Odabiggyeszti a HDR-t a FreeSync 2 után az AMD

A vállalat a névváltással egyszerűsíteni akarja a technológia kategorizálását.

Az AMD még az előző év elején mutatta be a FreeSync 2 technológiát, amelynek a neve ellenére több köze volt a HDR-hez, mint a variálható frissítési frekvenciához. Az új eljárás célja az volt, hogy megszüntesse a megjelenítő oldali tone mappingot, mivel meghatározott egy olyan specifikációt, amelyet a kijelzőgyártóknak követni lehet, így a kompatibilis kijelzők a játék oldalán számolt tone mapping eredményét direkten képesek megjeleníteni, ráadásul úgy, hogy az eredmény megfelelő lesz. Ez számottevő mértékben csökkenti a képmegjelenítés késleltetését, hiszen megszüntet egy specifikált formában felesleges tone mapping fázist, továbbá a megjelenített tartalom meg fog egyezni azzal, amit a fejlesztő valóban meg is akar jeleníteni, mivel a kijelzőbe épített tone mapping nem módosítja a végső képet.

Hirdetés

Maga a rendszer már az elmúlt év ősze óta kihasználható az AGS szervizkönyvtár megfelelő verziójával, és például a Far Cry 5-be az Ubisoft a szabványos Windows 10-es HDR mellé be is építette az AMD specifikus verzióját.

Ezekkel nem is volt semmi gond, de maga a FreeSync 2 elnevezés félreérthető volt, mivel mindenki a variálható frissítési frekvenciára asszociált belőle, így a vállalat képviselője a PC Perspective számára adott interjúban megerősítette, hogy a rendszert átnevezik FreeSync 2 HDR-re, ami kedvező lesz a potenciális vásárlók számára, hiszen legalább lesz utalás a névben, hogy hol számíthatnak előrelépésre.

További változás, hogy az AMD a követelményeit a VESA DisplayHDR specifikációhoz igazítja. Ugye ez a FreeSync 2 bemutatásakor még nem létezett, így nem is lehetett rá építeni. Persze a vállalat DisplayHDR-600 specifikációhoz nagyon közeli követelményeket fogalmazott meg anno, ezt mégis célszerű volt a VESA rendszeréhez igazítani, mert a monitorgyártók úgyis azt fogják követni. A módosítással a FreeSync 2 HDR kijelzőknek, ha nem is kötelező, de nagyon ajánlott a DisplayHDR-600 hitelesítés megszerzése, valamint a BT.709 és a DCI P3 színtér rendre 99 és 90 százalékos lefedése.

Lényeges változás, hogy az AMD mostantól megszab egy minimum késleltetési értéket is, amit a kijelzőknek, FreeSync 2 HDR módban teljesíteni kell. Itt utóbbin van a hangsúly, mivel a rendszer kettő helyett eleve csak egy tone mapping fázist számol, tehát a hagyományos HDR kijelzőkhöz képest lényegesen jobb így is a késleltetésük. Az AMD számára ez inkább egy stratégiai kérdés, mivel így a monitorgyártók elkezdenek ezen a területen is versenyezni, vagyis felkerül ez a paraméter is a specifikációkba, amiben – egészen véletlenül ugye – pont a FreeSync 2 HDR monitorok számítanak messze a legerősebbnek a piacon.


[+]

Szóba került az is, hogy érkeznek DisplayHDR-1000 hitelesítésű FreeSync 2 HDR monitorok is. Ugyanakkor azt érdemes megjegyezni, hogy sokan keverik ezeket a szabványokat. Amíg a DisplayHDR-nek tényleg az a célja, hogy tisztán a kijelzők tekintetében kontrollálják a képességeket, addig a FreeSync 2 HDR inkább egy szoftveres megoldás, ami mentesíti a rendszert a Windows HDR futószalagjának gyermekbetegségeitől, gondolva itt a máig nem javított lilás mellékhatásra. Emellett biztosítja a játékfejlesztőknek a hitelesített monitorok karakterisztikájának lekérdezését. Utóbbival egyetlen egy lépcsőben olyan tone mapping számolható, ami megfelel az adott kijelzőnek, ezzel a megjelenítő nem rontja le az eredeti kép minőségét egy transzportálás utáni extra tone mapping fázissal, illetve utóbbi hiányában még a kép is hamarabb jelenik meg.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények