Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    Páran nagyon odavannak az Asus szervizeiért, most pár mondatban felhívom a figyelmet, hogy a helyzet annyira mégsem rózsás, nehogy valaki megszívja... :U
    Gratulálok az Asus portugáliai szervizének. Nővérem most Sp.o.-ban él, ott viszont állítólag nincs hivatalos Asus szerviz, ezért elküldték a laptopját egy problémával Portugáliába. OK, javítás után megérkezett, nővérem bekapcsolja, nem működik a Wi-Fi-része (azzal előtte nem volt gond). Jó, előfordul az ilyesmi, visszaküldi, viszonylag gyorsan megcsinálták, bekapcsolja, és ekkor azt látja, hogy a merevlemeze teljesen üres, úgy, ahogy van, formázták. :W
    Milyen alapon? Mi a francnak? A laptopnak az volt a baja, hogy beázott, alaplapot kellett cserélni, de nyilván gondolom ugyanolyanra cserélték... Mi a francnak kellett formázni? :((( Ráadásul a vinyón két partíció volt, miért voltak képtelenek csak a rendszerpartíciót formázni? Vagy kicserélték a vinyót egy újra? Akkor meg mi a f@sznak?
    Állítólag a papíron, amit aláírt, valami apróbetűs résznél szerepelt egy olyan kitétel, amivel ebbe beleegyezett, de
    1.) ki a franc olvassa el betűről betűre az összes apróbetűs pontot? (jó, hát tanulság, ezek szerint tényleg kell)
    2.) ilyenkor véleményem szerint minimum, hogy felhívják a kedves kliens figyelmét egyetlen árva mondattal, hogy mentsen adatot, mielőtt elküldi a szervizbe, különben adatot veszíthet.

    Shame on Asus services...

    Sk8erPeter

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz SocketA #18713 üzenetére

    Épp ez az, hogy még ha le is írja, és ott is szerepel apró betűvel, hogy menteni kéne, azért az bőven elvárható lenne, hogy legalább egyetlen mondatban (!!) figyelmeztessék a hülye klienst, hogy talán mentsen, mert utána rohadt ideges lesz... De ezzel csak annyit érnek el, hogy megrendül a vásárlónak a márkába vetett hite, semmi mást. Azt az imázst tükrözi, hogy szarnak bele az egészbe, a vásárló nem ember, kit érdekel, mit gondol. Az ilyeneket pedig ütni kell egy péklapáttal.

    Sk8erPeter

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz SocketA #18718 üzenetére

    Amúgy nem az én gépemről van szó.
    Nem más vinyót kapott, hanem ugyanazt, ezt onnan tudom, hogy épp most mentem ki róla, amit lehet, Linuxon, a PhotoRec segítségével. Ez jobb hatásfokú, mint a Windows-on agyonsztárolt GetDataBack, amivel pl. egy árva képet nem tudtam kimenteni, mert mindegyik kép fejléce sérült volt - a PhotoRec valamilyen módon felismeri a formátumát a sérült fejléccel rendelkező jpg- és egyéb képfájloknak is.
    Szóval NEM kaptunk új vinyót, egyszerűen formázták. Az oka érthetetlen - pontosabban nem, igazából csak annyiról van szó, hogy szarnak bele. Valószínűleg úgy gondolták, hogy valami driverprobléma van a Wi-Fi-vel, ezért nem fognak szarakodni a driver letörlésével, újratelepítésével, egyéb szórakozással, inkább újratelepítik, azt' jó' van. Míg az image-fájlból megtörtént az újratelepítés (az 5 perces drivertelepítés helyett), kimentek meginni egy kávét, elszívtak egy cigit, és mire visszajöttek, megvolt, kipróbálták, becsomagolták, visszaküldték, azt' csá.

    Egyébként meg NE ejtsék le a vinyót, elvileg azért ők a szervizesek, mert nem csupa fakezű antitálentum gyökérből áll a brigád.

    Ja, és ekkor a mentegetőzés az, hogy na dehát hány terrányi adatot kellene akkor így kimentegetniük. Hát könyörgöm, ha egy ilyen szánalmas problémáról van szó, mint ami nővérem laptopjánál volt (a 2. visszaküldésnél nem működött a Wi-Fi), akkor 1.) nincs szükség formattálásra 2.) ha mégis így döntenek, akkor igenis küldjenek rá egy másoló, adattükröző programot a kávé+cigi erejéig, és csak ezt követően formattálják, rakják rá az oprendszert, majd másolják vissza az adatokat.
    Leszarom, ez mibe kerül nekik, azért van a garancia és a szerviz, hogy normálisan elvégezzék a dolgukat.
    Nem tudom, miért mentegeted a szervizeseket, szerintem jól megvannak ők a Te kicsit naivnak tűnő jóindulatúságod nélkül is. :)) Szervizesekre példa: ismerős belső körből mondta, hogy Sony Ericcson szervizben is azt csinálták, hogy ha valamiért 2-3-szor lett már visszaküldve a termék, mert továbbra is problémás volt, akkor fogták a telefont, és bevágták egy pohár vízbe, aztán azt mondták, hogy tovább már nem garanciális, mert beázott... :DD És persze közben jót röhögtek.
    Ez csak egy példa a szervizesek leszarom-mentalitására. Nyilván vannak kivételek, de az nem menti fel a többit.
    A vinyót mellesleg simán ki tudtam kapni most az Asus laptopból, semmiféle matrica nem volt rajta... Enélkül meg elég nehéz lett volna bármit is megmenteni róla. De most legalább egy töredékét sikerült.
    Persze ha az Asus dolgozóinak egy kicsit több esze lenne, akkor most nem kellene majd több órát eltölteni azzal, hogy sikerüljön mindent rendszerezni.

    Sk8erPeter

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz kali #18721 üzenetére

    Ismétlem: a probléma az, hogy EGYETLEN MONDATBAN felhívhatták volna errre SZÓBAN a figyelmet. Lehet mondani, hogy ott volt az aláírt papíron 4-es betűmérettel ez a kitétel, de szerintem sokaknak nincs arra felesleges ideje, hogy minden egyes betűt elolvasson. Igen, tanulság, kellett volna. De érdekes módon első alkalommal, amikor visszaküldték, nem volt formattálva a vinyó, mert nem volt rá szükség... Biztos a szervizesek személyes bosszúja volt, hogy már másodjára látják a gépet. :D
    Annyi lett volna az egész, hogy a levélben, amit elküldtek, külön kiemelve (!), az elején leírják, vagy telefonon, amikor beszéltek, elmondják, hogy "Mentsen adatot, mert adatot veszthet!". Ez annyira elképzelhetetlen?

    [ Szerkesztve ]

    Sk8erPeter

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz #82903040 #18723 üzenetére

    Jujj... :W Látom átjött a lényeg. NEM az enyém a laptop, még egyszer elmondom, és nem tudom, valóban csak driverhiba volt-e a fő probléma, mindenesetre nem világos, hogy miért kellett FORMÁZNI a vinyót. Elmondjam körmönfontabban is?

    Sk8erPeter

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz Duree #18730 üzenetére

    Neked meg mi bajod van? Elgurult a gyógyszered? :Y :N Vegyél már vissza az arcodból... :U
    Már párszor elmondtam, hogy NEM az enyém a gép, nem is kerültem közvetlen érintkezésbe a szervizesekkel, nővéremé a laptop, és talán megbocsátható, hogy mivel nem volt még szervizben a laptopja, ezért nem tudta a pontos részleteket, és nem olvasott el minden apróbetűs spanyol szót.
    Csak utólag voltam rohadt ideges amiatt, hogy b@szhatok el több órát az adatmentéssel, mert nem tudták egy árva mondattal felhívni SZÓBAN, vagy a szerződésen KIEMELVE is a kedves kliens figyelmét, hogy figyeljen az adatmentésre - de számodra biztos teljesen elfogadható, hogy bár szóbeli kommunikációra is sor kerül, de a legeslegfontosabb részletre nem hívják fel az ügyfél figyelmét, hiszen a hozzászólásodból az derül ki, hogy te is szervizes vagy, és így látod ezt jónak.
    Mellesleg nem tudom, miért nem voltál képes normális stílusban reagálni én téged nem bántottalak személyedben, az egésznek semmi köze nem volt az itt hozzászólókhoz, egyszerűen mérges voltam egy olyan adatvesztési probléma miatt, ami megelőzhető lett volna négy-öt szóval, egyetlen mondattal. Ráadásul egy normális cégnél normális ügyintézők esetén ez szerintem egy minimálisan elvárható dolog.
    De ha úgy érzed, védd csak őket, biztos nekik van igazuk, szopja csak meg az ügyfél, mert biztosan elmebajos, ha nem számít egy ilyen esetleges veszélyre.

    (#18732) Duree: Ezt a hsz.-edet csak utólag olvastam. :D Ezek szerint azért vetted sértésnek, és azért reagáltál ilyen stílusban, mert ott dolgozol, de nem az itteni munkahelyről van szó. Nyilván vannak kivételek, nem tudom, ti hogy dolgoztok, nem is a ti munkátokat fikáztam, hanem azokét, akik ilyen fontos részlet miatt nagyon nagy kellemetlenséget okoznak az ügyfeleknek. És szerintem egy ilyen eset bőven elég ahhoz, hogy az embernek megrendüljön a bizalma a márkával kapcsolatban.

    [ Szerkesztve ]

    Sk8erPeter

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz ro_bert17 #18737 üzenetére

    Pff...Hát hogy is mondjam, ez nem volt túl bölcs hozzászólás...

    Sk8erPeter

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz ro_bert17 #18744 üzenetére

    Korábban a Sony Ericsson szervízről írtakat sem kitaláltam, hanem olyan mesélte, aki ott dolgozott. Ennek fényében talán annyira nem összeesküvés-elmélet... :U Mondjuk csak azt nem értem, minek szólalsz meg, ha nincs mondanivalód. Mindenféle rosszindulat nélkül, mielőtt sértésnek vennéd.
    Gondoltam leírom, hátha valakinek tanulságul szolgál, hogy figyeljen oda. Erre te megpróbálsz oltogatni, de nem megy, ráadásul értelmetlen. Ennyit erről. Béke. :R

    [ Szerkesztve ]

    Sk8erPeter

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz #82903040 #18749 üzenetére

    Az idézet rád is ugyanúgy vonatkozik. :K Engem szidsz, és nem érted meg a problémát. Biztos nem voltál még ilyen helyzetben, és sosem voltál még emiatt mérges, de fel kell, hogy hívjam a figyelmed, hogy az empátia is az intelligencia része... :) (ezen most ne sértődj meg, csak emlékeztetlek, hogy gondolj bele a helyzetbe)
    Mellesleg nem tudom mit vársz, hogy vidám legyek és boldog, miután 30 órán keresztül (!) kellett járatni a gépet egy adatmentés miatt?
    A felvetett számonkérő kérdéseidből az is tükröződik, hogy abszolúte nem gondoltad végig az egész szituációt, mielőtt kicsit fröcsögve megírtad ezt a hsz.-t.
    Ezek szerint olyasmit nem tudsz elképzelni, hogy nővérem épp most jött haza Sp.o.-ból, és szóltam neki, hogy addig ne használja a gépét, amíg nem próbáljuk meg menteni róla a menthetőt.

    És egész jól sikerült, a Linuxos PhotoRec (aminek van Windows-os változata is) elég komoly program, igen jó arányban sikerült menteni a HDD-ről adatot, úgy 30 órán keresztül (!) dolgozott a bruteforce-os kereséssel, amivel a fragmentálódott JPEG-képeket is megkísérli helyreállítani. Hazajött, kiszedtem a laptopból a merevlemezt, ráküldtem a mentőprogramot, onnantól 30 órán keresztül ment a program.
    Amikor a Wi-Fi-vel probléma volt, akkor beszéltünk, elküldtem neki a hivatalos drivereket, de nem sikerült működésre bírnia, ráadásul otthon akkor nem is igazán tudott netezni, csak a munkahelyén, így tudta leszedni az elküldött drivereket, akkor meg "élőben" nem tudtuk részletesen megbeszélni a problémákat, így elég nehéz lett volna segíteni...de talán ne kelljen már mentegetőznöm, hogy több mint 2,5 ezer km távolságból nem tudtam megoldani egy ilyen problémát, amikor ráadásul időnk sem volt nagyon távkommunikációra... :U Talán épp erre való a szerviz...

    A hsz. és a problémaleírás lényegi célját nem sikerült megértened: felhívtam a figyelmet egy ilyen jellegű esetre, ami esetleg tanulságul szolgálhat mások számára is, akiknek nem feltétlenül jut eszébe a gépük szervizbe küldése előtt, hogy MINDEN adatról mentést készítsenek. Biztos én vagyok a szemétláda, hogy szóltam, hogy mással ez ne forduljon elő.
    Ja, igen, és még valami: te bizonyára minden papírnak minden egyes szavát, betűjét elolvasod, amit aláírsz, ugye? És még soha nem fordult veled elő olyasmi, hogy aláírtál valamit, vagy csak online felületen bepipáltad, és rámentél, hogy elfogadod, mielőtt MINDENT elolvastál volna. Az összes EULA-t is el szoktad olvasni, mielőtt a programokat felrakod, vagy online felületen bizonyos feltételek elfogadása után lépsz tovább. Aha, biztosan.

    Sajnálom, hogy ez ilyen kellemetlen beszélgetéssé fajult, az adatmentés szükségessége, annak elkerülhetősége miatti mérgemben biztos, hogy nem olyan stílusban írtam, ahogy illett volna, ezért elnézést, ha valakinek belegázoltam a lelkébe, nem állt szándékomban. Eredeti célom tényleg csak annyi volt, hogy felhívjam a figyelmet, hogy ez van, ha már mi megszívtuk, legalább az ne járjon így, aki elolvassa a kicsit feldühödött hozzászólásomat.
    Azt továbbra is fenntartom, hogy véleményem szerint illene egy ilyen kritikus fontosságú ügyre, mint az adatmentés, külön felhívni a figyelmet: az átlagos felhasználó, vagy az, akinek a gépe korábban még nem volt szervizben, nem gondol az esetleges adatvesztés tényére. Az ügyféllel szembeni korrekt üzleti magatartás jegyében szerintem az adatvesztés lehetőségére való figyelmeztetés nem egy olyan nagy elvárás, ráadásul csupán ezzel az egy figyelmeztető mondattal megkímélhetik a klienst a további kellemetlenségektől.

    A témát a továbbiakban lehetőségek szerint ne feszegessük.

    A lényeg, amit az egészből ki szerettem volna hozni, hogy
    mindenki mentsen adatot, mielőtt szervizbe küldi a gépét!

    [ Szerkesztve ]

    Sk8erPeter

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz Csabinzon #32798 üzenetére

    Ez nagyon brutális, amit írtál, hogy szó szerint lekaparták róla a Windows-matricát! :Y Hogy lehetnek ilyen fakezű állatok (főleg hogy másnál is előfordult)? :F A Laptopszalonról azért jobbakat feltételeztem... :( Egy nagyforgalmú, magukat profinak beállító boltban ilyet megengednek maguknak?
    De ez a "fájdalomdíj" mi, akkor nem is kéritek az azonnali laptopcserét? Kollégád inkább elviseli a szétkapart látványt? Amúgy bolond, hogy plusz 5 rongyért nem kellett neki a Windows? :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Sk8erPeter

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz loki22 #32916 üzenetére

    "Megnéztem sajátgépbe és 10GB van amit nem találok."
    Ezt kicsit kifejhetnéd bővebben.
    Pl. rakj fel egy screenshotot a Start-Futtatás- diskmgmt.msc-ről (Disk Management, Lemezkezelés), hogy el tudjuk képzelni, hogy is van ez.
    Tehát akkor most maradt 80 GB-od, igaz?

    120 GB --> 111 GB
    ez a szokásos átváltási mizéria, "valójában" nem 120 GB, hanem így jön ki (el kell osztani az első számot mindig 1024-gyel, hogy kijöjjön a következő!):
    120 000 000 000 byte = 117 187 500 KB = 114 440.91797 MB = 111.75871 GB
    Ahogy feltüntetik a méreteket a vinyógyártók, ahogy az oprendszer kezeli, ebből mindig félreértés van.

    Sk8erPeter

Aktív témák