- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Dell asztali gépek
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Asztrofotózás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
niof
addikt
Na igen, tényleg ez volt a gond. Ma is tanultam valamit. Azért ez szerintem nem egyértelmű sokaknak, én is most találkoztam vele először, hogy ilyen létezik. A múltkor is azért kérdeztem a gapless playback-et, mert pl. high-end DAP-ok közt is van olyan (állítólag, a vonatkozó topikban írták anno), ami nem tudja, meg a track-et sem folytatja egy csomó - ki/bekapcsolás után - ahol abbahagyta. De most, hogy jöttem melóba bebizonyosodott, hogy rendben van.
Amúgy a különbség oltári. Önmagában a Focal is sokat dobott a hangon, de azért mégiscsak egy Blaupunkt hajtotta, nem túl jól. Pl. az EQ-ját közép felett mínuszba kellett állítani, meg a kiemelést is visszavenni -3-ra, mert borzasztóan sok volt a magas. A Sony-nál mélyet kellett emelni, a magas érintetlen, és helyre került a hang. És a Sony 15-ös hangerőn hangosabb is, mint a Blau volt 25-ön, tisztábban szól, több a részlet, ez tény. Nem számítottam ekkora javulásra egy 20k-s fejegységgel.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
Lusu
aktív tag
ugyan drága de ez a Helix SDMI25 tudja amit szeretnél. Feltételezem, kis utánajárással lesz olcsóbb megoldás, de a helix tuti működik mert sokan használják
-
troll81
addikt
válasz Wiz Khalifa #75555 üzenetére
Szerver táp nélkül sok A rel az lesz nekem is. 60 100 közt
-
Wiz Khalifa
addikt
-
troll81
addikt
válasz Wiz Khalifa #75559 üzenetére
Jelenleg ha faragok ládát a akkor lakásba teszt.. A d8s meg bekeri a 100 200 A
-
Ear001
addikt
válasz Wiz Khalifa #75561 üzenetére
Nem elég. Dinamikus részeknél a pc tápok jól hallhatóan be tudnak zuhanni. Még erre kitalált, jól pufferelt lineáris tápok is. Az én 25 wattos kis Massive erősítőmhőz kevés volt a 70A, kellett neki a 150A.
-
KRISSTUS
tag
Bár az ajtó problémát még nem oldottam meg (#75534) de azon agyalok, hogy fejleszteném a rendszert a h.sz. szett cseréjével. A jelenlegi egy u-Dimension EL Comp 6-os és a Proz Comp 6-ra gondoltam.
Vagy ebben az árkategóriában mást ajánlanátok? -
3800+
őstag
Sziasztok!
Jelenleg egy Pioneer MVH-1400UB fejegység van a kocsiban és egy Pioneer MVH-S420BT-re cserélném, főleg a bluetooth miatt. Az lenne a kérdésem, hogy kell hozzá valami extra csatlakozó átalakító vagy simán régi ki, új be és hagy szóljon? Változtak a pioneer-nél a cirka 10 év alatt a csatlakozó szabványok? Az újnál látom hogy ISO típusú, de a régiről nem találtam neten ilyen jellegű infót. Köszi előre is!
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
czanga
őstag
Sziasztok.
Kérlek osszlassátok el egy gondolatom ami felmerült benne. Használtan vett autómban egy 2002-ben gyártott CD-s Clarion fejegység lapult. Ez működik is szépen, minden hangszóró szól. Mikor ki akartam cserélni egy újabb gyártású Lenco fejegységre amin legalább van USB, akkor jött a probléma.
Az átcserélt fejegység csak a jobb első ajtóban lévő hangszórót szólaltatja meg, pedig mindkét fejegységet ugyanaz az alakú (ISO ??) dupla csatlakozó van. Az autóban legalább 4db hangszóró van, ajtónként 1 biztosan.
Lehet, létezhet olyan, hogy a kiosztása más a Lenco-nak és emiatt nem megy, vagy ha ISO akkor ISO és kész? Tehát magyarán a fejegység hibás.
-
-
KRISSTUS
tag
válasz czanga #75574 üzenetére
Szia!
Mind a kettő lehet rossz.
Ezen az oldalon megtalálod az ISO csati kiosztását.
Hasonlítsd össze a tiéddel, majd ha ott nem látható hiba (törött tüske, felcserélt kábel), akkor keress rá a Lenco fejegység csatlakozójának lábkiosztására és azt is nézd át - kövesd végig az ISO-ig. Ha it sem találtát hibát akkor lehet, hogy valamelyik (több is) kábel meg van törve vagy a Lenco a rossz. -
czanga
őstag
válasz KRISSTUS #75575 üzenetére
Köszönöm! Ezt fogom tenni akkor. A Clarionnal amúgy egyedül a jobb hátsó ajtóban lévő nem szól, és mivel. agyári hangszórók vannak benne, még arrra is gondoltam, hogy ott csak elöregeés miatti tönkremenetel lehet. Amit csak tudok átnézek, aztán kiderül.
A Lenco-t időközben megbontottam, és javítási nyomok vannak benne. Pl az előlapról a mainboardba futó szalagkábel jobb szélén lévő pin el lett szakítva, így azt külön átkötötték a boardra. Emiatt azt gondolom ez lehet a döglött, de ugyanakkor fura, mert a Swiftben működött amivel vettem anno, csak kicseréltem egy pioneer modulra. Azóta a lakásban állt egy dobozban.
-
Tiger.
nagyúr
Mennyire normális az, hogy amikor ki veszem a kocsi kulcsot akkor hallok 2 pukkanást hátulról, első halkabb a második erősebb, ilyenkor kapcsol ki az erősítő, csak nem értem miért 2 szer ad hangot.
Intel I7 4790 3.6gh/Geforce Rtx 2060S /Alienware 2014/Asus Rog Strix g531gu/Creative SB ZxR /16gb ddr3/ Htc One/Iphone 13 Pro Max/ Creative Gigaworks S750 7.1/ Z5500/ Apple Iphone 5S.
-
niof
addikt
Csak egy kérdés még srácok! A fejes manualjában nem látok arra utalást, hogy a hátulján lévő RCA az line out, vagy pre-out. Jóképűen rear out van írva mindenhová, de ez sokat ugye nem mond (lehet bármelyik...). Nyilván a line out-nak nem sok értelme lenne egy autó esetén, csak ezt szeretném tisztázni. Szerintetek?
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
czanga
őstag
válasz czanga #75576 üzenetére
Félig erre reflektálva, de mik a mostanság már ajánlható bluetooth képes single din egységek? Nézelődtem árukeresőn, hogy egy Pioneer a legnépszerűbb ami nem lepne meg. Viszont az igen, hogy ha jól látom még sima USB-s egységek esetében is kezd kipusztulni a zöld háttérvilágításos modell? (nem feltétlen, de nem rossz ha passzol az autó műszereihez világításban... persze az lényegesebb, hogy legyen jó)
Gyári hangszórókat hajtaná meg az ajtókban, amik nem feltétlen lennének cserélve. -
Lusu
aktív tag
válasz civicfan #75572 üzenetére
Ez a két hangszórók átvitele "free-air" de inkább infinite baffle (végtelen doboz) megoldással, kick elhelyezésben. EQ és crossover nélküli mérések ezek, 3 utas fronthoz alkalmas, gyakorlatilag 45Hz-től legalább 150Hz-ig használható kioltás mentes (!) átvitel. Ilyet ajtóból soha nem fogsz látni, mert abban az elhelyezésben 80 és 180Hz között lesz kioltás amit nem tudsz visszaszerezni, elvész.
Másik előny, a sarokban való elhelyezés erősít a hangerőn. Jól látható, hogy az ajtóban lévő hangszórókhoz készült beállítással a SUB legalább 10db-el van lemaradva. Helyesebben a mélyközepek lettek ennyivel hangosabbak az új helyükön, mielőtt bármilyen beállítást megváltoztattam volna.
Harmadik: nem rezeg semmi!!! Csak a zene szól, nem húzza el a figyelmet a csörgés zörgés, nem kezd önálló "zenélésbe" kiemelésekbe az ajtópanel (az én ajtóm ilyen szempontból roppant kedvezőtlen konstrukció) Ez utóbbit úgy kell elképzelni, hogy szól a zenéd, szépen fókuszált minden és mondjuk jön egy nagybőgő aminek szintén lenne helye a színpadon, ehelyett ajtótól ajtóig terjeng az egész és hallod hogy nagyon nem stimmel a hangja.
Persze nem lett volna kötelező lyukat vágni a kasztniba, de 1-2L-nél nagyobb dobozt nem tudtam volna csinálni, az pedig a leginkább kis helyre való hangszóróval sem ment volna saccra 100Hz alá. Viszont hátul az IB sub nem megy érdemben 40Hz fölé, szóval akkor még gondolkodhattam volna egy front SUB-ban is, ez "egyszerűbb" volt
Végeredményben pedig kaptam egy masszív kickbasszus tartományt, ami erős, üt, fókuszált, nem kenődik szét, számomra új élmény és jó irány
Azt hiszem röviden ennyi. Ha valaki be mer áldozni a 15-20 éves autóján egy lyukat a legegyszerűbb megoldás a jó basszust megteremteni. -
niof
addikt
Igazából mélyközép esetén még nem láttam ezt a megoldást. Szuboknál alkalmazzák nagyobb "kaliberű" hi-fi/házimozi megoldásokban (ott a házon kívülre néz a szubok feneke, tehát mondható, hogy kvázi végtelen az is). Most tekintsünk el az egy darab "deszkába" szerelt hangfalaktól, mert az csak open baffle, nem IB. De végül is logikus, mert kb. a doboz a legrosszabb, ami egy hangszóróval történhet. Értem ezt úgy, hogy akusztikailag egy olyan térbe van kényszerítve, ami nem, vagy csak hellyel-közzel optimális.
Viszont azt hogy oldod meg, hogy a motor és menetzaj ne zavarja a működést? Csak mert a membránok ebből a szempontból eléggé "átlátszóak", tehát könnyen áthatolnak rajtuk kintről érkező hanghatások. Szóval itt egy baromi gyenge pontot érzek. Valamint olyan speciális hangszóró kell, ami ellenáll mindennek, amivel az találkozhat a külvilág és a motortér felől. Víz, olaj, egyéb folyadékok, felverődő kövek, por. Ezekkel mi a helyzet?
Amúgy van még egy megoldás nagyon jó basszus leképezésre, amihez nem kell a kasznit szétvágni, ez pedig a TL. De ennek is van hátránya. Nagyon nagy a szükséges doboz (minél lejjebb mész frekiben, annál nagyobb és bonyolultabb), speciális hangszóró kell, és a megfelelő csőhossz kiszámítása és megépítése nehéz. Az alapok könnyűek, kiszámolni a negyedhullámhosszt, de ezzel kb. sehol nincs még az ember. Optimálisra nagyon nehéz hangolni. Viszont az egyik legjobb mélyhang visszaadást adja, ha minden klappol, mert a "klasszikus" dobozhatások ott sem lépnek fel.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
szMartin17
tag
Sziasztok,
Van egy Sony DSX-A410BT fejegységem.
Tud telefonkihangosítást BT-n keresztül, viszont a hangot ilyenkor csak az első hangszórókon tudja kiadni, nekem viszont csak a két pár RCA van használatban.
Rear RCA-ra van kötve a két első hangszóró, SUB RCA-ra a mélyláda.
Az lenne a kérdésem, hogyha a Front magasjelre bekötnék két hátsó 10-13cm-es hangszórót, az okozhat-e bármi problémát a rendszerben?
Úgy gondoltam a fadert eltolom hátra (hogy a zenébe a két hátsó kis hangszóró ne zavarjon nagyon), és amikor telefonálnék akkor a hangerőt feltekerem (ilyenkor ugye az RCAra kötött hangszórók úgysem szólnak).Köszi előre.
-
Styx36
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni fejegység és esetlegesen erősítő vásárlással kapcsolatban. Jelenleg elől Hertz DSK 130.3, hátul Hertz DCX 570.3 hangszórókkal és egy Blaupunkt GTB 8200 A mélynyomóval. Most egy univerzális androidos 2 dines fejegység van az autóban amire 'elvileg' 4x50W-os teljesítmény van ráírva. A kérdésem az lenne, hogy milyen 1 dines fejegységet lenne érdemes számomra venni ami a legmegfelelőbb hangzást tudja kihozni az említett hangszórókból. Külön erősítőt érdemes-e hozzá venni vagy az már nem számottevő különbség? A CD bemenetre nincs szükségem, usb bemenetre és AUX-ra mindenképp és a BT funkcióra is de erről le tudok mondani a teljesítmény előnyére. Az autó egy Ford puma mk1. Modern zenéket hallgatok sokat számít nálam a basszus. Gyári hangszóró kábelekre vannak most rákötve a hangszórók a mélynyomóra megy az RCA kimenete a fejegységnek. -
Lusu
aktív tag
válasz bokarcsi71 #75583 üzenetére
Igen, tudok, dehogy mennyire csinálom jól az más kérdés Ha térben és időben össze tudjuk hozni szívesen mérek neked egyet.
-
Lusu
aktív tag
A motor és menetzaj ami valóban jobban betör az utastérbe, viszont x hangerő után ez már bizonyosan nem fog érdekelni Viccet félretéve 20 éves dízel audim van, igazából a belső zajoktól nem sokkal hangosabb a motorzaj ami bejön, de még mindig vannak ötletek a csillapítására. Ha pedig már van sebesség a futómű/gumi/szélzaj feledteti a motorzajt, de ez utóbbiak a kivágástól nem lettek számottevően hangosabbak.
Minden autóba készülő hangszóró jobban ellenáll a nedvességnek lévén kellőképp párás és vizes egy ajtó is Azért hé hó, ha egy sárvédőnél a felvert esővízen kívül más folyadék van akkor már elég erősen szervízigényes az autó Szóval csak a víznek kell-ene ellenállnia ha kapna belőle. De a lyukat ezért direkt úgy vágtam hogy a műanyag dobbetét mögé essen, ott már maximum cseppenő víz fordulhat elő amit pedig a kültéri hangszórókhoz készült hangáteresztő szivacsbetét fog meg. Mások általi hosszú távú tapasztalatok alapján kb. semmit nem ereszt be, mert még csak poros sem lesz a membrán.
Én a hely miatt is használtam ezt a megoldást, mert 15" subnak rettenet láda kellene és akkor még a láda hátrányai is megvannak, valamint a fentebb írtak szerint a kick-nek se tudtam volna dobozt csinálni.
Igazából gondolkoztam ajtóra doboz építésen, de ehhez képest nagy meló és az eredmény sem lett volna ilyen szép tiszta átvitel. -
niof
addikt
Ááá, értem! Szóval van valami szivacs védelem mögötte, hogy ne direktben találkozzon pl. a porral. Mert a víz után mondjuk az a legaggasztóbb, lévén ha bejut a légrésbe, és ott lerakódik, akkor tud csúnya dolgokat művelni.
Amúgy a másik kérdésemre nem adnál választ? (Ha tudsz...) Ha már senki más nem méltat rá... Továbbra sem találtam választ arra, hogy a rear out igazából mit takar a Sony-nál...Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
Lusu
aktív tag
válasz bokarcsi71 #75594 üzenetére
Miskolc
-
Lusu
aktív tag
Ez ugyan fáziskúpos hanszóró nekem, de ha sima porsapkás lenne akkor pofával van kifele, ilyen problemát sem okozhatna a por Mindenesetre fél év után kíváncsi vagyok lesz-e kosz rajta.
Biztosat nem tudok mondani, de szerintem erősítő kimenet (pre-out és line-out közt mi lenne a különbség amúgy?) az hogy rear csak annyit tesz, hogy a hátsó hangszórókhoz tartozó vagy a rear meghatározású kimenetként tudod szabályozni... -
niof
addikt
A pre-out előerősített kimenetet jelent, a line out meg fix jelszint, egy adott feszültségszintre. Az tiszta sor a manual alapján, mivel ott a rajz is, hogy erre lehet kötni az erősítőt, csak azt nem értem, hogy miért ezt a "ködös" kifejezést használja a Sony. "Hátsó kimenet", ez ilyen semmit mondó.
Az IB-re visszatérve, tök kíváncsi lennék, hogy mit lehet elérni ezzel a módszerrel! Az, hogy akusztikailag el van választva a membrán két oldala, elvileg sok előnnyel jár. Pl. hogy nem kell számolni a membránnal szembeni (doboz) levegő rugóállandójával, állóhullámokkal, gerjesztési pontokkal, stb... Szobai rendszereknél is relatíve nagy rajongótábora van, csak a kioltás miatt egy bizonyos frekvencia alatt, nehéz a megvalósítása. Bár így is van szemben ellenállás a membránnal, hiszen az autó belső tere kvázi egy reflex doboz (mivel nem teljesen zárt) és a végtelen közt van valahol, mégis sokkal kisebb ez az ellenállás, mint egy tényleges doboznál. Gyakorlatilag ugye a valódi végtelen doboz sem megvalósítható, mert vannak fizikai korlátok, de most nem ez a lényeg...
Ha mágnessel kifelé van szerelve, akkor nem a rárakódó por miatt aggódnék, hanem amiatt a nagyon finom por miatt, ami a levegő örvénylései miatt a pillére, adott esetben a mágneses résbe/csévetestre bejut, sztatikusan feltapad, majd ott megül. Bár ez nyilván nem 2 perc alatt következik be, de kell rá számítani, szerintem.
[ Szerkesztve ]
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
Lusu
aktív tag
Autó esetén az akusztikai rövidzár nem valósul meg, legfeljebb nyitott ajtóval, de kick esetében ez sem annyira vészes. Hátul az IB sub, ha felnyitom a csomagtartót, na az megszűnik létezni
A haszon abból jön, hogy ideálisabb elhelyezés mint az ajtó, az állóhullámok miatt, a távolság növekedése miatt, a sarok elhelyezésből adódó erősítés miatt, plusz a legtöbb esetben csörgő zörgő ajtó helyett itt totál csend van.
Viszont a hangszóró választásnál figyelni kell, mert akármelyik nem alkalmas a célra, főleg a sub esetén
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Horgász topik
- Dell notebook topic
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Vicces képek
- Xbox tulajok OFF topicja
- Politika
- További aktív témák...