Új hozzászólás Aktív témák

  • MMSZoli

    tag

    Nagyon tetszenek a B&O termékek, de még nem tartok ott, hogy megvehessem őket :-) Volt már pár ebayes és vaterás ajánlat, ami MAJDNEM, de igazából nincs is helyem ezeket úgy összerakni, hogy valóban teljes mértékben ki lehessen élvezni. De igazából nem is a hely hiányzik leginkább :-)
    Úgyhogy én egy ennél jóval megfizethetőbb (és talán nem ennyire minőség hangzású) Marshall Major fülessel kényeztetem magam az utak során. Azt 100%-ban aláírom, hogy rengeteget tud dobni egy hosszabb úton, hogy nem a monoton géprobajt hallja az ember, amitől én igazán aludni sem tudok.
    Őszintén szólva: én is B&O-ra vágytam, de ennyit már tényleg sajnáltam volna rá :-)

    A B&O nagyon jó cég, és a minőség és tökéletes hang iránti elkötelezettségük nem csak marketing duma. Egy időben a gyárunkban én voltam a minőségért felelős B&O kontakt meg az új projektek minőségi felelőse. Voltak elvárások rendesen, nemcsak külsőleg. Nagyon büszkék voltunk, mikor 2 év után a kérésükre a Made in Europe helyett a Made in Hungary került a termékekre. Lehet, hogy csak valami törvényi szabályozás miatt törént, de a Grundig vagy a LOEWE ragaszkodott a Made in Europe-hoz.
    Háromszor voltam kint a gyárunkban, Struerben. Leginkább az volt számomra a furcsa, hogy sok más vevővel ellentétben végig nagyon együttműködőek és segítőkészek voltak, együtt akarták velünk megoldani a problémákat, és nem csak elvárátk az eredményt, a munka részesei akartak lenni. (manapság a mexikói vevőim ennek pont az ellentéte). Lehet hogy pusztán ennyi a dán (és skandináv) siker és boldogság kulcsa.

    Beszállítóként is úgy bántak velünk, mintha vevők lennénk, igaz, mi a teljes terméket készre szerelve, letesztelve, dobozolva olyan minőségben küldtük Nekik, hogy az első egy év után levitték a 10% minőségi mintázást,1 % -ra, mert gyakorlatilag nem találtak semmilyen hibát bennük.

    Élőben is megnézhettem a "B&O Kockát" és a demo szobát, ahol volt az elvárás az új termékkel szemben (ezt az egyik projekt vezetőjük mondta el), hogy a teszt után a hallgatók mosolyogva jöjjenek ki. Odakint óriási rajongótáboruk van, akik egy-egy új termék tesztjére időt és pénzt nem sajnálva ingyen jönnek tesztelni a gyárba. Őszintén szólva nem voltam és nem vagyok nagy audiofil, bár hallom és hallottam a különbséget. A fentieket is elhittem Neki, soha semmiben nem kamuztak, és mindent, amit elmondtak, a saját szememmel láttam, hogy csinálják és működik. (pl a TV-gyártó soron a készülékek egyesével bementek egy fülkébe, ami brutál szigeteléssel és ellenhullámmal kioltotta a gyár külső zaját, majd a termékre ráadott egy enyhe vibrációt, és ha laza vagy elszórt csavar volt benne, a mikrofonokkal észlelte, és félrerakta a terméket átnézésre). Viszont nem 1250 TV-t gyártott egy sor egy műszakban, mint nálunk, hanem csak napi 150-et.
    Egyébként 12 éve mikor utoljára kint voltam, akkor a B&O-sok mondták, hogy az A kategóriás márkák prémium modelljei miatt lehet hogy a cégüknek meg vannak számálva az órái. Egy-egy új platform kifejlesztésére sokkal nagyobb büdzsével rendelkezik pl egy Pana, mint egy aránylag kicsi B&O. Egy jól kifejlesztett platformon kicserélsz ezt-azt, és jobban szól, jobban néz ki a képe, ráraksz egy full alu frontot és egy okos mechanikát, és már majdnem ott van, mint a B&O hasonló terméke, csak fele áron. A lenti példa miatt gondolom, hogy ez nincs teljesen így.

    A Sony-nak is dolgoztunk két félresikerült projekt kapcsán. Sajnos ott azt vettem észre, hogy sokkal nagyobb volt a fókusz a japán vezetők részéről a külcsínen, mint a vevő hosszútávú elégedettségén. Pl a DVD-íróhoz ők hozták a SONY-specifikus átírt SW-t (nemcsak a GUI-t módosították, hanem az egyéb egységekkel való S-specifikus kommunikációs protokolokat is beleírták. Botrányosan instabil lett tőle a termék, amit jeleztem is feléjük. ennek ellenére kitolták a termékeket a piacra (sőt, fel sem engedték venni a hibalistára). Ellenben ott járőröztek a soron a japán mérnökök, nehogy egy légypiszok is legyen a fronton. Az, hogy a termék szoftvere romokban hevert, nem számított (mert azt japán mérnök csinálta, és ők jobban tudják, mi a jó...), de a magyar szaki az végezzen tökéletes munkát. Hm...

    A B&O naygon más volt. A projekt fázisban rendszeresen végignézték velünk közösen a log reportokat, és saját tesztet is futtattak velünk párhuzamosan. Annyi különbséggel, hogy Struerben minden termék előlapját egy time-lapse kamera vette, és ha volt egy lefagyás, akkor nemcsak a logging állomány, hanem a termék előtte látható (vevő által észlelhető) valós viselkedése is rögzítve volt. Nem fogadtak el semmilyen nagy hibát, mindent, ami zavarhatta a vevőt (!) meg kellett oldani. Ha kellett, csúszott a projekt, de nem nyomták át, csak hogy ki legyen pipálva. Közös cél volt a csúcs minőség, minden egyes ember tudta a vállalaltnál, hogy ez a cég megmaradásának a záloga.
    De jó is lenne, ha minden nagyobb cég így működne :-)

Új hozzászólás Aktív témák