Processzor és alaplaptesztelés hardverlaborunkban

Egy alaplap- vagy CPU-teszt igen bonyolult - cikkünkben ezeket mutatjuk be.

Játéktesztek II.

Dota 2

Ez a játék akkor került látóterünkbe, amikor mindenképp egy olyan címet szerettünk volna processzor- és alaplaptesztjeinkben látni, amelyik nem igényel annyira erős GPU-t, de nem is a már unalomig ismert kategóriákból származik. Ekkor jött az ötlet, hogy egy MOBA cím is kellene a repertoárba, de a műfaj sajátosságai miatt nem lehetett az előző két módon vizsgálni. Aztán eljutott hozzánk egy leírás, hogy hogyan lehetne mégis, de túlbonyolított volt, sok konzolparancs bevitelét igényelte, mi pedig Vulkan, illetve DirectX 11 API-val is szerettünk volna mérni, és több hardvert felvonultató teszt esetén az idő jelentős részét biztosan csak ez az egy vizsgálat vitte volna el. Így maradt a kombinálgatás, amely végül egy relatíve egyszerű, jól reprodukálható tesztet eredményezett, ennek lépéseit mutatjuk most be, képekkel is illusztrálva:

Hirdetés

Előkészületek a játék indítása előtt

  • A program letöltésén túl a Steamben, a játék indítási beállításánál a -console -vulkan kapcsolókat kell megadni. Értelemszerűen DirectX 11-nél -dx11 kapcsoló kerül a Vulkan helyére.
  • Az operációs rendszer beviteli módját át kell állítani angolra, így az "ű" betű leütésénél, magyar billentyűzeten a konzol csalogatható elő.
  • Előkészítjük a játék telepítési mappáját, a Steamből, a játék tulajdonságainál, a Helyi fájlok fülről jutunk a "Helyi fájlok böngészése" feliratú gombhoz, onnan pedig navigáljunk a \game\dota útvonalon át abba a mappába, ahová majd kimentjük a teszt végén az eredményeket.

A tesztelést megelőző teendők

Elindítjuk a játékot, és beállítjuk az alapvető jellemzőket (például felbontás és részletesség). Ezután a "Hősök" fülre kattintva kiválasztjuk Monkey Kinget, és a felbukkanó ablakban megnyomjuk a "Hős demózása" feliratú gombot.


[+]

Innentől a lépések a következőek:

  • Megállítjuk a játékot "F9" gyorsbillentyűvel, méghozzá azonnal, amint megkapjuk az irányítást. Így elkerüljük, hogy a hősünk csatlósai elinduljanak ellenfelet keresni.
  • Beállítjuk a képernyő bal oldalán a "Szabad varázslás" és "Sérthetetlenség" opciót, majd aktiváljuk őket.
  • Lenyomjuk a "Legmagasabb szint" menüpontot, amivel középen lent aktiválódik az Adottságfa.
  • Maximalizáljuk hősünk képességeit a felnyíló menüben.

  • [+]

  • Kurzorgombokkal és egérrel kiválasztjuk a helyszínt úgy, hogy legyen még víz a képen és hősünkre tüzeljen majd a torony, legjobb választás egy kontúros kőre állítani az egérmutatót (a képen pirossal jelöltük ezt a helyet), középső egérgombbal tovább finomíthatjuk a navigációt.

  • [+]

  • Aktiváljuk a konzolt, az alapértelmezett "\" (magyar klaviatúrán az "ű") billentyű lenyomásával, majd beírjuk a következő parancsot: "clear"
  • A fentiek után az "exec_async perftest" utasítás következik, de az enter leütése előtt még meggyőződünk róla, hogy jó pozícióban van az egérkurzor, igény esetén módosítjuk (persze kikapcsolva a konzolt), és rákészülünk, hogy az "F9"-et majd rövid időn belül le kell nyomni.

  • [+]

  • Elindult a teszt és az F9-cel elindult a játék is, nincs más hátra, mint hősünket a már kijelölt kőre navigálni jobb egérgombbal, majd ha pozícióba érkezik, akkor a "Q" billentyű és a bal egérgomb felváltott használatával az Őrtornyot támadjuk, amely intenzíven visszalő. Ezzel a ténykedéssel várunk olyan 10 másodpercet, majd a konzolt aktiválva láthatjuk, hogy az első blokk, amelyből fel kell jegyeznünk az adatokat, biztosan készen van. Az említett blokkból két infórmációra van szükségünk: a képkockák elkészítésének átlagos idejére, amit az "1000 frames: " bejegyzés mögött találunk, illetve a minimumra, ami pedig a "240 frames:" sorban lévő "max_time:" szöveg mögött van. Ezekkel a milliszekundumban megadott értékekkel kell elosztani az ezret, hogy megkapjuk az átlag és minimum fps-t.

  • [+]

  • Végül kivárjuk a teszt végét, majd a konzolban kiadjuk a "condump" parancsot, ami a konzol tartalmát fájlba írja.

A tesztelési szakasz itt véget is ér, az adatok összesítése megtörténik két céllal, egyrészt hogy előálljanak a könnyen értelmezhető diagramok, másrészt hogy a sok különböző forrásból egy helyre kerüljenek összegezve az adatok. Példának felhozzuk legutóbbi processzortesztünk összegző oldalát, ahol láthatjuk az x86-os számítási teljesítményt játékok nélkül, ugyanezt játékokkal, majd végül a számítási teljesítmény / fogyasztás grafikonokat.

icon

Azóta történt

  • Okosotthon Xiaomi-módra

    Kipróbáltuk a kínai gyártó Smart Sensor Set Mi nevű, kedvező árú, otthonvezérlő kezdőcsomagját.