Processzor és alaplaptesztelés hardverlaborunkban

Egy alaplap- vagy CPU-teszt igen bonyolult - cikkünkben ezeket mutatjuk be.

Hirdetés

Játéktesztek I.

Beépített benchmarkkal rendelkező játékok

A játékteszteket az előző oldalon található táblázatban lévő sorrendben szoktuk elvégezni, ebben a leírásban viszont most a tesztelési metodika szerint csoportosítottuk őket. Első két címünkre az igaz, hogy a játék menüjéből elérhető benchmarkokat futtatjuk le, és ezt a részt nem is ragoznánk túl. A Rise of the Tomb Raider esetében az eredmény leolvasható a képernyőről – a processzoroknál a Geothermal Valley eredményeit jegyezzük le.

Rise of the Tomb Raider benchmark eredmény
Rise of the Tomb Raider benchmark eredmény [+]

Az Ashes of the Singularity: Escalation is rendelkezik ugyan benchmarkkal, de az eredményablak nem tartalmazza a nekünk szükséges információkat.


[+]

Szerencsére az alkalmazás menti a futtatott teszt kimenettét, ami megtalálható lesz a "C:\Users\*felhasználónév*\Documents\My Games\Ashes of the Singularity - Escalation\Benchmarks" mappában. A lényegi információk a 291. sortól érhetőek el, a 3. oszlopban vannak milliszekundumban megadva a korábban leírt módon átalakítandó adatok.

Az Ashes of the Singularity: Escalation naplózó állományának részlete
Az Ashes of the Singularity: Escalation naplózó állományának részlete [+]

A rend kedvéért itt a minimum fps 14,59830764, az átlag pedig 26,99304903 lett. Még nem esett szó a kerekítésekről, de erre egyértelmű matematikai szabályok vonatkoznak, így magától értetődik, hogy mi történik ezekkel a törtszámokkal, mielőtt egész számokként bekerülnének diagramjainkba.

OCAT vagy PresentMon használata

Ezt a két programot akkor alkalmazzuk, ha nincs beépített benchmark. Ahogy említettük, a kompatibilitást dönt, de az utóbbi időben a PresentMon került előtérbe nálunk, mert a tavasszal megjelent Windows 10 Creators Update nem igazán szívlelte az OCAT-ot. Azóta persze vannak frissítések, de ma már igazából mindegy, hogy melyik mérőprogram szolgáltatja a tesztalapot, mert egymásra épülnek.

Maradva az alapelvek ismertetésénél, mindkét alkalmazásnál ki kell jelölni a vizsgálandó játék futtatható állományát, a szükséges beállításokat végrehajthatók a játékon belül (felbontás, részletesség), majd Doomnál a nyitójelenetet töltjük be, míg a Prey esetében egy mentést a játék elejéről, a helikopterben utazós jelenet előtt. Mindkét esetben viszonylag rövid ideig tartó részeket választottunk ki, amelyeknél minimális a felhasználói interakció, így megfelelő reprodukálható mérésekre.

A Doom és a Prey tesztelési kezdőpillanata A Doom és a Prey tesztelési kezdőpillanata
A Doom és a Prey tesztelési kezdőpillanata [+]

Beállításfüggő, de mi az F11-re tettük rá a rögzítést indító parancsot. Ezt akkor aktiváljuk, amikor már egyértelműen a grafikus motor fut, minden tesztalanynál ugyanott, a beállított idő lejártával pedig elkészül a kimeneti állomány.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Okosotthon Xiaomi-módra

    Kipróbáltuk a kínai gyártó Smart Sensor Set Mi nevű, kedvező árú, otthonvezérlő kezdőcsomagját.