Hirdetés

Asus monitor remek színpontossággal, gamer funkciókkal

Az extrákkal kitömött ASUS ROG Strix XG32VQR monitort teszteltük.

Hirdetés

Színhelyes beállítások

Az ASUS hét előre programozott képmóddal látta el ezt a monitort, melyek a tradícióknak megfelelően kisebb-nagyobb mértékben eltérnek egymástól fényerőben, kontrasztban, színhőmérsékletben, valamint akadnak eltérések az aktív képmódosító funkciók terén is.

Profil/beállítás FPS MOBA Mozi RTS-RPG
Fényerősség (fehérpont) 461,1 cd/m² 459,6 cd/m² 363,6 cd/m² 461,1 cd/m²
Fényerősség (feketepont) 0,1499 cd/m² 0,1552 cd/m² 0,1487 cd/m² 0,1496 cd/m²
Kontrasztarány 3075,9:1 2960,9:1 2445,9:1 3082,8:1
Legnagyobb delta E 4,87 38,46 5,19 4,87
Átlagos delta E 2,04 12,17 2,07 2,04
Színhőmérséklet 7200 K 7200 K 9700 K 7200 K
Gamma 2,01 2,4 2,23 2,2
Profil/beállítás sRGB Tájkép Versenyzési mód
Fényerősség (fehérpont) 154,7 cd/m² 531,8 cd/m² 174,2 cd/m²
Fényerősség (feketepont) 0,151 cd/m² 0,1712 cd/m² 0,0838 cd/m²
Kontrasztarány 1024,5:1 3106:1 2078,9:1
Legnagyobb delta E 3,77 4,87 6,72
Átlagos delta E 1,88 2,32 2,43
Színhőmérséklet 6300 K 7300 K 6400 K
Gamma 2,2 2 1,9

Egy i1 Display Pro kalibrátorral, illetve a DisplayCAL névre hallgató alkalmazás segítségével vettük szemügyre tüzetesebben az említett beállításokat. Sorrendben ezek a következők: FPS, MOBA, Mozi, RTS-RPG, sRGB, Tájkép, Versenyzési mód. A kapott értékek közül a legnagyobb fényerőt, a feketeszintet, a valós kontrasztarányt, a színhőmérsékletet, illetve a delta E értékeket tüntettük fel a táblázatban. Utóbbi egy olyan numerikus érték, ami két különböző szín távolságát határozza meg egy színrendszeren belül; minél kisebb a delta E értéke egy adott színnél, annál közelebb áll a referenciához (sRGB), vagyis annál jobb.


[+]

Ezután a célértékeket (120 cd/m² fényerősség, 6500 K színhőmérséklet, 2,2 gamma) próbáltuk belőni, illetve a legnagyobb színpontosságot elérni, ami többé-kevésbé sikerült is. A a színhőmérséklet 6500 K, a fénysűrűség 120 cd/m², a feketeszint 0,0611 cd/m², így pedig a kontrasztarány 1964,3:1 lett. A színpontosság terén igen jó eredmények születtek: az átlagos delta E 0,1, a legnagyobb pedig 0,7 lett, ezek pedig pazar értéknek számítanak! A képen a színtérlefedettség látható: a szürke szaggatott vonal jelzi a referencia színteret, míg a színes alakzatok a mért színteret ábrázolják. Eszerint a kijelző 126,8 százalékban fedi az sRGB színteret, de ezen belül a számottevő pontosság 99,7%, ami monitorok esetében kiemelkedően jónak számít.

Színpontosság
Színpontosság [+]

Ideális beállítások
Asus ROG XG32VQR
Brightness 17
Contrast 74
Gamma Mode 1
Color Temp Custom
Black Stabilizer Off
Red 43
Green 41
Blue 44
Response Time Off

Kezelés

A termék mellé külön távirányító nem jár, de ez nem okoz különösebb problémát, mert a hátlapra épített kezelőpanel kényelmesen elérhető, és használatát egész hamar meg lehet szokni. A grafikus kezelőfelület magyar nyelven is kommunikál, ami a monitoroknál egyáltalán nem mondható szokványosnak. A menürendszer felépítése logikus, a struktúra kellően sekély, mindent pillanatok alatt meg lehet találni.


[+]

A készülék képes együttműködni a Display Widget nevű alkalmazással, amelynek segítségével egy, a képernyőn megnyíló ablakban lehet szoftveresen módosítani az egyes paramétereket, be- illetve kikapcsolni bizonyos funkciókat. A monitor lehetővé teszi egy külön opcióban a kék színkomponens kikapcsolását, ami elalvás előtt jöhet jól, hiszen a kék fény az arra érzékenyeknél álmatlanságot okozhat. Nem spórolták ki a Shadow Boost nevű funkciót sem, mely érzékeli a képernyő legsötétebb részét, és megnöveli annak fényerejét a jobb láthatóság érdekében. Ez játékoknál lehet hasznos, hiszen így nehezebben tudnak elbujkálni előlünk ellenfeleink az árnyékban.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • ASUS

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés