. Nem tudom most mennyi áram fogy otthon de tegyük fel hogy 2000kw/ év.
    Egy 6 os inverter kicsit tul panelezve ezt megoldja. 4-5 M Ft körül lehet most egy ilyen. 10 év alatt leszel kb nullán vele, az évi 330 spórolt dízelbol.
    Pluszban ingyen volt onnantól az addigi áram számla is. * Ez addig működik amíg éves szaldo van.
    De 10 év múlva ziher hogy e autód lesz újra, és a napelem nem áll le 10 év után.

    Ezt azért írtam le mert egyrészt mindent ki lehet számolni másrészt meg mégse mert mindig van következő 10 év és kiderül hogy a megtérülés máshogy mással figyelembe véve más.

    [ Szerkesztve ]

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • cinemazealot

    addikt

    válasz cigam #6420 üzenetére

    A 73% az SoC (state of charge), nem a HoC (health of charge). Utóbbi mutatja a degradáciot, előbbi az aktuális töltöttséget.

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Vesa #6395 üzenetére

    Azért a garis javítási számlák és garin túliak általában nincsenek köszönő viszonyan sem egymáshoz. Pont a hajtómű esetén volt/van javítási megoldás rá, emlékeim szerint egyik éppen a kifogásolt solymári szervíz, a másik meg.. Nos nevet nem írok konkrétat, de jimmy néven fut, bár tény, hogy nem értettem a szisztémát, hogyan is működik ő. De többek között Zoe-k 3 fázisú problémáit orvosolják.
    Csak nekem már sok volt a FB csoportban az ömlengés és kiléptem onnan.
    Ezért lenne jó a csoport itt is, akiknek tényleges tapasztalatuk van, azok véleménye, tapasztalata már azért jelent valamit.
    A másik meg, hogy visszahozza az árát kérdése, itt pontosan mire érted ezt? Ha veszel egy benyás vagy füstölgőt, az visszahozza?
    Vagy a felárra gondolsz? Mert eladásnál még talán azt is visszahozza.
    Az enyém már túl van a 7. éven, így nincs gari, de nem is parázok, hogy mi lesz? Ha új autót veszel, ott sem lesz bontott alkatrész elég sokáig. Átnézettem, semmi nem kopog, lötyög. Megy. Ja és ez egy városi autó és annak is használták.
    Kicsit szerintem túlaggódod a dolgokat, élvezd és használd :)

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • totog

    tag

    Sziasztok! Probaltam keresni a topicban de kimondottan igy nem talaltam. Masodik autonak gondolkodunk elektromosban, foleg sok rovid utra (otthon napelem), de a lenyeg hogy egyszerre kellene hogy kicsi es nagy legyen. :)
    Nagy, mert 3 gyerek van (tehat sofor es 3 gyerek, ha mind az 5en utazunk arra ott a nagyobbik auto) es babakocsi is kellene a csomagtartoba ferjen, de kicsi, mert a kocsibeallonk nem valami szeles. Jelenleg egy Fabia a masodik es annak is necces a csomagtere, le kell szedni a babakocsi kereket, hogy osszecsukva beferjen. Hosszabb lehetne, de szelessegben mar nem nagyon van plusz hely.
    A vacak az, hogy hiaba nezek adatokat, hol visszapillantoval irjak a szelesseget hol nem, de nem mindegy mennyire log ki ha be van hajtva, stb.
    Szoval, mi a ti tapasztalatotok, melyik lehet az a tipus, ami nem tul szeles de azert belefer 3 gyerek es meg egy babakocsi? (Pl a Leaf nekem tetszene, de az is kicsit szelesnek tunik, felek nem tudnank mar kiszallni a kocsibol.)

    Samsung A71, Zigbee powered Home Assistant, Xiaomi Roborock

  • axioma

    veterán

    válasz cigam #6420 üzenetére

    Honnan vetted a 73%-ot? En sehol nem latom. Sot azt sem, hogy az aktualis toltottseggel hany km-t tud. (Enyem testverkocsi, 2011-es, ma reggel 70km-t mutatott full feltoltve, mentem vele 47-et, maradt 31 es mutatott 6/16 egyseget, persze ez mar igy se jon ki matekilag, raadasul a pillanatnyi joslas fugg sok mindentol (attol pl. nagyon hogy utolso fel km-en van egy meredek emelkedo), csak arra mondom hogy a toltottseg es josolt plusz km se nagyon sokat mond...
    Amugy a trio egy elm27-tel meg egy (asszem) droidos app-pal megnezeskor leellenorizheto szakember nelkul is (azzal meg plane), fejbol nem tudom de megtalalod a totalcar kb. 2 evvel ezelotti, ujsagiro vett tobb e-autot cikk/video sorozatabol.

  • Vesa

    veterán

    válasz Shadowbull #6400 üzenetére

    Még mindig nem az üzemanyaggal állítottam szembe az EV-t mint olcsóbb autózási formát, hanem a szervizköltséggel. Mint már leírtam, otthon töltök és még a parkolást is megspórolom jelenleg, tehát ha nincs baja az autónak, akkor nagyon fasza. Csak az a kamu duma, hogy a szerviz olcsóbb az EV-vel, az nem kéne, mert saját példámon láttam, hogy horror árak vannak (és ez most EV specifikus javítás volt, nem a koccanásról beszélek).

    Axioma
    "A garis autod megtartasa vagy sem kerdesre irtam"

    A gari az autómon le fog járni hamarosan, és ha nem harcolom ki a javítást saját kútfőből, mert mondjuk megbízom a kókler Duna-Autó márkaszervizben akik 30k lehúzás után kidobtak azzal, hogy tökéletes volt az autóm és járjak vele boldogan, akkor gyanútlanul, már gari időn kívül sül be a hajtómű és nekem kellett volna kicsengetni ezt az összeget. Mellesleg persze hozzátéve, hogy ha az akkupakk 8éves gariját nem akará bukni ilyenokr a delikvens, akkor még azt sem játszhatja meg, hogy elviszi XY barkács kft-hez, óccsóé összegényoltatni. Mert akkor ugrik az akkupakk garancia.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Semin #6426 üzenetére

    "Nálam 14kW ~10k km átlaga, és én takarékosan vezetek"

    Sport módban mész, kizárólag autópályán? :D
    Nekem klíma nélkül 9-10kW az átlagom, a rekordom pedig 25km-en 8,4kW, ezt agglo/város vegyessel sikerült hozni még ősszel (volt egy 7,8kW abszolút csúcs is, de azt csak 8km-en sikerült). Eco módban persze és vadul játszom a regen fékkel is. Klímával se nagyon megyek 12kW fölé, egyedül pályán értem el ennél nagyobb fogyasztást az Ioniq-al, és persze télen.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • stickrs

    senior tag

    válasz Vesa #6434 üzenetére

    9-10? Olyat csak 90el kamion mögött tudtam hozni 😀 nekem is inkább 14-15 nyáron.

    Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

  • Vesa

    veterán

    válasz stickrs #6435 üzenetére

    Ez főleg város, ingázunk a kocsival, de az út 80%-ka városon belül van. És persze nem nehéz a lába a páromnak sem, nem az a gyorsulgatós típus. :D

    A tudomány a valóság költészete!

  • Semin

    senior tag

    válasz Vesa #6434 üzenetére

    14kW -egészen pontosan- 14.4 kW hosszútávú fogyasztás, 10k Km átlaga, ami nálam ~1 év. Ebben benne van a ~12kW/100km nyári/tavaszi és a ~17kW/100km őszi/téli fogyasztás is.

    De ha már felmerült, nem használok sport módot, mert számomra már túl érzékeny a pedál. Normálban optimális. (Bár a sport grafikája és UI elrendezése a legjobb) Autópályán ősszel (Okt 29. Relatív jó idö)
    kb ez a fogyasztás helyzet : [kép]

    @Kaci84
    Ioniq 28kW.
    Átlagot a megtérülés számítás miatt írtam, míg a téli fogyasztás a maximum. Ezzel kell kalkulálnod (töltési időben)télen.

    [ Szerkesztve ]

  • Andras6800

    senior tag

    válasz Vesa #6433 üzenetére

    Még mindig nem az üzemanyaggal állítottam szembe az EV-t mint olcsóbb autózási formát, hanem a szervizköltséggel. Mint már leírtam, otthon töltök és még a parkolást is megspórolom jelenleg, tehát ha nincs baja az autónak, akkor nagyon fasza. Csak az a kamu duma, hogy a szerviz olcsóbb az EV-vel, az nem kéne, mert saját példámon láttam, hogy horror árak vannak (és ez most EV specifikus javítás volt, nem a koccanásról beszélek).

    De pont ezt magyarázza mindenki. Most akkor tegyük tisztába.
    Egy autóval jobbára 2 fő költség van.
    - Értékvesztés
    - Fenntartási költségek (Ezen belül pedig)
    + Használati költségek: Üzemanyag, ablakmosó, autópálya matrica
    + Biztosítás, adó
    + Szerviz költségek/ karbantartási költségek: Olajcsere, fékcsere, gumicsere
    + Javítási költségek: valami elromlik és cserélni kell...

    Te most a javítási költséget állítod szembe a karbantartási költséggel.
    EV esetén a karbantartási költségek jóval alacsonyabbak, mert nincs olajcsere, üzemanyag szűrő csere, nem kell a váltót rendbe tenni 200 - 300 000 km után, nem megy szét a magasnyomású befecskendező rendszer 200 - 300 000 km után (Ez is kopó alkatrész...), nem tömődik el a részecskecsűrő meg nem kell benne izzító vagy gyújtó gyertyát sem cserélni. Futómű viszont EV esetén várhatóan hamarabb karbantartásra szorul. A motort direkt nem írom, mert elektromos motor is szétforog idővel.

    Szóval a hajtóműcsere kb megegyezik a motorgenerálozással az én olvasatomban.
    Akkor van baj, ha a hajtóműcsere átcsúszik javítási költségbe mert hamar meghal. De belső égésű motoroknál is láttunk érdekes dolgokat. Pl VW TDI, ahol a 2L blokkban 150K -nál repedt a hengerfej kulturális felhasználás mellett is.

    A javítási költségek más tészta. Abban teljesen igazad van, hogy EV javítási költségeit tekintve semmivel sem olcsóbb, mint egy benzines vagy Diesel. Sőt, lehet még drágább is. De nekem pl a 2008-as autómban is majd 1 milláért akartak motorvezérlőt cserélni. Aztán kiderült, hogy más volt a baja. De pl behalt az emissziós izzító gyertya (Diesel, EUR4) vezérlő. Az is került 150k-ba + a gyertyák darabja 30k-ért. Bár ez inkább karbantartási és javítási tétel egyben. Gyertya kopó alkatrész, de a vezérlésnek nem kéne.

    [ Szerkesztve ]

    A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!

  • cinemazealot

    addikt

    válasz cigam #6420 üzenetére

    Bocs, este hülyeséget írtam. Az akku állapot az SoH, azaz state of health. :B Egyébként a hármasikrek európai modelljeinél elvileg 48 Ah-ás új akku kapacitással kell számolni. A mellékelt képernyőképen 29,9 Ah szerepel, ami alapján egy 62,3 %-os SoH-val számolhatunk. Valószínűleg ezért annyi az ára, amennyi.

    axioma pedig valószínűleg az Autósimogató YouTube csatornára gondolt, ott 2020-2021 között jelent meg több videó a triókról. Ők is említik a fenti 48 Ah-ás újkori kapacitást.

    [ Szerkesztve ]

  • cigam

    félisten

    válasz cinemazealot #6439 üzenetére

    Kicsit belekeveredtem a rövidítésekbe :B
    Köszi a válaszokat!
    Akkor ez egy trükkös hirdetés mert egy tapasztalatlan rácuppan, hogy milyen jól egyben vannak a cellák, de a degradációt mutató fotót nem töltötték fel hozzá?
    Azzal is lehet trükközni, hogy a töltés egy bizonyos pontján készül a fotó?

    [ Szerkesztve ]

    Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

  • cinemazealot

    addikt

    válasz cigam #6440 üzenetére

    Ez a hirdetés nagyon szeretne jól kinézni, de nem mondanám teljesen őszintének. A cellák egymáshoz képesti állapotát lemerített állapotban lenne ildomos bemutatni (valamint villámtöltés közben), nem 73 %-os töltöttség mellett. Így most gyönyörű az 5 mV-os max. cella difi, de nem látszik, hogy van-e olyan cella, amire érdemes odafigyelni.

    Az ugyan látszik a képernyőképről, hogy 73 % mellett 66 km-t mutat a guess-o-meter, de én tapasztaltam már olyat a viseltesebb akkumulátoros iOn-omnál novemberben, hogy a fűtést csontig tekerve járkálva másnap reggel a csurig töltött autó 98 km-es hatótávot saccolt. Ami bőven nem volt reális, főleg nem télvíz idején.

  • mézespálinka

    senior tag

    válasz Kaci84 #6425 üzenetére

    Nagyon sokáig nézegettem az ioniq-ot, de nem azt vettünk így elfogultság nélkül egy két dolgot leírnék neked (, igen, óriási tapasztalatok hiányában), ami szembejött velem fórumokat, csoportokat, videókat bújva.
    -fogyasztás: tök jók ezek az adatok, de ha a töltődnél méred a fogyasztást, lehet meglepetés. Arról nem beszélve, hogy takarékosság ide vagy oda, a fogyasztást nagyban befolyásolja az út, a környezeti tényezők, a forgalom és a sofőr is (bár ez nálatok +, ahogy írtad). Én, a te helyedben a számolásodban 17kwh/100km alatt nem számolnék (az országút + otthoni töltés miatt)
    -én azt gondolom, bár ez szubjektív, hogy az ioniq-ban ülve (2018 prémium) a kényelem meg sem közelíti egy octaviáét (17-18as évjárat) ami a 2x70km esetén akár számíthat is
    -a 17-es ioniqnak pont lejárt a garanciája. Igen, a dízelnek is és lehet ott is szép szervizszámla, de ha belépsz pl fb csoportokba tájékozódni nem garis javítások (motor,/hajtóműcsapágy/fejegység/stb) esetén a szemöldökét az ember felhúzza
    -nincs olajcsere: cserébe - szintén utánaolvashatsz - több helyen , éves szervizen (mivel nem nagyon tudnak mit cserélni, ha nincs baj) alapból drágább(2x) óradíjjal számolva, majdnem behozzák egy olajcsere árát. Igen, az igaz, ez nem minden szervizre igaz, nem is feltétlenül viszed éves átvizsgálásra, ha nincs gari, ezek is tények.
    -ha mégis garanciás példányt fogsz ki, kb 90% hogy külföldről behozott az autó és jó eséllyel nem garanciális. (kint máshogy voltak a feltételek, mint amit itthon elfogadnak)
    -utcai töltés télen, ha pl. ott kell kezdened, szintén okozhat meglepetést

    Nem akartam nagyon belevau, ezek merültek fel, amikor mi keresgéltünk. :R

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz Vesa #6433 üzenetére

    ezt mar birosag kimondta, hogy nem szakszervizes olyan javitas, ami a garis javitassal nincs osszefuggesben, nem indok a gari megtagadasara
    masreszt meg pont mert volt rola papirod hogy te gariidon belul jelezted (felteve hogy kiderult hogy a jelzett hiba pont az a szerviztevekenyseg), nem nagyon tudnanak kibujni alola... de teny, szar hadakozni a sajat feladatukat (jog/kotelesseg) nem ismero emberekkel, ezert valoszinutlen hogy amig a jelenlegi kiskiralyos rendszer van, uj autora ahitoznek (utana se valoszinu netto gazdasagi okokbol)

  • axioma

    veterán

    válasz cinemazealot #6441 üzenetére

    hat en nem lattam azokat a kepeket a hirdetesben amirol beszeltek, ezert ertetlenkedek a 73%-on... mind1 csak kivancsi voltam milyen adat lehetne kiszedheto, nekem szerviz mondta 2x 2 ev kulonbseggel hogy kb. egyenletes 70% kapacitas.

    [ Szerkesztve ]

  • cinemazealot

    addikt

    válasz axioma #6444 üzenetére

    A caniOn-os képernyőképek nem a fényképek között vannak, hanem a dokumentumok fül alatt. :)

  • axioma

    veterán

    válasz cinemazealot #6445 üzenetére

    ah, gyakorlatlan vagyok, koszi... pedig a hd kepekre ranyomtam, hatha... de a kov ikon nekem nem tunt relevansnak mar

  • Semin

    senior tag

    válasz mézespálinka #6442 üzenetére

    “...Nagyon sokáig nézegettem az ioniq-ot, de nem azt vettünk így elfogultság nélkül egy két dolgot leírnék neked (, igen, óriási tapasztalatok hiányában), ami szembejött velem fórumokat, csoportokat, videókat bújva.…”

    Egyetlen pozitív tulajdonságát sem írtad le az autónak - pedig elég sok van -, ebből én arra következtetek, hogy gyakorlatilag leírtad neked miért nem felelt meg.
    (milyen hibáktól féltél) Ezt hívják elfogultságnak.

    Tehát fórumok/videók alapján adsz tanácsot 0 releváns tapasztalattal.
    (Mondjuk becsületedre legyen mondva legalább leírtad ennek tényét)
    Ez azért probléma, mert - oly sokszor el is lett mondva - , hogy nem az sírja tele a fórumot/face csoportot aki elégedetten használja az autóját, hanem akinek gondja van. Emiatt torz, teljesen fals képet kapsz.

    Azért nem tudsz felsorolni semmit ami tetszene benne, mert nem kaptál ilyen információt.
    A monológod pedig ezért van tele pontatlanságokkal:

    “….Én, a te helyedben a számolásodban 17kwh/100km alatt nem számolnék (az országút + otthoni töltés miatt)”

    Nekem 10.000km átlaga 14.4 /100km.(töltőnél mérem).
    Honnan jött az átlag 17?
    Mennyi nálad az otthon töltés vesztesége?

    -..."ha mégis garanciás példányt fogsz ki, kb 90% hogy külföldről behozott az autó és jó eséllyel nem garanciális. (kint máshogy voltak a feltételek, mint amit itthon elfogadnak)..."

    10 perc utánajárás bármelyik Ioniq csoportban, azonnal megmondják minek kell megfelelni. Szerencsére már a nepperek is tudják, és így hoznak be kocsikat.
    (egyébként rárohad)

    "...nincs olajcsere: cserébe - szintén utánaolvashatsz - több helyen , éves szervizen (mivel nem nagyon tudnak mit cserélni, ha nincs baj) alapból drágább(2x) óradíjjal számolva, majdnem behozzák egy olajcsere árát. Igen, az igaz, ez nem minden szervizre igaz, nem is feltétlenül viszed éves átvizsgálásra, ha nincs gari, ezek is tények..."

    -Minden évben márkaszervizbe hordom az autóm (éves)átvizsgálásra.
    Ez a tavalyi számla (2022.08) :
    (Pollenszűrő-, Hajtóműolaj cserével, klímatisztítással , és egy fém Hyundai N kulaccsal)

    Mindenki döntse el maga ebből kijönne -e az olaj.- szűrőcsere.

    "... Igen, a dízelnek is és lehet ott is szép szervizszámla, de ha belépsz pl fb csoportokba tájékozódni nem garis javítások (motor,/hajtóműcsapágy/fejegység/stb) esetén a szemöldökét az ember felhúzza..."

    - Fel ám! Pontosan úgy, ahogy bármilyen dízeles csoportban is, ha ott áll neki olvasgatni az ember.

    Ha elfogadsz tőlem egy meglátást, ne fórum/face/videós tapasztalat alapján vásárolj termékeket, mert teljesen hamis/torz képet kapsz gyakorlatilag bármiről.

    Az pedig , hogy ez alapján adsz tanácsot másoknak... hát :(

    [ Szerkesztve ]

  • mézespálinka

    senior tag

    válasz Semin #6447 üzenetére

    "Egyetlen pozitív tulajdonságát sem írtad le az autónak - pedig elég sok van -, ebből én arra következtetek, hogy gyakorlatilag leírtad neked miért nem felelt meg.
    (milyen hibáktól féltél) Ezt hívják elfogultságnak."

    Nem, nem írtam le, mivel biztos vagyok benne, hogy a fórumtárs, ha eljutott az inoiq-ig, tudja, miért az az autó beceneve, hogy "A legenda". Biztos vagyok benne hogy rengeteget olvasott a jó tulajdonságokról, nem akartam ismételni.

    "hogy nem az sírja tele a fórumot/face csoportot aki elégedetten használja az autóját, hanem akinek gondja van. Emiatt torz, teljesen fals képet kapsz."

    Ez teljesen igaz a dízel autókra is. Azonban akár dízel, akár nem. ha pont az emberünkkel történik meg egy-egy ilyen eset, nem fogja vigasztalni, gari nélkül.

    "Nekem 10.000km átlaga 14.4 /100km.(töltőnél mérem).
    Honnan jött az átlag 17?
    Mennyi nálad az otthon töltés vesztesége?"
    Írtam, hogy azzal kb biztosra tud menni, téli-nyári, 0 mmhó, 10 mmhó, szembeszél-hátszél, ilyen veszteség olyan veszteség mellett.

    "10 perc utánajárás bármelyik Ioniq csoportban, azonnal megmondják minek kell megfelelni. Szerencsére már a nepperek is tudják, és így hoznak be kocsikat.
    (egyébként rárohad)"

    Igen, és ha megnézed milyen ioniq-okkal bővült a kínálat, 2017esekkel, amikre már sem így sem, úgy nincs garancia. Ha viszont egy garanciális példányt vesz, nem feltétlenül neppertől akkor utána kell járni, hogy ténylegesen garanciális-e.

    "Mindenki döntse el maga ebből kijönne -e az olaj.- szűrőcsere."
    Remek. És mit írtam? Hogy nyilván nem minden szervizre igaz, de nem egynél derült ki, hogy bizony, elektromos esetében már az ajánlatban br 60k-s óradíjjal(több, mint 2x) számolnak. Persze nem megoldhatatlan mucsaröcsögéről feljráni Győrbe, ahol olcsóbb. Nem is írtam ilyet sehol. Azt állítottam, hogy olyan óradíjjal dolgoznak elektromos autó esetében, pl. Veszprémben, ami önmagában több, mint amit én fizettem pl. olajcseréért egy hibridben. És ha a fórumtárs is ilyen környéken lakik, bele kell számolnia, hogy mennyit kell utaznia egy szervizért.

    "- Fel ám! Pontosan úgy, ahogy bármilyen dízeles csoportban is, ha ott áll neki olvasgatni az ember."
    Oké, de hát itt a kolléga azzal "áltatódik", hogy évente fizet 20k-t és punktum.....

    "Ha elfogadsz tőlem egy meglátást, ne fórum/face/videós tapasztalat alapján vásárolj termékeket, mert teljesen hamis/torz képet kapsz gyakorlatilag bármiről."
    Ahhoz képest, hogy nem vettünk, elég sokat használtam/ültem benne - szerintem, de ez szubjektív - . De amúgy akkor mi alapján vegyen az ember bármit? Vakon?

    [ Szerkesztve ]

  • Vesa

    veterán

    válasz mézespálinka #6448 üzenetére

    Én is egy Ioniq-ot hajtok 1 éve, ha visszaolvasol, nem kifejezetten tartozom a rajongók táborába, de minden egyéni szoc.problémám mellett is azt kell mondanom, ez az autó a maga kategóriájában kifejezettten jó vétel. Valójában, rengeteg alternatíva nincs ebben az ársávban. Az autónak vannak kockázatai, de melyik EV-nek nincsenek? Belső kidolgozása nem vethető össze egy prémium márkával, főleg, ha nem a bőrös kárpitózással van szerelve, de ebben a kategóriában mindgyik ilyen. Ültem i3-ban, épp tegnap is mert kollégámnak az van, ültem kettes Leaf-ben amikor autót kerestem, egyiket sem éreztem jobbnak. Ez nem erről szól egyelőre, ebben az árkategóriában meg pláne. Viszont vezetési élményre ez az autó nálam eddig majdnem mindent visz, kivéve persze a korábbi BMW-imet. Nagyon jól fogyaszt, ha az ember nem rohanósan tolja. Pályán a kicsi légellenállása miatt az egyik -ha nem A- leghatékonyabb EV ebből a korszakból. További pozitívum az, hogy kvázi autó forma -ha nem is túl szép-, megfelelő méretű még kicsit hosszabb utakhoz is, a hátsó üléseket lehajtva pedig rengeteg cucc befér, de lehajtás nélkül is simán nagybevásárlásokat tolunk vele és befér minden. Az akkuja temperált, az elsőnek léghűtéssel, a facelift utániaknál már vízhűtéssel, szemben pl. a Leaf-ekkel. Alapból nagyon jól felszerelt és extrázott autók, nem bonyolították túl anno, itthon is csak két verzió volt, külföldön pedig jellemzően full extra, az enyémben is a tetőablakon kívül gyakorlatilag minden létező extra benne van, hőszivattyútól kezdve a sávtartón, kormányfűtésen és hátsó ülésfűtésen át, a vezeték nélküli telfontöltőig. Ehhez képest az ára egészen baráti. Az akkupakkja valóban legendás, persze ebben a szinte sehol nem látható extra puffernek is szerepe van. Egy 5-6 éves Ioniq általában még mindig tudja azt a hatótávot amit új korában tudott, mert a degradáció jellemzően a pufferből megy le. A 28-as verzió ráadásul nagyon gyorsan veszi fel a töltést DC-ről, egy 50-es töltőn 25 perc alatt 20%-ról 95%-on van. Azt a 25 percet röhögve kibírtam a gyakorlatban, egy nyugisabb kávézás és már mehettem is tovább.

    Szóval ez egy kifejezetten jó autó, ha mindent egybe vetünk.

    A tudomány a valóság költészete!

  • axioma

    veterán

    válasz axioma #6446 üzenetére

    ... es nem hiaba nem talaltam sehogy se a canIon-t, android 13-ra nem megy fel, regebbi verzio kell hozza, azaz nekem meg visszakukazni valami regi telot... pedig most mar kivancsi vagyok, egy-ket alkalommal lattam teknost de csak extrem kaotikus (toltesi/futasu) napon fordult elo

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák