- Hamarosan birtokba vehető az AYANEO legújabb handheld gépe
- Nyáron jön az Acer oktatási rendszerbe szánt, ChromeOS-t futtató tabletje
- Nagy képátlójú, 4K-s QD-OLED monitor jön az Acertől, ami Calman plecsnit kapott
- Karnyújtásnyira van Kína a HBM2 memóriák gyártásától
- 10 Gbps-os, övre akasztható SSD-vel adott magáról hírt a Patriot
- Apple asztali gépek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Karnyújtásnyira van Kína a HBM2 memóriák gyártásától
- Apple notebookok
- Amazon Fire TV stick/box
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED TV topic
- Félkörpanorámás mikrotorony érkezett, ezúttal a SilverStone berkeiből
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz redraven85 #81 üzenetére
Egy bugosan megjelent játéknál bőven lehetnek olyanok, hogy egy-egy terméket nem szeret.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz redraven85 #79 üzenetére
A Ghost Recon Future Soldier nem használ PhysX-et. Szóval nem ettől van. De ez egy bugosan kiadott játék, szóval azóta lehet, hogy a patchek javítottak rajta.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Simán, mivel a hardver hasonló (gyakorlatilag a csak a lapka steppingje változott). PowerTune Boost funkciót viszont nem fogod ugyanúgy megkapni, mert nem tudja a kártya kiértékelni az értékeket. Ez azt a különbséget adja, hogy a PowerTune Boost GHz Edition esetében mindig működni fog, míg a sima 7970-en lassabb a hardver reagálása, és a kiértékelésnél az Boostot visszautasíthatja a hardver, amit esetleg a GHz verzió engedélyezne.
Ezért kellett a PowerTune Boost funkcióra új hardver, mert a PowerTune teljesen hardveres vezérléssel fut. A meghajtóprogram a Windows betöltésekor engedélyezi a működést, és utána a meghajtó által betöltött konfigurációval a hardver végez mindent. Ezért szopó a 3rd party tuningprogram, mert azok módosítják a PowerTune működését, és egy csomó problémát idéznek elő, ahogy erre volt is reakció régebbről. Amiért erre nincs még megoldás az az, hogy a PowerTune működését az AMD nem adja ki másnak, vagyis csak ők tudják, hogy a hardvernek milyen konfiguráció kell. Szoftveres megoldás esetén jóval egyszerűbb lenne, mert a program fejlesztőjének nem kellene kitalálnia, hogy a hardver hogyan működik, mert a módosítás szoftveres oldalon történik. Ezért lett gyorsan támogatás az NV-nek az DVFS megoldására. Ott sincs kiadva a pontos működés, de baromi egyszerű lekövetni, mert minden módosítás a meghajtóprogramon keresztül történik, vagyis kb. egy-két nap alatt az egész feltérképezhető a meghajtó vizsgálatával. A PowerTune esetében ilyen nincs. Az csak üzeneteket küld a meghajtónak, hogy mi történt, de azzal nem megy semmire a 3rd party program fejlesztője, mert azt akarja megtudni, hogy hogyan történjen valami, de az teljesen a hardveren belül zajlik. A PowerTune konfiguráció betöltése is gond, mert az sem másolható. Vagyis mindenképpen egy saját konfigurációt kell írni, de úgy, hogy nem tudod hogyan működik a hardver. Ez okozza, hogy szünetel az ATT fejlesztése is, mert erre a PowerTune-ra nincs olyan megoldás, amit az AMD segítsége nélkül be lehetne vetni, és mivel a PowerTune felel mindenért (az órajelváltásokról, a ZeroCore-ról, és minden órajelvezérléssel kapcsolatos dologról (az UVD zárás kivételével)), ezért tudni kell hogyan működik a hardver, hogy lehessen hozzá támogatást írni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PowerTune Boost elve ugyanaz, mint a GPU Boosté. A megvalósítás természetesen eltérő. Az AMD teljesen hardverből csinálja, míg az NV driverrel értékeli ki a szükséges beállítást. De a következő körben meglepődnék, ha az NV maradna a lassú szoftveres kiértékelésnél. Szóval az alapvető működés is hamarosan meg fog egyezni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem mindegy az OC mértéke. A GTX 670 OC-n sem jelentkezik általánosan, vagyis maga a hiba sem általános, hanem egyes termékeken jön elő.
Régebben az OC-s termékeket bevitted a szervizbe, jellemzően sok helyen lefagyott, és kaptad a másikat. GPU Boost mellett ez jóval bonyolultabb, hiszen elő kell idézni egy olyan körülményt, hogy maximális legyen a Boost (egy ideig maradjon is úgy) és akkor kell, hogy lefagyjon. Azért a kereskedők is a saját maguk helyzetét nézik, és az, hogy neked elhiszik, hogy lefagy a kártya az egyik játék xy nevű pályáján még nem jelenti azt, hogy a kereskedőnek legarizza a nagyker. Ezért ódzkodnak ezektől a hibáktól, mert nagyon lutri, hogy előjön-e a hiba annál akitől vásárolták.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor a többi gyártónak is rossznak kellene lennie ugyanannak a mikrokódnak. De a gyengébb OC-s Giga verziónak biztos, pedig azzal nem volt stabilitásbeli gond.
Egyébként a GPU Boost nem fizikális hiba. Sőt, nem is hiba. Egyszerűen csak sok 8 bin egy gyári OC-re.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Giga eleve nem szállít Samsung memóriával. A többiek is Hynix memóriát használnak zömében, mert jobbak a fogyasztási értékek ezen az órajelen.
Nyilván zavaró a dolog. Hiszen ahol a memóriát okolják, azzal tulajdonképpen kijelentik, hogy a teljes Hynix memóriával szerelt GeForce GTX 670 termékskála szar, gyártótól függetlenül. Szóval valóban hatalmas felelőtlenség ilyet leírni, hiszen semmi sem utal erre. Például az MSI-nél még nem volt panasz, és ők is Hynix memóriát használnak. Meg ugye miért is különbözik ugyanaz a memória az OC-s és nem OC-s kártyákon? Egységesen 6 GHz-en járnak. Szóval a memóriasztori nem csak felelőtlenség, hanem vérzik is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a Hynix memóriák rossz kezelése lenne a gond, akkor minden termék érintett lenne, és mindenhol fagyna, mert ez általános gond. Mellesleg szinte minden gyártó ugyanerre a Hynix memóriára épít. Vajon másnak miért nincs gondja ugyanazzal az NVIDIA mikrokóddal? Az egyetlen magyarázat, hogy nem ezzel van a gond. Ezt egyébként a Gigabyte sem említi hivatalosan. Ők csak annyit írtak, hogy Increased Stability.
Tekintve, hogy a többi gyártóra nincs ennyi panasz, így érdemes a gyári tuning mértékét nézni, és például azt, hogy a nem egy cég korlátozza már az első BIOS-tól a Boost bint.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az már a gyári tuning tuningja. A GPU Boost minden kártyán 8 bines. A specifikációk 4 bint biztosítanak, ami az ASUS kari esetében 1137 MHz-et jelent. Ezt garantálja a specifikáció, de ha szerencséd van (és persze stabil is), akkor előfordulhat, hogy a gyári Boost jóval magasabb 1137 MHz-nél. Ez annyit tesz, hogy a felhelyezett GPU nem 4, hanem annál több bines. Az ASUS BIOS-a a beszámolt órajelcsökkenésekből számításaim szerint 6 binre korlátozza 8-at. Neked azért nincs változás, mert eleve olyan terméket fogtál ki, ami nem több 6 binesnél, vagyis a BIOS számodra nem jelent korlátozást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Fura dolog megemelt memória-órajelekről beszélni, amikor a referencia-órajel 6008 MHz és az animózus Giga OC-s kártya is ennyin jár. Ráadásul 7 Gbps-os Hynix GDDR5 memókkal, amelyek elméletben 7 GHz-et bírnak. Szóval még csökkentett is a memória-órajel ahhoz képest, amit a felszerelt memóriák tudnak, de nyilván ez a fogyasztás mérséklése miatt van így.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A gyári OC általánosan több hibát rejt, de nem szabadna annyit, mint a GTX 670-nél. Ez a GPU Boost működéséből ered. Itt a legjobb megoldás a maximális 8 bin limitálása 4/5/6/7-re. A specifikációban úgyis csak a 4-es bin van megadva, szóval azon nem kell változtatni, ha a BIOS letiltja a 4-es bin fölötti szinteket.
Emellett nagyon fontos lenne a kereskedelmi partnereknek elmagyarázni, hogy a GPU Boost hogyan működik, mert a szervizekben még mindig a Furmark a menő közben az szart sem ér ezeknél az új kártyáknál. Ha továbbra is azzal tesztelnek, akkor a full boost mellett instabil kártya nem fog lefagyni, eközben a felhasználó nyilván tépi a haját mert nála a pár játék alatt fagy.
Azt sem tartom rossz ötletnek, hogy a gyártók írjanak egy tesztprogramot, ami úgy van kalibrálva, hogy max boostot jelentsen a futtatása. Ha már az NV ezt az utat választja, nem árt a garanciát megkönnyíteni, mert ezzel a GPU Boosttal nagyon nehézkes lett a hibakeresés.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekik a memóriával voltak problémáik, de a GPU Boostot ők kezdetektől fogva limitálták. Aki belegondolt abba, hogy ez hogyan működik, nyilván nem vállalta fel a kockázatot. Persze ez nem törvényszerű, nem kell beállni a sorba, de azért +100 Mhz Boost komoly problémákat jelenthet, és ki sem lehet ezt jól tesztelni. Ráadásul a gari is nagyon nehéz, mert a Boost nem mindig aktív, vagyis a fagyások specifikusnak tűnnek, pedig a hardver okozza. A szerviz nem fog olyan programokat tesztelni, ahol állandó a maximális Boost, pedig jelen helyzetben csak ez hozza elő az esetleges stabilitási problémákat. Meggyőződésem, hogy a legtöbb kereskedő azt sem tudja, hogy a GPU Boost nem állandó, hanem termékenként változik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Aki nem olvassa el a cikket annak nem meglepő, és jó szokásodhoz híven te sem olvastad el végig. Már három GTX 670 OC-vel is volt gond. Az egyik az EVGA, de azt visszahívták. A másik az Asus TOP, amire jött egy BIOS, és most ez a Giga. Egyszerűen a GPU Boostot nem szabad engedni 8 egységre a gyári OC-n, mert nagyon sok a hiba. A Giga és az Asus baja a GPU Boostból ered. Nem véletlen, hogy a friss BIOS-ok azt csinálják, hogy a 8 egységnyi Boostot limitálják. Mivel 4 van megadva a speckókban ez nem gond, mert csak 4-re van garancia. De ha az Asus BIOS-t megnézed, akkor a frissítés után arról számoltak be az emberek a fórumon, hogy csökkent a maximális Boost órajel, noha a stabilitás meg lett oldva. Szóval a fő gond a GPU Boost működése, illetve egészen pontosan az, hogy az NV a megengedett egységek számát alapórajelen értékeli ki, de ezt a gyári tuning eltolja. 8 egység mellett akár +100 MHz is lehet az eltérés, egy egyszerűbb 50 MHz-es alaptuningnál. Világos, hogy jó esély van arra, hogy nem lesz stabil a termék, ha a program felkapcsol max órajelre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz dangerzone #2 üzenetére
Gyári tuning mellett ilyenbe bárki beleeshet. Csak a szerencse ment meg.
Máskor is volt ilyen probléma, hiszen jellemző, hogy a gyárilag tuningolt kártyákkal több a gond, csak a GPU Boost működéséből eredően a garanciáztatás nagyon nehéz. A legtöbb szervizben ráküldik a termékre a Furmarkot és sosem megy a GPU órajele alap fölé, vagyis szarnak egy pofon kategória a teszt. Ezután visszaadják, hogy jó a kártya, közben lehet, hogy egy játékban, ahol magas a GPU Boost órajel, lefagy.
A BIOS frissítése logikus, mert nagyon nehéz garanciáztatni ezt.(#7) emre33: Az csak a kompatibilítást javítja. Persze fontos az is, de nem tartozik a témához.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch 2
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Horgász topik
- AliExpress tapasztalatok
- Apple asztali gépek
- Eredeti játékok OFF topik
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Airsoft
- Egy újabb érdekes eset [Update HSZ-ben]
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest