Az ASUS ROG Chakram egér és ROG Strix Slice egéralátét tesztje

Megnyúztuk kicsit a tajvani gyártó vezetékmentes zászlóshajóját és legújabb műanyag padját.

Mérések

A perfect control vizsgálatának módszere maradt a régi, így a magyar fejlesztésű OxyPlot MouseTester v1.5.3-as verzióját vettük elő ismét.

[+]

Hirdetés

[+]

[+]

Balra a rádióhullámos üzemmel, jobbra pedig a BLE-vel mértek láthatók Balra a rádióhullámos üzemmel, jobbra pedig a BLE-vel mértek láthatók Balra a rádióhullámos üzemmel, jobbra pedig a BLE-vel mértek láthatók [+]

Ahogy az ábrákon is jól látható, rádiós üzemmódban, felbontástól függetlenül, rendre 5 és 6 m/s közötti eredmények láttak napvilágot (jellemzően közelebb az 5 m/s-hoz), ami kiváló produkciónak mondható, ugyanis a legalacsonyabb érzékenységgel játszók is csak nagyritkán tesznek 4 m/s-nál gyorsabb mozdulatokat. A Bluetooth egy fokkal gyengébben teljesített, itt 3,5-4 m/s-ot sikerült kipréselnünk az ASUS üdvöskéjéből. Persze ez sem nevezhető rossznak, de érezhető a különbség – meg aztán aki játszani szeretne, az úgysem a kékfogra teszi a voksát, már csak a nagyobb, komolyabb lövöldére/stratégiára kevésbé alkalmas input lag miatt sem. Az egeret vezetékkel megküldve a rádiós mérésekkel egybevágó eredményeknek lehettünk szemtanúi, így nem láttuk értelmét egy harmadik oszlop beillesztésének.

[+]

Az USB port frissítési rátájának stabilitása szintén kedvezően alakult, egy rossz szavunk sem lehet, bár őszintén szólva ezt el is vártuk. Az utolsó felvonás a Paint teszté volt; számok, betűk, egyenesnek szánt vonalak és spirálok rajzolgatásával igyekeztük feltárni az esetleges szenzoranomáliákat, de szerencsére ilyesmit nem tapasztaltunk. A rend kedvéért megnéztük bekapcsolt, illetve kikapcsolt angle snapping mellett is.

[+]

Úgy véljük, nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy azt mondjuk, a legkomfortosabb fokozat a 400 és 800 cpi volt. Az 1600-as szint is tökéletesen irányíthatónak bizonyult, ám 3200 cpi-n már akadtak kisebb nehézségeink, de kisebbek, mint vártuk. A magasabb régiókban történő ákombákomolást meglehetősen céltalannak tartottuk, hiszen a hozzáértőbbek úgysem fognak soha 2000-2400 cpi fölé menni. Az mindenesetre remekül megfigyelhető, hogy az aktivált (és jelen esetben kifejezetten hangsúlyos) angle snapping milyen jelentős mértékben képes befolyásolni a húzott vonalakat; még 3200 cpi-n is képesek voltunk abszolút egyenest gyártani, minden különösebb erőfeszítés nélkül.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • ASUS

Azóta történt

Előzmények