Hirdetés

2019-es verziót kapott a Radeon Software Adrenalin

Az AMD idei nagyobb frissítése most nem vezet be hangzatos jelölést, újítás azonban így is van bőven.

Hirdetés

Kötelező továbbfejlesztések

Az új meghajtó a korábbi Adrenalin csomag egyes funkcióin is javít. Ezek amolyan kötelező fejlesztések, amelyek vagy kimaradtak valamiért korábban, vagy bizonyos területen hasznosak, elsődlegesen üzleti szempontból.


[+]

Többek között továbbfejlődik a Radeon Chill. Ez ugyan már az előző év végén aktiválható volt gyakorlatilag minden játékra, de azt tudni kell, hogy a kínai internetkávézók igényeit az AMD folyamatosan figyeli, és eszerint fejlesztik az említett modult. Ennek az eredménye, hogy a Fortnite, az Overwatch és a PlayerUnknown's Battlegrounds esetében akár 20%-kal is növelni lehet az energiamegtakarítást a korábbi eszközillesztőkhöz képest. A frissített algoritmus egyébként más játékokra is jó hatással lehet, de az AMD leginkább a széleskörben játszott eSport címekre figyel, nyilvánvalóan azért, mert a kínai internetkávézóknak ez a fontos.


[+]

A kijelzőtechnológiák tekintetében két újítást van, egyrészt a AMD VSR, azaz Virtual Super Resolution mostantól megfelelő virtuális felbontásokat biztosít 21:9 képarányú kijelzőkhöz is, másrészt a FreeSync 2 HDR továbbfejlesztést kapott a jobb képminőség érdekében. Utóbbi kifejezetten jól mutatja, hogy a HDR nem minden esetben nyújt azért tökéletes képet, de mivel az AMD a saját technológiájával megkerüli a Windows HDR futószalagját, így bármikor képesek javítani az eredményen. Ha mondjuk nem uralnák a rendszerüket a grafikus vezérlő kijelzőmotorjától egészen a képernyőig, akkor ehhez a Microsoft, illetve a programfejlesztő segítségére is szükség lenne.


[+]

Több kiegészítést kapott a Radeon Overlay is, amelyen belül mostantól a kijelzőre vonatkozó színbeállítások is valós időben változtathatók, ráadásul játékhoz rendelve, vagyis a módosítások csak az adott alkalmazásra vonatkoznak. Mindemellett az Overlay felületen is engedélyezhető lett az Enhanced Sync, illetve a FreeSync.


[+]

Az információk kijelzése konfigurálhatóvá vált, beállítható a felület átlátszósága, mérete, kialakítása, ami korábban mondjuk nagyon hiányozhatott, de az igazi újdonság, hogy a Wattman is bekerült az Overlay-be, ráadásul az új funkciókkal, amelyekre a következő oldalon még visszatérünk. Ezzel gyakorlatilag játékon belüli tuning valósulhat meg, és a rendszer itt is az adott programra vonatkozóan menti el a beállítást, tehát nem alkalmazza globálisan.

Megújul még az AMD Link, amelynek átdolgozták a PC csatlakoztatásra vonatkozó modulját, illetve mostantól az ultramobil eszközről is lehet utasítani a rendszert, hogy frissítse a grafikus meghajtót.


[+]

Az áttervezett AMD Link friss képessége a Wattman beépítése, vagyis a hardver innentől kezdve okostelefonról vagy tabletről is tuningolható lesz, akár aktív játék közben is. A rendszer részévé válik még egy teljesítménytesztelő modul, így az adott ultramobil eszközön keresztül nyomon követhető a programfuttatás sebessége, ami például a tesztelőknek nagyon jól fog jönni.


[+]

A Radeon ReLive is fejlődött, egyrészt az AMD Linken keresztül kapott egy tartalommenedzsment szolgáltatást, míg alapvetően új funkció az In-Game Replay, amivel az adott játék – a felhasználó választásától függően – 5-30 másodperces tartalma gombnyomásra visszajátszható. Ráadásul mostantól GIF állományba is menthetők ezek a felvételek, amelyek helyből feltölthetők a Gfycatbe, de a korábbi tartalomszolgáltatások mellé elérhető a Restream.io, a Streamable, illetve a Quanmin TV támogatása is. Mindemellett a streamereknek kedvező újítás még a Scene Editor.


[+]

Maga a ReLive modul általánosan is javul, egyrészt a 900p-s felbontás is opció lesz, másrészt többcsatornás hangjelet is fel lehet venni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények