- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- Autóhifi
- Modding és elektronikai kérdések
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Asztrofotózás
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ciao
senior tag
örvendetes hír, remélem az ATI is követni fogja
Mindenkit felpofoztatok a bakterral!
-
TommyGun
őstag
Énmeg remélem minél sürgősebben ráállnak a többszálú cuccokra a fejlesztők mert miattuk vagyunk ilyen helyzetben...a Win2000 meg az Xp is támogatja a több proccot és mivel e két Oprendszer a legstabilabb (WINfosok terén) és a legelterjedtebb már 6 éve minden proginak többszálúnak kéne lennie....deha nem is 6 éve de minimum 1-2, ugyanis már 2 éve lehet hallani a csippgyártóktól hogy a többmagos cuccoké a jövő........nyasgem nektek kedves fejlesztők
[Szerkesztve]"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
Il Padrone
senior tag
Az irány üdvözölendő, de jó lenne, ha az oprendszer is beszállna a buliba.
Jó több szálon programozni Kihívás Tehát szeretjükIl Padrone
-
CocooN-z
őstag
Gondolom ez a HT s rendszerekben is menni fog...remélem
BRSZK 9.0 - 2024.06.29-30
-
rudi
nagyúr
Valaki magyarázza meg nekem!
Egyik oldalon arról beszélünk, hogy Vertex számolásban segíthethet a többszálúség, a másik oldalon azt hangoztatjuk, hogy a képmegjelenítés terén csak nagyon nszélsőséges esetekben korlátozó tényező a vertex shaderek sebessége.
Amire visziont jó lehet, az az SLI ''láthatatlanná tétele'', vagyis nem a játékot futtató mondjuk úgy virtuális processzormagot fogja terhelni az SLI osztás, így elképzelhetőek a rugalmasabb SLI módok, valami olyasmi mint az ATI-nál.
Egyáltalán nem irigylem a gamefejlesztőket, eddig is sokat reklamáltunk a gyengén megírt kódok miatt, most meg itt van a 64 bit, a többszálúság és talán nemsokára (idén valószínűleg még nem de a következő GPU generációban már igen) jönnek az univerzális shaderek köré épülő grafikus chipek. Itt a technológia és a kraft a markunkban, úgy néz ki, megint az ember lesz a szűk keresztmetszet...Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
dabadab
titán
Szep dolog a sokszalusag, de:
1. Eddig tul sokat nem profitaltak volna belole, ellenben lett volna vele szopas rendesen, mert tobb szalon programozni lenyegesen bonyolultabb
2. A Windows multithreadingjenek is meg vannak a maga korlatai, pl olyan nagyon sok szalat azert ne akarjon hasznalni az ember.DRM is theft
-
CocooN-z
őstag
Itt a technológia és a kraft a markunkban, úgy néz ki, megint az ember lesz a szűk keresztmetszet...
Pontosan! És én nem értem megint hova rohannak a GPU fejlesztők, amikor egy sima, mára már olcsó mezei 9800 as karin gyönyörűen mennek még mindig a gémek, ennek ellenére kötelező tartani a(z) (mostmár csak) egy éves ütem tervet, miszerint 2X Gyorsabb mint az előb...blablabla...csak nem értem minek, lehet hogy 3d s szerkeztőknek, egyéb más grafikus téren kell a vas, de sztem gémre nem igen...még. de arra meg itt vannak a tavalyi ak, amik még annyira nem elterjedtek..(kivétel 6600gt). Sztem most kéne megállniuk kicsit, most kéne véglegesiteni egy két gpu t, és akkor a fejlesztők ki tudnák vesézni a dolgokat, és nem kéne évente más miatt szivniuk a fogukat... a példákat már felsoroltad rudi.BRSZK 9.0 - 2024.06.29-30
-
TommyGun
őstag
Ez igaz deha nem most kezdenének csak el vele foglalkozni hanem már azóta amióta lehet tudni hogy a többmagos CPU-ké a jövő akkor most könyebb helyzetben lennénk mi is, meg a fejlesztők is...KB 2 éve elkelett vólna kezdeni mindent többszálúra írni ésakkor már lenne tapasztalat, nem az lenne hogy itt vannak a dual core CPU-k és olyan alkalmazás ami többszálú meg mint a fehér holló...
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
rudi
nagyúr
Valljuk be, el vagyunk kényelmesedve! Mindent magas szinten programozunk, a munka oroszlánrészét a fordítóra bízva. Az utóbbi pár évebn a VGA programozásban annyi új dolog jött elő, hogy aki nem tanul folyamatosan az lemarad. Hol volt még a shader ASM pár évvel ezelőtt, most meg már el is felejtettük és HLSL-t meg OGSL-t nyomunk.
És a forsdítót ki csinálja? Az aki a hardvert, ergo a gyorsabb újabb drágább cuccot nem lehet eladni, ha túl jó fordítót hozunk össze. Ugyanúgy megtorpanhat a GPU piac is mint a processzorpiac.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
nagyúr
hm. próbálj egy bard's tale-t 1600*1200ban, 8*AA, 8*AF, és nézd meg mennyire élvezhető. még mindig elkél az a kis kraft.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
faster
nagyúr
Szerintem a magas szintű programozás nem az elkényelmesedés jele. Szép is lenne, ha ma is annyit kellene szenvedni a grafikus üzemmód beállításával, meg a különféle hangkártyák programozásával, mint 10 éve DOS alatt, hogy a valós üzemmód szegmentált + EMS memóriakezelését már ne is emlegessem. Én nem vágyok ezekre a dolgokra.
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
A HTT-s CPU-kban nincs meg ehhez a megfelelo core logic hatter, mert csak egy szimulalt masodik CPU van az eppen nem aktiv CPU reszegysegekbol, es nem egy valos, aminel nem gond ha pl az (1. core) FPU mar 100%ban terhelve van, mert van maaasik.
SMP es a dual core rulz.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
Goose-T
veterán
Jaja. Okos dolog a programozókat szidni, hogy miért nem használnak alacsonyabb szintű nyelvet és miért nem optimalizálnak. Azt persze már nem tudják az ilyen szidóemberek felfogni, hogy egy nagy komplexitású program megírása szinte lehetetlen teljesen alacsony szintű nyelven, ha sikerül is, akkor legalább háromszor annyi embert kell foglalkoztatni és ötször annyi időbe telik elkészíteni. Ebből következően tizenötszörös lenne az ára. Ha az átlag magyar szidóember amúgy is csak szökőévenként vesz 10 rugóért egy játékot, mi lenne, ha 150 rugóba kerülne?
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
atus33
tag
Ilyen színvonalú hozzászólás után meg kell kérdeznem, fejlesztettél-e bármilyen több szálon futó terméket, ami az ilyen szintű fikázást igazolná? (Esetleg leírnád az általános megközelítésedet egy probléma töbsszálúra bontásának tekintetében? Küldesz linket egy termékedre?) Ha nem, akkor alkottál legalább valami egyszálút? Bármit az életben?
Tommygunra is vonatkozik.. o O o .
-
_cirmos_
őstag
miért érzem úgy, hogy ezt a hír inkább a marketing-osztályon született mintsem a mérnököknél?
-
marcee
addikt
Világ életemben többutas rendszerre vágytam (meló miatt). A p4-ek HTT-sítésének is azért örültem ,mert azthittem majd elkezdik végre többszállúsítani a programokat, ha már úgyis olyan sok gép lesz képes a kihasználására. Tévedtem.
Most megjelentek a dualcore procik, az első fecskék (programok) és röpke 2-3 év múlva talán el is terjed.
Mint a 64 bit.
Vagy a grafikus ficsőrök. (sm3.0)
Grrrr!\m/
-
ebx
aktív tag
Én pl. fejlesztettem többszálú alkalmazást. Nem könnyű.
de ne feledjük el, hogy ez a teljes projekt kis része csak. Tehát a grafikus motor egy kis részét kellene így átírni.
ps. Nem minden feladat jól párhozamosítható, de ez szerintem ilyen.For every complex problem, there is a solution that is simple, neat and wrong.'' H.L. Mencken
-
faster
nagyúr
Komoly alkalmazást nem fejlesztettem, otthon próbáltam már csinálni többszálú programot, próbálgattam az MFC osztályait ( CSemaphore, CCriticalsession, CWinthread ). Eléggé elbonyolítják a program szerkezetét, jópár bug, meg sok szívás volt miatta.
Aztán a saját ütemező mellett döntöttem, minden objektumnak volt egy step metódusa, a program pedig azokat hívogatta egymás után, de ez főleg annak tudható be, hogy nem vagyok überprofi a többszálú alkalmazások írásában.
Miért tőlem kérded? -
rudi
nagyúr
Nem azt mondom, hogy mindent alacsony szinten kell kódolni, hanem azt, hogy kicsit faramuci, hogy a sebességért felelős fordítót az a gyártó csinálja, akinek érdeke, hogy idővel a gyorsabb procijait is megvegyék. A másik dolog amit VGA programozásnál ki kell emelni az az egyre komolyabb árnyalási képletek megjelenése, ehhez biza fejlődni kell intenzíven.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
faster
nagyúr
Pedig én a jelenlegi szintnél jobb fordítóprogramokban látom csak a fejlődési lehetőséget. A többszálú programozás nem új találmány, mégsem triviális dolog ma sem egy ilyen programot megírni, és ezt nem lehet azzal elintézni, hogy hülyék a fejlesztők. Pedig a több szál a jövő, mert a hardvert már csak nagy áldozat árán lehet tovább okosítani, hogy pl. még pontosabban becsüljön előre az elágazásoknál, vagy hogy több utasítást dolgozzon fel egy órajel alatt. Igenis a programíró tudja a legjobban megmondani, hogy mik azok a részek, amik párhuzamosan működhetnek, csak ezeknek a definiálása a jelenlegi programfejlesztő környzetekben is még elég körülményes, nem is beszélve a hibakeresésről egy többthreades programban. Eddig nem is csodálom, hogy nem foglalkoztak a kérdéssel, mert egy processzoron úgy létrehozni többszálú alkalmazást, hogy el legyen osztva a terhelés, főként egy játéknál, nem nagyon hoz előnyt, viszont nagyon összetett feladat.
[Szerkesztve] -
nagyúr
arra akartam rávilágítani, hogy a kártyák az általuk hirdetett fícsöröket egymás mellett egy időben nem képesek produkálni élvezhető játékélményt nyújtva (az 5fps nem számít ennek, képregényt sokkal olcsóbban is tudok olvasni), szóval még simán lehet tovább fejleszteni.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Il Padrone
senior tag
Szerintem is egy jo fordito a kulcs a többszálú programozáshoz. A fordítót úgy is az írja, aki ismeri a hardware minden elemét, a trükköket, gyorsítást (elvileg, habár sok fordító volt már a kezem alatt és nem vgyok elájulva a minőségtől: egyszerű próbát szoktam tenni: ha el tudom olvasni az assemblyét, és megtalálom a magasabb nyelvű soraimat, akkor az nem jó fordító). Egy jó fordítólogikával optimalizáni lehetne mindent. Voltam olyan előadáson, ahol egy ilyen rendszert mutattak be: a C kódból generált egy saját tulajdonsághalmazt, és abból alakította ki a végleges, párhuzamosított kódot. 2 processzornál az egyik mindig csúcson volt, a másik kb 85%-on.
Il Padrone
-
marcee
addikt
/LastOFF
Csak azért fórumozok, mert most léptem ki a San Andreas-ból, hogy ne haljak éhen, erre elcsábít a fórum, én meg éhenhalok. És akkor biztos nem lesz meg a vizsga. Ejj, nem jó ez így. Inkább nézek valami filmet kaja közben, mert már nagyon kezdek félni a vizsgától, az majd eltereli a figyelmem jól!
/ON\m/
-
TommyGun
őstag
Én leszarom hogy ki mit fejlesz és hogyan, megfizetem a tetves dual core-t és röhej hogy semmi értelme....ha a hardware naprakész a sofware is legyen az és manapság egyre jobban levan maradva a software....éncsak azt nehezményezem hogy most amikor már kapni még mindig semmi előrelépés ezen a téren, jelennek meg az új gémek meg miegymás és nemhogy dual core de 64bit kihasználására is szarnak a fejlesztők....
A röhej az hogy úgy beszéltek mintha tegnap pattant vólna ki az intel meg az amd agyából hogy dual core...."Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
Il Padrone
senior tag
Azért vannak 64bites operációs rendszerek, programok, mondjuk nem játékok, meg nem a win világában kell keresni, hanem az x-es nevűekben
Habár most fogadták el a szoftverszabadalmakat.
A szoftverfejlesztő bármilyen problémát meg tud oldani, csak idő meg pénz kell.
Egy projectnek a megrendelői (redmondban) a marketingesek, meg a salesesek. Akik azt nézik mit lehet és mikor eladni, nem a technikai innováció. A hardware salesesek hamarabb gondolták, hogy a 64 bit eladható, mint a softwaresek. Ebből adódik a bibi. AMD kicsit elkapkodta, mert piacot akart szerezni, az intel még várt volna. Ha meg az intel vár, akkor a mic. is vár. Mert ráérünk. Ment a fejlesztési erőforrás más projectekbe.
[Szerkesztve]Il Padrone
-
Il Padrone
senior tag
válasz Il Padrone #37 üzenetére
Azért írtam le, mert a 64 bitnek hasonló a helyzete, mint a dual core-nak.
Il Padrone
-
-
TommyGun
őstag
Ha jól emléxem nem neked válaszoltam, másrészt meg mivel nem te vagy a fejlesztő akikkel gondom van nem értem mire baszogatsz
Ez nem kereszteshadjárat, nem kell senkit megvédeni....ahogy a vliág 99%-át sem érdekli hogy miért késnek folyton a softwarek amik kihasználják az adott cuccost úgy engem sem.
Asszem jogos ha egy kurva drága procc fícsörjeit ki akarom használni...
[Szerkesztve]"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
DigitXT
félisten
Nem egészen értek egyet: AF mindig kell, mert borzasztó a mipmapping nélküle! Próbáld csak ki mondjuk NFSU2-ben AF nélkül, és 16xAF-fel: ég és föld! (''mosottsz*r-5m-re-látok'' VS ''penge-éles--minden-a-láthatárig'') Az AA-val meg sokáig nem voltam nagy barátságban (részben most sem vagyok, mert kifekteti a karimat), viszont szvsz pont nem az állóképeknél tűnik fel elsősorban (persze a recésség igen), hanem mozgás közben a kis szögben dőlt élek hullámzásánál zavaró nagyon a hiánya. Azzal viszont egyetértek, hogy 1600x1200 esetén a kicsi pixelek miatt nem annyira vészes ez a hatás, szóval 8xAA-t biztos nem tolnék rá... Szerintem. (4xAA+16xAF rulez, csak legyen vas, ami bírja: 1600x1200-ban is baromi szép tud lenni egy-egy játék - pl. PoP:WW -, de nekem ott már nincs meg a 100Hz + a 9600XT-t nem pont arra találták ki.)
-
TommyGun
őstag
Nem verem az asztalt, egyszerűen leírtam a meglátásomat hogy már jóideje tudható hogy a többmagos cuccoké a jövő....és még most amikor már kapható is akkorsem lehet őket kihasználni, és ez majd minden új cuccal ez van....64bit is már két éve aktívan van...és még azzal se tartunk sehol...nekem ez az egy problémám....és erről nem az amd vagy az intel tehet hogy csesznek vele foglalkozni...megfelelő software nélkül szart se ér a jó hardware...és egyre jobban maradnak le a fejlesztők software ügyileg...örülnék ha egyszer megélném hogy elöbb tud vmit egy szofti mint egy hardware
nemtom te hogy örülnél neki hacsak sportkocsit lehetne kapni az ótósbótba de aszfaltos út sehol sem lenne......nem pont jó hasonlat de van párhuzam
[Szerkesztve]"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
kisfurko
senior tag
Valamit azért én nem értek. Mi köze a többprocesszoros rendszernek a többszálúsághoz? A szálak csak ugyanazon a processzoron nyújtanak többletet, tudomásom szerint. Mert ugye mi a helyzet a cache koherenciával (szeparált cache-ük van a magoknak)? Mi a helyzet a processzor állapottal? Ezeket az információkat hogyan cserélik ki a processzorok egymás között? Mert ugye ezek azok a dolgok, amivel a szálnak nem kell törődnie, ezt a munkát spórolja meg a process váltáshoz képest.
-
kisfurko
senior tag
-
TommyGun
őstag
2éve van 64bit home desktop téren, 2éve lehet tudni hogy home desktop téren is többmagos cuccok lesznek az uralkodóak, ezekhez már vagy 10 éve adott a hardware...(10éve van 64bit-es procc igaz nem desktop, és serverekbe se ma keztek több proccot rakni)
Értem én hogy nem könnyű fejleszteni nade hogy évekkel notóriusan lemaradjanak folyton"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
kisfurko
senior tag
De az üzleti életben nem lehet még 2 évre sem előre tervezni. Csinálgatják a 64 bites drivereket, az x86-64 windows-t, de ha nem úgy látják, hogy menő, akkor nem ölnek bele annyi pénzt. Csak akkor csinálnak újat, ha muszáj, vagy valami jó nagy előnyük van belőle, ezek közül egyik sem igaz egyelőre.
A különböző 64 bites processzorokat meg ne mossad össze, nem a 64 bit okozza a gondot.
Meg csak gondolj bele. A legtöbb ember nem rohan megvenni a drága multicore processzorokat, akkor nem is veszik meg a programod multicore-os változatát. Tehát feleslegesen ''siettél'' az átírással. Nyugodj meg, ahol van elég pénz és számít a teljesítmény, ott egyből meg is jelennek ezek a programok. Amikor pedig hétköznapivá válik a dolog, akkor már minden program támogatja.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK
- GARANCIÁLIS! MSI SUPRIM RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- PALIT RTX 3070 8GB GDDR6 GameRock OC Eladó! 125.000.-
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//