Gigászok harca: megmérkőzik az AMD és az Intel HEDT platformja

Vajon a Threadripperrel a csúcskategóriában is megismétli a Ryzen bravúrját az AMD?

Játékok (Vulkan, DirectX 11)

Tesztünket szokásos játékainkkal folytattuk, Vulkan API címekből a Doomot és a Dota 2-t vetettük be, a DirectX 11-et szintén a Dota 2-vel és a Prey-jel járattuk meg, míg a DirectX 12 a Rise of the Tomb Raider és a Ashes of the Singularity: Escalation benchmarkjaival került tesztelésre.

Hirdetés

Némi magyarázattal szolgálnánk a Stardust stratégiai játékának alkalmazását illetően: nagyon kevés olyan cím van a piacon pillanatnyilag, amely kihasználja a processzormagok összességét, különösen olyan, amely korrekt benchmarkkal rendelkezik és könnyen kezelhető kimenetet szolgáltat.

Ha a Vulkan-os körünket nézzük, a Doomnál nagyon együtt van a mezőny Full HD felbontáson, a két Intel versenyző épít ki jelentősebb előnyt QHD-ban, de 4K átlagban a Threadripper lép előre. A Dota 2 ezzel a API-val okozza az első kisebb meglepetést: bizony a HEDT-k lemaradnak mind az i7-7700K-tól, de még jobban a Ryzen 7 csúcsmodelltől. Több érdekesség figyelhető meg: a tuningolt i9 az alapórajeles Threadripper szintjén teljesít, illetve az AMD óriásprocesszorának 4K-s minimumértékei rendre jobbak, mint a kisebb felbontásokon.

A Dota 2-nél DirectX 11-re váltva a Kaby Lake processzor az átlagokat nézve ismét az élen végez, de minimum értékekben már a mezőny végére esik vissza. A Threadripper ebben a körben egyértelműen lehagyja az i9-7900X-et.

A Prey-ben a teszt résztvevői nagyon közel teljesítenek egymáshoz, érdekesség, hogy Full HD és QHD felbontáson 1-2 fps a különbség az eredményekben, kisebb lemaradást csak a Ryzen 7 1800X produkál 4K felbontáson.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények