Hirdetés

Doom 3: az NVIDIA visszatér

Az aktuális és korábbi csúcskategóriás videokártyákat javított driverekkel és többek közt a Doom 3-mal teszteltük.

Doom 3

Doom 3

Hirdetés

A Doom 3 nemrég jelent meg az Egyesült Államokban és csak néhány napja Európában (mi a teszthez a PC Gurutól kaptuk), tehát ennél frissebb játékot keresve sem talál az ember. Sokan csak azért fejlesztették számítógépüket, hogy a Doom 3 jól fusson rajta. A játék grafikája sokak szerint mindent elsöprő, még napjaink csúcs FPS-éjét, a Far Cry-ét is veri.

Elsőként a játékba beépített "demo1" demót teszteltük le az összes kártyával. A demó lefuttatása rendkívül egyszerű, a játékba belépés után az "Alt Gr + 0" billentyűkombinációval előhívjuk a játékkonzolt, majd a "timedemo demo1" paranccsal elindítjuk a tesztelést. A cikkünkben szereplő tesztprocesszor (Athlon 64 3400+) senkit ne tántorítson el a teszteléstől, a játék már 1024x768-ban "High Detail" beállítással is VGA-limites (legalábbis egy 9800 Próval), tehát a processzor különbsége (egy bizonyos szintig) maximum 2-3 fps eltérést eredményezhet.

A grafikonon látható eredmények egyértelműek, az NVIDIA kártyák uralják a terepet, a GeForce 6800 GT és Ultra az X800 XT PE-t verik, sőt a sima 6800-as is majdnem beéri az ATI csúcsmodelljét. A Radeon X800 Prónak itt nincs sok keresnivalója (már a 6800-asokhoz képest). A Radeon 9800 Prón és GeForce FX 5900 Ultrán közel azonos eredményeket kaptunk.

Az élsimítás és anizo bekapcsolásával a különbség tovább nőtt a GeForce-ok javára, a sima 6800-as mindössze 3 fps-re jár a 120 000 Ft-os Radeon X800 XT-től. Kissé tragikomikus a helyzet. A látványjavítók bekapcsolása az előző generáció képviselőit térdre kényszeríti, emellett az X800 Próval sem tűnik játszhatónak a játék (34-24-16 fps).

Következő, általunk felvett demónk a CPUBoss pályán játszódik. Az fps-értékek az előző demóhoz képest megnőttek, de a sorrend és az arányok nem változtak. A GeForce 6800-as végig a Radeon X800 XT nyomában van, és csak 1600x1200-ban látványjavítókkal marad le ott, ahol már az X800 XT-vel is a játszhatatlanság küszöbét súroljuk.

A Monorail pályán is készítettünk egy demót. A sorrend továbbra sem változik, de azt azért érdekes látni, hogy az ATI kártyák megszenvednek.

Doom 3 alatt (és általában OpenGL alatt) tehát egyértelműen az NVIDIA kártyák viszik a prímet. Az X800 Prónak nincs keresnivalója a GeForce 6800 mellett, és az X800 XT is csöndben elvonulhat a 6800 GT és Ultra mellől. Egy 80-90 és egy 120 000 Ft-os kártyától nem ezt várnánk. Az ATI-nak javasolt egy OpenGL driverfrissítésen gondolkoznia.

Lássuk a képminőséget! A képek 4xAA és 16xAF-fel készültek.

ATI

NVIDIA

A játékból lopott screenshotok tüzetesebb átvizsgálása után kijelenthető, hogy nincsenek minőségbeli eltérések a két gyártó megvalósításai között. Annyit talán érdemes megemlíteni, hogy a GeForce-on egyes objektumok minimális mértékben világosabbak, mint a Radeonon, de ez a teljesítményt nem befolyásolja.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Új korszak a hálózati adattárolásban – Bemutatkozik a Synology DS925+

PR Ez a sorozat új mércét állít fel a hálózati adattárolásban: nagyobb teljesítmény, szorosabb ökoszisztéma-integráció és vállalati szintű megbízhatóság – mindezt kompakt méretben.

Azóta történt

Előzmények