Hirdetés
Színhelyes beállítások
Az ASUS hét előre programozott képmóddal látta el ezt a monitort, melyek a tradícióknak megfelelően kisebb-nagyobb mértékben eltérnek egymástól fényerőben, kontrasztban, színhőmérsékletben, valamint akadnak eltérések az aktív képmódosító funkciók terén is.
Profil/beállítás | FPS | MOBA | Mozi | RTS-RPG |
---|---|---|---|---|
Fényerősség (fehérpont) | 461,1 cd/m² | 459,6 cd/m² | 363,6 cd/m² | 461,1 cd/m² |
Fényerősség (feketepont) | 0,1499 cd/m² | 0,1552 cd/m² | 0,1487 cd/m² | 0,1496 cd/m² |
Kontrasztarány | 3075,9:1 | 2960,9:1 | 2445,9:1 | 3082,8:1 |
Legnagyobb delta E | 4,87 | 38,46 | 5,19 | 4,87 |
Átlagos delta E | 2,04 | 12,17 | 2,07 | 2,04 |
Színhőmérséklet | 7200 K | 7200 K | 9700 K | 7200 K |
Gamma | 2,01 | 2,4 | 2,23 | 2,2 |
Profil/beállítás | sRGB | Tájkép | Versenyzési mód |
---|---|---|---|
Fényerősség (fehérpont) | 154,7 cd/m² | 531,8 cd/m² | 174,2 cd/m² |
Fényerősség (feketepont) | 0,151 cd/m² | 0,1712 cd/m² | 0,0838 cd/m² |
Kontrasztarány | 1024,5:1 | 3106:1 | 2078,9:1 |
Legnagyobb delta E | 3,77 | 4,87 | 6,72 |
Átlagos delta E | 1,88 | 2,32 | 2,43 |
Színhőmérséklet | 6300 K | 7300 K | 6400 K |
Gamma | 2,2 | 2 | 1,9 |
Egy i1 Display Pro kalibrátorral, illetve a DisplayCAL névre hallgató alkalmazás segítségével vettük szemügyre tüzetesebben az említett beállításokat. Sorrendben ezek a következők: FPS, MOBA, Mozi, RTS-RPG, sRGB, Tájkép, Versenyzési mód. A kapott értékek közül a legnagyobb fényerőt, a feketeszintet, a valós kontrasztarányt, a színhőmérsékletet, illetve a delta E értékeket tüntettük fel a táblázatban. Utóbbi egy olyan numerikus érték, ami két különböző szín távolságát határozza meg egy színrendszeren belül; minél kisebb a delta E értéke egy adott színnél, annál közelebb áll a referenciához (sRGB), vagyis annál jobb.
Ezután a célértékeket (120 cd/m² fényerősség, 6500 K színhőmérséklet, 2,2 gamma) próbáltuk belőni, illetve a legnagyobb színpontosságot elérni, ami többé-kevésbé sikerült is. A a színhőmérséklet 6500 K, a fénysűrűség 120 cd/m², a feketeszint 0,0611 cd/m², így pedig a kontrasztarány 1964,3:1 lett. A színpontosság terén igen jó eredmények születtek: az átlagos delta E 0,1, a legnagyobb pedig 0,7 lett, ezek pedig pazar értéknek számítanak! A képen a színtérlefedettség látható: a szürke szaggatott vonal jelzi a referencia színteret, míg a színes alakzatok a mért színteret ábrázolják. Eszerint a kijelző 126,8 százalékban fedi az sRGB színteret, de ezen belül a számottevő pontosság 99,7%, ami monitorok esetében kiemelkedően jónak számít.
Asus ROG XG32VQR | |
Brightness | 17 |
---|---|
Contrast | 74 |
Gamma | Mode 1 |
Color Temp | Custom |
Black Stabilizer | Off |
Red | 43 |
Green | 41 |
Blue | 44 |
Response Time | Off |
Kezelés
A termék mellé külön távirányító nem jár, de ez nem okoz különösebb problémát, mert a hátlapra épített kezelőpanel kényelmesen elérhető, és használatát egész hamar meg lehet szokni. A grafikus kezelőfelület magyar nyelven is kommunikál, ami a monitoroknál egyáltalán nem mondható szokványosnak. A menürendszer felépítése logikus, a struktúra kellően sekély, mindent pillanatok alatt meg lehet találni.
A készülék képes együttműködni a Display Widget nevű alkalmazással, amelynek segítségével egy, a képernyőn megnyíló ablakban lehet szoftveresen módosítani az egyes paramétereket, be- illetve kikapcsolni bizonyos funkciókat. A monitor lehetővé teszi egy külön opcióban a kék színkomponens kikapcsolását, ami elalvás előtt jöhet jól, hiszen a kék fény az arra érzékenyeknél álmatlanságot okozhat. Nem spórolták ki a Shadow Boost nevű funkciót sem, mely érzékeli a képernyő legsötétebb részét, és megnöveli annak fényerejét a jobb láthatóság érdekében. Ez játékoknál lehet hasznos, hiszen így nehezebben tudnak elbujkálni előlünk ellenfeleink az árnyékban.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!