Hirdetés

Az ASUS ROG Chakram egér és ROG Strix Slice egéralátét tesztje

Megnyúztuk kicsit a tajvani gyártó vezetékmentes zászlóshajóját és legújabb műanyag padját.

Driver

Ahogy az az ASUS eszközöknél lenni szokott, a vezérlőprogram a ROG Armoury II, mely 70 MB rendszermemóriát sajátít ki magának és 471 MB tárhelyet foglal. A Chakram inicializálása ezúttal gond nélkül zajlott, bár beletelt egy-két percbe, mire a driver beazonosította az egeret, de ez legyen a legnagyobb bajunk. A kitétel csupán annyi, hogy rádiós vagy vezetékes módban legyen csatlakoztatva a periféria, ugyanis Bluetooth használata esetén nem megy a szoftver.

[+]

A nyitó, Buttons nevezetű oldalon a gombokat programozhatjuk fel különféle dolgokra, mint például makrókra, multimédiás, gamepad vagy éppen billentyűzet funkciókra. Az ablak alján a Top nézetről Side nézetre váltással férünk hozzá a mini joystick beállításaihoz. Alapból a négyirányú D-Pad mód aktív (és szabadon programozható ez is), ám a 360° ikonra kattintva életbe léptethetjük az analóg üzemet, s eldönthetjük, hogy horizontális vagy vertikális tájolással kívánjuk használni a kart.

Hirdetés

A Performance tabon a megszokott, szenzorral kapcsolatos bállítások érhetőek el. Az érzékelő felbontását 100-tól 16 000 cpi-ig állíthatjuk, 100-as léptékben. Erre alternatíva, ha lenyomva tartjuk az eszköz hasán lévő cpi-váltót, majd a görgővel görgetünk: így menet közben, gyorsan tudjuk lefelé-felfelé állítani a PixArt egység érzékenységét, és rögvest meg is győződhetünk az eredményről, hiszen nem kell a szoftverben matatnunk. A gyárilag beállított szintek a szokásos 400, 800, 1600 és 3200 cpi. A középső oszlopban ki- és bekapcsolhatjuk az angle snappinget, belőhetjük az USB port frissítési frekvenciáját (125/250/500/1000 Hz, az alapbeállítás 500 Hz), valamint a bal és jobb klikk késleltetését módosíthatjuk – ám ezt hagyjuk az alap, 12 milliszekundumos értéken. A jobb szélen igény esetén szabályozhatjuk az egérgyorsítást, ha netán arra vágynánk.

[+]

A Lighting fül értelemszerűen az RGB fényekkel kapcsolatos; itt lehet meghatározni az egyes világítási zónák (alul: Logo, Scroll Wheel, Base) uralkodó színeit, illetve effektjeit. Erre több út is kínálkozik: megadhatunk számkódot 255/255/255 formában, de akár manuálisan is kikeverhetjük a kívánt árnyalatot. Szinkronizálhatjuk a három zónát, négy fokozatban változtathatjuk a LED-ek fényerejét, továbbá három fokozatban az aktív effekt sebességét, na meg persze az irányát (óramutató járásával egyező vagy ellentétes).

[+]

A Calibration ablakhoz érve a LoD magasságát határozhatjuk meg, míg a Power tab az akkumulátorra vonatkozó energiagazdálkodási opciókat és a telepek töltöttségi szintjének indikátorát rejti. A Macro oldalra továbblépve makrókat rögzíthetünk, törölhetünk – ennek folyamata adja magát.

[+]

A Sync fülön hozhatjuk szinkronba az Aura Sync-es motyóinkat, a Stats oldalon pedig megnézhetjük, hogy hányszor kapcsoltuk a bal, illetve jobb gombokat, mennyi az APM-ünk (Actions Per Minute), és hogy hány centiméter utat tett meg a rágcsáló a padon. Egyetlen szépséghibája a történetnek, hogy ez nem automatikus, hanem külön be kell kapcsolni. A bal oldali sávban a három profil látható, választható, majd kiválasztás után módosítható, de a köztük való szelektáláshoz már nem kell feltétlenül a szoftveres felület.

default világítási effekt default funkció
Profil 1 (cpi-váltó + Button 6) Wave (hullám) egér és négyirányú D-Pad
Profil 2 (cpi-váltó + Button 7) Color cycle (színek léptetése) egér és analóg kar
Profil 3 (cpi-váltó + Button 3) Comet (üstökös), kék gamepad

A stilizált gemkapoccsal egy adott program indításához rendelhetünk hozzá egy profilt. A jobb felső sarokban pihenő fogaskerék ikon kiíratja a szoftver és a firmware verziószámát, és itt lehet igénybe venni a Live Update szolgáltatást is.

[+]

Steamet használva gamepadként is munkára foghatjuk a rágcsálót; a Valve keretrendszerének elindítása után először a Settings > Controller > General Controller Settings-be kell belépnünk. Ezután arra az egérprofilra váltunk, melyben a gamepad funkció aktiválva lett (alapból ez a 3-as számú), majd Steamben kipipáljuk az Xbox Configuration Support és Generic Gamepad Configuration Support opciót. Ha ez megvan, be kell állítani a jobb klikket, a két oldalgombot és a görgőt a Primary Action, Go back, Tertiary és Secondary Action parancsra, végül az analóg kar X és Y tengelyét hozzá kell rendelni a Left Stick X, illetve Left Stick Y-hoz. Utolsó fázisként az Esc lenyomását követően kattinthatunk a mentésen. Meg is vagyunk!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • ASUS

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés