Játékok (Vulkan, DirectX 11)
Tesztünket szokásos játékainkkal folytattuk, Vulkan API címekből a Doomot és a Dota 2-t vetettük be, a DirectX 11-et szintén a Dota 2-vel és a Prey-jel járattuk meg, míg a DirectX 12 a Rise of the Tomb Raider és a Ashes of the Singularity: Escalation benchmarkjaival került tesztelésre.
Némi magyarázattal szolgálnánk a Stardust stratégiai játékának alkalmazását illetően: nagyon kevés olyan cím van a piacon pillanatnyilag, amely kihasználja a processzormagok összességét, különösen olyan, amely korrekt benchmarkkal rendelkezik és könnyen kezelhető kimenetet szolgáltat.
Ha a Vulkan-os körünket nézzük, a Doomnál nagyon együtt van a mezőny Full HD felbontáson, a két Intel versenyző épít ki jelentősebb előnyt QHD-ban, de 4K átlagban a Threadripper lép előre. A Dota 2 ezzel a API-val okozza az első kisebb meglepetést: bizony a HEDT-k lemaradnak mind az i7-7700K-tól, de még jobban a Ryzen 7 csúcsmodelltől. Több érdekesség figyelhető meg: a tuningolt i9 az alapórajeles Threadripper szintjén teljesít, illetve az AMD óriásprocesszorának 4K-s minimumértékei rendre jobbak, mint a kisebb felbontásokon.
A Dota 2-nél DirectX 11-re váltva a Kaby Lake processzor az átlagokat nézve ismét az élen végez, de minimum értékekben már a mezőny végére esik vissza. A Threadripper ebben a körben egyértelműen lehagyja az i9-7900X-et.
A Prey-ben a teszt résztvevői nagyon közel teljesítenek egymáshoz, érdekesség, hogy Full HD és QHD felbontáson 1-2 fps a különbség az eredményekben, kisebb lemaradást csak a Ryzen 7 1800X produkál 4K felbontáson.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!